Co
door Consu22294 Oct 19, 2021 om 09:04
Geldzaken & recht

In hoeverre huurkoop overeenkomst auto bindend onder voorbehoud financiering?

Ik zou graag een auto op basis van financial lease afnemen. Ik heb hiervoor een overeenkomst getekend, onder voorbehoud van goedkeuring financiering (kredietcheck bij de Volkswagen bank). Hiervoor heb ik alle documenten aangeleverd, helaas kreeg ik na een aantal dagen het bericht dat het op enkel mijn naam niet financieel haalbaar was en of mijn ouders mee willen tekenen.

Op dat moment wilden zij dit wel, ook van hen heb ik toen de gegevens aangeleverd. De financiering is akkoord gekomen en ik zou samen met mijn ouders naar de dealer gaan om te tekenen.

Mijn ouders zijn echter zelf momenteel bezig met het ophogen van hun hypotheek om een auto te kopen. Alles is op het moment akkoord, alleen moeten zij enkel nog tekenen bij de notaris. Dit duurt erg lang, naar waarschijnlijkheid kunnen zij half november terecht om te tekenen. In de tussentijd zijn zij dus erg bang geworden dat wanneer zij met mij meetekenen, dit negatieve gevolgen heeft voor hun eigen proces. Zij willen mij graag helpen, maar wel pas nadat hun eigen zaken zijn afgerond.

Over bovenstaande heb ik toen direct de dealer geïnformeerd. Gisteren krijg ik een e-mail terug met dat de overeenkomst, met de goedkeuring van de financiering, definitief is geworden en als ik hier vanaf wil ik 15% van de aankoopwaarde als annuleringskosten moet betalen.

Mijn vraag is, aangezien mijn ouders momenteel niet willen tekenen (en ook nog nergens voor hebben getekend), is er wel degelijk sprake van een bindende overeenkomst? Ik ben degene die getekend heeft, maar financiering op enkel mijn naam wordt niet goedgekeurd. Goedkeuring van de financiering is enkel mogelijk mét mijn ouders, maar zij zullen nu niet tekenen.

Bedankt voor het meedenken! :)

4738 14 Rapporteer

sira
door sira - Oct 19, 2021 om 09:40
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Mogelijk is het bindend, maar zeker weten doe ik dat niet, ik koop namelijk mijn auto's altijd, zodat ze mijn eigendom zijn.

Ik hoop voor u dat u zich tevoren goed heeft verdiept in de voor- en nadelen van huurkoop, ook dat u de overeenkomst goed heeft gelezen voor het tekenen en dat u niets overhaast heeft gedaan.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Oct 19, 2021 om 10:01
6599 Antwoorden / Vragen

De financieringspapieren hebben je ouders ook getekend?
En je ouders staan op het leasecontract. En ze gaan mee om de leaseovereenkomst te tekenen of om de auto op te halen?
Zo te lezen zit jij met je ouders aan het contract vast.
Kijk in de voorwaarden van de overeenkomst wat precies is afgesproken.
Je kunt contact opnemen met het juridisch loket voor nadere informatie.
https://www.juridischloket.nl/

Co
door Consu22294 Oct 19, 2021 om 10:27
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie! :)

Mijn ouders hebben nog niks getekend en staan ook niet op de overeenkomst die wel is getekend (door mij). Zij kwamen pas in beeld toen de financiering niet enkel op mijn naam kon worden goedgekeurd, doordat ik hun financiële gegevens heb aangeleverd. Er is nu een financieringscontract opgesteld met mijn naam als hoofdcontractant en hen als medecontractanten. Hiervoor moeten zij inderdaad mee om te tekenen. Maar nogmaals, zij hebben nog nergens een handtekening onder gezet.

In de overeenkomst staat hierover niks vermeld en in de financieringsovereenkomst wordt verwezen naar het Nederlands recht.

panter22
door panter22 Oct 19, 2021 om 18:51
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk op de site van Volkswagenonder: Heb je nog vragen?
Bij: Hoe vraag ik een financiering aan?
Daaronder staat: Pas als je het contract getekend hebt voor akkoord is je financiering gereed en kun je gaan genieten van je nieuwe Volkswagen.
Lees ook eens:
https://www.keurmerkprivatelease.nl/contract/bedenktijd
Vraag advies aan het juridisch loket.

panter22
door panter22 Oct 19, 2021 om 19:02
6599 Antwoorden / Vragen

Meer info:
14 dagen bedenktijd
Op ieder leasecontract krijg je 14 dagen wettelijke bedenktijd. Wij vinden het namelijk belangrijk dat je tevreden bent met je keuze.
https://www.volkswagenfinancialservices.nl/klantenservice/leasingklant/Keurmerk-private-lease

Gr
door Grunn1 - Oct 19, 2021 om 10:05
1427 Antwoorden / 18 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke reactie. Je gaf zelf al aan geen zinnig advies te kunnen geven, onthoud je dan van een reactie aub]

Topantwoord

ma
door malty - Oct 19, 2021 om 11:10
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Naar mijn mening zit u aan het contract vast.
U heeft de gegevens van uw ouders doorgegeven en de financiering is nu goedgekeurd.
Als hun hypotheekverhoging is goedgekeurd zou het geen probleem moeten zijn om ook voor uw leasecontract te tekenen.
Als uw ouders bang zijn dat hun hypotheekverhoging in gevaar komt laat ze hierover dan contact opnemen met de notaris en/of bank.
Ik neem aan dat uw ouders niet werkelijk gaan meebetalen aan uw leasecontract.

me
door mein33 - Oct 19, 2021 om 11:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Consu22294 Ik zou graag een auto op basis van financial lease afnemen. Ik heb hiervoor een overeenkomst getekend, onder voorbehoud van goedkeuring financiering (kredietcheck bij de Volkswagen bank). Hiervoor heb ik alle documenten aangeleverd, helaas kreeg ik na een aantal dagen het bericht dat het op enkel mijn naam niet financieel haalbaar was.

@cosu22294,

Als het (volledig) financieren van een auto voor u niet haalbaar is zonder hulp van derden, dan zou u zich de vraag moeten stellen of het wel verantwoord is of een dergelijke constructie, voor het kunnen rijden in een auto, wel verantwoord is.
Uw ouders laten meetekenen (financieel verantwoordelijk maken) zodat u met een auto kan rijden is wel het laatste dat u zou moeten doen/willen.
Uw ouders nemen een deel van de overwaarde van hun woning op om zelf een auto te kunnen kopen en daaruit zou u kunnen opmaken dat er ook bij hen te weinig contanten/spaargeld voorhanden is om, mocht u onverhoopt niet aan uw verplichtingen kunnen voldoen, deze last van u over te nemen.
M.a.w. denk er nog eens heel goed overna alvorens hier mee verder te gaan.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 19, 2021 om 13:27
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Consu22294,

Ik vind ze brutaal bij de Volkswagen dealer. : het lijkt alsof ze u snel aan auto willen verkopen en onder druk zetten.

Persoonlijk vind ik, dat ze moeten wachten tot uw ouders klaar zijn om te tekenen.

Maar als ze aandringen, zou ik toch maar even juridische hulp zoeken.

Hopelijk geeft onze huisjurist, Heremiet Kreeft, u nog de nodige links.

PS:

Waarom heeft u niet gewoon een persoonlijke lening aangevraagd bij uw bank?

Om welk model Volkswagen gaat het?

Gr
door Grunn1 Oct 19, 2021 om 13:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

2 dingen
1, wat je persoonlijk vind doet niet terzake alleen de algemene voorwaarden
2, wat maakt het uit wat voor model het is
Leuk een kopie van die voorwaarden maar die gaan pas in nadat er een overeenkomst is niet hoe die tot stand komt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 19, 2021 om 14:26
1759 Antwoorden / 31 Vragen

@Grunn1,

Bij punt 2 zegt u iets belangrijks/waar het om gaat in deze kwestie:

Is er überhaupt wel sprake van een overeenkomst, nu de ouders weigeren te tekenen?

Ik lees nergens iets over een boete.

Gr
door Grunn1 Oct 19, 2021 om 16:10
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat maakthet nou of het een VW Up is of een Polo of een Golf, alleen voor uw nieuwsgierigheid maar verder niks.
En nogmaals die voorwaarden die je hier kopieert zeggen alleen wat nadat er een contract is getekend maar niet hoe een contract tot stand komt. Ook is het maar een klein stukje van de totale voorwaarden.

Gr
door Grunn1 Oct 19, 2021 om 16:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

ALGEMENE VOORWAARDEN FINANCIAL LEASE
U heeft met Volkswagen Pon Financial Services B.V. een financial lease contract afgesloten.
In deze Algemene Voorwaarden hebben we alle algemene afspraken die bij het contract horen op een rij gezet.

Precies zoals het er staat, algemen afspraken die bij het contract horen dus nadat er getekend is en niet hoe een contract tot stand komt.

sira
door sira Oct 19, 2021 om 17:07
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Financial lease is niet hetzelfde als huurkoop. Zitten juridische verschillen tussen.

ne
door neodutchio Oct 19, 2021 om 18:20
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Is Volkswagen brutaal? De klant wil iets en de verkoper denkt mee en zoekt een oplossing. Dat is niet onder druk zetten. De verkoper gaat natuurlijk niet afwachten op de klant, afspraken worden samen gemaakt. En die afspraak is dat de auto geleased word bij akkoord van de financiering. Dat akkoord is gekomen aangezien er mondeling is toegezegd dat de ouders garant staan en schriftelijk doordat alle stukken zijn aangeleverd.
En een PL voor de aankoop van een auto? U adviseert dat? Enig idee hoe de kostenstructuur is opgebouwd bij lease en bij eigendom?

Maar niet alles is negatief uw richting op hoor. Ik lease zelf zakelijk bij Volkswagen. Als u graag wilt weten welk model ik lease, het is een Megane. Oei, dat is gek, Megane is helemaal geen model van VW. Euh, moet dat dan? VW kon namelijk wel een Megane diesel in automaat leveren, iets dat andere leasemaatschappijen niet op korte termijn ging lukken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 19, 2021 om 20:04
1759 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Ik begrijp niet goed wat u heeft aan een Renault Megane van de Volkswagen dealer......

Rijdt u soms in een 2e handse auto rond?

Ik ben erg benieuwd over welk model Volkswagen TS het heeft.

Persoonlijk raad ik liever een Toyota aan.

Vooral die TSI motoren van Volkswagen hebben veel problemen.

ne
door neodutchio Oct 19, 2021 om 21:47
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb geen Megane van de VW dealer, ik lease een Megane bij VW lease. En dat is gewoon een nieuwe auto hoor. Waarom zou VW lease alleen maar VW auto's aanbieden? Er zijn meerdere leasemaatschappijen benaderd en VW leasing was de enige die een Megane diesel automaat kon leveren. Wellicht door samenwerkingen in andere landen, maar dat zal mij een biet wezen.
Het is leuk dat u liever Toyota rijdt, maar iedereen maakt zijn eigen afweging. En of TS een TSI motor heeft is maar de vraag en niet relevant voor dit vraagstuk.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 20, 2021 om 00:08
1759 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Door al deze rare constructies komen mensen in de problemen.

Leasebedrijven gedragen zich als een soort bank.

Dit gaat een keer goed mis.

Mag ik vragen hoeveel u betaalt voor uw Megane per maand?

Wordt deze auto uw eigendom of levert u hem weer in na een jaartje?

ne
door neodutchio Oct 20, 2021 om 07:55
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als mensen hun eigen daden niet kunnen overzien, dan moeten ze maar tegen zichzelf in bescherming genomen worden. Is verplichte curatele wellicht iets?
Om eerlijk te zijn, ik heb geen idee wat de Megane kost. Zoals gezegd lease ik zakelijk, ik zie af en toe een bruto bedrag langskomen. Die auto rij ik een jaartje of 4 of tot 200.000km en dan word die weer omgeruild voor een nieuwe. Toevallig net onder de 191.000km gegaan, binnen 2 a 3 maanden moet er dus weer een ander komen.
Privé is alles altijd in eigendom, zakelijk is dat wat lastiger met dik 500 auto's.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 20, 2021 om 11:29
1759 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Bij u krijgt ik steeds meer het gevoel, dat u dingen zit te verzinnen:

U "ziet af en toe een bruto bedrag voorbij komen"..... : wel hoeveel is dat bruto bedrag dan?

En u rijdt er een jaar of 4 in of tot 200 duizend kilometer : wel dan is uw lease auto niet veel meer waard.

Ik ken toevallig iemand, die zijn Toyota zakelijk least,dus kom met goede cijfers of u bent door de mand gevallen.

ju
door juliomariner Oct 21, 2021 om 20:17
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Hou toch op met die onzin. Wat doet de auto van Neo hier toe. Blijf gewoon on topic. Dat u liever een Toyota als een VW is uw probleem maar daar heeft de TS niets aan.
En ja een lease maatschappij is eigenlijk een soort bank dus ze gedragen zich niet alleen zo ze zijn het ook. Maar wat dan nog?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 21, 2021 om 21:44
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Juliomariner,

Ik vermoed, dat Neodutchio zijn bedrijfsauto verwart met een  persoonlijke zakelijke leaseauto.

Waarschijnlijk bedoelt Neodutchio zijn Renault Master bestelwagen...... ;<))

Ik ben gewoon benieuwd waarom TS kiest voor deze vorm van financiering en om wat voor een model het gaat.

sw
door swat1500 - Oct 19, 2021 om 14:35
3774 Antwoorden / 0 Vragen

U bent een overeenkomst aangegaan waarbij u heeft aangegeven dat uw ouders borg zouden staan bij de financiering. Als u ouders daar thans niet meer voor willen tekenen dan pleegt u contractbreuk. In de overeenkomst staat wat de gevolgen zijn als een van de betrokken partijen de overeenkomst niet nakomt. Aan die voorwaarden heeft u zich verbonden bij het aangaan van de overeenkomst.
Of 15 % van de aankoopwaarde redelijk is, is uiteindelijk aan de rechter maar ik vermoed van wel.

Formeel gezien plegen uw ouders ten aanzien van u een onrechtmatige daad door hun eerdere toezegging niet na te komen. U kunt uw kosten dus claimen bij uw ouders.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 19, 2021 om 14:56
1759 Antwoorden / 31 Vragen

@Swat1500,

Kunt u wat u beweert ook onderbouwen?

Heeft u een link voor ons?

U vindt 15 % van de aankoopprijs "redelijk" (als de rechter dit ook stelt).

Waar baseert u dat op?

Heeft de Volkswagen dealer schade ondervonden?

sw
door swat1500 Oct 19, 2021 om 23:13
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Een overeenkomst is een overeenkomst. Alle betrokken partijen moeten zich aan de voorwaarden van de overeenkomst houden. De rechter kan alleen toetsen of een overeenkomst onredelijk bezwarende voorwaarden bevat.

TS is heeft kennelijk een auto gekocht op basis van huurkoop. Hij zal daartoe een overeenkomst hebben getekend met de verkoper van de auto. In de overeenkomst staat dat deze alleen doorgang vindt als TS de financiering middels een lening (wat financial lease feitelijk is) rond krijgt. Wordt de financiering niet goedgekeurd dan gaat de koopovereenkomst, zonder kosten voor TS niet door. De auto zal dan vaak ook nog niet besteld zijn.

TS kan de financiering rondkrijgen als zijn ouders mee tekenen (en dan dus borg staan voor TS). TS heeft dit als zodanig doorgegeven aan de kredietverstrekker die op zijn beurt aan de dealer heeft doorgegeven dat daardoor de financiering goedgekeurd is.
De kredietovereenkomst zal dan door alle betrokken partijen (dus ook de ouders van TS) ondertekend moeten worden. Vaak geschiedt dit bij de feitelijke aflevering van de auto.
Als dan 1 van de betrokken partijen weigert te tekenen dan komt TS de voorwaarden niet na en zal hij dus een vergoeding moeten betalen aangezien de dealer dan met de auto blijft zitten en daar dus een andere koper voor moet gaan vinden.
15% van de verkoopwaarde van de auto is dan een vrij gebruikelijk voorwaarde. De Wet kent geen bepalingen hiervoor.
Uitsluitend de rechter kan oordelen of deze voorwaarde onredelijk bezwarend is.

Deze voorwaarden dienen er tevens voor dat partijen niet te lichtzinnig een overeenkomst aangaan om deze dan zomaar niet meer na te komen.
Het zou wat worden als mensen zomaar dure auto's zouden kunnen gaan bestellen en bij aflevering besluiten om daar toch van af te zien zonder dat hen dat geld gaat kosten.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 20, 2021 om 00:00
1759 Antwoorden / 31 Vragen

@Swat1500,

Ik snap het nu wat beter : het gaat dus om een leasebedrijf.

Ik betwijfel echter of de auto niet bij het wagenpark hoort van het leasebedrijf.

Dit is, mijn inziens, geen koopovereenkomst.

ju
door juliomariner Oct 21, 2021 om 20:20
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien moet u toch eens gaan googlen wat financial en operational lease precies inhoud.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 19, 2021 om 16:03
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Diut begrijp ik niet: u tekent een overeenkomst voor huurkoop onder voortbehoud van goedkeuring van financiering. U krijgt berich dat het niet kan tezijn uw ouders mee garant staan. Hoewel in eerste instatie u de gevens van uw ouders heett doorgegeven maak uk uit uw verdere vraag op dat zij NIET hebben getekend. De grote vraag is dan meteen dat en u sprake zou zijn van een wel bindende overeenkomst??? De enige m.i. nog altijd bestaande bindende overeenkomst is die met de ontbindende voorwaarde.

Hoe kan men dan melden dat de financiering definitief is geworden zonder dat uw ouders hebben getekend? Dat kan dus m.i. niet.

Vraag onmiddels om bewijs van goedkeuring van de financiering die er m.i. dus niet kan zijn en neem contact op  Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

sw
door swat1500 Oct 19, 2021 om 22:14
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Er zal sprake zijn van een leaseovereenkomst vwb de "aanschaf" van de auto met daarnaast een kredietovereenkomst voor het financiele deel. Die laatste overeenkomst wordt pas opgesteld als de kredietnemer aan alle voorwaarden voldoet. De financiering wordt pas uitgevoerd als de onderliggende overeenkomst door alle partijen wordt ondertekend. Als een van de partijen dan weigert te tekenen gaat de kredietovereenkomst niet door maar is er wel sprake van contractbreuk vwb de leaseovereenkomst.

sira
door sira - Oct 19, 2021 om 17:47
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb het gevoel dat u niet genoeg heeft nagedacht over een aantal zaken.
U weet dat u geregistreerd wordt bij het BKR?
Stel u rijdt na een half jaar de auto total loss, wat stond er in het contract daarover?

lo
door lovewinnie - Oct 19, 2021 om 21:40
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Dit lijkt mijn niet oké.
Ouders hebben nergens voor getekend dus het is zeker nog niet bindend . Lijkt me sterk .
Op deze manier kan iedereen gegevens van hun ouders aanleveren om de overeenkomst voor elkaar te krijgen. Pas na handtekening van alle betrokkenen is overeenkomst rond .
Ouders hebben nu nog helemaal geen akkoord gegeven

En ja het heeft invloed op de hypotheek gezien ze garant staan. Dat betekend dat het ook voor hun geregistreerd gaat worden bij het BKR ( positief) . Dit is omdat ze financiël mede verantwoordelijk zijn voor het complete bedrag . Betaald u niet moeten hun betalen . Dit heeft weer invloed op wat er max geleend mag worden

Topantwoord

1paul
door 1paul - Oct 20, 2021 om 08:42
3134 Antwoorden / 0 Vragen

Laat de dealer weten dat u afziet van de overeenkomst omdat u de financiering niet rond krijgt met uw ouders, meld hen dat uw ouders niet garant staan en dat het opsturen van hun gegevens enkel was om te bezien of het dan wel kon maar niet al een definitieve toezegging was van hun kant.

Meld ook dat uw ouders nog niets hebben getekend en dat ook niet zullen doen om zelf niet in moeilijkheden te komen met hun hypotheekverstrekker, als ze gaan vragen naar ontbinde voorwaarden van de hypotheekverstrekker meld hen dan dat zij daar niets mee te maken hebben.

laat ze ook weten dat er nog geen overeenkomst tot stand gekomen is omdat uw ouders nog niets getekend hebben en dat u bericht heeft gehad van hen dat het alleen op uw naam geen doorgang kon vinden en alleen al daarom er geen sprake kan zijn van een overeenkomst in de zin van de wet en aldus zij ook geen recht hebben op het claimen van annuleringskosten....

zij zetten druk op u met niets, geen handtekening is geen overeenkomst!!!!

Topantwoord

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 20, 2021 om 08:52
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Juridische feiten:

Uw  1e aanvraag is afgewezen, dus je hebt geen contract om te ontbinden.

Ook geen 15% Claim mogelijk door hun afwijzing.

Uw Ouders, die mogen eerst  het  reeds ingeleverde doorlezen en overwegen.

Ik lees dat ze pas  over 1 maand misschien gaan tekenen als hun eigen zaken rond zijn.

Dat moeten ze dan  accepteren dat ze later tekenen  of   als weigering nu te tekenen als dit nu moet.

Pas na Uw vraag of ze voor hun Kind garant willen staan mogen zij beslissen.

Als daar meer tijd voor nodig is wegens hun lopende plannen mag dat  en moet de Lease firma dit als afwijzing of  uitstel accepteren.

Er is door  de ouders geen garantie getekend dus geen overeenkomst.

De eerste aanvraag is aan U is al afgewezen en deze extra garant stelling  is nieuwe situatie en je mag rustig doorlezen  voor je
eventueel ging tekenen.

Dealer  Lease bedrijf stelde onredelijke voorwaarden.

Zolang zij niet getekend hebben en slechts mondeling van plan zijn om te tekenen.....

Dit contract gaat wel van hun ruimte af om iets voor hunzelf te doen, en daarom zullen ze weigeren nu te tekenen zolang ze zelf niet weten of er nog voldoende ruimte overbleef.

De eerste afwijzing mag,  maar deze tweede waar een ander MOET tekenen?

Bij nalezen contract + gevolgen voor hun mogen zij ook weigeren omdat ze zelf beperkt worden.

Er is geen overeenkomst tussen  VW Lease en  je ouders dus mogen ze weigeren of uitstellen zonder boete.

Als je Jongere met beperkte inkomen  iets aanbied loop je dit risico van werk zonder  resultaat.

En hun voorwaarden?

Je ouders hebben nergens voor getekend dus  is er niets te claimen.

Chantage  zal  eerder toekomstige klanten die dit lezen  wegjagen....

Als mijn kinderen deze vraag stellen is het nu gelijk NEE  in mijn geval.

Er is geen geldige overeenkomst  getekend door Uw ouders dus ook niets te cliamen.

Mondeling van ik wil is nog zonder  iets gelezen te hebben dus weigeren mag gewoon!

Topantwoord

AWYeah28
door AWYeah28 - Oct 20, 2021 om 11:58
355 Antwoorden / Vragen

Beste,

Zoals eerder aangegeven: de aanvraag die je hebt ondertekend is afgewezen en dus niet rechtsgeldig.
Het aanleveren van gegevens van een persoon staat niet gelijk aan een akkoord van die persoon, dus er is niet plotseling alsnog een overeenkomst tot stand gekomen.
Er is slechts akkoord gegeven tot financiering ALS de bijkomende personen mede garant staan en aan die voorwaarde wordt niet voldaan.

Schrijf een aangetekende brief naar de dealer waarin je aangeeft niet aan de door hen gestelde voorwaarden te kunnen voldoen, dat er daarom geen overeenkomst tot stand is gekomen en je er vertrouwen in hebt dat de zaak daarmee is afgehandeld.
Als ze daarna gaan zeuren over een afkoopsom stuur je ze nog een brief, waarin je schrijft dat je een gang naar de rechter met vertrouwen tegemoet ziet.

Ik verwacht niet dat je daarna nog iets van ze hoort. Zo wel: ook de rechter zal zien dat er geen overeenkomst was en dus geen kosten kunnen worden gevorderd.

ju
door juliomariner Oct 21, 2021 om 20:23
1321 Antwoorden / 2 Vragen

De vraag is of niet aan de voorwaarde is voldaan. TS heeft doorgegeven dat de ouders wel mee wilden tekenen volgens mij maar trekken nu de melk op.

Topantwoord

mo
door mof - Oct 20, 2021 om 13:03
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u zwart op wit heeft dat uw ouders moeten meetekenen dan is de overeenkomst niet gesloten als u de enige bent die getekend heeft. U heeft de overeenkomst "onder voorbehoud van goedkeuring financiering" getekend.

Dus of u heeft alsnog akkoord gekregen voor financiering op alleen uw naam, danwel de overeenkomst is niet geldig. In geval 1) heeft u wat u oorspronkelijk heeft aangevraagd, en dus niets te klagen, in geval 2) hoeft u de overeenkomst niet na te komen.

AWYeah28
door AWYeah28 Oct 20, 2021 om 15:59
355 Antwoorden / Vragen

Inderdaad, als de overeenkomst opeens "rond" is kun je ook zeggen: kom maar op dan met die auto.
VW wil graag van twee walletjes eten.