Incasso
Mag een bedrijf bepalen op welke datum zij een automatische incasso incasseren? Ook als jij aangeeft dat je erdoor rood komt te staan?
Gewoonlijk mag uzelf bepalen wanneer een automatische incasso kan worden afgeschreven. Een "bedrijf" mag u niet in de problemen brengen door "rood" te staan. Dus maak communicatie met dat bedrijf. De gewone afschrijvingen zijn, meestal, bepaald wanneer U uw salaris, A.O.W., andere uitkeringen enz. ontvangt.
Een bedrijf brengt u niet in de problemen door rood te staan. U hebt gewoon niet genoeg saldo op uw rekening en daar kunt u zelf alleen iets aan doen.
Niet helemaal waar. Als ik vraag of ze het ná de 25e willen doen omdat dan net mijn salaris gestort is en het mij beter uitkomt
Dit is bijna hetzelfde als vragen of een bedrijf je mag vragen om een rekening aan hetn te betalen, terwijl je aangeeft daardoor rood te komen te staan...
U heeft zelf in de hand of u al dan niet “rood staat”. Geen enkel bedrijf gaat over uw rekening. U gaat over het betalen van uw rekeningen eventueel via incasso, en dat uw rekening een positief saldo heeft, niemand anders.
Neem eens contact op met de klantenservice. Misschien is er een mogelijkheid om de datum te wijzigen of zelf elke maand te betalen.
Volgende maand krijg je je vakantiegeld, Maak het bedrag van de maandelijkse incasso niet op, maar laat het op je rekening staan.
Dan ben je weer bij.
Maar daar is het vakantiegeld niet voor. Veel mensen moeten dit wel voor iets anders gebruiken om rond te komen.
Even voor de duidelijkheid.....Ik kom ook niet echt rood te staan maar het gaat mij om het principe dat hún bepalen wannéér het afgeschreven wordt en dat IK daar dus geen zeggenschap over heb. Het gaat om caiway. En wij hebben ook al niet de keus om ZELF een provider te kiezen omdat hun het monopolie hier in de gemeente hebben en dat alles stuit mij tegen de borst .
Als alleen Caiway glasvezel aanbiedt, dan heb je de keus het abonnement al dan niet af te sluiten.
Als een een abonnment afsluit, dan gaat dat onder bepaalde voorwaarden. Een daarvan is op of omstreeks een bepaalde datum betalen. Daar ben je mee akkoord gegaan toen je het contract tekende.
Dan moet je later niet miepen dat het er niet mee eens bent.
Het is net zoals je een jurkje koopt bij de Zara. Je staat bij de kassa en moet direct betalen.
Je kunt niet het jurkje meenemen en een paar dagen later met betalen omdat het je beter uitkomt.
Dus zorg er voor dat je de rekening op tijd kunt betalen.
Maar daar is het vakantiegeld niet voor.
Het lijkt mij dat mensen zelf bepalen waar zij hun vakantiegeld aan besteden en dan lijkt mij de tip van @panter22 wel een goede.
Ik zie het probleem niet helemaal. Anders gezegd, wat is werkelijke probleem dat u bij een incasso bij onvoldoende salso rood komt te staan?
Als er werkelijk onvoldoende saldo is kan de incasso niet plaats vinden en zult u bij de melding daarvan alsnog zelf dienen te betalen en dan uiteraard binnen de afgesproken betaaltermijn. Normaliter is dat tegen het einde van een maand maar dat kan uiteraard ook anders zijn.
Als u niet tijdig betaalt zal normailter een incasso procedure volgen en bent u meer geld kwijt, afgezien van de moeite.
U creeert, helaas stel ik dat zo, mogelijk zelf een probleem. Niet dat door de incasso uw saldo negatief wordtmaar als u het daarna niet aanvult.
Als al gemeld: u kunt hoe dan ook het bedrijf benaderen met de vraag om de incasso iets later te doen.
Heeft u al contact gezocht met dat bedrijf en de situatie uitgelegd? Wellicht wil het bedrijf uit coulance meewerken.U kunt ook bij de bank informeren of die incasso gestorneerd kan worden.
Het bedrijf blijft halsstarrig hierin en dat stuit mij tegen de borst. HUN BEPALEN!
Hallo Petra H ,
Wanneer automatische incasso problemen geeft , stopt dan de automatische incasso , en maak het bedrag zelf over .
Veelgestelde vragen :
- Wat is de betalingstermijn?
-
Als je ons hebt gemachtigd, incasseren wij omstreeks de factuurdatum het factuurbedrag van de rekening. Heb je geen machtiging afgegeven? Dan dient het bedrag binnen 21 dagen na factuurdatum door Caiway te zijn ontvangen.
Regel het gemakkelijk Online .
We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Telefonisch, via de chat, of via social media. ( Whatsapp , FB, Twitter )
Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00
Machtiging tot automatische incasso intrekken:
Een verzoek tot betaling via acceptgiro dien je in te dienen via een brief met handtekening. Je ontvangt vervolgens een factuur met acceptgiro. De kosten bedragen € 1,30 per factuur. Stuur je verzoek (brief met handtekening) naar:
Caiway
Antwoordnummer 365
3100 VB Schiedam
Of scan de brief in en e-mail die naar rekening@service.caiway.nl
Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
https://www.caiway.nl/klantenservice/factuur-betaling/betaling
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer