Pe
door Petra H Apr 18, 2019 om 23:01
Geldzaken & recht

Incasso

Mag een bedrijf bepalen op welke datum zij een automatische incasso incasseren? Ook als jij aangeeft dat je erdoor rood komt te staan?

2753 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 18, 2019 om 23:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat ligt er maar aan wat u moet betalen. Een incasso wordt van tevoren aangekondigd, u kunt die weigeren.

tenormin
door tenormin - Apr 18, 2019 om 23:21
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Gewoonlijk mag uzelf bepalen wanneer een automatische incasso kan worden afgeschreven. Een "bedrijf" mag u niet in de problemen brengen door "rood" te staan. Dus maak communicatie met dat bedrijf. De gewone afschrijvingen zijn, meestal, bepaald wanneer U uw salaris, A.O.W., andere uitkeringen enz. ontvangt.

tijger1
door tijger1 - Apr 18, 2019 om 23:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een bedrijf brengt u niet in de problemen door rood te staan. U hebt gewoon niet genoeg saldo op uw rekening en daar kunt u zelf alleen iets aan doen.

Pe
door Petra H Apr 29, 2019 om 02:31
Antwoorden / 1 Vragen

Niet helemaal waar. Als ik vraag of ze het ná de 25e willen doen omdat dan net mijn salaris gestort is en het mij beter uitkomt

diumenge
door diumenge - Apr 19, 2019 om 00:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is bijna hetzelfde als vragen of een bedrijf je mag vragen om een rekening aan hetn te betalen, terwijl je aangeeft daardoor rood te komen te staan...

aurora1
door aurora1 - Apr 19, 2019 om 01:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft zelf in de hand of u al dan niet “rood staat”.  Geen enkel bedrijf gaat over uw rekening. U gaat over het betalen van uw rekeningen eventueel via incasso, en dat uw rekening een positief saldo heeft, niemand anders.

panter22
door panter22 - Apr 19, 2019 om 09:56
6599 Antwoorden / Vragen

Neem eens contact op met de klantenservice. Misschien is er een mogelijkheid om de datum te wijzigen of zelf elke maand te betalen.
Volgende maand krijg je je vakantiegeld, Maak het bedrag van de maandelijkse incasso niet op, maar laat het op je rekening staan.
Dan ben je weer bij.

costnix
door costnix Apr 19, 2019 om 10:02
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Maar daar is het vakantiegeld niet voor. Veel mensen moeten dit wel voor iets anders gebruiken om rond te komen.

Pe
door Petra H Apr 29, 2019 om 02:35
Antwoorden / 1 Vragen

Even voor de duidelijkheid.....Ik kom ook niet echt rood te staan maar het gaat mij om het principe dat hún bepalen wannéér het afgeschreven wordt en dat IK daar dus geen zeggenschap over heb. Het gaat om caiway. En wij hebben ook al niet de keus om ZELF  een provider te kiezen omdat hun het monopolie hier in de gemeente hebben en dat alles stuit mij tegen de borst .

panter22
door panter22 Apr 29, 2019 om 08:24
6599 Antwoorden / Vragen

Als alleen Caiway glasvezel aanbiedt, dan heb je de keus het abonnement al dan niet af te sluiten.
Als een een abonnment afsluit, dan gaat dat onder bepaalde voorwaarden. Een daarvan is op of omstreeks een bepaalde datum betalen. Daar ben je mee akkoord gegaan toen je het contract tekende.
Dan moet je later niet miepen dat het er niet mee eens bent.
Het is net zoals je een jurkje koopt bij de Zara. Je staat bij de kassa en moet direct betalen.
Je kunt niet het jurkje meenemen en een paar dagen later met betalen omdat het je beter uitkomt.
Dus zorg er voor dat je de rekening op tijd kunt betalen.

gerbera
door gerbera Apr 29, 2019 om 08:52
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Maar daar is het vakantiegeld niet voor.

Het lijkt mij dat mensen zelf bepalen waar zij hun vakantiegeld aan besteden en dan lijkt mij de tip van @panter22 wel een goede.

edrick3
door edrick3 - Apr 19, 2019 om 10:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja.
Zorg voor voldoende saldo.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 19, 2019 om 10:55
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zie het probleem niet helemaal. Anders gezegd, wat is werkelijke probleem dat u bij een incasso bij onvoldoende salso rood komt te staan?
Als er werkelijk onvoldoende saldo is kan de incasso niet plaats vinden en zult u bij de melding daarvan alsnog zelf dienen te betalen en dan uiteraard binnen de afgesproken betaaltermijn. Normaliter is dat tegen het einde van een maand maar dat kan uiteraard ook anders zijn.
Als u niet tijdig betaalt zal normailter een incasso procedure volgen en bent u meer geld kwijt, afgezien van de moeite.

U creeert, helaas stel ik dat zo, mogelijk zelf een probleem. Niet dat door de incasso uw saldo negatief wordtmaar als u het daarna niet aanvult.

Als al gemeld: u kunt hoe dan ook het bedrijf benaderen met de vraag om de incasso iets later te doen.

He
door Helen 66 - Apr 19, 2019 om 14:37
119 Antwoorden / Vragen

Heeft u al contact gezocht met dat bedrijf en de situatie uitgelegd? Wellicht wil het bedrijf uit coulance meewerken.U kunt ook bij de bank informeren of die incasso gestorneerd kan worden.

Pe
door Petra H Apr 29, 2019 om 02:37
Antwoorden / 1 Vragen

Het bedrijf blijft halsstarrig hierin en dat stuit mij tegen de borst. HUN BEPALEN!

marita5
door marita5 - Apr 29, 2019 om 07:33
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Petra H ,

Wanneer automatische incasso problemen geeft , stopt dan de automatische incasso , en maak het bedrag zelf over .

Veelgestelde vragen :

  • Wat is de betalingstermijn?
  • Als je ons hebt gemachtigd, incasseren wij omstreeks de factuurdatum het factuurbedrag van de rekening. Heb je geen machtiging afgegeven? Dan dient het bedrag binnen 21 dagen na factuurdatum door Caiway te zijn ontvangen.

Regel het gemakkelijk Online .
We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Telefonisch, via de chat, of via social media. ( Whatsapp , FB, Twitter )
Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00

Machtiging tot automatische incasso intrekken:

Een verzoek tot betaling via acceptgiro dien je in te dienen via een brief met handtekening. Je ontvangt vervolgens een factuur met acceptgiro. De kosten bedragen € 1,30 per factuur. Stuur je verzoek (brief met handtekening) naar:

Caiway
Antwoordnummer 365
3100 VB Schiedam

Of scan de brief in en e-mail die naar rekening@service.caiway.nl

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.caiway.nl/klantenservice/factuur-betaling/betaling

jo
door jorisw - Apr 29, 2019 om 09:10
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het maakt toch helemaal niets uit op welke datum betalingen worden verricht. Je hebt maandelijkse uitgaven en inkomsten. Als je rood komt te staan omdat iets te vroeg wordt geincasseerd klopt je financiele planning niet. Of je nu iets een dag voor of een dag na je salaris moet betalen is niet relevant. Je moet in die maand betalen. En hetzelfde voor jaarlijkse betalingen. Daar reserveer je voor zodat je genoeg hebt op het moment dat het betaald moet worden.

newmikey
door newmikey - Apr 29, 2019 om 10:15
830 Antwoorden / 0 Vragen

Het simpelste en correcte antwoord is een volmondig "ja".