Shimaaa
door Shimaaa Aug 31, 2021 om 19:38
Geldzaken & recht

Incasso na 10 jaar en ernstig ziek geweest!

Beste mensen,

Op 24 augustus 2021 heb ik een brief ontvangen van deurwaarde lindorff.
Het gaat om een vordering van een vonnis in 2010. Wat ooit 145,96 was en nu 501,52 is geworden.
Ik heb op heden geen betaling herinnering gekregen.
Ben in 2009 ernstig ziek geworden en in 2010 zat ik in meerdere klinieken. Mijn stiefvader is blijkbaar op de rechtbank verschenen en ik wist dit allemaal niet. Hij heeft mij daarna met alles geholpen, maar het is hem gewoon ontgaan dat dit ook aan de hand was.

13691 26 Rapporteer

Shimaaa
door Shimaaa - Aug 31, 2021 om 19:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

Even een toelichting, ze willen dat ik nu 375,- betaal. Omdat ze het adres niet konden vinden. Maar ik vind dat teveel geld en als ik dit eerder wist, had ik het allang betaald.

Nu kan ik het mij niet meer permitteren.

Ik hoop dat er ook rechten voor mij zijn.. :(

ma
door malty - Aug 31, 2021 om 19:43
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien dat uw vader die €501,52 wil betalen.

Shimaaa
door Shimaaa Aug 31, 2021 om 22:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat wilt hij niet. Althans, dit heeft hij niet voorgesteld

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2021 om 20:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem contact op met Lindorff en tref een betalingsregeling.

Shimaaa
door Shimaaa Aug 31, 2021 om 22:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat heb ik al gedaan en ze stellen voor dat ik 376,- betaal. Maar ik had gehoopt, dat ik nog rechten heb. Aangezien ik niet bij de rechtbank ben geweest en niet op de hoogte was, van de situatie.

getty
door getty - Aug 31, 2021 om 20:25
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Is er een uitspraak van de rechter dat u moet betalen?
Tref dan zsm een regeling.

Shimaaa
door Shimaaa Aug 31, 2021 om 22:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi

Jaa die is er geweest, dat is het vonnis destijds van 2010. Maar ik ben daar niet verschenen, mijn stiefvader wel..

En ze hebben nooit een herinnering gestuurd naar mijn adres.

getty
door getty Sep 1, 2021 om 08:09
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Betalen dan maar.

Ro
door Rob Evers - Aug 31, 2021 om 20:57
1 Antwoorden / Vragen

U kunt het als eerste indien u al die jaren niets hebt vernomen het gooien op verjaring dat is 3 of 5 jaar.

getty
door getty Aug 31, 2021 om 20:59
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Niet als er een uitspraak is dan is het 20 jaar….

Shimaaa
door Shimaaa Aug 31, 2021 om 22:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is inderdaad anders met een vonnis uitspraak geloof ik..

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 31, 2021 om 20:59
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Shimaaa,

Neem zo snel mogelijk contact op met de deurwaarder.(bellen)

Heeft u bewijzen, dat u ernstig ziek was en in meerdere klinieken was? (bijvoorbeeld een ontslagbrief van de kliniek?).

Zo ja, maak hier een kopie van en stuur dit op of ga persoonlijk langs het deurwaarderskantoor om te laten zien, dat u serieus bent om deze kwestie op te lossen.

Shimaaa
door Shimaaa Aug 31, 2021 om 22:01
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb dit al gedaan en nu konen ze met een bedrag van 376,-

Maar dat is gebaseerd op mijn adres, waar ze niets op hadden gestuurd.

Ze hebben er niet op gereageerd verder.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 31, 2021 om 22:18
1763 Antwoorden / 31 Vragen

@Shimaaa,

Kunt u een foto plaatsen van de brief?

Wel even de adressen afdekken met een papiertje.

U kunt de foto uploaden bij een nieuw antwoord.

gerbera
door gerbera Sep 1, 2021 om 08:59
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Foto van de brief heeft geen enkelemeerwaarde en is prive, dus niet plaatsen.
Deze amsterdammer is blijkbaar gek op foto's.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 31, 2021 om 22:17
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Shimaaa,

Kunt u een foto plaatsen van de brief?

Even de adressen afdekken met een stukje papier.

U kunt de foto uploaden bij een nieuw antwoord.

Shimaaa
door Shimaaa Aug 31, 2021 om 22:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de brief in 2 delen erop gezet, bedankt voor het meedenken!

Shimaaa
door Shimaaa - Aug 31, 2021 om 22:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bij deze de brief.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 31, 2021 om 22:55
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Shimaaa,

Heeft u deze brief schriftelijk beantwoord of bent u langs gegaan?

In de brief staat, dat ze u aanbieden om een betalingsregeling met ze te bespreken......

Shimaaa
door Shimaaa Aug 31, 2021 om 23:04
2 Antwoorden / 1 Vragen

Deze brief heb ik vorige week ontvangen.

Ondertussen heb ik contact met ze. Er is nu een betaling van 376,- wat open staat. Ze zeggen dat er 25% word kwijtgescholden, omdat ze mijn adres niet hadden.

Ik ben de onderhandelingen nog niet met ze aangegaan, omdat ik het er niet mee eens ben.

Ik hoop dat ik toch minder kan gaan betalen, maar weet niet wat mijn rechten zijn.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 31, 2021 om 23:25
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Shimaaa,

Ik kan niet in uw portemonnee kijken, maar het verschuldigde bedrag is niet zo hoog.

Vraag desnoods om een maandelijkse betaling van 20 euro.

Betaal alvast 20 euro (ga desnoods persoonlijk langs met een kopie van de bijlage van de kliniek) om uw "goede wil" te laten zien.

Shimaaa
door Shimaaa Aug 31, 2021 om 23:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie en dat je meegaand bent. Ik snap je reactie ook heel goed, ik moet gewoon mijn verlies nemen.

Maar ik had verwacht dat ik nog rechten had. Omdat ik niet bij de rechtbank aanwezig ben geweest, vandaar deze forum.

Als ik inderdaad dit bedrag zou moeten betalen, dan doe ik dat.

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2021 om 23:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet natuurlijk niet of die vordering waarover dat vonnis is uitgesproken terecht is. Als het terecht is, kunt u alleen een betalingsregeling treffen.

Zou die vordering onterecht zijn dan kunt u nog verzet aantekenen tegen dat vonnis, omdat dat bij verstek gewezen is.

Maar dat moet u wel doen binnen vier weken nadat u bekend geworden bent met dat vonnis.

Shimaaa
door Shimaaa Aug 31, 2021 om 23:08
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben erachter gekomen dat het tmobile gaat. En ik ben bereid om iets te betalen, als ze met een normaal bedrag komen.

Ik ben niet bij de rechtbank aanwezig geweest en zat in die tijd in meerdere klinieken.

Dus ik hoop dat ik ook rechten heb, in plaatsen van 11 jaar laten met een bedrag komen.

Ik denk dat ik toch zelf met een voorstel moet komen en dat vind ik niet erg. Alleen het punt is, dat zij hebben aangeboden voor kwijtschelding van 25%

Moet het hiermee eens zijn? Dat is 376,- en ik vind dat nog steeds teveel namelijk.

sw
door swat1500 - Aug 31, 2021 om 23:07
3778 Antwoorden / 0 Vragen

U zult genoegen moeten nemen met het aanbod van 375 euro. Er ligt een vonnis en dus zult u de oorspronkelijke vordering en de proceskosten dienen te voldoen. Alleen kosten die na het wijzen van het vonnis zijn gemaakt en die u redelijkerwijs niet te verwijten zijn staan wellicht nog ter discussie.
U moet in die tijd dan wel eenvoudig te traceren zijn geweest. Dus ingeschreven hebben gestaan bij een gemeente en ook daadwerkelijk woonachtig zijn geweest op de ingeschreven adressen.
Als u onvindbaar was komen alle extra kosten voor uw rekening.
U kunt wellicht nog bezien of er beroep of verzet tegen het vonnis open staat.

Shimaaa
door Shimaaa Aug 31, 2021 om 23:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een uitreksel van basisregistraties gestuurd naar ze. Waarin staat waar ik precies ingeschreven stond.

Aan de hand van deze bijlage hebben ze dat bedrag van 376,- gemaakt.

Ook heb ik ze een bijlage gestuurd van de kliniek, hier heb ik geen reactie op gehad.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 31, 2021 om 23:30
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Shimaaa,

Als je het juridisch gaat aanvechten, gaat het je waarschijnlijk nog meer geld kosten.

Je kunt er natuurlijk mee naar een advocaat stappen, waarschijnlijk heb je recht op subsidie : de zogenaamde "toevoeging".

Maar je zult nog altijd een eigen bijdrage voor de advocaat moeten betalen.

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2021 om 23:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik u was, zou ik hun voorstel met beide handen aangrijpen. Kunt u het niet in één keer missen, vraag dan om een betalingsregeling.

Ik ga er hierbij van uit dat de vordering terecht was. Dat u toen ziek was, is voor die vordering niet relevant helaas.

Shimaaa
door Shimaaa Sep 2, 2021 om 16:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie. Het is inmiddels 315,- geworden en dit ga ik betalen.

justmeagain
door justmeagain - Sep 1, 2021 om 00:32
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ik wil niet hard overkomen maar de rechtbank verwacht dat als u in een kliniek zit dat iemand uw post toch opent en dat net u bespreekt.
En je hebt klinieken om af te kicken waar je dus bij een rechter niet hoeft aan te komen. Maar er zijn ook klinieken voor uw geestelijke gezondheid en dan zal een rechter iets coulanter zijn. Maar nu na  bijna 11 jaar gaat dit u niet meer helpen.
Ik zou dat aanbod van 375 euro tegen finale kwijting aanpakken.

Shimaaa
door Shimaaa Sep 2, 2021 om 16:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben zeker niet afgekickt of wat dan ook. Ik was ernstig ziek. Inmiddels hebben we een andere deal kunnen maken, mijn stiefvader en ik. Namelijk dat de rente is verjaard en die hoef ik nu deels ook niet te betalen.

Dus dat aanbod is Inmiddels 315,- geworden en dit ga ik betalen.

aurora1
door aurora1 - Sep 1, 2021 om 02:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft het recht om de rekening van T-mobile te betalen. En tegelijk is dat uw plicht. Dat u in klinieken zat is niet relevant, daardoor vervalt een schuld niet. Ze hebben al coulance getoond door het bedrag te verlagen. Ik zou dus maar zsm om een betalingsregeling vragen en zsm de rekening betalen. Dan bent u er vanaf. Als u betaald zou moeten worden wilt u toch ook dat betaald wordt? U wist toch ook dat u T-mobile moest betalen?

Shimaaa
door Shimaaa Sep 2, 2021 om 16:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie. Het is inmiddels een beetje verlicht, aangezien er een verjaring op de rente is.

Het openstaande bedrag is nu 315,- en dit ga ik betalen.

aurora1
door aurora1 Sep 2, 2021 om 23:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat scheelt ook weer iets. Verstandig dat je gaat betalen, ben je er straks van af, een zorg minder, problem solved.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 1, 2021 om 07:24
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Heeft T Mobile  de  rekening naar juiste adres ooit gestuurd?

Als die nooit aankwam en gelijk een zaak is gemaakt    kun je je beroepen op overmacht.
Een stiefvader die fouten maakte en niets voor je regelde?

Dat is jammer,  maar  nu pas, zoveel jaren later?

Je hebt recht op alle onderliggende stukken te zien dus T Mobile factuur + rechtszaak en alle incasso bedrijven die tot nu toe gefaald hebben.

Het is niet uit te sluiten dat een gesloten  niets te halen zaak is opgekocht door hun.

Bij niet te vinden mensen of  procedure fouten , vooral als  T Mobile niet  het naar juiste adres stuurde?

Zij eisen geld dus wie Eist Bewijst.

Als ze dat niet kunnen aanleveren is binnen week betalen  claim broodje aap.
Vooral gezien de overdracht van   Incasso bedrijven en noemen deurwaarders....

Die hebben dan niet goed hun werk gedaan.

Shimaaa
door Shimaaa Sep 2, 2021 om 16:28
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad mijn stiefvader ontgaan, maar dat komt ook omdat ik 3 jaar ziek was. Hij had andere dingen aan zijn hoofd.

Het lullige aan dit verhaal is, als ze eerder wat hadden gestuurd, dan was dit ook niet zo geëscaleerd.

In ieder geval nu de oplossing:
-> 315,- dit ga ik betalen

1paul
door 1paul - Sep 1, 2021 om 08:55
3144 Antwoorden / 0 Vragen

verjaring is 20 jaar als de rechtbank een uitspraak gedaan heeft u zult dus moeten voldoen, vraag een betalingsregeling aan als u niet in 1X kunt voldoen van het bedrag dat zij u voorstellen....

Shimaaa
door Shimaaa Sep 2, 2021 om 16:29
2 Antwoorden / 1 Vragen

Gelukkig is er ook een verjaring wat rente betreft, dus dit hebben we voorgesteld aan de deurwaarder.

Het bedrag wat nog open staat, ga ik betalen.

1paul
door 1paul Sep 3, 2021 om 10:01
3144 Antwoorden / 0 Vragen

wijs besluit!!!!

sira
door sira - Sep 1, 2021 om 11:07
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Ik denk dat ik toch zelf met een voorstel moet komen en dat vind ik niet erg. Alleen het punt is, dat zij hebben aangeboden voor kwijtschelding van 25%

Als ik u was, zou ik met die kwijtschelding van 25% maar snel akkoord gaan. Het bedag zal nooit lager worden, maar kan wel hoger worden (dat u uiteindelijk toch € 501,52 moet betalen).

Shimaaa
door Shimaaa Sep 2, 2021 om 16:30
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb toch een andere voorstel kunnen doen.

Samen met mijn stiefvader hebben er een verjaring van rente bij gehaald.

Het bedrag is nu 315,- en dit betaal ik natuurlijk gewoon.

sira
door sira Sep 2, 2021 om 18:46
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Gefeliciteerd. Nette deurwaarder

panter22
door panter22 - Sep 1, 2021 om 16:44
6599 Antwoorden / Vragen

Was je destijds minderjarig en is je stiefvader naar de rechter gegaan?
Of was je meerderjarig? Dan moet je een machiging getekend hebben.
https://www.rechtspraak.nl/Naar-de-rechter/Betrokken-bij-een-rechtszaak/Gemachtigde/Paginas/Gemachtigde-civiel-recht.aspx
Heb je het vonnis van 2010 gekregen van de deurwaarder?

Shimaaa
door Shimaaa Sep 2, 2021 om 16:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie, het is inmiddels een beetje verlicht.

Ik ga 315,- betalen en daarmee is het afgesloten.

panter22
door panter22 Sep 2, 2021 om 17:16
6599 Antwoorden / Vragen

Gelukkig maar. Dat scheelt je bijna €200. Bedankt voor het terugmelden.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Sep 2, 2021 om 17:17
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Prima geregeld,  vind dit  goed gedaan... of er meer in zit weet ik ook niet.

Maar na een zitting niets meer doen of naar foute  adressen sturen?

Zelf had ik alle  werk van die andere  opgevraagd, maar of daar nog enige verlaging uit kan komen.

Denk dat  meer vragen  zij ook hardere actie kunnen ondernemen.

Shimaaa
door Shimaaa Sep 2, 2021 om 17:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, ik snap het goed wat je bedoeld. Nu is het zo dat ik alles van die nare tijd achter mij wil laten.

Vandaar dat ik hier niet meer werk van maak. Het is gelukkig een beetje verlaagd en verlicht.

Ik neem gewoon mijn verlies nu.

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2021 om 16:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi dat het opgelost is.

Shimaaa
door Shimaaa Sep 2, 2021 om 17:34
2 Antwoorden / 1 Vragen

Jaa vind ik ook! Bedankt voor je reactie!!

di
door dibbertje48 - Sep 3, 2021 om 11:40
11 Antwoorden / Vragen

Ik zou beginnen om de hoofdsom te betalen. die € 145,- dus want dan kan de rente niet meer oplopen. Een vonnis van een geldvordering verjaart pas na 20 jaar. Als ze 25% willen kwijtschelden zou ik daarvan wel gebruik maken. Je moet nu € 501 betalen en kan 25% kwijtschelding krijgen. Dat is € 125,- zodat er dus nog € 375,- overblijft. Als je slim bent probeer je toch wat geld bij elkaar te sprokkelen en bied je aan dat je nu in 1 keer bijv. € 250,- of € 300,- kan betalen waarbij je voorstelt dat er dan kan finale kwijting wordt verleend. voor de deurwaarder is dit in die zin aantrekkelijk omdat hij dan in ieder geval het geld van de hoofdsom heeft en ook "wat" kosten vergoed heeft. Het is voor hem niet aantrekkelijk om voor het resterende bedrag aan de bel te blijven trekken in de wetenschap dat hij dat misschien nooit gaat krijgen. Succes

Shimaaa
door Shimaaa Sep 3, 2021 om 12:22
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie!

Gelukkig hadden we een verjaring wat betreft rente. Dus van de 501,- is nog 315,- over.

Dit ga ik inderdaad betalen, het scheelt 200,- dus nu neem ik ook gewoon mijn verlies. En daarmee is het afgerond.

sinypots
door sinypots - Sep 3, 2021 om 12:27
55 Antwoorden / 1 Vragen

Dit lijkt mij heel vreemd,
Na 10 jaar is het - vlgs mij - verjaring.

Gr
door Grunn1 Sep 3, 2021 om 12:42
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dus niet, maar lees ook eens al de gegeven reacties.

Be
door Berend1na - Sep 3, 2021 om 13:09
5 Antwoorden / 2 Vragen

Het blijft een vreemde zaak maar als uw stiefvader uw honneurs heeft waargenomen dan moet hij ook een antwoord hebben.  In het andere geval contact opnemen met de betreffende rechtbank die hierover meer info kan geven.  Of bij degenen die de vordering op u heeft.
Daarnaast had men u in tussentijd zelf nogmaals kunnen en moeten herinneren of een deurwaarder sturen.  Door de laatste moet de vordering persoonlijk afgeven.  dus iets is er fout gegaan maar als er niets door u aan te tonen is wat uw gelijk bewijst zult u aan " het korte eindje" trekken, dan volstaat niet ik ben ziek geweest en de honneurs zijn door een ander waargenomen.  U zult ook dát aan moeen tonen.

ma
door marleenvanh - Sep 3, 2021 om 14:02
451 Antwoorden / 1 Vragen

Het ziek zijn en stiefvaders die naar rechtbanken gaan zonder uw medeweten daar hebben mensen die nog geld van u krijgen natuurlijk geen boodschap aan.... Uw stiefvader heeft m.i. de zaak 'in het honderd' laten lopen. HIJ wist er duidelijk wel van, dan zou ik €145,96 betalen en uw stiefvader voor het verschil tussen € 145,96 en €501,52  (€355,56) aansprakelijk stellen. Moet u wel kunnen bewijzen, of op zijn minst aannemelijk maken, dat u zelf echt niet op de hoogte was.

tijger1
door tijger1 Sep 3, 2021 om 14:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees de voorgaande reacties. Het is opgelost.

mo
door mof - Sep 3, 2021 om 16:55
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Het is hem ontgaan ... tja, het blijft uiteindelijk eigen verantwoordelijkheid.
Dat u geen herinneringen heeft ontvangen is niet bepalend, want als uw adres gewijzigd is, misscjien wel meerdermalen, dan was u onvindbaar. Dan kunt u nog steeds aangesproken worden. Zeker als de eiser kan aantonen de claim binnen twee jaar te hebben gelegd. Dan verjaard de claim niet meer.

ik zou met de deurwaarder in gesprek gaan, en de zaak uitleggen. Als de claim terecht is dan is de verhoging van ca 150 € naar ca 500€ niet extreem. Die zou ik dan voldoen.

na
door nammko - Sep 4, 2021 om 15:44
28 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik jou was, zou ik niet zomaar betalen, want Lindorff heeft een slechte naam. Eerst even uit laten zoeken.
Ik heb van meerdere mensen gelazer gehoord over z.g. vorderingen., die helemaal niet klopten. Geldklopperij!

Be
door Belastingwijsneus - Sep 4, 2021 om 21:00
1 Antwoorden / Vragen

Verjaring bevoegdheid van executie van vonnissen

De bevoegdheid van het executeren van een vonnis verjaart 20 jaar na de dag van de uitspraak.
De verjaringstermijn bedraagt echter 5 jaar voor wat betreft hetgeen volgens de uitspraak in een jaar of op kortere termijn moet worden betaald; dit komt in de praktijk neer op rente.
Renten die uit hoofde van een vonnis jaarlijks of korter zijn verschuldigd verjaren dus door verloop van 5 jaar, behoudens tijdige stuiting.

Dus wel de schuld betalen maar niet de meerkosten!