sc
door schuldje Mar 5, 2007 om 19:27
Geldzaken & recht

Incasso solveon

Hallo,

Ik heb best een enorme schuld vergaard de afgelopen jaren,wat ook netjes afbetaald kon worden.Nu door reoganisatie van mijn werk ben ik minder inkomsten gaan krijgen.dus ook minder aflossen op mijn schulden Nu heb ik bij de abn een achterstand opgelopen van bijna drie maanden met de eerste maand achterstand ben ik naar de bank gegaan om een regeling te treffen daar zijn zij  mee accoord gegaan helaas niet op papier met een minder bedrag  om af te lossen per maand tot mijn grote verbasing is mijn rekening geblokkerd wat voor mij inhield twee maanden huurachterstand die ik onmiddelijk moest betalen oke ik had al een maand huurachterstand maar kon net op het randje leven en zorgen dat dit niet verder zou gaan Nu heeft de bank mij geadviseerd om vrijwillig over te stappen op het incasso bureau solveon want dan zou mijn maandlast minder hoog zijn volgens de medewerker van de bank, wat moet ik nu doen?

afwachten of inderdaad vrijwillig over stappen of kan het incassobureau het bedrag in een keer opeisen of loonbeslag leggen dat houd voor mij in dat ik ook mijn andere schulden niet kan afbetalen waar ik overgens geen achterstand in heb.

Kun je een aflossingsregeling met een incasso bureau maken houden ze dan ook rekening met andere schulden?

Wie kan mij helpen met goed advies hierin

1822 3 Rapporteer

sc
door schuldje - Mar 6, 2007 om 19:01
4 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Stacy,

Bedankt voor je advies.Ben door mijn leeftijd niet meer in staat om klussen naast mijn werk te verichten, ook al zou ik het dol graag willen.Inmiddels heb ik schuldhulp  benaderd en heb daar een afspraak kunnen maken.Mijn partner werkt ook en beide doe we er alles aan om het op te lossen want we beseffen goed dat we het zelf hebben gecreeerd en ook moeten oplossen.

Nogmaals bedankt voor je advies

stacey
door stacey - Mar 6, 2007 om 19:03
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Je moet zeker niet gaan afwachten,

aanmelden bij dat incassoburo zou ik ook niet zondermeer doen,

verwacht niet dat het incassoburo (al te veel) rekening houd met je andere schulden, ze willen het geld voor de bank snel terug, dat is hun opdrachtgever dan, en bovendien willen ze er zelf ook aan verdienen dus kost het je meer.

 lees de berichten eerst;

------Solveon is het onbetrouwbaarste incassobureau dat ik ken. En dat is opvallend, omdat het toch 100% dochter van ABN-Amro is. Mijn ervaring is als volgt;................. ...Incassoburo

ervaring met solveon

Kijk eerst eens hier naar de mogelijkheden voor schuldhulp,

schulden.nl

ben je door reorganisatie minder gaan werken ?  dan is misschien wat extra werk/baantje erbij nemen voor extra geld goede optie zodat je sneller weer kunt inlopen/aflossen , al is het maar tijdelijk).

Je kunt zelf ook betalingsregelingen treffen, zorg dan wel dat je alles zwart op wit krijgt, schrijf de schuldeisers aan met een betalingsregeling (een reeële) en hou je daar dan ook aan.

Ga in ieder geval niet afwachten, onderneem zelf actie en regel/zoek zelf de voor jouw beste/snelste manier om het op te lossen.

Succes,

sc
door schuldje - Mar 6, 2007 om 19:04
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ben trouwens behoorlijk geschrokken van de reactie's over de ervaringen van het incasso solveon