r.
door r.schonewille Mar 29, 2015 om 20:45
Geldzaken & recht

Incasso stichting derdengelden EOS nederland

To onze schrik een brief ontvangen van Stichting derdengelden EOS Nederland uit Tilburg met een incasso van het absoluut volkomen onbekend bedrijf Sieh An!Your look for less.
Inclusief acceptgiro en schuldbekentenis met verzoek deze in te vullen. Mijn naam is niet correct geschreven, het adres klopt maar verder is alles onzin.
Helpppp!!!
Wat moet ik doen reageren of negeren?

10951 8 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 29, 2015 om 20:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kennelijk een incassobureau. Wanneer u zeker geen overeenkomst hebt met 'Sieh An!Your look for less' (?) dan zou het kunnen negeren, maar dan blijft het natuurlijk doorgaan. Neem contact met ze op, geef geen nieuwe persoonsgegevens prijs, en vraag om bewijs van vordering.

tenormin
door tenormin - Mar 29, 2015 om 21:23
16826 Antwoorden / 108 Vragen

lees hier. Dus kent u die Sieh An! Look for less niet, ook niet reageren.

diumenge
door diumenge - Mar 29, 2015 om 21:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

EOS Nederland BV is volgens die link een betrouwbaar incassobureau, dus misschien toch handig even contact met ze op te nemen. Maar geef geen nieuwe gegevens prijs.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 29, 2015 om 23:21
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dien sowieso ook een klacht in bij de NVI.
Verstrek hier ook geen gegevens die ze nog niet van je hebben! En maak een tijdelijk mailadres aan om te communiceren.

Niet dat NVI ook maar één klacht serieus neemt, maar het gaat meer om het idee.
Wanneer je bijvoorbeeld Lindorff vertegenwoordigd is er compleet iets mis in je organisatie.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 30, 2015 om 00:11
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u er werkelijk niets mee van doen heeft dan gewoon negeren.

door 1953 - Mar 30, 2015 om 01:33
3725 Antwoorden / 95 Vragen

@R. Schonewille niet op reageren, geen actie doen, laat de zogenaamde incasso vermeende vordering met rust.

Dubieuze vermeende vordering.

Bij een kantonrechter heeft het incassobureau geen poot om op te staan.

Motto: wie eist die bewijst! En de bewijslast is er niet, dus gaat u maar rustig slapen en geen formulieren invullen.

KORTOM: NEGEREN!

ho
door hopetobehelping - Mar 30, 2015 om 06:54
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste r.schonewille,

zoals ook al door aangegeven zou ik contact opnemen met het incassobureau (en geen nieuwe persoonsgegevens prijsgeven !!, zet nummerweergave uit als u belt). Laat ze maar met bewijs komen dat u een overeenkomst heeft met "Sieh An!Your look for less".

In het verleden hebben vaker mensen onterechte incasso's ontvangen van 'Stichting derdengelden EOS Nederland', zie bijvoorbeeld hier.
Vind het overigens erg bedenkelijk dat het bezoek adres van het bedrijf "Sieh An!Your look for less" hetzelfde adres is als het adres van het incassobureau.
Zie hier de algemene voorwaarden van "Sieh An!Your look for less, klik hier.
Bezoekadres "Seih An!Your look for less" en adres EOS Nederland BV:
Charles Stulemeijerweg 2
5026RT Tilburg.

an
door annet70 - Mar 31, 2015 om 15:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

En op hetzelfde adres zit ook Otto bv.
Toevallig daar iets besteld waar een rekening nog open van kan staan?