Mu
door MurielF Nov 22, 2017 om 12:29
Geldzaken & recht

Incasso van Grazia komt 2 jaar later nog eens

Hallo iedereen,

Ik zit met een kwestie:

Zonet kreeg ik een mail in mijn mailbox met een incasso vordering van Brynhild Incasso. Dit gaat over een Grazia abonnement. Ik heb de Grazia hierover gebeld, want ik heb 2 jaar geleden een abonnement gehad en toen stopgezet ook.
De mevrouw aan de telefoon maakte mij zeer onaardig duidelijk dat ik in december 2015 een drietal rekeningen heb ontvangen blijkbaar met verzoek tot betaling. Wat ik mij niet meer kan herinneren.

Ik heb in 2015 een abonnement gehad op Grazia en ook stopgezet. De mevrouw van de klantenservice zei me dat het openstaande bedrag nog betaald moet worden van Grazia's die ik al ontvangen had. Nu heb ik van dat openstaande bedrag vandaag een incasso gehad van 110 euro.

Nu is mijn vraag: mogen ze dat 2 jaar later nog verwachten dat ik dat betaal? En mogen ze achteraf nog geld vragen voor iets wat ik dus al gehad heb blijkbaar? En mag ik hun om bewijs vragen of vragen of ze die gegevens naar mij toesturen?

Want ik heb nu het idee dat de macht bij hun ligt, want zij hebben al die gegevens. En ik heb zoiets van ja laat eerst maar zien, voordat ik ga betalen.

845 3 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 22, 2017 om 12:34
16823 Antwoorden / 108 Vragen

En heeft u de betalingen nog die u gedaan heeft? Omdat u schrijft dat de rekening 2 jaar later nog eens komt.

marita5
door marita5 - Nov 22, 2017 om 12:47
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo MurielF ,

Ik heb in 2015 een abonnement gehad op Grazia en ook stopgezet.

Heeft u bewijs ,  dat u dit abonnement heeft stopgezet ?

Lees deze informatie eens door , hier kunt u controleren of de rekening klopt , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/thema/incasso

Nu is mijn vraag: mogen ze dat 2 jaar later nog verwachten dat ik dat betaal?

De rekening is nog niet verjaard , V.a. dec  2015 tot nu is geen 2 jaar

De mevrouw aan de telefoon maakte mij zeer onaardig duidelijk dat ik in december 2015 een drietal rekeningen heb ontvangen blijkbaar met verzoek tot betaling.

Let op! De ondernemer moet bewijzen dat de aanmaning aan alle voorwaarden voldoet en dat u de aanmaning hebt ontvangen .

https://www.consuwijzer.nl/thema/incassokosten

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 22, 2017 om 23:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En ik heb zoiets van ja laat eerst maar zien, voordat ik ga betalen.

Ze hebben al uw gegevens dat schrijft u zelf. U weet ook dat u het abonnement had.
. De mevrouw van de klantenservice zei me dat het openstaande bedrag nog betaald moet worden

Duidelijk dat u weet wat u moet doen maar er gewoon onderuit wilt komen.