Bitterbleu
door Bitterbleu May 31, 2020 om 12:30
Geldzaken & recht

Incident in Lidl Corona gerelateerd

Afgelopen zaterdag is mij het volgende overkomen. Ik was in de Lidl bij de broodjesafdeling. Er lag maar op 1 plek een aantal broodzakken. Net voor die plek stond een invalidewagentje zonder iemand erin. Ik moest me er achter wurmen om bij de broodzak te komen. Net toen ik een zak pakte ging iemand op enkele centimeters van me afstaan, boog over me heen om ook een zak te pakken en riep; pardon ik wil erbij. Ik zei vriendelijk dat ik nog bezig was en of ze afstand wilde bewaren. Het bleek de eigenaresse te zijn van het invalidewagentje. Ze zei dat zij eerder was en dat we allemaal moesten wachten en vervolgens hoestte ze terwijl we op enkele centimeters afstand stonden. Ik gaf aan dat ze in haar elleboog moest hoesten. Zij antwoordde; dat maak ik zelf wel uit. Ik geef eerlijk toe dat ik erg schrok en antwoordde dat zij dat helemaal niet zelf uit mocht maken, dat dit de regels waren. Ze ging zitten en zei dat ik moest oppassen anders ging ze me slaan.

Toen reed ze weg linea recta naar de bedrijfsleider. Ik zag dat ze nog even naar me keken en dat de mevrouw in het invalidekarretje wegreed. Ik ben naar de bedrijfsleider gegaan en heb verteld wat er voorgevallen was. De bedrijfsleider gaf aan dat hij er niet bij geweest was en ik het ene verhaal had en zij een ander verhaal. Ik zei tegen de bedrijfsleider dat ik er niet op zit te wachten geconfronteerd te worden met een andere klant die de Coronaregels niet in acht neemt waardoor ik zomaar blootgesteld kan worden aan een besmetting. Op dat moment liep er een andere klant langs die het incident gehoord en gezien had. Hij zei tegen de bedrijfsleider dat hij die mevrouw onmiddelijk de toegang tot de winkel zou moeten ontzeggen. De bedrijfsleider zei toen dat hij het morgen tegen die mevrouw zou zeggen (wat weet ik niet precies). Hij kende haar want ze was er iedere dag om 8:00 uur. Ik stond bij de kassa te wachten toen een andere klant zei dat deze mevrouw dit vaker deed.

Toen ik terug naar huis reed bedacht ik hoe ernstig ik dit vindt. Ik vond dat de bedrijfsleider eigenlijk dit veel adequater had moeten oppakken. Toen ik thuis was heb ik schriftelijk het voorval gemeld bij het hoofdkantoor van de Lidl, maar tot nu toe nog niets gehoord. Mijn vraag is nu, wat is uw mening? Ik ben geneigd om dit hoog op te spelen dmv het doen van aangifte of iets dergelijks. Wilt u met mij meedenken wat wijsheid is?

6276 23 Rapporteer

Thijs12
door Thijs12 - May 31, 2020 om 12:34
532 Antwoorden / Vragen

Het hele dorp in quarantaine! Dat zal ze leren!

Bitterbleu
door Bitterbleu May 31, 2020 om 13:17
55 Antwoorden / 58 Vragen

Het spijt me, maar als het mijn gezondheid betreft laat mijn gevoel voor humor mij in de steek.

ma
door marnix1 May 31, 2020 om 14:16
256 Antwoorden / 22 Vragen

theo heeft andere humor dan anderen.

Bitterbleu
door Bitterbleu May 31, 2020 om 15:18
55 Antwoorden / 58 Vragen

Dat blijkt.

mr
door mrmoto Jun 2, 2020 om 18:15
167 Antwoorden / 4 Vragen

Theo is eerlijk en recht door zee !

sjjoppy
door sjjoppy - May 31, 2020 om 12:36
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Het is pinksterweekend en zult u daarom nog geen antwoord gekregen hebben.

Bitterbleu
door Bitterbleu May 31, 2020 om 12:52
55 Antwoorden / 58 Vragen

Ik had op de site gelezen dat de klantenservice op zaterdag en zondag ook van 10:00 tot 18:00 is geopend dus vandaar dat ik hoopte wellicht nog een reactie te krijgen voor Pinksteren.

lo
door lovewinnie - May 31, 2020 om 12:53
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Zulke Tokkies kom je overal tegen helaas. Doe je niks aan. Maar vraag me af, had u z'n haast omdat u niet ff kon wachten tot mevrouw weg was met haar invalide karretje?  Beter confrontatie uit de weg gaan en later terug komen voor brood. Oke deze vrouw blokkeerde alles en was even afwezig begrijp ik maar u had ook even kunnen wachten tot mevrouw door reed

Het is u woord tegen die van haar en hiervoor een winkel verbod lijkt mijn zeer  overdreven. Het is in de winkel echt amper te doen die 1,5 meter en thuis bezorgen zal wellicht voor u een optie zijn.

me
door mein33 May 31, 2020 om 12:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Er zat niemand in de scootmobiel staat in het topic. !

Bitterbleu
door Bitterbleu May 31, 2020 om 13:02
55 Antwoorden / 58 Vragen

Nee, hoor. Ik had verder geen haast. Ik kwam ook alleen even voor broodjes en dus had ik echt een zak nodig :-) En die lagen net alleen op de plek waar het karretje voorstond. En mevrouw van het karretje was daar ook niet bezig dus ik kon prima even een zak pakken. Al met al duurde dat nog geen 2 seconden en dan was ik weer weg geweest. Ik zit ook helemaal niet te wachten op een confrontatie om 8:00 uur 's ochtends.

Bitterbleu
door Bitterbleu May 31, 2020 om 13:07
55 Antwoorden / 58 Vragen

Wat betreft het afstand houden ben ik niet met u eens. De meeste mensen houden zich daaraan, dit is voor het eerst dat ik op deze manier met iemand te maken krijgt die dit bewust niet doet. En natuurlijk is 1,5 meter niet te controleren maar dat neemt niet weg dat je afstand moet bewaren en niet andermans gezondheid in gevaar moet brengen.

lo
door lovewinnie May 31, 2020 om 13:15
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik lees dat het karretje leeg was. Maar dat neemt toch niet weg dat u niet even had kunnen wachten. Omgekeerde wereld want invalide karretje moet je inblijven en eventueel wagentje verplicht hij je houden maar merk zelf ook dat mensen hun karretje en wagentje aan de kant parkeren om ergens anders bij te kunnen omdat anders niet haalbaar is . Dus even er tussen  proppen
Er is geen strafbaar feit gepleegd. Het is niet zo als je de 1,5 meter niet aanhoudt in een supermarkt je strafbaar bent. En ja vervelend is het zeker maar gelukkig houden de meeste mensen zich hier aan. Ik zou er verder niks mee doen. Zonde van u energie.

alfatrion
door alfatrion May 31, 2020 om 13:45
1659 Antwoorden / 1 Vragen

De mevrouw is heel erg associaal, je hoest niet in andermans gezicht.

Tr
door Trostomaat May 31, 2020 om 14:24
239 Antwoorden / Vragen

Volgens de bedrijfsleider had de mevrouw een ander verhaal.

lo
door lovewinnie May 31, 2020 om 14:43
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Drm.kan bedrijfsleider geen kant kiezen. Tenzij getuigen of camera beelden. Als daar al wat duidelijk op is.

In gezicht hoesten is zeker niet normaal en ronduit associaal maar niet strafbaar

Bitterbleu
door Bitterbleu May 31, 2020 om 15:27
55 Antwoorden / 58 Vragen

Uit de camerabeelden zal blijken dat ik niets verkeerd deed. Dat ik op een plek stond, die mevrouw eraan kwam lopen en bijna tegen me aan kwam staan en over/langs me heen reikte om ook een zak te pakken. Twee andere klanten hebben dit ook gezien en gehoord dat ze hoestte en dat ik daar wat van gezegd heb. Ook hebben beiden klanten gehoord dat ze me wilde slaan. En nogmaals, natuurlijk kan de bedrijfsleider geen kant kiezen omdat hij er niet bij was het gaat om de feiten.

Tr
door Trostomaat May 31, 2020 om 18:42
239 Antwoorden / Vragen

Van bedreiging met besmetting met het virus is geen sprake, Diumenge (wel van het dreigen met 'slaan').

sw
door swat1500 May 31, 2020 om 21:05
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Enkel hoesten in de richting van iemand is geen bedreiging. Wel als er bijvoorbeeld bij geroepen wordt "Nu krijg jij ook corona" of woorden van dergelijke strekking.
Dreigen met (uitsluitend) slaan is intimiderend maar geen strafbaar feit. Als daarbij geroepen wordt "Ik ga je dood slaan" of "Ik sla je het ziekenhuis in" dan is er sprake van een strafbaar feit.

Topantwoord

ne
door neodutchio - May 31, 2020 om 12:53
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Tja, het is maar de vraag hoe de geestelijke toestand is van die invalide persoon. Niet voor iedereen is het aanpassen gesneden koek.

Maar waar wilt u precies aangifte van doen? Het parkeren van een invalidewagentje voor een schap, het hoesten of het optreden van de bedrijfsleider? Ik lees nergens een strafbaar feit.

Ik snap dat het voorval heel vervelend kan overkomen, maar wat verwacht u nu nog?

Bitterbleu
door Bitterbleu May 31, 2020 om 13:10
55 Antwoorden / 58 Vragen

Als de geestelijke gezondheid van deze mevrouw niet in orde is dan kan zij dus blijkbaar niet alleen een winkel in. Dan moet zij onder begeleiding gaan. En om eerlijk te zijn zal het mij in dit geval een biet zijn wat de lichamelijke of geestelijke gezondheid is van deze mevrouw. Zij houdt zich niet aan de regels waardoor zij mijn gezondheid in gevaar heeft gebracht. En op deze wijze hoesten is zeer zeker een strafbaar feit in deze tijd.

lo
door lovewinnie May 31, 2020 om 13:16
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry maar hoesten is advies in de elleboog. Geen verplichting . Gelukkig maar. Moet niet gekker worden

ne
door neodutchio May 31, 2020 om 13:53
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Er zijn zat mensen die wel zelfstandig vooruit kunnen, maar geestelijk niet 100% zijn. En als er dan ook nog eens allerlei restricties zijn waar ze niet goed mee kunnen omgaan wordt het nog erger. Er zit een groot gat tussen 100% zijn en gewoon op straat kunnen en helemaal niet alleen op pad mogen.

Iedereen is anders op de wereld. Dan kan je het niet kwalijk nemen als iemand niet geheel 100% zou zijn en toch probeert in de maatschappij mee te doen. En iemand die minder toerekeningsvatbaar is kan ook niet voor alles aansprakelijk gestelt worden.

Gewoon van deze situatie leren en het de volgende keer anders aanpakken. Het leven bestaat vaker uit het oplossen problemen die door anderen veroorzaakt worden.

Bitterbleu
door Bitterbleu May 31, 2020 om 15:20
55 Antwoorden / 58 Vragen

Beste Neo, u heeft zeker gelijk. Dit is voor mij ook zeker een leermoment om het anders aan te pakken voor een eventuele volgende keer.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - May 31, 2020 om 12:55
7181 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt nog een berichtje sturen via deze link, bij "hoe kunnen wij u helpen".
Even scrollen.
https://customercare.lidl.nl/SelfServiceNL/s/?_ga=2.74730002.144412963.1590921571-217755830.1590921571

Bitterbleu
door Bitterbleu May 31, 2020 om 13:05
55 Antwoorden / 58 Vragen

Dank u wel. Ik heb inderdaad gister direct het voorval schriftelijk gemeld.

Topantwoord

me
door mein33 - May 31, 2020 om 12:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Naar ik nu maar even aanneem is dit niet gisteren, maar op zaterdag een week gelden gebeurt en dan gaat het om de kans dat u besmet zou kunnen zijn geraakt ?
De incubatietijd van het virus schijnt, volgens de deskundigen, ongv. een week te zijn en als er na een week nog geen gerelateerde klachten zijn opgetreden, dan heeft u ontzettend veel 'mazzel' gehad.

Is het u toch gisteren gebeurt, houdt dan uw gezondheid de komende tijd in de gaten en bel bij de minste geringste Corona gerelateerde klachten het coronatest telefoonnummer voor het maken van een afspraak om gestest te worden.
Dit speciale telefoonnummer zal, naar ik begreep, morgen bekend worden gemaakt.

Bitterbleu
door Bitterbleu May 31, 2020 om 13:04
55 Antwoorden / 58 Vragen

Dit gebeurde gister. En inderdaad dit is voor het eerst dat ik kans heb om besmet geraakt te zijn. En daar ben ik bang voor.

me
door mein33 May 31, 2020 om 13:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Hoe vervelend en beangstgend het misschien ook is, houdt u zelf in de gaten en kom onmiddelijk in actie als daar ook maar de minste aanleding toe is.
Voor hetzelfde is er niets een de hand en loopt het allemaal met een sisser af !

diumenge
door diumenge - May 31, 2020 om 13:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoestte ze bewust naar je? Zo ja, dan is het op te vatten als een bedreiging en kan je aangifte doen.

Bitterbleu
door Bitterbleu May 31, 2020 om 13:11
55 Antwoorden / 58 Vragen

Ja, ze hoestte bewust. Ze stond op een paar centimeter afstand en ik had al eerder aangegeven dat ze afstand moest bewaren. Ik neem ook aan dat er camerabeelden van zijn.

Topantwoord

panter22
door panter22 - May 31, 2020 om 13:12
6599 Antwoorden / Vragen

Je zo snel mogelijk laten testen op Corona.
De mevrouw van het invalide wagentje was dus in de buurt. Je had er beter aan gedaan even rond te kijken ipv je  langs het wagentje te wurmen.
De bedrijfsleider zou haar 's morgens om 8 uur hierop aanspreken. Dat moet toch voldoende zijn.
Dat die mevrouw hoestte, wil nog niet zeggen dat ze Corona heeft. Misschien was ze invalide vanwege een longziekte.
Het is niet zoals het hoort, maar als je om je heen kijkt, dan zijn worden de Coronaregels niet strikt meer nageleefd. Dat betekent dat je zelf alert moet zijn. Ik zou nog even de bedrijfsleider vragen hoe het gesprek met de mevrouw gelopen was.

Bitterbleu
door Bitterbleu May 31, 2020 om 13:16
55 Antwoorden / 58 Vragen

Je hebt helemaal gelijk. En ze had net zo goed een kriebel in haar keel kunnen hebben. Bedankt voor het heldere en feitelijke antwoord. Misschien dat ik hier te heftig op reageer maar ik ben er erg van geschrokken. Ik zal volgende week de bedrijfsleider vragen hoe het gesprek is verlopen. En ook aangeven dat ze op meerdere plekken broodzakken neer moeten leggen :-) En ik laat me volgende week direct testen. Want nogmaals dit is voor het eerst dat ik in een situatie terecht ben gekomen dat ik kans heb om besmet te raken.

me
door mein33 May 31, 2020 om 15:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Testen werkt alleen als u Corona gerelateerde klachten beeft.
Geen klachten, dan ook niet onnodig een test aanvragen.

tenormin
door tenormin May 31, 2020 om 18:43
16826 Antwoorden / 108 Vragen

+10 @mein33. Alleen bij symptonen kan men een test aanvragen. Maar dan moet men ook koorts hebben.

mi
door miennaamishaaz May 31, 2020 om 23:17
725 Antwoorden / 1 Vragen

@mansterkas, dat kan inderdaad het geval zijn, Net als Astma, en Hooikoorts, want Hoesten betekent niet gelijk Corona.

Het belanrijkste is om je gezondheid in de gaten te houden.

Daarnaast was de vrouw ook verkeerd omdat ze zich niet hielt aan de regels die verplichten elke klant een winkelwagen moet pakken.

Had bij mij bij de Janlinders ook zo'n geval, dat iemand rondwaald zonder winkelwagen,
Deze werd er wel op aangesproken. dat een winkelwagen verplicht was.

aurora1
door aurora1 - May 31, 2020 om 13:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom maakt u zo'n berg uit een molshoop? U had domweg even kunnen en moeten wachten tot de rolstoeler terug was van broodjes pakken voor in een van die rolstoelplek meegenomen zakje. Inderdaad was die persoon ook eerder dan u en kon zich kennelijk ook niet goed bewegen. Die pech heeft u niet en lijkt u ook niet te kunnen invoelen, en hoe het is om met een rolstoel te moeten manoeuvreren. U "achter de wagen wurmen"? Hoe verzint u het? U heeft zelf dit semi-drama geïnitieerd. Is u ontgaan dat het code rood is voor hooikoorts en degenen die eraan lijden zich suf hoesten? Dat iemand zich kan verslikken? Een rookkuchje kan hebben? Kwaadaardig ook dat u van opzet uitgaat, dat zegt iets over u. Voortaan gewoon maar rekening met anderen houden en op uw beurt wachten zou ik denken, en stoppen met paniek zaaien, en onderbetaalde medewerkers, die toch maar het risico aangaan van het doorwerken, lastig vallen. Misschien droeg u dat virus mee zonder symptomen te hebben en heeft u de rolstoeler, mogelijk uit de risicogroep,  personeel en andere klanten daarmee besmet. Dus een test zegt helemaal niets over deze situatie. Waarvan wilt u eigenlijk aangifte doen? Wat wijsheid is? Zie het vorenstaande.

ma
door marnix1 May 31, 2020 om 14:21
256 Antwoorden / 22 Vragen

Zo! bij u ook de corona-thuisblijf-woede toegeslagen?

Bitterbleu
door Bitterbleu May 31, 2020 om 14:34
55 Antwoorden / 58 Vragen

Dank voor uw reactie. Ik begrijp werkelijk niet uit welke emotie die ontstaan is. Maar ik hoop dat het voor u opluchtte.

Tr
door Trostomaat May 31, 2020 om 15:08
239 Antwoorden / Vragen

Stevige woorden, over en weer. Of dat nou zo goed is?

Ar
door AriEllis May 31, 2020 om 18:20
57 Antwoorden / Vragen

Toch geef ik @Aurora1 op één punt gelijk:

"Misschien droeg u dat virus mee zonder symptomen te hebben en heeft u de rolstoeler, mogelijk uit de risicogroep, [...] daarmee besmet."

En dat was juist niet gebeurd als mevrouw afstand gehouden had!

tenormin
door tenormin May 31, 2020 om 18:49
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Als @mansterkas zo bezorgt is over zijn/haar gezondheid: er zijn ongelofelijk veel mensen die heel graag boodschapjes voor u willen doen. Om de broodnodige frisse lucht te halen kunt u misschien een rondje buiten doen? Ik kom niet buiten, noch in een winkel, maar juist in deze tijden: er zijn zoveel vrijwilligers, in iedere stad en dorp. Dus had die broodjes dan, als ik zo bang bent, door een ander laten halen. Ik "hoor" alleen maar om me heen dat er weinig mensen zijn die zich aan de anderhalve meter (kunnen) houden, dus zeker niet in een super.

Bitterbleu
door Bitterbleu May 31, 2020 om 19:59
55 Antwoorden / 58 Vragen

En wellicht heb ik mezelf niet helemaal helder verwoord. Het interesseert mij geen ene biet of die mevrouw wel of niet in een rolstoel zit. Zij heeft zich net zo te gedragen als een ieder ander. U gebruikt haar invaliditeit als excuus maar zo werkt dat niet. Ik kan mezelf invoelen hoe het is om in een rolstoel te zitten, ik heb dat zelf ook 3 jaar lang "mogen" ervaren. Dus dat is invoelen is er wel degelijk. Maar ik kan mezelf niet invoelen in asociaal gedrag of iemand nu wel of niet in een rolstoel zit. Maar ik heb nimmer de behoefte gehad om dit als excuus te gebruiken en mezelf te gedragen als een tokkie en een ander te bedreigen. @Aurora, ik hoop dat u zich schaamt voor uw emotionele reactie die kant noch wal slaan. En het woordje misschien moet u maar niet meer gebruiken. Ik kom met feiten die gestaaft worden door anderen.Het zou u sieren om voortaan goed te lezen. @Ariellis het ontgaat me in welk punt u Aurora gelijk geeft. Misschien telt niet, het gaat om feiten.

tijger1
door tijger1 May 31, 2020 om 23:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u maakt wel een heleboel drukte om niets. U kon niet wachten tot die invalide teruggekeerd was bij haar rolstoel, zodat u daarna simpel een broodzakje kon pakken. U moest zich er tussen wurmen.

En dan ook nog de bedrijfsleider lastig vallen en meteen schriftelijk gaan klagen bij de klantenservice. En waar werd u dan mee bedreigd?

Dacht u nu werkelijk dat die iemand sturen om een broodzakje aan te reiken?

Beetje meer geduld hebben dus.

Bitterbleu
door Bitterbleu Jun 1, 2020 om 09:54
55 Antwoorden / 58 Vragen

Ach gossie, arme invalide. Zat u wellicht in de rolstoel? Dat verklaart dan een hoop. In mijn wereld horen invaliden zich ook fatsoenlijk te gedragen. In uw wereld werkt dat anders. Wat mij betreft laat u de volgende keer dergelijke reacties achterwege. Die zijn niet constructief maar bedoelt om het vuurtje op te stoken.

Topantwoord

ne
door neodutchio - May 31, 2020 om 13:56
5148 Antwoorden / 12 Vragen

De grootste kans op besmetting is nog altijd met lichaamlijk contact. Met hoesten een stuk minder. Het aanraken van een deurklink, of de krat met booschappen die de bezorger voor uw huis neer zet kan bacterien en virussen bevatten die rechtstreeks op uw handen komen. Daar ligt een groter besmettingsgevaar in dan in het openbaar ademen.
Net zoals de kok in Duitsland. Elk bord heeft hij aangeraakt waardoor iedereen in het restaurant een besmetting heeft opgelopen.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - May 31, 2020 om 14:04
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Och u had ook ff een stapje terug kunnen maken i.p.v. de discussie aan te gaan met de bewuste dame. Er zullen altijd van die figuren zijn die de regels niet zo nauw nemen en dan heeft een discussie geen zin. Maar wat had u van de bedrijfsleiden verwacht, dat die de persoon in kweste de winkel uitgebonsjoerd had. En in een weekend kunt u moeilijk verwachten datu direct antwoordt krijgt op uw bericht naar het hoofdkantoor.  Wat de aangifte betreft, u zou dan betreffende persoon moeten aangeven en niet de bedrijfsleider, die kan er tenslotte niets aan doen dat er dergelijke figuren in de winkel komen.

Wilt u met mij meedenken wat wijsheid is?
Gewoon een stapje terug doen.

Bitterbleu
door Bitterbleu May 31, 2020 om 14:51
55 Antwoorden / 58 Vragen

Zeker, ik als ik dat had kunnen doen had dat zeker gedaan. Helaas stond ik klem omdat die mevrouw achter mij stond en ik daarom geen kant uit kon. Tja, en een verzoek doen om afstand te houden is in deze tijden niet meer dan normaal. Maar ik begrijp hoe uw reactie bedoelt is en normaliter ben ik het zeker met u eens.

mi
door miennaamishaaz - May 31, 2020 om 14:24
725 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is inderdaad wel een ERIG geval,

Het erigste is nog dat die bedrijfsleider niet eens zei, even een moment dan zal ik de beveilingsbeelden bekijken.

U kunt hiervan een Melding maken bij het RIVM, dit is namelijk de partij die de regels heeft opgesteld en handhaaft.

Die zullen vast wel zeer geintereseerd zijn in de LAXE houding van die bedrijfsleider. omdat die vrouw iedere dag namelijk komt volgens de bedrijfsleider, en "1 van de symtomen vertoont"

Daarnaast dat de vrouw uit haar winkelwagen ging en Ronddwaald, is ook nog eens FLINK tegen de regels.
omdat je dan niet de 1.5M afstand kan houden.

naast een melding bij het RIVM kunt u altijd nog een ANONIEME melding maken met een "Burner" email bij het Hoofdkantoor van de LIDL.

ap
door apiejoepie Jun 2, 2020 om 18:40
130 Antwoorden / 4 Vragen

ik sou tog zpelingkontrole gebruiken

edrick3
door edrick3 - May 31, 2020 om 15:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat is natuurlijk een 'vervelende' gebeurtenis.
Helaas zijn er nog (Te) veel mensen die zich bewust of onbewust niet aan de regels houden.
En zich dan ook nog zo asociaal gedragen.
Hopelijk houd je er geen gevolgen aan over.
Goed dat je dit gemeld hebt. Veel meer kun je niet doen.
Zou even de reactie van het hoofdkantoor afwachten.

Bitterbleu
door Bitterbleu May 31, 2020 om 15:14
55 Antwoorden / 58 Vragen

Ik kan u eerlijk zeggen dat ik doodnerveus ben dat ik wel wat heb opgelopen. Dat zal de komende tijd uitwijzen. Dank u wel voor uw reactie.

Bitterbleu
door Bitterbleu - May 31, 2020 om 15:12
55 Antwoorden / 58 Vragen

Dank u allen voor het meedenken! Ik hou de komende dagen mijn gezondheid nauwlettend in de gaten. Ik neem 1 deze dagen even contact op met de winkel om te vragen hoe het (eventuele) gesprek met deze mevrouw is verlopen. Nogmaals dank voor uw tijd en adviezen.

Donuts
door Donuts - May 31, 2020 om 15:18
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U vraagt wat wijsheid is? Mevrouw komt volgens de bedrijfsleider altijd om 8 uur, dus zelf maar een uurtje later gaan, zou ik zeggen. Een bedrijfsleider is geen cipier, u moet zelf zo goed mogelijk voor u zelf zorgen. U had tenslotte ook even kunnen wachten tot de eigenaresse van de invalide kar weer terug was, ver weg kon ze nooit zijn. Dat zou ik in dit geval gedaan hebben.

Wen er maar aan dat het met de versoepelingen steeds drukker wordt in de winkels en op straat en dat veel mensen zich niet meer aan de regels houden.

Wat testen betreft, alleen mensen met symptomen worden getest. Zonder symptomen is testen ook volkomen zinloos.
Als u zo bang bent om Corona te krijgen, dan maar binnen blijven en online boodschappen bestellen.

rj
door rjw - May 31, 2020 om 16:37
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Dit heeft natuurlijk helemaal niets met de Lidl te maken maar met een asociaal takke**** met een invalidewagentje. Wat zou de Lidl hier tegen kunnen en moeten doen?

Magnum007
door Magnum007 - May 31, 2020 om 17:38
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Manster,

Om welk filiaal gaat het en in welke stad?

Heeft het filiaal geen beveiliger?

Hier in de Randstad heeft bijna ieder filiaal een beveiliger rondlopen.

Bij zo'n incident zou ik direct naar de beveiliger stappen zodat deze direct kan ingrijpen.

Mijn ervaring is dat de bedrijfsleider van Lidl het vaak te druk heeft met de verkoop.

Zelfs als ik hem iets vraag waar wat in de reclame is,staat,dan reageert hij op een geïrriteerde manier.

justmeagain
door justmeagain May 31, 2020 om 23:42
623 Antwoorden / 8 Vragen

Zelfs als ik hem iets vraag waar wat in de reclame is,staat,dan reageert hij op een geïrriteerde manier.

RAPPORTEERVERBERG REACTIES
En daarom betaal ik graag iets meer bij Appie. Altijd op en top vriendelijke mensen.

Magnum007
door Magnum007 Jun 1, 2020 om 00:31
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Justmeagain,

Ik kom natuurlijk ook bij Albert Heijn.

Bij Albert Heijn zijn de goedkope producten vaak uitverkocht.

Voor je dagelijkse boodschappen is Albert Heijn echt te duur.

mr
door mrmoto Jun 2, 2020 om 18:13
167 Antwoorden / 4 Vragen

rare jongens die randstedelingen , een beveiliger bij de Lidl , als dat nodig is hebben de randstedelingen het er wel naar gemaakt!

Magnum007
door Magnum007 Jun 2, 2020 om 23:34
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mr.Moto,

In welke dorp woon jij?

In de Randstad is de armoede groot : veel diefstal dus.

In sommige winkels van Kruidvat is zelfs beveiliging.

Topantwoord

pe
door peentjes - May 31, 2020 om 17:52
421 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap uw gevoel. Mijn complimenten voor uw optreden. Ik zou ook ontzettend balen van het gedrag van die mevrouw. U heef zich netjes uitgedrukt en het voorval gemeld. Zelf zou ik het erbij laten. Overal om me heen zie ik overtredingen en andere rare zaken. Maar ik heb inmiddels besloten om - behalve als het te dichtbij komt zoals bij u - er niks over te zeggen. Omdat je eigen negatieve energie dan de overhand krijgt. In een wereld waarin we allemaal opnieuw onze plek moeten vinden horen ook degenen die zich er geen bal van aan trekken er ook helaas bij. Dan zeg ik: bescherm jezelf en blijf positief denken.

Bitterbleu
door Bitterbleu May 31, 2020 om 19:23
55 Antwoorden / 58 Vragen

Wat een prettig positief antwoord. Dank u wel. En dit bedoel ik absoluut niet sarcastisch.

Topantwoord

sw
door swat1500 - May 31, 2020 om 21:07
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Een bedrijfsleider van een winkel is geen politieagent. Hij kan en mag iemand ook niet zomaar een toegangsverbod opleggen.
Uitermate asociaal gedrag van die dame maar niet strafbaar.
Uiteindelijk komen dit soort types zich wel tegen bij de verkeerde persoon en dan zijn ze opeens zielig.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - May 31, 2020 om 21:41
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@swat1500, u zit er een beetje boel naast, in dit geval is het de dame in de invalidewagen die overlast bezorgd en kan er een winkelverbod worden opgelegd. Zij houdt zich niet aan de regels en vormt, in deze tijd,  een risico voor overige klanten.

Ondernemers en winkelmedewerkers hebben in hun winkel meer rechten dan zij vaak denken. Bijvoorbeeld het recht om 'klanten' die zich misdragen een winkelverbod op te leggen. Winkeliers maken nog te weinig gebruik van deze mogelijkheid. Dat is een gemiste kans. De wettelijke mogelijkheden zijn er en het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) heeft een aantal handige hulpmiddelen om personen die overlast bezorgen aan te pakken. bron

Topantwoord

ro
door ron503 - Jun 1, 2020 om 09:09
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft melding gemaakt van de situatie en meer kunt u niet doen. De dame in kwestie heeft zich niet aan de regels van de winkel gehouden en is uit haar invalidewagen of scootmobiel gestapt om elders in de winkel iets uit het schap te pakken. Daarmee belemmert zij u het doen van boodschappen en als u dat toch doet wordt ze op zijn minst boos want zij had die plek geclaimt en u moest maar wachten totdat zij het brood gepakt had. Ik persoonlijk zie dat als misbruik maken van de handicap en het hoesten als een bedreiging om vooral bij haar uit de buurt te blijven. De kans dat zij u daadwerkelijk met het virus besmet heeft acht ik klein maar dat het voor u zo'n impact kan hebben is begrijpelijk. Wat u zou kunnen doen is bij de volgende keer de bedrijfsleider aanspreken en als die er niets mee gedaan heeft de winkel mijden.

Bitterbleu
door Bitterbleu Jun 1, 2020 om 10:00
55 Antwoorden / 58 Vragen

Ik bleef fatsoenlijk. Ik wilde me absoluut niet tot het niveau van deze mevrouw verlagen. Ik had alle recht om haar aan te spreken om afstand te houden en het hoesten. Daarna werd ik nog door haar bedreigd ook. En nogmaals, mijn verhaal wordt gestaafd door 2 andere klanten die dit gehoord en gezien hebben. Dank u voor uw reactie want het was echt een vervelende ervaring.

Grunnen.
door Grunnen. - Jun 1, 2020 om 09:59
509 Antwoorden / Vragen

Wanneer dacht je , dat hele warrige verhaal willen ze bij Kassa ook weten.

Bitterbleu
door Bitterbleu Jun 1, 2020 om 10:04
55 Antwoorden / 58 Vragen

Mijn verhaal is niet warrig. Wellicht begrijpt u het alleen niet gezien uw inhoudsloze reactie.

Grunnen.
door Grunnen. Jun 3, 2020 om 10:55
509 Antwoorden / Vragen

Een overvloed aan informatie die je had kunt samenvatten door te melden dat er is iemand de 1,5 meter regel heeft overtreden. Als er een plek is waar mensen zich niet aan de Corona voorschriften houden is het wel de supermarkt.Laat je testen op Corona dan weet je waar je aan toe bent .

mr
door mrmoto - Jun 2, 2020 om 18:09
167 Antwoorden / 4 Vragen

ik zeg doen en doorgaan tot het europeese hof,moet toch niet gekker worden met die invalide in rolsoel rond vliegende bejaarden ( u moet zich dan ook niet druk maken over de rekeningen die u als valiede hopelijk nog werkende jongere dan gaat ontvangen )