Wi
door WilmaVermeulen Feb 21, 2018 om 15:49
Geldzaken & recht
Infomedics

Ook ik heb onverwachts een zeer hoge rekening bij Infomedics,
En inderdaad ben je verplicht om in 8 maanden te betalen.
In de maand Maart 2018 betaal ik mijn laatste deel van de 750,00 euro.
Het tweede deel van ± 995,00 euro, daarvan heb ik al twee kleine bedragen voldaan, er staat nu nog 895,00 open, waarvan ik deze samen met de vorige betaling van ± 56,10 nu deze maand ook i.p,v. 111,00 euro helaas maar 75,00 euro overmaken, een derde rekening van 80,00 euro is bijna voldaan. Dit alles tezamen met de termijn betaling van VGZ  27,30 euro waarvan ik volgende maand, gelukkig nog maar 25,00 euro hoef te voldoen. Nog een gedeelte van 80,00 euro is bijna voldaan! Het betekend voor mij dat ik elke maand 56,10 euro + 111,00 euro  + 10,00 euro aan Infomedis moet betalen, daarnaast 27,30 euro nog (gelukkig maar) 2x.
Ook Hallux is inmiddels volledig betaald bij infomedics.

Ik heb de vraag aan Infomedics gesteld of ik niet eerst het ene bedrag kan aflossen, en wanneer dat voldaan is, ik met de volgende reking aan de slag kan gaan. Ook heb ik te kennen gegeven, dat ik van mijn vakantie en teruggave belasting in de maand Mei en Juni twee wat grotere delen kan betalen.

Zij nemen daar geen genoegen mee, je hebt gewoon maar te voldoen, en gaan niet op je voorstel in. En dat met een inkomen van slechtw 1300,00 euro, waarvan je ook je eten en andere vaste lasten moet betalen.

Helaas kreeg ik een ontsteking aan mijn kies en na een sereius overleg met de tandarts, die mij adviseerde om een implantaat i.p.v. een brug te nemen, waarvan de reden was dat hij anders twee gezonde tanden moest behandelen (die daardoor dan toch beschadigd raken.) heb ik voor een implantaat gekozen.

Daarnaast met mijn meervoudige aandoeningen heb ik ook vorig jaar om een operatie te vermijden volledige Orthopedische schoenen gekregen, waarvan ik nu bijna klaar ben bij VGZ met de betalingsregeling. maar ook een deel hiervan liep tevens bij Infomedics.

Ik weiger niet om te betalen, maar een langere looptijd qua termijnen speciaal met deze hoge bedragen, daar zou je meer ademruimte door krijgen. Ik heb veel medicatie en ben goed in staat om e.e.a. te regelen. maar op deze wijze is het gewoon een criminele instelling, het is onmenselijk op de wijze  waarop zij e.e.a. regelen.
 Wat te doen, wat zijn je rechten, mijn plichten ken ik en die zal ik zeker nakomen.

Met vriendelijke groeten,

Wilma Vermeulen

3871 9 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 21, 2018 om 15:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoezo onverwachts een hoge rekening? Je hebt toch zelf gekozen voor een dure implantaat die je eigenlijk helemaal niet kunt betalen? Ga je ook boodschappen doen zonder dat je er geld voor hebt?

In mei/juni krijg je je vakantiegeld, daar kun je dan mooi de rekening van betalen. Infomedics mag de regels bepalen, niet jij.

tenormin
door tenormin Feb 21, 2018 om 17:47
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Juist, tandarts heeft me ongeveer dezelfde behandeling voorgeschreven: dus, ik wacht tot vakantiegeld binnen is. Begrijpt tandarts ook (plus daarna mag ik maandelijks 'afbetalen'). Zonder tussenkomst van Famed ;-). En al de andere aandoeningen die de (toch mooi uitziende) TS ook heeft; doet er allemaal niet toe. Ga de tandarts toch ook niet lastig vallen met oedeem etc. en dure kousen. ☻

tijger1
door tijger1 Feb 21, 2018 om 20:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Krijgt u dus ook een aardige aftrekpost, scheelt weer in de belasting en meer zorgtoeslag.:-))

Cookies
door Cookies Feb 21, 2018 om 20:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tijger1, heb voor morgen een afspraak voor borstvergroting (tref wel een betalingsregeling), kan ik deze ingreep ook opvoeren? Als hulpmiddel misschien?

tijger1
door tijger1 Feb 22, 2018 om 09:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Zou ik zeker doen. En de kosten voor hulpmiddelen mogen ook nog verhoogd worden.:-))

gerbera
door gerbera - Feb 21, 2018 om 16:09
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Helaas u heeft er zelf voor gekozen en die tandarts lacht zich een hoedje. Is er vooraf niet over de kosten gesproken?  U staat er anders wel gekleurd op met dat gebit.

tijger1
door tijger1 - Feb 21, 2018 om 16:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u dan dit jaar werkelijk zoveel medische kosten hebt, zou ik die maar eens optellen en op een voorlopige aangifte invullen met de gegevens van uw inkomen, dan kunt u wellicht al bij voorbaat wat terugkrijgen van de belastingdienst.

Uw tandarts zal u beslist opgegeven hebben hoeveel dat implantaat ging kosten. Daar had u dus mee kunnen wachten en een tijdje kunnen sparen.

Wat uw rechten zijn? De afgesproken betalingsregelingen nakomen.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 21, 2018 om 16:18
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien valt er een regeling te treffen:

Het is mogelijk om bij rekeningen vanaf € 50,00 een betalingsregeling aan te vragen. Aan onze betalingsregeling zijn kosten verbonden. U kunt kiezen tussen 2, 3 of 4 termijnen. Voor elke rekening sluiten wij een aparte regeling voor u af. Indien u voor meerdere rekeningen tegelijk een betalingsregeling afsluit, betaalt u voor één rekening kosten.

Een betalingsregeling kunt u aanvragen door het onderstaande formulier volledig in te vullen. Op basis van uw aanvraag zullen wij nagaan of een betalingsregeling mogelijk is.

https://www.infomedics.nl/veelgestelde-vragen

panter22
door panter22 - Feb 21, 2018 om 19:04
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt  al een betalingsregeing getroffen voor de orthopedische schoenen omdat je die niet in een keer kon betalen.
En daar doe je nog eens een inplantaat met kroon voor zo'n €2000 bij. En dat allemaal in 1 jaar. En je hebt het geld er niet voor.
Je schrijft dat je goed in staat bent om e.e.a. te regelen, maar is dat wel zo?
Als je het geld er niet voor hebt, dan kun je toch niet zo'n dure kies niet aanschaffen.
Heb je  niet met je tandarts besproken dat je de nieuwe kies niet kon betalen?
En wil je die kies toch, dan had  je de behandeling over 2 jaar kunnen verdelen. Het ene jaar de schroef, het volgende jaar de kroon.
Je tandarts had je dat kunnen vertellen als je daar over gesproken had.
Bespreek het betalingsprobleem met je tandarts, Mogelijk is die welwillend en kan er een oplossing worden gevonden.
Infomedics incasseert volgens afspraak.Je zultde komende tijd moeten bezuinigen op je uitgaven, wil je niet in de financiele problemen komen

edrick3
door edrick3 - Feb 21, 2018 om 19:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ook ik heb onverwachts een zeer hoge rekening bij Infomedics,

Onverwachts? Je wist toch wat voor kosten je maakte met de diverse zaken?!
Dat het een zware belasting is om nu rond te komen is heel spijtig, maar dat is niet anders.
Infomedics houdt zich aan de/hun regels vwb de betalingsregeling(en).

aurora1
door aurora1 - Feb 21, 2018 om 21:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft toch zelf voor een dure implantaat gekozen? U wist toch ook wat die grap zou gaan kosten? U had toch wel een tijdje daarmee kunnen wachten tot u weer wat financiële ruimte had?
En hoezo, criminele instelling? U durft nogal wat te zeggen en te beledigen.
Iedereen heeft zo zijn sores en gedoetjes en iedereen moet zijn rekeningen betalen, u dus ook.
Wat uw rechten zijn? De rekeningen betalen, en dat is een plicht (maar dat wist u al zoals u schrijft).
U weet ook dat met betalingsregelingen u u precies aan de voorwaarden moet houden anders moet u alsnog alles ineens betalen.
Verder is het toch mooi als je overal maar betalingsregelingen kunt treffen?

AM advocatuur
door AM advocatuur - Mar 1, 2018 om 10:23
11 Antwoorden / Vragen

Als niet wordt ingestemd met een andere betalingsregeling, dan moet u inschatten wat het risico is als u niet betaalt zoals zij willen. U kunt dan geconfronteerd worden met buitengerechtelijke incassokosten. Dat kan pas als u een brief heeft gehad waarin staat dat u binnen 14 dagen na ontvangst van die brief moet betalen en als u dat niet doet, dat u dan buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd bent ter hoogte van bedrag X.

Het is het belangrijkst dat u aantoont dat het geld echt wel gaat komen. Probeer te voldoen aan de betalingsregeling en als dat echt niet lukt, betaal dan maandelijks in ieder geval wat u kunt. Op zich gaat een bedrijf niet zo snel juridische stappen ondernemen als duidelijk is dat u wel het volledige bedrag gaat betalen. Dat kost hen ook veel teveel geld.