kamphuysen
door kamphuysen Jul 17, 2010 om 13:00
Geldzaken & recht

Informatie Bureau NOBEL in westmaas wordt de wet overtreden??

Komt er een brief staat met Koeieletters Vertrouwelijk dan een naam adres, inhoud brief zsm contact opnemen want ''ze'' willen namens een ''opdrachtgever'' wie staat er niet bij gegevens van je hebben en over jouw situatie verzamelen, dat lijkt mij een vreemde gang van zaken en een inbreuk op je privacy ook nog, De brief letterlijk;
Zelfs met een fake? ''dossiernummer''
geachte heer of mevrouw ons bureau legt zich al ruim 30 jaar toe op het verzamelen van en verwerken van administratieve gegevens dat gebeurd voornamelijk in de opdracht van instanties en bedrijven. nu hebben wij van ''een opdrachtgever'' wie en welke opdrachtgever staat er niet bij geschreven het verzoek gekregen gegevens over uw situatie te verzamelen.(in de aanhef staat (mijnheer of mevrouw dus duidelijk zijn ze zelf ook al niet) om aan de opdrachtgever wie dan? de juiste gegevens te kunnen verstrekken verzoeken wij u vriendelijk om uw medewerking. het is immers ook in uw belang dat de correkte gegevens bij de opdrachtgevers belanden. daarom dit zeer dringende verzoek (vette letters) om omgaand telefonisch contact op te nemen onder nummer van Nobel in westmaas (zie de site via google en kijk ook op andere sites oa trosradar schrijft er over) op werkdagen kantoortijden. indien u direct reageert kunnen wij de gegevens die ons wellicht al ter beschikking staan vergelijken en evt. herzien of aanvullen met uw gegevens enz enz.
Dit lijkt een intimidatie poging die de wet op de privicy schendt. wie heeft hier ook mee te maken of gehad? Volgens ons wordt hier de wet op omiskenbare manier ruim overtreden. Herkent U dit laat weten svp....

7309 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 17, 2010 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

--Dit lijkt een intimidatie poging die de wet op de privicy schendt --

Zou niet weten waarom, vragen staat vrij en nee zeggen ook..........

Ik kan ook een brief in je bus gooien met de vraag om je bankpas en pincode........
schend ik je privacy niet mee, wel je bankrekening als je het aan me geeft ;-)

ve
door verwijderd - Jul 17, 2010 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een gel mag alles vragen
Een dwaas mag op alles antwoorden.
Een verstandig mens gooit dit soort vragen in de prullenbak.

De Vrije vogel

ve
door verwijderd - Jul 17, 2010 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een gek (dus)
Sorry!
Waar blijft toch die herstelmogelijkheid verdorie

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 17, 2010 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is iemand met een bijzondere behoefte aan aandacht en ook nog creatief die ze niet allemaal op en rijtje heeft.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2010 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo Stacey, ben jij in staat om met de pincode van een ander aan de slag te gaan?
Dat had ik niet achter je gezocht....

ve
door verwijderd - Jul 17, 2010 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

kamphuysen

Vraag: wordt er door kleur, opmaak of anderszins gesuggereerd dat dit een brief is van een overheidsinstantie?

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2010 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vooropgesteld dat de wet op de privacy niet bestaat, maar wel veel regelgeving op het gebied van bescherming van privacy, is hier niets mis mee. Het is gewoon een bedrijf dat een klantenbestand heeft opgekocht en om regelmatig/stelselmatig reclame te kunnen verzenden, willen ze natuurlijk graag al je gegevens en bestedingspatroon weten. Gewoon niet bellen en niet reageren.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2010 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

We zijn werkzaam voor o.a.

* gerechtsdeurwaarders
* advocaten
* bedrijven
* incassobureaus
* banken/financieringsmaatschappijen
* gemeente/overheid
* makelaars
* verzekeringsmaatschappijen

Aldus de website van Informatiebureau Nobel B.V.

Reclame zullen ze niet sturen, ze verzamelen gegevens van schuldenaren om deze aan de schuldeisers door te geven/verkopen.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2010 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Kamphuysen:

Neem de raad van opa, Marcel en mij ter harte: In het ronde archief ermee.

Of, zoals Willem Parel placht te zeggen:"Niet op reagere Lena, allemaal waterferruf!"

Mogelijk dat ze de brief alleen aan bepaalde postcodegebieden zenden waar veel wanbetalers/BKR-geregistreerden zitten. Want daar wordt al lang selectie op gepleegd door sommige bedrijven en instanties.....
Hoor je er niet bij en dat weet je zelf het beste, dan kan verhuizen een optie zijn.

Overigens moet je met dit én je buurtcamerasyndroom wel oppassen dat je niet aan vervolgingswaanzin gaat lijden.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2010 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Moest wel lachen om de raad van ""Opa"" en die zal ik ter harte nemen, in het Cylindrisch Archief met die brief, en reactie ? niet dus was ik zoiezo al niet van plan en keek op de site google typte nobel info in en zag de site van tros radar die site is overigens bij tros radar zelf al weggehaald jammer dus je kunt wel via google aan die informatie komen over deze organisatie , overigens antwoord op de vraag van Read, de brief is wit kopie papier redelijk stevig papier, zwart getypt, geeft niet de indruk dat het van een overheids instantie afkomstig is en lijkt uit een mechanisch aparaat te komen en heeft een handtekening Per Opdracht, met de naam C.van der Veen, de venster enveloppe is een witte a4 met een frankeermachine stempel, ziet er redelijk simpel uit, de achterkant is blanco er staat niet voorgedrukt indien onbekend of verhuisd dan gaarne retour sturen met het goede adres ingevuld, zou mogelijk een idee kunnen zijn? Dan schrijft iedereen maar op vertrokken naar ///? En vwb hardwerrorman ja je zou er zomaar gek van kunnen worden. Als er nog meer steun kan komen ik sta er voor open, en hou jullie op de hoogte. groet!

ve
door verwijderd - Oct 8, 2011 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb op 3-10-11 een brief mogen ontvangen van de NOBEL informatiebureau
met het verzoek info te verschaffen. er ging bij mij gelijk een lichtje branden dat het het eea niet klopte dus besloot niets te doen.
nu krijg ik op 6-10-11 weer een brief waarin staat dat zij: mij op een recent aan u verzonden verzoek telefonisch contact met ons op te nemen heeft u helaas niet gereageerd.daar kunnen natuurlijk diverse redenen voor zijn. in het 2e gedeelte zeggen ze:wij zouden het natuurlijk bijzonder waarderen indien u alsnog uw medewerking zou willen verlenen aan de juiste informatieverschaffing, uiteraard ook in u eigen belang. en dan geven ze aan dat ik dan alsnog het telefoonnummer kan bellen.
in de 3e allinea voeren ze de druk op door te zeggen:Indien u OMGAAND reageert zullen wij het voorgenomen huisbezoek voan onze buitendienstmedewerker annuleren. mocht u nog vragen hebben of wenst u aanvulledne informatie over de door ons verlangde gegevens, dan zijn wij graag bereid uw vragen te beantwoorden.

wat mij opvalt in deze brief dat ook deze heel vaag is en eigenlijk niets zegt over de opdrachtgever.
mijn vraag is heeft iemand ook de 2e (dreig)brief ontvangen, natuurlijk ga ik hier niet op in maar bewaar alles want eerlijk gezegt kan ik niet wachten totdat de oplichter voor mijn deur staat zoals ze in de 3e alinea aangeven.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2011 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klanten van Nobel:
gerechtsdeurwaarders
advocaten
bedrijven
incassobureaus
banken/financieringsmaatschappijen
gemeente/overheid
makelaars
verzekeringsmaatschappijen

We informeren u over particulieren, bedrijven en instellingen, over personalia, financiële verplichtingen en verhaalsmogelijkheden, over rechtspersoon- en ondernemingsgegevens, kredietwaardigheid, liquiditeit, betalingsgedrag of ander speciale gegevens.

Het lijkt mij dus erg onverstandig om hier op in te gaan.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2011 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ken dti bedrijf al vele jaren, Het houdt zich niet bezig met reclamewerkzaamheden en opkopen van klantenbestanden maar via dit bedrijf kunne ondernemers van andere ondernemers gegevens opvragen over kredietwaardigheid en betalingsgedrag. Beetje schimmig verhaal, uit mijn tijd kon je voor ca 275 gulden een uitgebreide informatie krijgen over het gedrag en de status voor mede-ondernemers ( niveau van Kamer van Koophandel gegevens), voor geloof ik 550 gulden kon je een zeer uitgebreide info ontvangen waarin o.a. je financ. situatie , of je al eerder failliet was gegaan, of je op huwelijkse voorwaarden was getrouwd, of in scheiding lag ( ze wisten zelfs alle perssonlijke gegevens van de echtgenoot in beeld te brengen (meisjesnaam en modeersnaam !!)of je nog deelname in andere Bv's of deelname had in andere vennootschappen zoals VOF had etc. Kreeg toen een eng gevoel omdat deze gegevens niet eenvoudig waren te achterhalen met bv. alleen uitgebreid recherchewerk etc. Gegevens konden veelal ook alleen worden gekregen via tussenkomst van notarissen en advocaten etc. Al met al een eng bedrijf.
Ze willen nu gegevens aan u vragen om uw kredietwaardigheid beter te kunnen beoordelen, vragen staat altijd vrij en als je niet snel en goed reageert kan men dit als negatief uitleggen. Is TS bezig om (nieuwe) zakelijke activiteiten te gaan ondernemen ??
Al met al het beste is totaal niet reageren op dit soort brieven.
Kijk eens de komende weken of er toevallig niet een vreemde auto 's ochtends voor uw deur staat te wachten of dat u een tijdje wordt achtervolgd. Klinkt eng maar het gebeurt dagelijks ook bv. bij vertegenwoordigers die ze op straat willen gooien en kijken of hij klanten ook echt bezoekt in vergelijking met zijn dagrapporten. Dit soort ondernemingen verzamelen zoveel mogelijk gegevens om t.z.t. tegen u te kunnen gebruiken.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2011 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op zulke zaken gewoon niet op reageren, het zijn bedrijven die er wijzer van willen worden.Adressen betanden aanleggen en verkopen.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor iedereen die wordt belaagd door informatiefraudeurs "Nobel".
Niet reageren op de brieven en wanneer ze aan de deur komen, rustig aangeven, dat je met hen niets te maken hebt en nergens over wilt spreken.
Vervolgens wachten tot die afdruipt, nummer van de auto noteren, het liefst ook de naam van de medewerker of nog beter een foto van de medewerker en het plaatsen op het internet, zodat hiermee toekomstige slachtoffers een beetje worden geholpen.
1 van de medewerkers rijdt in een donker grijze Renault Kangoo met kenteken: 3-VFZ-23.

ve
door verwijderd - Dec 8, 2012 om 02:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het onderzoeksbureau stuit tegen: "Uw gegevens uit de Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (GBA) worden dan niet aan derden verstrekt." Status Geheimhouding persoonsgegevens bij het gemeentekantoor/huis en gaan dit op een niet normale manier "vragen" voor oa incassobureau waaronder GGN Incasso.