JA
door JACvD Dec 19, 2021 om 16:42
Geldzaken & recht

ING verhoogt kosten oranjepakket met meer dan 40%. Geeft u daar aandacht aan ?

Deze verhoging van 1,95 naar 2,35 per maand gaat per 1 januari in.  Is dat iets voor uw programma om te onderzoeken ?

2538 10 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Dec 19, 2021 om 17:15
16826 Antwoorden / 108 Vragen
tenormin
door tenormin - Dec 19, 2021 om 17:15
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Uw vraag is bestemd voor de redactie. Druk rechtsboven op contact.

rj
door rjw - Dec 19, 2021 om 17:20
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Wat valt hier aan te onderzoeken? Ik denk niet dat ING alle onderliggende financiele parameters gaat delen (hoeven ze ook helemaal niet).

Thecla58
door Thecla58 - Dec 19, 2021 om 17:46
854 Antwoorden / 3 Vragen

Tja, in deze tijden wordt alles duurder. Ook de banken hebben met verhogingen te maken en het is niet meer dan logisch (vind ik) dat die percentueel doorberekend worden.
Zou je bij een andere bank zitten dan krijg je daar ook mee te maken denk ik zo.

ju
door juliomariner - Dec 19, 2021 om 17:49
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Meer dan 40% lijkt natuurlijk veel spectaculairder dan € 0,40.
Zie ook niet waarom dit een onderwerp voor het programma zou zijn.

Donuts
door Donuts - Dec 19, 2021 om 17:59
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb het even onderzocht en het klopt helemaal. Mijn aandeel per OranjePakket is gestegen met €0,30, resteert € 0,10 voor alle andere aandeelhouders.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 19, 2021 om 18:20
7181 Antwoorden / 3 Vragen

De verhoging is nodig om de diensten van de bank meer kostendekkend te maken.

      Uit de link:

Niet kostendekkend

Dat is nodig, zegt de bank, omdat er nu eenmaal flinke kosten worden gemaakt. Bijvoorbeeld voor het ontwikkelen van nieuwe (online) diensten en het veilig houden van het betaalverkeer. Volgens ING zelf leggen ze nog altijd toe op de betaaldiensten. "Ondanks deze en eerdere tariefsverhogingen zijn de tarieven die ING vraagt voor betaalproducten en -diensten niet kostendekkend."

https://www.rtlnieuws.nl/economie/beurs/artikel/5240351/dnb-contant-geld-rapport-onderzoek

am
door amelissen - Dec 19, 2021 om 18:38
77 Antwoorden / 1 Vragen

Ga dan naar een andere bank als je het er niet mee eens bent!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 19, 2021 om 18:55
16830 Antwoorden / 202 Vragen

MNijn reactie: de ING bank is niet de enige die kosten verhoogt en dan ook niet te vergeten rentevergoeding verlaagt of negatierf maakt. Weinig aan te doen maar indien u de verhoging van € 0,40 echt onredelijk vindt, dan kunt u terecht bij www.kifid.nl maar daar zultr u m.i. dan ook zo ongeveer hetzelfde antwoord krijgen. En dan zijn er ook nog kosten voor u. Helaas. Als al hiervoor gezegd, u kunt ook overstappen naar een andere bank waar de oip dit momet dan mogelijk lager zijn
M.b.t al eerder gegeven reactie dat deze vraag kennelijk voor de redactie is bedoeld,  zend klik dan een e-mail en op deze link. Kassa@bnnvra.nl

Ook dan neem ik aan dat de reactie afwijzend zal zijn al maak ik (maken wij) geen deel uit van de redactie en zijn wij niet anders dan op basis van regels van deze site aan deze site verbonden.

Re: Toch ook nog even dit: 40% van het door u genoemde bedrag is ad. €1.95  is € 0.78 en geen € 0.40

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 19, 2021 om 19:41
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik zie dat ze maar  20% duurder worden,  koop eens een goede rekenmachine!

Maar de kosten voor Contant geld storten, zowel biljetten als muntjes is flink duurder geworden.

Denk dat overige voorwaarden van ooit Gratis Postbank erg weinig over zal blijven, maar Rabo en Amro zijn  nog veel duurdere!

Alles lijkt de laatste tijd duurder geworden,  flinke inflatie komt eraan.

Huizen als eerste en nu veel dagelijkse goederen en zelfs de Energie kosten.

Na jarenlange vrijwel gelijke prijzen is een plotselinge stijging schrikken, maar  eind vorige eeuw was dit ook normaal.