In
door Inlogproblemen Argenta Sep 24, 2016 om 11:22
Geldzaken & recht

Inlogproblemen argenta

Wie kan er nog meer niet inloggen op internetbankieren van Argenta? Tip voor ontevreden klanten die geen gehoor vinden maar toch een daad willen stellen: de enige oplossing lijkt een mailtje naar Argenta te sturen met als titel: Stopzetten rekening. In dat geval wordt namelijk het geld automatisch teruggestort naar de hun bekende tegenrekening. Zo heb je in ieder geval weer de beschikking over je eigen geld. Sinds 12 september is Argenta Spaarbank overgegaan van de digipass naar een gebruikersnaam en wachtwoord. Dit blijkt niet goed te werken waardoor massal gemaild en gebeld wordt met Argenta. Resultaat: overvolle emailboxen bij Argenta waarbij geen tijd is om de consument te antwoorden en te helpen. De wachttijden zijn onacceptabel lang aan de telefoon en als je eenmaal contact hebt dan blijkt men niet te kunnen helpen. De medewerkster zei dat mijn account geblokkeerd was en dat ze de blokkade had opgeheven. Ik vroeg hoe opnieuw in te loggen: ze zei dat de account weer bereikbaar was maar dat ik met mijn oude wachtwoord weer moest inloggen (terwijl mijn account volgens haar zeggen geblokkeerd was doordat ik het verkeerde wachtwoord had gebruikt). Daarna kon ik nog steeds niet inloggen en het wachtwoord opvragen via de website werkt niet. Sowieso is dit echt een flauwekul antwoord omdat iedere website bij een blokkade of een vergeten wachtwoord een reset toepast waarna een nieuw wachtwoord kan worden gekozen.
Gevolg: de spaarrekening is al sinds 12 september gegijzeld. Dwz: ik kan niet bij mijn EIGEN geld. Diverse klachten gemaild maar deze hebben een normale beantwoordingstijd van 5 werkdagen en dat wordt ook al niet gehaald.

11619 8 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 24, 2016 om 11:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb geen enkel probleem met inloggen bij Argenta. Overstappen van digipass naar wachtwoord ging probleemloos en inloggen daarna ook, net nog gedaan. Misschien moet je het bij jezelf zoeken?

In
door Inlogproblemen Argenta - Sep 24, 2016 om 11:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Prijs je gelukkig met je uitzonderingspositie. Argenta is echt niet de enige bank waar ik internetbankier. Wel de enige bank die het verprutst. En ik ben echt niet de enige anders was de bank niet zo onbereikbaar geweest:

diumenge
door diumenge - Sep 24, 2016 om 11:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Of zo'n procedure om om te schakelen is voor de meeste te moeilijk...

zw
door zwaardvis - Sep 24, 2016 om 11:50
1525 Antwoorden / 51 Vragen

De site was de eerste dag na omschakeling ook moeilijk bereikbaar. Daarna lukt het wel en kan ik gewoon met gebruikersnaam + wachtwoord inloggen.

diumenge
door diumenge Sep 24, 2016 om 12:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb inderdaad een paar dagen gewacht alvorens om te schakelen, dat is meestal wel slim bij dat soort zaken.

marita5
door marita5 - Sep 24, 2016 om 11:51
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Inlogproblemen Argenta ,

Er zijn meer mensen die hier problemen mee hebben , klik op de rode regels ..

http://allestoringen.nl/storing/argenta

Probeer eens contact via Twitter , plaats daar een klacht .

https://twitter.com/argenta_nl

Lees ook eens hier de veelgestelde vragen ,

https://www.argenta.nl/faq

jantje7
door jantje7 - Sep 24, 2016 om 12:49
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Probeer het eens via een andere browser, mogelijk dat het dan ineen keer wel werkt. Zowel ik als de drie kennissen die op mijn aanrden ooit een spaarrekening bij Argenta hebben geopend, hebben geen van allen nu inlogproblemen. Alleen1 kennis had het mailtje met de code pas rond 18:30 ontvangen op 12 september.

Topantwoord

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 24, 2016 om 12:50
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dus uw geld is gegijzeld, u kunt geen geld overmaken naar uw regenrekening, Argenta heeft een tijdelijk probleem en daar struikelt u over.
U zegt boos uw rekening op zodat u weer over uw geld kan beschikken en roept vervolgens dat u meerdere rekeningen heeft.
Als u dan geld nodig had had u het toch van één van die andere rekeningen af kunnen halen. U was uw geld echt niet kwijtgeraakt bij Argenta hoor.
Hoop poeha op niks af als je het mij vraagt.
Wat hebben mensen tegenwoordig een ongezonf ongeduld!
Diewilik

In
door Inlogproblemen Argenta Sep 27, 2016 om 23:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen die een spaarrekening heeft bij Argenta heeft een tegenrekening dus meer rekeningen. Ik probeer hier alleen mee te zeggen dat ik bekend ben met internetbankieren en dat het niet mijn computerskills zijn die mij in de steek laten. Het is echt Argenta die dat doet. Een andere browser gebruiken is een goede tip maar deze werkt helaas niet.

Dat ik dit geld niet nodig heb is geheel jouw foutieve aanname. Of het geld bij Argenta veilig staat is maar de vraag. Als zij het op grote schaal dusdanig verprutsen dat een groot gedeelte van haar klanten het geld wegboekt dan is het geld bij Argenta niet meer zo veilig als jij aanneemt. Het is dan wel verzekerd tot 100k via het depositogarantiestelsel maar die keert ook niet onmiddellijk uit. Beter om er zelf maar op tijd bij te zijn dus in dat geval.

En geduld: iedereen heeft geduld maar je moet dat wel verdienen. Argenta moet open kaart spelen, melden op de website en per email welke rekeninghouders dit betreft zodat Argenta niet mt dusdanig veel telefoonverkeer en emailverkeer bestookt wodt dat tijdige en correcte  beantwoording niet mogelijk is. Tenslotte moet Argenta een eerlijke uitspraak doen over de verwachte hersteltijd. Wat Argenta nu doet is een megastroom van gefrustreerde communicatie opstarten naar het bedrijf toe en onzekerheid creeren over de veiligheid en bereikbaarheid van de centen.

aurora1
door aurora1 - Sep 24, 2016 om 23:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de uitvoerige mededeling met een domme tip.
Probeer een andere browser zoals @jantje7 voorstelt.