door wilcop Dec 29, 2011 om 14:46
Geldzaken & recht

Innen van een buitenlandse checue

krijg van het belgies pensioenfonds een jaarlijkse bedrag van 139 euro, omdat ik een jaar in de mijnen heb gewerkt,
de checue is in nederland niet te verzilveren, alleen bij mijn eigen abnamro bank kan ik hem inleveren, die wachten dan tot het pensioenfonds belgie het bedrag stort, kan maanden duren, en de kosten zijn dan 27 euro.
is er geen andere manier om deze checue, verstuurd vanuit jpmorgan bank te london, te verzilveren?

13280 26 Rapporteer

vladja
door vladja - Dec 29, 2011 om 14:53
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Waarom open je geen bankrekening in België om daar het geld rechtstreeks naar te laten overmaken? En dan pinnen om het op te nemen.

Vladja

wi
door wilcop - Dec 29, 2011 om 15:04
68 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=vladja schreef op donderdag 29 dec 2011, 14:53]Waarom open je geen bankrekening in België om daar het geld rechtstreeks naar te laten overmaken? En dan pinnen om het op te nemen.

1) ben 79 jaar heb geen auto meer en de grens is zo,n 40 km bij mij vandaan
2) het belgies pensioenfonds werkt hier niet aan mee, de vorigen jaren ging het via deurne nl met een giro checue, en van af dit jaar via engeland met een voor mij volslagen vreemde checue.

Vladja

vladja
door vladja - Dec 29, 2011 om 15:22
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Voor het buitenland moeten ze cheques maken, voor België kunnen ze het overmaken. Je hoeft alleen maar de rekening te openen. Met de goede (internationaal) Belgische bankpas kan je in Nederland pinnen om geld op te nemen.

wi
door wilcop - Dec 29, 2011 om 15:33
68 Antwoorden / 13 Vragen

heb diverse keren contact met het belgies pemsioenfonds gehad, waarom niet naar mijn eigen bank in nederland i.p.v naar engeland, dit was hun procedure en daar weken zij niet van af.
dus een rekening openen in belgie heeft geen enkele zin want zij hebben het op die engelse bank gestort.

vladja
door vladja - Dec 29, 2011 om 15:43
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dus dan zitten al die Belgische gepensioneerde mijnwerkers in hetzelfde schuitje en zijn ook iedere maand een bedrag kwijt om hun Engelse cheque te verzilveren? Zouden ze dat allemaal gewoon vinden en voor lief nemen? Wat is de naam van het pensioenfonds?

Vladja

wi
door wilcop - Dec 29, 2011 om 15:48
68 Antwoorden / 13 Vragen

die hebben meerderen jaren in belgie gewerkt, het bedrag waar je recht op hebt moet meer dan 37 euro p/m zijn om het pensioen via je eigen bank bijgeschreven te krijgen, dat van mij is maar iets meer dan 17 euro p/m dus word dat bedrag jaarlijks uitgekeerd

vladja
door vladja - Dec 29, 2011 om 15:57
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Welk pensioenfonds is het? Vind het vreemd dat ze via Engeland uitbetalen. Wil ze wel een paar vragen stellen.

Vladja

wi
door wilcop - Dec 29, 2011 om 16:11
68 Antwoorden / 13 Vragen

voor die tijd ging het via een of ander grens bankje te deurne (nl) en kreeg ik eind januarie de checue, zonder kosten, daar kon ik van op aan.
dat pensioenfonds is een algemeen mijnwerkerspensioen kas voor het buiten land.
heeft geen nut om daar de naam van prijs te geven, die luisteren toch niet.

robdeweijer
door robdeweijer - Dec 30, 2011 om 11:33
19 Antwoorden / 1 Vragen

Vraag eens naar de mogelijkheid om het pensioen af te kopen .Er wordt dan een bedrag ineens uitgekeerd.

wi
door wilcop - Dec 30, 2011 om 11:56
68 Antwoorden / 13 Vragen

krijg dit pensioen al van af mijn zeven en vijfstgste jaar, toen was het 200 gulden meer dan nou het geval is, en heb toen al geprobeerd zonder het af te kopen,
zonder resultaat.
het is van af 1992 t/m 2010 altijd goed gegaan, via deurne (nl) een giro checue thuis op de mat. 2011 gaat het via een bank uit londen die stuurde mij een engelse checue, en die is alleen met een wachtijd van 2 maanden en +/- 30 euro kosten te verzilveren.

wi
door wilcop - Dec 30, 2011 om 12:11
68 Antwoorden / 13 Vragen

Verrekening ter incasso betekent dat een cheque als definitieve betaling wordt bijgeschreven nadat ABN AMRO het incassobedrag van de betrokken bank heeft ontvangen.
uiteraard zijn er minimaal +/- 30 euro met deze transactie verbonden

vladja
door vladja - Dec 30, 2011 om 12:11
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=robdeweijer schreef op vrijdag 30 dec 2011, 11:33]Vraag eens naar de mogelijkheid om het pensioen af te kopen .Er wordt dan een bedrag ineens uitgekeerd.

Vraagsteller is 79 jaar oud en is daarmee ouder dan de levensverwachting volgens de statistiek van zijn geboortejaar. Dan kan je niet meer afkopen. Te betn al te oud.

Vladja

wi
door wilcop - Dec 30, 2011 om 12:21
68 Antwoorden / 13 Vragen

mijn aanvraag om het pensioengeld af te kopen, gebeurde op mijn 57,5 jaar, en is toen al afgewezen.
het maandelikse bedrag van uitkering is onder de 37 euro grens, dus een uitkering van eenmaal per jaar.
logisch voor mij zou zijn als er iemand reageerd die het zelfde is overkomen is als in mijn geval...

fp
door fpo - Dec 30, 2011 om 13:49
87 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Wilcop,

Is het een idee om eens te gaan babbelen met die Engelse bank? Het pensioenfonds wil gewoon aan geen kant medewerking verlenen, maar het kan best zijn dat die Engelse bank u wél tegemoet wil komen, zeker als je zou uitleggen hoe ridicuul het eigenlijk allemaal geregeld is voor iemand met een leeftijd als als u heeft. Zéker het proberen waard, zou ik zeggen....
Veel succes ermee, hoor.

fpo

wi
door wilcop - Dec 30, 2011 om 15:06
68 Antwoorden / 13 Vragen

die bank is volgens mij niet gevestigd in nederland.
op de checue staat...het bedrag...payable at: ing bank nv.
and payable any bank settle via ingbnl.
geen adres en geen tel of e-mail adres.

fp
door fpo - Dec 30, 2011 om 16:01
87 Antwoorden / 3 Vragen

Maakt volgens mij helemaal niet uit waar die bank zich bevindt: buitenland is buitenland. Daar kan dan een telefoontje aan gewaagd worden, of via een brief (nog beter) gevraagd of de betaling anders kan verlopen i.v.m. allerlei moeilijkheden bij het incasseren. In die brief kan je dan ook wat bewijsmateriaal doen, zoals wat de vorige keren betaald is aan kosten om het tegoed op uw rekening te krijgen (NL bankkosten).
Niet geschoten is wel altijd mis.......

fpo

wi
door wilcop - Dec 30, 2011 om 16:24
68 Antwoorden / 13 Vragen

ging vorigen jaren altijd via deurne (nl) met een giro checue, dit is het eerste jaar dat het anders gaat:
Verrekening ter incasso betekent dat een cheque als definitieve betaling wordt bijgeschreven nadat ABN AMRO het incassobedrag van de betrokken bank heeft ontvangen.
uiteraard zijn er minimaal +/- 30 euro met deze transactie verbonden.

innen kan ik de checue dus wel, maar die dertig euro kosten vind ik op een bedrag van 139 euro aan de hoge kant, en tevens duurt nog eens twee maanden voordat die transactie rond is.
die sites die je werkelijk kunnen helpen kosten ook nog eens geld, niets voor niets dat ik hier probeer om hulp.

fp
door fpo - Dec 30, 2011 om 17:35
87 Antwoorden / 3 Vragen

Ik lees telkens hieruit dat de Engelse bank eerst een NL bank opzoekt om het geld over te maken. U kunt die bank per brief benaderen en de situatie uitleggen en vragen om een andere manier van geld overmaken, namelijk rechtstreeks op uw bank.
Daarnaast begrijp ik niet goed wat u bedoelt met dat de sites geld kosten. Mijn ervaring is dat het helemaal niets kost, dus ik weet niet over welke sites u het dan heeft.
Ik geef u dit advies nogmaals, omdat ik zelf ook al diverse keren tegen protocollen ben opgebotst, maar me niet heb laten wegduwen. ben dus telkens in de hoogste boom geklommen om m'n gelijk of recht te halen. Daarom leek het mij gewoon het meest verstandig - en simpel - om die Engelse bank te benaderen en vragen naar wijziging van dat bestaande protocol uitleg doet vaak wonderen, is mijn ervaring!
Nogmaals: als u geen aktie onderneemt, blijft alles bij hetzelfde, met de daaraan vastgekoppelde frustraties.....

Vr.gr.
fpo

op
door opdondertje - Dec 30, 2011 om 21:29
4 Antwoorden / 6 Vragen

Geachte Wilcop,

Een andere mogelijkheid is, als de betaling echt per cheque moet
plaatsvinden, om de cheque betaalbaar te stellen bij ABN AMRO Bank.
Dus (in vaktaal) te laten trekken op de ABN Amro Bank, Amsterdam/Rotterdam,
Tegen de engelse Bank moet u zeggen : Please draw the cheque on ABN
AMRO Bank, Amsterdam/Rotterdam.
De laatste moet de cheque (na verificatie van de handtekening) direct uitbetalen. De kosten zijn volgens mij dan veel lager.
Het kantoor van AA waar Uw rekening loopt kan de cheque eventueel faxen/
scannen naar het hoofdkantoor voor de handtekening controle.

lo
door logica - Dec 31, 2011 om 00:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wilcop schreef op vrijdag 30 dec 2011, 15:06]die bank is volgens mij niet gevestigd in nederland.
op de checue staat...het bedrag...payable at: ing bank nv.
and payable any bank settle via ingbnl.
geen adres en geen tel of e-mail adres.

Oftewel;
betaalbaar via: ING Bank NV. En betaling via elke ING bank Nederland af te wikkelenl.

Groet,
Logica

ca
door casaldiprin - Dec 31, 2011 om 18:44
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wilcop schreef op donderdag 29 dec 2011, 14:46]krijg van het belgies pensioenfonds een jaarlijkse bedrag van 139 euro, omdat ik een jaar in de mijnen heb gewerkt,
de checue is in nederland niet te verzilveren, alleen bij mijn eigen abnamro bank kan ik hem inleveren, die wachten dan tot het pensioenfonds belgie het bedrag stort, kan maanden duren, en de kosten zijn dan 27 euro.
is er geen andere manier om deze checue, verstuurd vanuit jpmorgan bank te london, te verzilveren?

krijg ook een pensioencheck uit het buiteland. deze gaat nu ook over Engeland, HEB DE CHECK BIJ EEN GELDWISSELKANTOORINGEWISSELD,ZONDER ONKOSTEN WEL LEGEMITATIE MEENEMEN.DIT KUN JE VINDEN OP DE SITE VAN DE MORGANBANK,SUCCES.

ca
door casaldiprin - Dec 31, 2011 om 18:49
3 Antwoorden / 0 Vragen

krijg ook een pensioencheck uit het buitenland,gaat sinds dit jaar ook over London.de check kan ingewisseld worden bij een geldwisselkantoor,zonder onkosten.wel legetimatie meenemen. dit alles terugvinden op de site van Morgan bank.

wi
door wilcop - Jan 1, 2012 om 11:49
68 Antwoorden / 13 Vragen

bedankt, hier heb ik wat aan, alleen, wat is een geldwisselkantoor, dat grenswisselkantoor aan het ns station is dat zoiets?

wi
door wilcop - Jan 1, 2012 om 11:54
68 Antwoorden / 13 Vragen

nog een vraagje... hoe kom ik op de morgan site

poltol
door poltol - Jan 1, 2012 om 14:34
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

De link naar grenswisselkantoren.
GWK zoeken

Vr.gr. poltol

ca
door casaldiprin - Jan 3, 2012 om 22:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

geldwisselkantoor centraalstation en probeer deze site dan vind je meer over buitenlandse checks uit engeland. www.payment-solutions.com/agent.asp succes