bussy02
door bussy02 Jul 18, 2021 om 17:18
Geldzaken & recht

INNOVA ENERGIE BV

Gisteren gezien dat INNOVA ENERGIE BV onterecht geld van mijn bankrekening via een incasso heeft gehaald.
Ik ben geen klant bij INNOVA ENERGIE BV en heb geen contract bij hun.

Uiteraard heb ik mijn bank opdracht gegeven om het geld terug te boeken.
Morgen mijn bank bellen en ik zal INNOVA ENERGIE BV ook bellen wie hun de opdracht heeft gegeven om geld van mijn rekening aftehalen.

Dus mensen kijk geregeld uw bankrekening na. De energie Cowboys proberen het nu via  een andere manier.

13389 20 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 18, 2021 om 17:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet per abuis overgestapt? Hoe kennen zij dan uw bankrekeningnummer?

Doe een melding onterechte incasso bij uw bank en als die incasso dan onterecht is, kost het Innova een boete.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 18, 2021 om 17:42
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Goeie tip, regelmatig bankrekening nazien.

U kunt ook via een contactformulier uw vraag aan INNOVA ENERGIE BV stellen, is vaak beter dan bellen.

https://www.innovaenergie.nl/contactformulier/

ha
door harrybre Jul 19, 2021 om 12:59
240 Antwoorden / Vragen

beste: een e-mail versturen met een C.c.of B.c. aan jezelf. Dan heb je een bewijs van versturen en afhandelen door je e-mail provider, et exact de tekst als behoort te zijn aangekomen bij de geadresseerde. Veel beter dan een aangetekende brief, want dan heb je alleen het bewijs van het verzenden van een envelop. Wat daar in zit, of zelfs maar de tekst van uw schrijven .....

Bovendien reageert men dan mestal ook schriftelijk.

Beter het allerdunste aan inkt dan het hardste aan luchtmolecuul-trillingen als bewijs.

tenormin
door tenormin - Jul 18, 2021 om 17:45
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Vreemd, nog wel van een Engergiebedrijf waar u geen klant van bent? Zeker weten? Dan storneren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 18, 2021 om 17:50
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is bijzonder vreemd en het lijkt mij uitermate zinnig dat u naast hetgeen u zelf al aangeeft om te doen en al gegeven tips om ook : zie https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer  U heeft geen overeenkomst met hen en is hetgeen u aangeeft m.i. zelfs frauduleuze aspecten heeft en ik het denk dat het ook niet eens zo gek om dit te melden bij de politie.

Ps. Geef ook aan uw bank te kennen dat het banknummer van deze incasseerder m.b.t. het 'belasten' van uw rekening geblokkeerd dient te worden!

mahadma
door mahadma Jul 18, 2021 om 19:56
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Dit laatste kan de rek houder zelf bij zijn bank doen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 18, 2021 om 17:58
2048 Antwoorden / Vragen

Dus een leverancier waar je niets mee te maken hebt schrijft geld af. Waar denk je dat dat storneren voor bedoeld is? Wat een opwindend leven hebben mensen toch.

mahadma
door mahadma - Jul 18, 2021 om 18:09
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Als u geen contract heeft, hoe weten ze dan ze rekeningnummer? Kan een van uw huisgenoten iets buiten uw medeweten gedaan hebben? Mogelijk een typefout in het rek nr van deze verkoper.

tijger1
door tijger1 Jul 18, 2021 om 19:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een typefout geeft een niet-bestaand rekeningnummer.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jul 19, 2021 om 10:09
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Helaas geen 100%  garantie,  een tik fout  kan  ook een werkende  toevallig opleveren!

rj
door rjw Jul 19, 2021 om 20:03
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Je moet dan minstens 2 tikfouten maken om een kloppende 11proef te kunnen doen, en dan moet dat nummer ook nog eens van de bank zijn die in het IBaN staat en de check digits moeten kloppen. Maar goed, $om$$ heeft dat natuurlijk weer meegemaakt....

br
door bravehenk Jul 19, 2021 om 20:10
206 Antwoorden / 0 Vragen

Postbank heeft nooit een 11 proef gehad  postgiro 2100 en 2001 2002 bestonden allemaal.

tijger1
door tijger1 Jul 19, 2021 om 20:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat is allang niet meer het geval Bravehenk. Er is nu een controlegetal en als je één cijfer verandert, klopt het controlegetal niet meer, en wordt het bankrekeningnummer afgewezen.

rj
door rjw Jul 20, 2021 om 18:47
3261 Antwoorden / 5 Vragen

@bravehenk: je weet dat we tegenwoordig een iban hebben?

diumenge
door diumenge - Jul 18, 2021 om 19:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wellicht heeft iemand een aanvraag gedaan met jouw rekeningnummer of is er iets ander fout gegaan. Om nu te stellen dat de energie cowboys het nu via een andere manier proberen is echter een uitspraak die nergens op slaat.

Gewoon storneren en incasso blokkeren en dan verder gaan met je leven.

va
door vanlotjegetikt - Jul 18, 2021 om 20:39
809 Antwoorden / Vragen

Kijk nog wel even of het contract bij je eigen energieleverancier niet per abuis is opgezegd door Innova.
Storneren kan je zelf ook, hoef je jebank niet voor te bellen.

Franske1958
door Franske1958 - Jul 19, 2021 om 07:40
422 Antwoorden / 2 Vragen

Heb van diverse kanten gehoord dat als iemand op een site van een energieleverancier gegevens invult voor een
proefberekening te maken, dus alleen postcode en huisnummer en oude leverancier, dat er dan inderdaad een
voorstel komt. Echter wat ik ook vaak hoor is dat, als iemand "per ongeluk" een verkeerde postcode en adres invult
dat dan de prive gegevens,zoals mailadres rekening nummer worden opgevraagd van die "verkeerde" persoon en
dat zelfs in veel gevallen zelfs een overstap wordt geregeld.  Waarom een "verkeerde" postcode invullen bij een
proefberekening?   Omdat veel mensen wel willen weten wat energie kost bij een andere leverancier, maar niet het
risico willen lopen op een ongewenste overstap. Neem de proef maar eens op de som en U ziet dat dit al jaren zo werkt.

gerbera
door gerbera Jul 19, 2021 om 08:48
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Heb van diverse kanten gehoord !
Echter wat ik ook vaak hoor
is !

U heeft alles van horen, zeggen maar heeft u zelf onderstaand al eens geprobeerd?

Neem de proef maar eens op de som en U ziet dat dit al jaren zo werkt.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jul 19, 2021 om 10:13
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Bij het  noemen van postcode  + huisnummer  kun je   reclame verwachten per post bij enkele.

Als ik huisnummer  buren  met zelfde postcode   invoerde  mag toch ?

Ik vind  Postcode van 1234ab  genoeg en daar hoeft geen 56 achter te staan!

Ik wacht liever op Topic starter  voor nadere info.
Als je bij een kleinere zit die word overgenomen.....

Maar dan heb je wel de informatie die ze vooraf sturen blijkbaar in jou Spambox gehad.

tijger1
door tijger1 Jul 19, 2021 om 20:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@franske

U hoort tenminste nog eens wat. Leuke sprookjes.

na
door nammko - Jul 19, 2021 om 13:07
28 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien is er een cijfer fout in het rekeningnummer. Bij mijn oude buurvrouw, van over de 100 jaar, werd meer dan een jaar iedere maand bijna 10 euro afgeschreven door Vodafone. Dat was, wat later bleek, voor een abonnement voor een mobiele telefoon van iemand anders. Zij had zelf n.l. helemaal geen mobiele telefoon. Het bleek dat er één cijfer in het rekeningnummer fout was.

tijger1
door tijger1 Jul 19, 2021 om 20:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dat kan dus helemaal niet. Sprookje.

ha
door harrybre - Jul 19, 2021 om 13:21
240 Antwoorden / Vragen

Niet de eerste keer, dat zo'n "stroomcowboy" illegaal u heeft doorgegeven als nieuwe klant. Is mij ook eens gebeurd. Klopten nogal wat gegevens niet, inclusief mijn bankrekenign nummer. Ik kreeg toen aanmaningen van de nieuwe energieleverancier. Was nogal moeilijk om die "uit de droom" te helpen.

il
door iljaha - Jul 19, 2021 om 13:27
179 Antwoorden / 3 Vragen

Heb ik ooit eens gehad met Tele2. Heel veel moeite moeten doen om iemand te pakken te krijgen, maar uiteindelijk bleek dat een nieuwe abonnee zich vergist had bij het opgeven van zijn IBAN. Veel gezanik gehad, maar het kán dus om een foutje gaan. Ik ben nog altijd blij dat het geld werd afgeschreven van onze hypotheekrekening, als het van onze huishoudrekening was afgeschreven had ik het wellicht nooit of heel erg veel later gezien.

tijger1
door tijger1 Jul 19, 2021 om 20:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijkt u dan nooit naar uw rekening? Dan vraagt u ook om problemen.

ma
door marsgoddess - Jul 19, 2021 om 13:35
16 Antwoorden / Vragen

Innova Energie was de partij die de klanten van EnergieFlex overnam bij het failliesement van Energieflex op 11 oktober 2018. Het kan dus zijn dat Innova vindt dat u ooit klant bij hen bent geweest in 2018, omdat u toen klant was bij Energieflex en innova flink betaald heeft om al die klanten te mogen overnemen. U heeft dan nooit iets getekent.
Dit geldt natuurlijk alleen als u inderdaad klant van Energieflex bent geweest.
Anders is dit zeker niet de reden dat u nu te maken heeft met Innova.

PS u kunt incasso's terugstorten. Binnen 56 dagen kunt u dat via online bankieren doen. Tussn 56 dagen en 13 maanden moet een verzoek indienen bij de bank.
Vraag: heeft u een andere energieleverancier die ook een maandbedrag bij u incasseert op dit moment? Of is die incasso opgehouden nu Innova een incasso op uw rekening doet?

rj
door rjw - Jul 19, 2021 om 20:09
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Bij welke energiemaatschappij zit je?

1paul
door 1paul - Jul 20, 2021 om 08:47
3141 Antwoorden / 0 Vragen

als je daar werkelijk geen kontrakt hebt, ook niet "per ongeluk" afgesloten dan storneren en dit bedrijf melden bij je bank....

bussy02
door bussy02 - Jul 22, 2021 om 15:28
145 Antwoorden / 37 Vragen

Vandaag email gekregen van Innova Energie BV.
Ik heb bij hun geen contract, dat wist ik natuurlijk al.  Het was een een tikfout, mijn bankrekeningnummer is uit hun systeem verwijderd.
Mijn inbreng was meer een tip voor anderen kijk je bankrekening regelmatig na. Ik wist precies wat ik moest doen. Allen bedankt voor het meedenken.
En o.a. voor Diumenge natuurlijk ga ik verder met mijn mooie leven.
Geniet allen van het mooie weer.

jospavert
door jospavert - Dec 15, 2021 om 00:47
1 Antwoorden / Vragen

Ook leuk .Een tijdje geleden overgastapt naar Engie en een vast contact gekregen die helemaal is geactiveer en 1 december is ingegaan.Vandaag krijg ik een mail van Innova Energie dat ik binnenkort de eerste 2 voorschotten van mijn rekening krijg ingehouden .Ik heb met dat bedrijf totaal geen contract afgesloten en weet van niets. Zie ik op  de site van Engie Energie  dat mijn contract ineens gestopt is.    Wat moet ik hier nu mee doen.Wie heeft er goede raad voor mij?

marita5
door marita5 Dec 15, 2021 om 01:15
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jospavert , lees deze informatie eens door , klik op de rode regel  https://www.consuwijzer.nl/vergelijken-en-overstappen/energie/energieleverancier-veranderd-terwijl-ik-dat-niet-wilde

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 15, 2021 om 11:31
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als Jos  Pavert  niet zelf maar via een bemiddelaar is overgestapt lijkt me dit fraude....

Meld bij Engie dat  je nooit bent overgestapt en laat ze dat terug draaien,  ook geen boete voor te vroeg weg gaan meer....

Innova kun je bij je eigen bank blokkeren en geld terug halen binnen 8 weken.

Je hoeft daar geen contact mee op temen, hun probleem als je niets betaalde.

Le
door Lenneke Siegerist - Mar 10, 2022 om 18:48
2 Antwoorden / Vragen

Hallo, in april gaat mijn contract bij innova in, ik las dat er flinke bedragen worden gevraagd bij het verlaten van deze E leverancier, is dat nog steeds zo??

ne
door neodutchio Mar 10, 2022 om 22:33
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Na het uitzingen van een contract kan je altijd gratis overstappen. En om over te stappen tijdens een contract gelden wettelijke bepalingen. Dus geen idee wat u bedoeld met flinke bedragen als je deze leverancier verlaat.

Le
door Lenneke Siegerist - Mar 10, 2022 om 18:50
2 Antwoorden / Vragen

Hallo, in april gaat mijn contract bij innova in, ik las dat er flinke bedragen worden gevraagd bij het verlaten van deze E leverancier, is dat nog steeds zo??