Interbank

Help na velen keren interbank te hebben gebeld en 7 keer gemaild. Krijg ik geen goed antwoord of oplossing en zij hebben de teveel betaalde rente van die jaren van mij in hun bezit. Wie kan mij helpen verder. Wil het Kifid ook aan schrijven. Maar ze draaien een strop om je hals interbank.

6219 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2018 om 19:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, dan nog maar eens naar de uitzending kijken van Kassa, dan weet u aan wie u de mail moet richten.

diumenge
door diumenge - Apr 9, 2018 om 20:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U hebt de uitzending van Kassa gezien over de jarenlange strijd die die mijnheer De Graauw heeft moeten voeren voor hij gelijk kreeg? En nu dacht u dat u dat zelf even te kunnen oplossen door te bellen en mailen met Interbank? Misschien eens wat beter gaan opletten?

Nou vooruit, klik op de link: kassa.bnnvara.nl/gemist/nieuws/hoe-kom-je-erachter-of-je-te-veel-rente-hebt-betaald-voor-een-doorlopend-krediet-van-credit-agricole

Zo een beetje verder geholpen?

ne
door neodutchio - Apr 9, 2018 om 20:57
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U heeft meer rente betaald dat er overeen gekomen is? Nee? Dan is er niet teveel betaald.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 9, 2018 om 20:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Waarom roept iedere Interbank klant pas in 2018 dat ze een strop om de nek hebben.
A de lening met bijbehorende rente en voorwaarden is door niemand anders dan uzelf geaccepteerd.
B waarom heeft u nu ineens een strop om de nek?  Die zit er al vanaf dag één om hij zit hooguit iets strakker.
C Waarom komt u hier klagen,  dat moet u bij Interbank,  het Kifif of de ombudsman doen wij kunnen hier niets aan doen.

aurora1
door aurora1 - Apr 10, 2018 om 13:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Overdrijven is een kunst: strop om de hals? Dan heeft u die er zelf omgelegd door destijds willens en wetens voor de lening met de rente te tekenen. Verder zult u lang niet voldoende aflossen neem ik aan. En dan nu klagen? Zou het dan allemaal aan die bank liggen?
Zoals al is gezegd: bekijk de uitzending nog een keer. U bent nu op het forum en wij lossen de problemen van andermans schulden niet op. Dwz ik doe dat in ieder geval niet.
Kijk eens of u kunt bezuinigen, tips zijn op Internet te vinden. En bekijk of u spullen kunt verkopen die u toch niet (meer) gebruikt. Dat gebruiken voor aflossen, en bij een doorlopend krediet geen geld meer opnemen. Eventueel extra gaan werken enz.
Met bellen en mailen schiet het niet op, u kunt dan maar beter een afspraak met die bank maken.

Ke
door Kededian - Jul 16, 2018 om 22:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

Net als op Tros radar heb je hier ook mensen die liggen te zeiken dat het je eigen schuld is dat je die lening hebt gepakt. Deze mensen weten niet waar ze over lullen. En als je niet weet waar je het over hebt moet je je mond houden.
Dat Interbank abnormaal hoge rentes rekende vooral tijdens de crisis maakt hun de boeven niet degene die de lening zijn aangegaan zoals sommige mensen hier laten overkomen.
Een lening is voor veel mensen een laatste redmiddel en niet iedereen is goed op de hoogte hoe het werkt met klachten en hoe je van zo'n wurgkrediet af kan komen.
Dus ipv lopen te zeiken op deze mensen dat ze het zelf schuld zijn kun je ze misschien beter wat tips geven. Daar hebben we allemaal wat aan.

tijger1
door tijger1 Jul 16, 2018 om 22:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Interbank rekende net zoveel rente als bijvoorbeeld ING, die dat heel kort geleden met 1 procent verlaagd hebben.

Maar niemand heeft dat geld geleend voor een levensreddende operatie in bijvoorbeeld Amerika, wat niet door de zorgverzekeraar werd vergoed.

Ze namen allemaal een doorlopend krediet ipv een persoonlijke lening, want bij een doorlopend krediet kan je weer opnemen wat je net hebt afgelost.

En nou is er na zoveel jaar nog een evengrote  schuld. En hoe komt dat? Eigen schuld.

aurora1
door aurora1 Jul 17, 2018 om 00:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@kededian: inderdaad eigen schuld door op te grote voet te leven, op de pof te leven en de tering niet naar de nering te zetten. Verder leest u niet goed want tips zijn ruimschoots gegeven.
En met uw taalgebuik bereikt u nog minder met wat dan ook dan met op de pof leven. Bent u net zijn zo traag met afbetalen van schulden als hier met op een topic reageren?

ne
door neodutchio Jul 17, 2018 om 07:45
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U weet hoe rentes berekend worden? Schijnbaar niet, anders was u niet gaan droeftoeteren.
Als je zelf ook geen idee hebt hoe het allemaal werkt met leningen, moet je er niet aan beginnen. En als je al helemaal niet weet dat als je leent je ook moet terug betalen, dan moet je alleen bij jezelf zijn.

Er is een geval voorbijgekomen hier van een persoon die 15.000 euro geleend had en na 20 jaar al 25.000 euro betaald te hebben, maar pas 5000 euro had afgelost. Dus al 20 jaar lang geen enkele overzicht bekeken en al 20 jaar lang nooit gekeken naar wat er afgelost is. En dan pas na 20 jaar wakkergeschud worden door een ander?

Kededian, kunt u aangeven waarom mensen, al dan niet in crisistijd, zoveel geld moeten lenen? Kijkt u eens in uw persoonlijke situatie en vertel dan eens waarom er ineens zoveel geld nodig is. Nieuwe auto? Hoeft echt geen dure te zijn. Verhuizen? Wasmachine kapot? Zijn ook niet zo duur.

Ooit, in een grijs ver verleden, heb ik een caravan gekocht. Zoals het hoort eerst gespaard en contant afgerekend. Wat bleek, de caravan was die week daarvoor ook al eens verkocht, echter kreeg de koper de financiering niet rond. Schrik niet, het aankoopbedrag was 3500 euro. Hoe kan je dan nog op vakantie gaan als je niet eens op de pof je sleurhut kan kopen?

Dus, bij wie ligt de verantwoordelijkheid?

newmikey
door newmikey Jul 17, 2018 om 09:38
830 Antwoorden / 0 Vragen

@KEDEDIAN
"Dus ipv lopen te zeiken op deze mensen dat ze het zelf schuld zijn kun je ze misschien beter wat tips geven. Daar hebben we allemaal wat aan."
Ja......en toen? U heeft wel een hele grote bek maar voegt zelf helemaal niets toe qua tips. Daar heeft niemand wat aan dus...

ma
door maarten heest Jul 17, 2018 om 18:52
463 Antwoorden / 0 Vragen

@KEDEDIAN, en zo is het. U hebt volkomen gelijk! Afreageren en veroordelen is hier het motto. Op een handjevol lieve emphatische mensen na.
'Het is hier geen facebook' lees je hier wel eens. Nee, het is hier nog veel erger.

Voor diegenen die geïnteresseerd is in hoe het met die Interbank affaire zit nu precies zit zonder meteen een vooroordeel klaar te hebben staat hier een artikel te lezen van Kassa https://kassa.bnnvara.nl/gemist/nieuws/interbank-moet-schadevergoeding-betalen-wat-betekent-dit-voor-klanten

Essie_V
door Essie_V Jul 18, 2018 om 10:35
25 Antwoorden / 2 Vragen

@ Maarten Heest

+100