be
door benjagers Oct 22, 2015 om 01:16
Geldzaken & recht

Internet betaling terug laten storten

Beste Kassa,

in februari 2014 ben ik via het internet opgelicht.
Ik had gereageerd via marktplaats.nl op een huurwoning advertentie en heb contact gehad met de verhuurder.
Ik had een afspraak gemaakt met deze verhuurder om langs te komen bij het appartement. Deze verhuurder stuurde mij vervolgens een bericht terug dat hij niet kon maar dat hij wel de sleutel kon opsturen in combinatie dat ik wel vooraf een geld bedrag aan hem zou overmaken.
Dit heb ik vervolgens gedaan en heb daarna naar meerdere malen contact te hebben gezocht met deze meneer niks meer mogen vernemen, maar ik ben wel 1.200 euro kwijt aan deze persoon. Ik heb dit allemaal gemeld bij de politie met mails en foto's van zowel afschrijving als de gegevens van deze meneer inc. site maar heb tot op de dag van vandaag niks van ze vernomen. Misschien kunnen jullie hier iets mee?

Alvast hele erge dank!

4439 17 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 22, 2015 om 01:21
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Nee, u kunt die betaling niet terug laten storten, betaald = betaald.

U bent getild, heeft aangifte gedaan, maar of het hermandad tijd maakt voor uw case, is de vraag. Het is voor u veel geld, maar voor de politie niet een halszaak. Feit is en blijft: reken er maar op dat u de betaalde € 1200 kwijt bent.

Als u contact wilt met de redactie van de tv, klik dan links onderaan op contact met kassa.

aurora1
door aurora1 - Oct 22, 2015 om 07:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is alweer een hele tijd geleden.
U kunt dit beter melden bij bijv. Opgelicht van AvroTros klik hier en bij Opgelet op Internet klik hier.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 22, 2015 om 11:16
1790 Antwoorden / 3 Vragen

En wat hebben ze bij marktplaats.nl voor u gedaan? Persoonsgegevens aan de politie afgestaan?

Cookies
door Cookies - Oct 22, 2015 om 11:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op donderdag 22 okt 2015, 11:16]En wat hebben ze bij marktplaats.nl voor u gedaan? Persoonsgegevens aan de politie afgestaan?

En jij denkt dat MP die heeft? Bovendien zijn we bijna 2 jaar verder, dan kun je toch echt geen betaling meer terug laten storten.

Wie gaat er nou 1200,- euro storten bij ontvangen van een sleutel? Heb hier ook nog wel wat sleutels liggen;-)

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 22, 2015 om 11:32
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 22 okt 2015, 11:25][quote=akkerdistel schreef op donderdag 22 okt 2015, 11:16]En wat hebben ze bij marktplaats.nl voor u gedaan? Persoonsgegevens aan de politie afgestaan?

En jij denkt dat MP die heeft? Bovendien zijn we bijna 2 jaar verder, dan kun je toch echt geen betaling meer terug laten storten.
Klik + mailadres + bankrekening = 10 minuten en je hebt de dader te pakken.

mahadma
door mahadma - Oct 22, 2015 om 11:36
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Die dader is al in de lucht opgelost.

edrick3
door edrick3 - Oct 22, 2015 om 16:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... Misschien kunnen jullie hier iets mee?....
Als je met 'jullie' de bezoekers van dit forum bedoelt ..... nee, daar kunnen we niets mee. Jammer voor jou.

Cookies
door Cookies - Oct 22, 2015 om 17:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op donderdag 22 okt 2015, 11:32][quote=carola.83 schreef op donderdag 22 okt 2015, 11:25][quote=akkerdistel schreef op donderdag 22 okt 2015, 11:16]En wat hebben ze bij marktplaats.nl voor u gedaan? Persoonsgegevens aan de politie afgestaan?

En jij denkt dat MP die heeft? Bovendien zijn we bijna 2 jaar verder, dan kun je toch echt geen betaling meer terug laten storten.
Klik + mailadres + bankrekening = 10 minuten en je hebt de dader te pakken.

Tuurlijk, en zo naïef zijn oplichters denk je om hun IP adres te gebruiken, een e-mailadres dat te volgen is en hun eigen bankrek.nr.?

wimmi20
door wimmi20 - Oct 23, 2015 om 13:32
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Het is natuurlijk knap lØllig voor u.
Maarr..eigen schuld, dikke bØlt.

ja
door jangmcoolen - Oct 23, 2015 om 13:34
77 Antwoorden / 12 Vragen

Ik wil je graag helpen, maar o o wat word ik ontzettend moe van al die figuren die ondanks dat het er al jaren over gaat in allerlei programma's op TV en radio; dat die nog steeds naïef blijven; deuren opengooien zonder eerst te kijken, aanbetalingen doen op goed vertrouwen, mensen binnenlaten die hevig moeten poepen of een bloedende snee op hun arm hebben of een kindje dat hevig huilt (wordt stiekem geknepen) of zoals ik laatst hoorde: mag ik even in die auto rijden?? Hij was gekomen met een vrouw dus de garagehouder zag geen problemen. Toen de auto niet (en nooit) meer terugkwam zei de vrouw laconiek: hoe moet ik nu verder want ik liftte met die man. Hoelang moet ik nog doorgaan. Mensen die niet gezond wantrouwend zijn en of helpend worden vaak als leuke mensen beschouwd: welnu dat is de prijs die je daarvoor betaald.
Je zult zeggen: wat heb ik nu aan zo'n reactie. Dat die ik voor alle naïevelingen die dit lezen en er hun voordeel mee kunnen doen. Doe ik allemaal gratis. Toch heel veel succes.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 23, 2015 om 17:13
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 22 okt 2015, 17:58]Tuurlijk, en zo naïef zijn oplichters denk je om hun IP adres te gebruiken, een e-mailadres dat te volgen is en hun eigen bankrek.nr.?
Bedoeling van oplichting -denk ik- is toch dat het centjes oplevert, zonder dat laatste gaat dat -ook dat denk ik- best lastig worden.
Dat zal altijd de meest makkelijke en snelste manier zijn om bij de daders uit te komen, ook al gebruiken ze 'n geldezel.
Maar goed iets met prioriteit en een staatskas die gevuld moet worden..

Cookies
door Cookies - Oct 23, 2015 om 17:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@akkerdistel: nooit van katvangers gehoord?

pi
door pieterwolters - Oct 23, 2015 om 20:18
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op donderdag 22 okt 2015, 11:32][quote=carola.83 schreef op donderdag 22 okt 2015, 11:25][quote=akkerdistel schreef op donderdag 22 okt 2015, 11:16]En wat hebben ze bij marktplaats.nl voor u gedaan? Persoonsgegevens aan de politie afgestaan?

En jij denkt dat MP die heeft? Bovendien zijn we bijna 2 jaar verder, dan kun je toch echt geen betaling meer terug laten storten.
Klik + mailadres + bankrekening = 10 minuten en je hebt de dader te pakken.

Ik zal die Arnoud niet gauw inhuren als het om juridische zaken gaat. Een oplichter gaat gewoon bij Macdonalds of Starbucks zitten, gaat online en het IP adres is totaal niet te correleren aan een persoon. Het enige dat je weet is dat hij/zij bij Macdonalds of Starbucks zat (waar hij/zij uiteraard cash betaald heeft om geen verdere sporen achter te laten).

pe
door peterkeller - Oct 24, 2015 om 12:14
66 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, wimmi20 is weer eens in de lucht. Als vanouds weer eens een open deur intrappen. Dat het knap lØllig is, weet elke lezer natuurlijk ook wel.

En vervolgens ook weer als vanouds de TS afzeiken. Eigen schuld, dikke bØlt. Met normen en waarden is het soms beter om gedachten over je medemens niet op schrift te stellen.

Welke waarde denkt wimmi20 nou toe te voegen met zijn reactie in deze rubriek.

Na een kleine 2 jaar alsnog de vogel vangen lijkt een onmogelijke opgave. Die is allang gevlogen.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 24, 2015 om 14:58
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Peterkeller,
over afzeiken gesproken :
volgens mij, en ieder weldenkend mens, doet u dat door dit stukje zelf ook.
En uitgerekend u durft mij te berispen ?
Welke waarde denkt Peterkeller met zijn tekst toe te voegen aan deze rubriek ?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==

=peterkeller schreef op zaterdag 24 okt 2015, 12:14: Ach, wimmi20 is weer eens in de lucht. Als vanouds weer eens een open deur intrappen. Dat het knap lØllig is, weet elke lezer natuurlijk ook wel.

En vervolgens ook weer als vanouds de TS afzeiken. Eigen schuld, dikke bØlt. Met normen en waarden is het soms beter om gedachten over je medemens niet op schrift te stellen.

Welke waarde denkt wimmi20 nou toe te voegen met zijn reactie in deze rubriek.

Na een kleine 2 jaar alsnog de vogel vangen lijkt een onmogelijke opgave. Die is allang gevlogen.

me
door mein33 - Oct 24, 2015 om 17:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@benjagers,

U hebt klaarblijkelijk nog heel veel vertrouwen in de mensheid (overigens het ergste wat de planeet aarde is overkomen), maar dat vertrouwen is nu zwaar beschadigd, lijkt mij.
Een gekke vraag misschien, maar kunt u fluiten ? Zo ja, dan kunt u dat jammer genoeg ook naar uw geld, dat ziet u nooit meer terug.
Een betaling eens gedaan via Internetbankieren is nooit en te nimmer meer terug te halen.
Bij de politie hebben dergelijke oplichtingspraktijken geen enkele prioriteit en uw melding of aangifte gaat in een dossier die misschien een keer wordt geopend als er heel veel van dezelfde meldingen worden gedaan, maar ook dan ziet u uw geld nooit meer terug.

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 24, 2015 om 23:30
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik kan me een verhaal herinneren dat iemand zijn huurhuis wat hij had opgezegd ging doorverhuren.

Hij betaalde de normale €539,- per maand en op marktplaats voor maar €320,- aangeboden!

Hij vroeg 1 maand vooruit + 1 maand borg dus maar €640,- en omdat je alleen via mail kon reageren....
Op de dag zelf hadden ze alle 73 een sleutel gekregen en dat was erg vol.

De huurder was spoorloos en de nieuwe huurders zouden niet vrijdag middag rond 13.00 uur maar maandag komen dus 73 personen opgelicht.
Het was een mooi huis voor maar €320,- en dat is verdacht goedkoop maar als je lang zoekt en dan dit koopje vind, gelijk tekenen contract en contant betalen...
Hij had de nieuwe sleutels al gemaakt en die kreeg je bij tekenen!

Alleen had hij elke klant een tijd gegeven zodat deze personen elkaar die 2 weken voor hij weg ging niet elkaar tegen kwamen!

Ja, 73 gedupeerde en geld kwijt en geen huis kregen!
Oplichters maken graag gebruik van de woning nood dus informeer eens bij de buren voor je betaalde en daarom ging ik er als puber niet op in.
Hoorde later pas van dit maar ik vertrouwde het niet, buren die huren voor hogere prijs en ik zo voordelig?