Rossia
door Rossia Jan 14, 2020 om 22:36
Geldzaken & recht

Internet site ikzoekhuishoudelijkehulp.nl

Graag wil ik weten of er nog meer mensen zijn die zich opgelicht voelen door de site: ikzoekhoushoudelijkehulp.nl. Deze site beweert dat zij binnen 3 dagen de goede match vinden voor huishoudelijke hulp via de aangegeven aanvraag profile. Ik heb van dit bedrijf gebruik gemaakt door mij GRATIS in te schrijven en een profiel aangemaakt met de aanvraag voor huishoudelijke hulp, nadat zij mij twee kandidaten hadden gelinkt die TOTAAL niet de goed match hadden heb ik aangegeven mij te willen uitschrijven en geen werk meer wilde maken van hun zoekactie temeer ik geen geloof had van een goede keuze gezien wat zij mij hadden aangeleverd/voorgesteld nu wil het geval dat zij mij nu verplichten een bedrag van € 32,75 te betalen omdat dit de bemiddelingskosten die zij in rekening brengen na een aangeleverde kandidaat maar volgens de site staat er: na een goede gekozen huishoudelijkehulp betaald u ons alleen de bemiddelingskosten oké logisch maar in mijn geval was de mach TOTAAL verkeerd! (zo kan iedereen maar willekeurig iets op je af sturen).Na veel heen en weer schrijven want dit bedrijf is niet per telefoon te bereiken blijven ze de factuur sturen met de melding dat deze binnen 10 dagen moet worden voldaan!
Ik vind dit zeer misleidend en voelt als misbruik temeer de site n.l. anders beweert. Nog steeds is mijn twijfel groot om te betalen maar heb ook geen zin in een deurwaarder dus sta je gewoon met je rug tegen de muur en worden misschien vele mensen op deze wijze voor het blok gezet vandaar dat ik hier een oproep wil doen om te vragen of er meerdere mensen zijn die zich zo als ik misleid en bedrogen voelen door dit internet bedrijf ikzoekhuishoudelijkehulp.nl.  Mocht dat zo zijn laat het weten misschien kunnen wij er met elkaar wat tegen doen. Groet, ROSI.

11490 14 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 14, 2020 om 22:47
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Heeft u als "luxe" een huishoudelijke hulp nodig? De huis aan huis bladen, zoals hier heet het Het Krantje, biedt men zich aan of kunt u gewoon een advertentie zetten. Vraag om referenties. Heeft u huishoudelijke hulp nodig omdat u het zelf niet meer kan, neem dan contact op met de WMO van uw Gemeente. Zelf zou ik nooit via een bureau in zee gaan die hulp aanbied. Dit is net zoiets als "thuiswerk aangeboden" waar men voor betalen. Deugt niet.

marita5
door marita5 - Jan 14, 2020 om 22:50
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rosi ,

Ik vind dit zeer misleidend en voelt als misbruik temeer de site n.l. anders beweert.

De site beweert niks anders en is ook niet misleidend , het staat er duidelijk , dus betalen .

Het eenmalige bemiddelingsbedrag

Om voor u een goede huishoudelijk hulp te kunnen vinden, gaan wij op zoek naar hulpen die aansluiten bij uw wensen en eisen. Zodra wij een match voor u hebben gevonden, ontvangt u de gegevens van de huishoudelijke hulp. Wij sturen u daarbij ook een factuur met daarop het bemiddelingsbedrag. Dit bedrag brengen wij in rekening voor het verrichte werk ten aanzien van de koppeling tussen u en een passende huishoudelijke hulp. De hoogte van het bemiddelingsbedrag is afhankelijk van het aantal uren dat de huishoudelijke hulp bij u gaat werken per week of maand.

Garantie bij uw aanvraag

Het totaalbedrag betaalt u alleen indien wij daadwerkelijk gegevens van een hulp leveren. De kosten voor de bemiddeling kunt u naar ons overmaken. Als wij geen hulp beschikbaar hebben, bent u ons niets verschuldigd.

Bent u niet tevreden over uw huishoudelijke hulp? Dat is geen probleem! Wanneer de door ons aangedragen huishoudelijke hulp toch geen goede match blijkt te zijn, zoeken wij verder tot we een nieuwe match hebben gevonden. Deze garantie geven wij een jaar.

Veelgestelde vragen :

Wat als de huishoudelijke hulp niet aan mijn wensen voldoet?

Op het moment dat wij een potentiële hulp voor u hebben gevonden, betaalt u het bemiddelingsbedrag en maakt u kennis met de hulp. Als de hulp niet aan uw wensen voldoet of als u gewoon geen klik met de huishoudelijke hulp hebt dan kunt u dit bij ons aangeven. Wij gaan dan gratis voor u op zoek naar een nieuwe kandidaat. Voldoet ook deze niet aan uw wensen, dan blijven wij kosteloos zoeken naar een geschikte kandidaat voor u. U heeft één jaar garantie en gedurende deze periode hoeft u het bemiddelingsbedrag niet nogmaals te betalen.

https://www.ikzoekhuishoudelijkehulp.nl/faq#alg3

Lees ook de voorwaarden ,

https://www.ikzoekhuishoudelijkehulp.nl/voorwaarden

ne
door neodutchio - Jan 14, 2020 om 23:38
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U geeft de opdracht tot het zoeken van, maar wil daar onder uit. Geen idee hoe u op een scherm kan bepalen of iemand wel of niet geschikt is, maar zoals al aangegeven blijven ze doorzoeken tot zij een andere gevonden hebben. Waarom denkt u dan kosteloos dit te kunnen annuleren? Of werkt u wel graag tegen het nultarief?

rj
door rjw Nov 9, 2020 om 20:14
3261 Antwoorden / 5 Vragen

De meeste mensen die klagen over betalen voor uitgevoerd werk (en over de hoogte daarvan) hebben waarschijnlijk geen flauw benul van hoeveel werk kost. Ik denk dat de meesten er ook niet bij stil staan hoeveel hun eigen uurtarief is voor de werkgever.

aurora1
door aurora1 - Jan 15, 2020 om 01:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom heeft u de voorwaarden niet gelezen? Logisch dat u moet betalen voor verrichte diensten. En hoezo " met de rug tegen de muur"? Als u helderzienden wilt die op afstand kunnen zien of er al dan niet sprake van een match is bent u hier niet op de juiste plaats. Kijk voortaan bij annonces in supermarkten, plaats zelf advertenties, zoek in kranten etc.

sp
door spikkel - Jan 15, 2020 om 12:11
148 Antwoorden / 5 Vragen

Mijn gemeente heeft mij dit bedrijf als optie gegeven voor huishoudelijke hulp uit de WMO ......  Als je contact opneemt met de WMO van jouw gemeente voor deze 'luxe' heb nog kans dat je hier terecht komt.

Als je een advertentie in de krant zet of bij annonces in de supermarkt kijkt weet je dan wat je over vloer krijgt ? Ben je dan plots wel helderziend. Als je werk zoekt ga je niet zeggen dat je geen ramen kunt zemen of niets weet van hygiënisch werken. Iedereen is een hardwerkende hulp met tig jaar ervaring. De werkelijkheid is heel anders. Bij een bedrijf kun je speciale wensen aangeven zoals hulp gevraagd voor zwaar huishoudelijk werk of allergiehuishouden e.d. Ik snap dat mensen daar vertrouwen in hebben. Het kan je een behoorlijke zoektocht besparen. Helaas maken die bedrijven ook al misbruik van het tekort aan huishoudelijke hulpen. Ik heb voor een ander bedrijf gekozen.

tj
door tjoeka - Jan 15, 2020 om 12:59
7 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben daar ook aan het zoeken en lezen geweest en heb me dan niet ingeschreven, maar in ieder geval wel email achtergelaten. Voordat ik me echt in zou schrijven ben ik gaan googelen op ervaringen met dit bedrijf waarna ik heb besloten niet in te schrijven. Kreeg toen emails met dat als ik me inschreef ik korting zou krijgen; heb ik uiteraad niet gedaan. Na verscheidene emails zijn ze hiermee gestopt heb ik het idee, tot nu toe in ieder geval. Maar behalve de recensies die je onder hun naam vind die allen maar lovend zijn, vind je alleen maar slechte recensies.

Maar ook ik denk dat u aan het betalen komt gezien hun regels.

ma
door marleenvanh - Jan 15, 2020 om 13:36
451 Antwoorden / 1 Vragen

Jammer.... Had u toch beter moeten lezen. Ik las dit ook en dacht toen meteen: Dat is link. Zij zeggen (!) dat ze matchende hulpen aanbieden, maar dat hoeft niet zo te zijn en dan moet jij (in feite voor NIKS) wel betalen. Neem uw verlies en zie het als leergeld. Plaats een kleine advertentie op een advertentiebord bij de buurtsuper. Goedkoper en betrouwbaarder.

mo
door mof - Jan 15, 2020 om 16:04
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Gewoon niet betalen. En niet zwetsen over deurwaarders. U staat niet met de rug tegen de muur. Dit soort bedrijven gokken op mensen zoals u.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 15, 2020 om 20:03
16843 Antwoorden / 202 Vragen

@M.. (ik wil geen relatie leggen met uit het oosten gekomen  bezetters tussen 80 en 75 jaar geleden) Helaas een fout advies. Ts. is een overeenkomst aangegaan en er is conform de overeenkosmt uitegvoerd. er kunnen m..b.t. de uitvoering best vragen worden gested, kritische vragen, maar het is en blijft wel een feitelijk gegeven en zal m.i. als er echst sprake komt van een vorderoing vi een echte deurwaarder de rechter tot betalen zal veroordelen. Voor Ts. te hopen dat het niet zover komt.

Ex
door Expansievat - Jan 15, 2020 om 20:22
38 Antwoorden / 2 Vragen

als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo

ik
door ikzoekhuishoudelijkehulp.nl - Mar 11, 2020 om 10:03
1 Antwoorden / Vragen

Beste Rosi,

Wat jammer dat je een negatieve ervaring hebt met onze dienst. De eenmalige bemiddelingskosten staan vermeld op onze site. Net zoals het uurloon €13,50 van de hullp. Op het moment dat wij een hulp voor je vinden die past bij je wensen en eisen die je hebt opgegeven is er een match en krijg je de factuur. Met de eenmalige bemiddelingskosten geven wij een jaar garantie op je aanvraag. De garantie gaat dan ook in op het moment dat wij de match maken en kunnen wij vanaf dat moment zonder extra kosten voor jou opzoek naar een geschikte hulp. Indien er geen klik is of als de kandidaat onverhoopt niet komt opdagen valt dit binnen de garantie. Ook als de kandidaat niet bij je past. Uiteraard is het dan mogelijk dat je aanvullende eisen en wensen kunt stellen.

Graag komen we met je in contact over je aanvraag:
https://www.ikzoekhuishoudelijkehulp.nl/contact

gerbera
door gerbera - Mar 11, 2020 om 11:55
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Jammer dat u een bedrijf neerzet als zou u misleid en bedrogen zijn. De realiteit is echter anders, u heeft de voorwaarden, met garantiebepaling, niet gelezen, dus daarmee heeft u zichzelf misleid. En in hoeverre bent u bedrogen? ook dat u bemiddelingskosten moet betalen staat duidelijk op hun site vermeld. Dat alles niet is gelopen zoals u had gewenst is jammer maar vaak is het in dergelijke situaties een kwestie van geven en nemen met daarbij een gewenningsperiode voor beide. Dus helaas u zal de kosten moeten betalen maar daar staat tegenover dat u nog een jaar heeft om een geschikte hulp te (kunnen) krijgen.

Sinette_G
door Sinette_G - Sep 21, 2020 om 13:13
1 Antwoorden / Vragen

I completely agree. I find this service misleading and overly expensive. Feel like I am paying 30 euro for an email address for someone's who profile is not what I need.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 21, 2020 om 13:28
7187 Antwoorden / 3 Vragen

The question was asked in January and may have been resolved.

Bu
door Bullocks - Nov 9, 2020 om 19:58
1 Antwoorden / Vragen

Helemaal eens. Ze misleiden met de boodschap dat er pas betaald hoeft te worden als er een huishoudelijke hulp gevonden is. Echter sturen ze de eerste factuur EN gaat direct een jaarabonnement in bij het doorsturen van enkel contactgegevens van een enkele kandidaat.

Dat noem ik niet 'het vinden van' een goede huishoudelijke hulp, noch het leveren van enige service bij het vinden daarvan. Er wordt immers geen profiel, geen foto, noch enige voorstelling van de kandidaat meegeleverd; het gaat sec en alleen om contactgegevens, waar ik zeker hun service niet voor nodig had.
Dat beloofde wat mij betreft weinig goeds voor een eventueel vervolg, en heb dus ook aangegeven er verder vanaf te willen zien. Vervolgens wilden ze me wel 'tegemoet komen' door me de mogelijkheid te bieden het jaarabonnement af te kopen voor 35,-.

Dit maakt wat mij betreft duidelijk dat dit een verdienmodel is voor dit bedrijfje, en ik ben benieuwd of ze überhaupt diensten leveren of dat dit inderdaad hun core businessmodel betreft.

Ba
door BartJD - Jan 10, 2021 om 23:35
1 Antwoorden / Vragen

Hi Rosi,

Ik heb een vergelijkbare ervaring met deze site. Ze leveren een account waar niemand achter zit. en dat duurt langer dan 14 dagen waardoor je buiten het herroepingsrecht van 14 dagen terechtkomt. Ik heb een afkoopsom gevraagd en betaald. Geen zin om meer energie in dit soort op;lichters te steken.

Gr Bart