wy
door wyty1990 Jul 22, 2019 om 22:30
Geldzaken & recht

Internet+TV

Beste mensen van kassa,

Op 17 juni kreeg ik een telefoon van KPN met de vraag of ik ook dsl van ze wilde afnemen. Dit omdat ik al jaren tevreden klant ben bij KPN mobiel. Tijdens dit telfoongesprek werd mij verteld dat ik een pairbonding zou krijgen, wel op 23 juli en dat er een overstapservice ingezet zou worden. Dit alles met 14 dagen bedenktijd. Op 18 juni krijg ik netjes een orderbevestigen met het bericht dat mijn abbonement actief wordt op 26 juni. Het aansluitpakket komt netjes binnen en ik sluit het aan terwijl mijn coax abbonement nog actief is. Toen dacht ik; laat ik eens bellen wanneer die wordt stop gezet. Op dat moment was mijn 14 dagen bedenktijd over. Toen bleek dat er geen overstapservice actief was terwijl dit wel was toegezegd aan de telefoon. Dus ik balen want ik kon KPN niet meer opzeggen. Mijn coax abenenment was nog actief dus die moest ik afkopen. Toen kwam de datum dicterbij van de afspraak met de monteur voor de pairbonding. Hier had ik nog niks van gehoord dus ik dacht; ik bel naar KPN met de vraag "Hoe laat is de monteur hier morgen." Het antwoord heb ik niet gekregen want er was geen monteur ingepland. Het blijkt dat er geen mogelijkheid is tot pairbonding op mijn adres.

KPN huurd verkopers in met een agresieve manier van verkopen die niet weten wat ze aanrichten. Ze sluiten contracten af onder valse beloften.


Dan hoef ik mijn afspraken van betalen ook niet na te komen.
Ze moeten het contracht ontbinden. 
Het klopt niet!!!!!!!!!!!!!

3787 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

diumenge
door diumenge - Jul 22, 2019 om 22:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hoezo afkopen? Zat je nog in een contractperiode? Dan had die overstapservice je ook daar niet vanaf geholpen...

"Mijn coax abenenment was nog actief dus die moest ik afkopen."

tijger1
door tijger1 - Jul 22, 2019 om 22:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Met die overstapservice had u dus ook aan de oude provider de afkoop moeten betalen.

Maar waarom gaat u naar een ander terwijl uw contract nog loopt? Daar bent u toch helemaal zelf bij?

En waarom gaat u op telefonische verkoop in?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 23, 2019 om 08:07
16826 Antwoorden / 202 Vragen
0

Bij intypen van 'pairbonding' op de goochelmanier zie ik onder andere dit: https://forum.kpn.com/internet-9/het-drama-van-kpn-pair-bonding-450334  naast nog meer. Jammer dat u dan niet deed voor dat u inging op een 'aanbod'.
Als er echter, zoals ik afleid uit uw opmerking sprake is van het niet kunnen nakomen van het beloofde is er reden tot onmiddselijke ontbinding en zou ook http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html  aan de orde kunnen zijn.
Zie ook dit waar u voorbeeldbrieven kunt vinden: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/telecom/voorbeeldbrief-klacht-aan-uw-telefoonaanbieder-over-een-mobiele-internetdienst

panter22
door panter22 - Jul 23, 2019 om 08:37
6599 Antwoorden / Vragen
1

Om te beginnen zou je schrftelijk een klacht kunnen indienen via  dit formulier:
De vraag hier kun je kopieren, die is duidelijk genoeg voor een antwoord.
https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

aurora1
door aurora1 - Jul 23, 2019 om 13:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen
2

Dat zijn overdreven veel uitroeptekens waarmee u ons allen om de oren slaat, terwijl wij niets met dit alles van doen hebben.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom u op colportages ingaat. Als u zelf iets wilt heeft u toch geen colporteurs nodig?
Voortaan zou u goed eraan doen dergelijke gesprekken direct af te breken met “geen belangstelling”, dan heeft u ook geen gedoe.
Kijk eens of u hier iets aan heeft: https://www.judex.nl/rechtsgebied/consumentenrecht/kopen-aan-de-deur/artikelen/wat-is-colportage-en-wat-is-een-colporteur/

1paul
door 1paul - Jul 23, 2019 om 14:21
3132 Antwoorden / 0 Vragen
1

kpn mag je afzeggen de 14 dagen gaan pas in NAdat de harware is geleverd, is een uitspraak over geweest in de geschillencommissie...

tijger1
door tijger1 Jul 23, 2019 om 14:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De hardware is al geleverd en de 14 dagen zijn voorbij.

1paul
door 1paul Jul 24, 2019 om 08:25
3132 Antwoorden / 0 Vragen

jawel Tijgertje maar omdat men ten onrechte gemeld kan hebben dat er niet meer opgezegd kan worden omdat de bedenktijd voorbij is kan je er wel vanaf nog simpel omdat je zelf op tijd bent geweest en het bedrijf zich niet aan de uitspraak geschillencommisie houd en dus niet handelt dan wel gehandeld heeft zoals het moet en je mag verwachten!!!

costnix
door costnix Jul 24, 2019 om 08:29
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@1Paul: Het is TIjger1 en niet tijgertje!

1paul
door 1paul Jul 24, 2019 om 13:51
3132 Antwoorden / 0 Vragen

OEPS>>>

aurora1
door aurora1 Jul 24, 2019 om 14:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@costnix: +10

tijger1
door tijger1 Jul 24, 2019 om 19:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@1paul

Misschien dan het topic nog maar eens lezen en dan graag aangeven waar staat dat er niet gemeld is dat de bedenktermijn 14 dagen is? 

Want ik lees: Dit alles met 14 dagen bedenktijd.

Maar het kan natuurlijk zijn dat de Ts dat zelf verzonnen heeft. Maar ja, lezen is niet uw sterkste punt.

1paul
door 1paul Jul 25, 2019 om 08:25
3132 Antwoorden / 0 Vragen

dan tijger lees even mijn antwoorden juist over deze 14 dagen bedenktijd en wat TS daarover geschreven heeft...

 

daarna mag je nog een keer bekijken bij wie lezen niet het sterkste punt is!!!

mo
door mof - Jul 24, 2019 om 14:58
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

U zult moeten kunnen aantonen met emails, opnames telefoongesprekken, brieven etc dat KPN haar belofte niet is nagekomen. En duidelijke voorwaarden. Waren het beloften of slechts een check op mogelijkheden.
zelf sluit ik contracten noch maak ik afspraken over de telefoon. Alleen per email of per chat (met printscreens)

ed
door edosantos Jul 25, 2019 om 10:30
16 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad, niet op telefonische aanbiedingen ingaan, ook niet op verkopers aan de deur. Gewoon zelf op internet oriënteren, dan kun je alles rustig nakijken en sta je niet onder druk. Er zijn genoeg goede vergelijkssites die alle aanbiedingen netjes op een rij zetten.

ba
door batav - Jul 24, 2019 om 19:17
29 Antwoorden / 0 Vragen
0

[edit redactie, off topic bijdrage verwijderd]

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

rosa 60
rosa 60 - Apr 17, 2024 om 21:02
Winkels & webshops

Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft

heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering  heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw  maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer