LI
door LIITA May 16, 2019 om 14:29
Geldzaken & recht

Intrekken machtiging niet mogelijk

Heb een proefabonnement gehad en wil de machtiging weer intrekken. Maar dat is volgens de bank en de uitgever niet mogelijk. Kan zelf de machtiging enkel blokkeren, maar het blijft in het overzicht van machtigingen staan bij het overzicht van internetbankieren. Wat nu?

7819 9 Rapporteer

ma
door malty - May 16, 2019 om 14:35
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Rode kaart, (bij de bank halen of uitprinten) intrekkingen machtiging naar de uitgever sturen.
Voor uitprinten  https://www.rabobank.nl/particulieren/betalen/service/betalen-en-opnemen/machtiging-intrekken-of-incasso-blokkeren/

tijger1
door tijger1 - May 16, 2019 om 14:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat u het over een incassomachtiging hebt? Die kunt u uiteraard wel intrekken, daarvoor stuurt u, wat vroeger de rode kaart heette, maar nu via internet gaat, de intrekking naar die uitgever.

Dus niet naar de bank.

deze is bijvoorbeeld van toepassing als u ern rekening hebt bij de Amro, maar u kunt die van elke bank op het internet downloaden.

 https://www.abnamro.nl/nl/images/Content/022_Zakelijk_nieuwe_structuur/000_Gedeelde_documenten/pdf_sepa_stoplichtkaart_doorlopend_CPDF.pdf

LI
door LIITA - May 16, 2019 om 15:01
16 Antwoorden / 3 Vragen

Zal het proberen. Maar volgens de klantenservice van beide partijen is verwijderen niet mogelijk. Zal het eens bij het lokale filiaal van de bank vragen. Kennelijk zijn jonge mensen niet bekend met deze kaart of werkt het systeem niet meer.

tijger1
door tijger1 May 16, 2019 om 16:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat systeem werkt wel degelijk.

edrick3
door edrick3 - May 16, 2019 om 15:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Welke bank?

RABO:

Machtiging doorlopende incasso intrekken

Ben je het niet eens met een doorlopende incasso? Zoek dan contact met de opdrachtgever van de incasso of houd de komende afschrijving tegen met een rode kaart. Je trekt hiermee je machtiging in. Zo voorkom je het afschrijven van de komende incasso. Print de kaart uit, vul de gegevens in en stuur de kaart naar het bedrijf dat het geld afschrijft.

ING:

Als je een bedrijf hebt gemachtigd om automatisch geld van je rekening af te schrijven, dan kun je deze machtiging wijzigen of stopzetten door bij dat bedrijf een schriftelijk verzoek in te dienen. Neem contact op met het bedrijf om af te stemmen hoe je dit het beste kunt regelen.

Voor het stopzetten kun je ook het formulier intrekken machtiging gebruiken. Vul het formulier in en stuur het naar het bedrijf, niet naar ING. Het is verstandig een kopie hiervan voor je eigen administratie te bewaren. En het is belangrijk te vragen om een bevestiging dat je machtiging is ingetrokken.

SNS:
Wil je een automatische incasso stopzetten? Geef dat dan door aan het bedrijf of de organisatie.

Stopzetten met stoplichtkaart

Gebruik bijvoorbeeld een stoplichtkaart om de incasso stop te zetten. Zet op de stoplichtkaart het Incassant ID en het kenmerk van de machtiging. Je vindt die gegevens in Mijn SNS in je incasso-overzicht en in je bij- en afschrijvingen, of op je papieren rekeningafschrift.

Je kunt ook een stoplichtkaart halen bij een SNS Winkel bij jou in de buurt.

Enz.

Ka
door Karel.F - May 16, 2019 om 15:16
26 Antwoorden / Vragen

nice @edrick

gerbera
door gerbera - May 16, 2019 om 15:52
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Dat deze in het overzicht staat is niet vreemd. Dit kunt u  of de incassant niet verwijderen, deze gaat er t.z.t. vanzelf uit als u betreffende incassant een bericht van intrekken heeft gestuurd. Blokkeren is voldoende om afschrijving te voorkomen.

ro
door ron503 - May 16, 2019 om 17:39
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als het abonnement na de proefperiode automatisch stopt dan hoeft u niets te ondernemen maar als het abonnement na de proefperiode omgezet wordt in een vast abonnement dan kan u de machtiging niet meer intrekken. Storneren of blokkeren zou wel kunnen maar heeft tot gevolg dat u brieven gaat ontvangen die u niet in de brievenbus wil ontvangen.

tijger1
door tijger1 May 16, 2019 om 17:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je kunt een machtiging natuurlijk altijd intrekken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 16, 2019 om 18:39
16767 Antwoorden / 202 Vragen

Als het problemen blijft geven dan www.kifid.nl ombudsman.

LI
door LIITA - May 18, 2019 om 10:26
16 Antwoorden / 3 Vragen

Heb de incassant gebeld en gemaild maar intrekken is volgens de uitgever niet mogelijk. De machtiging zou zijn dichtgezet. Blijf het raar vinden dat je het niet zelf online kan regelen met internetbankieren.

ma
door malty May 18, 2019 om 11:11
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou toch maar een rode kaart insturen om de machtiging stop te zetten.
De machtiging is volgens de uitgever dichtgezet maar kan door hun weer (mogelijk door een foutje) opengezet worden.
Ook zou ik bij internetbankieren de uitgever op de blokkadelijst zetten, heeft u de zekerheid dat de firma geen incasso’s meer kan innen.
Normaal gesproken krijgt u bij beëindiging van een abonnement, zonder dat u iets hoeft te regelen, geen automatische incasso’s meer, de machtiging wordt dan, wat de uitgever nu zegt ‘dichtgezet’.