door 12adele34 Dec 29, 2012 om 18:46
Geldzaken & recht

Is bol.com verantwoordelijk?

preview: oplichter via bol.com

Datum:
za 29 dec 2012, 18:41
Categorie:
Betalen
Reacties:
Trefwoorden:
internetaanschaf , oplichting, bol.com

Via Bol.com heb ik een mobiele telefoon gekocht. betaald via IDEAL. Volgens mij is Bol.com een betrouwbare internet verkoper. Vandaag heb ik de telefoon ontvangen. Het is echter een gebruikte telefoon, krassen, vlekken etc. en de verpakking was open en er ontbreken kabeltjes.
Nu blijkt dat een derde partij kan verkopen via bol.com. (niet als tweedehands verkoper trouwens, dat is een ander systeem bij bol.com) Als ik op de site naar de reviews van deze verkoper ga dan zie ik dat heel veel mensen op deze manier door deze mmobiel.nl uit oldenzaal zijn opgelicht. heel veel klachten over gebruikte producten die hij als nieuw verkoopt en defecte, producten, of producten die uit verschillende oude onderdelen bestaan. ik vraag mij af, mag dit zomaar, is bol.com hier niet ook verantwoordelijk voor? ik heb gelijk de telefoon teruggestuurd, een brief gestuurd en gemaild naar zowel bol.com en mmobiel.nl. Maar ik ben bang dat ik mijn geld 159,95 niet terugkrijg? help!!

8858 8 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Dec 29, 2012 om 18:54
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u al contact met Bol.com hierover gehad. Tenslotte zijn zij de tussen persoon en krijgen hiet ook geld voor volgens mij.Of was het gewoon een advertentie. Wat staat hierover in de voorden op zulk soort verkopen.

Cookies
door Cookies - Dec 29, 2012 om 18:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dit bedrijf verkoopt refurbished mobieltjes. Dat kun je zien, want ze bieden oude modellen aan die allang uit de verkoop zijn. Lees ff de AV door, daar staat informatie over retourneren, KLIK

Cookies
door Cookies - Dec 29, 2012 om 18:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Met Bol.com heb je niks te maken.

Cookies
door Cookies - Dec 29, 2012 om 18:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

O, als je aan Bol.com hebt betaald (en dus via de site van mmobiel.nl hebt gekocht), heb je wel met Bol te maken natuurlijk.

door 12adele34 - Dec 29, 2012 om 19:02
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb vandaag de telefoon ontvangen. Ik heb gelijk bol.com gemaild en ook de leverancier. Ik heb de voorwaarden gelezen en ik heb volgens de voorwaarden van mmobiel het artikel ( met plakfolie en al) gelijk teruggestuurd en dus binnen 5 werkdagen de aankoop geannuleerd. Alleen volgens eerdere kopers is deze verkoper niet van plan terug te betalen maar gaat enkel andere telefoons naar mij opsturen.
ik weet ook wel dat ik in mijn recht sta en het geld desnoods via de rechter terugkrijg. Maar ik ben zeer teleurgesteld in bol.com. ik begrijp niet dat zo`n gerenommeerd bedrijf blijft samenwerken met een oplichter.

door 12adele34 - Dec 29, 2012 om 19:08
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, het is lastig aan wie ik nu betaald heb: de site van bol.com linkte mij door naar mijn bank via ideal. dus ja, via bol.com volgens mij.

tijger1
door tijger1 - Dec 29, 2012 om 20:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U had ook eerst even de reviews over dat andere bedrijf kunnen lezen. Er staat toch duidelijk op de site van Bol.com dat bij andere verkopers andere regels van toepassing kunnen zijn. Dus geen zaak voor Bol.com.

zoekster
door zoekster - Dec 29, 2012 om 22:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zie de volgende voorwaarden bij zakelijke verkopen via Bol.com.

-U staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel
-U heeft een BTW-nummer
-U heeft een koopaccount bij bol.com
-U bent minimaal 18 jaar oud
-U beschikt over een betaalrekening bij een bank in Nederland
-U bent per e-mail bereikbaar
-U accepteert eventuele retouren van kopers
-U verkoopt uitsluitend originele artikelen, de verkoop van kopieën en illegale artikelen is te allen tijde verboden

-U accepteert onze 'Gebruikersvoorwaarde Zakelijk verkopen via bol.com' en de 'Algemene -voorwaarden Kopen bij andere verkopers'.

Als het inderdaad refurbished telefoontjes zijn, dan is het op zijn minst twijfelachtig om dit originele artikelen noemen. En als deze winkel geen retouren accepteert, dan voldoen ze ook niet aan die voorwaarde. Daar kun je een klacht over indienen bij bol.com. over deze ondernemer. Overigens staat er binnen 5 werkdagen retour, maar dat mag helemaal niet bij nieuwe artikelen, de zichttermijn moet volgens de wet minstens 7 werkdagen zijn. Dat geeft me al te denken, de andere algemene voorwaarden zijn sowieso nogal schimmig bij dat bedrijf.

Ik weet niet hoe bol.com dit verder gaat aanpakken. Ik bestel zelf wel eens tweedehands boeken, als daarbij dan iets misgaat, maar dat gaat dan over het leveren, dan gaat Bol.com bemiddelen tussen koper en verkoper.
Maar ik denk dat daar weer andere regels voor gelden, bij tweedehands boeken mag je ook met acceptgiro betalen, dat hoeft pas te gebeuren als je het boek thuis hebt ontvangen. Weet niet hoe dat met een zakelijke partner is.