Mark671
door Mark671 Feb 1, 2023 om 10:36
Geldzaken & recht

Kamer voor Gerechtsdeurwaarders reageert niet.

Via de kamer van gerechtsdeurwaarders heb ik een klacht lopen tegen een gerechtsdeurwaarders kantoor met een dubieuze openbare reputatie. In mijn geval gaat het over te hoge kosten in rekening brengen inzake een vordering. De kamer heeft de betrokken gerechtsdeurwaarder gelegenheid gegeven voor een verweer, waar ik een kopie van heb ontvangen. De volgende stap zou zijn dat de voorzitter van de kamer een beslissing gaat nemen of mijn klacht gegrond is. Die beslissing laat nu 7,5 maand op zich wachten. Intussen heeft de betrokken gerechtsdeurwaarder het voordeel van de twijfel en blijft dus gewoon doorgaan met te hoge kosten in rekening brengen. Mijn vraag is: Is het normaal dat een beslissing van een voorzitter zolang moet duren, en/of moet ik het griffierecht terug eisen en bureau BFT inschakelen? Het vermoeden is omdat we zgn. geen advocaten zijn we niet geholpen worden. Dus je mag als niet advocaat een klacht indienen, griffierecht betalen, en vervolgens laten ze niets van zich horen. Dat deugd niet nietwaar?

4074 14 Rapporteer

sira
door sira - Feb 1, 2023 om 10:44
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Misschien komen hier nog nuttige tips voor u, maar mocht dat niet het geval zijn, stel dan uw vraag op het forum van Radar, daar zit een deurwaarder (Moneyman) https://radar.avrotros.nl/forum/

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 1, 2023 om 10:50
7156 Antwoorden / 3 Vragen
Mark671
door Mark671 Feb 1, 2023 om 11:02
Antwoorden / 1 Vragen

Hebben we gedaan maar als je dan binnen 10 dagen het griffierecht niet betaald word de klacht niet in behandeling genomen. Waarschijnlijk ligt het ergens op een stapel onder een laag stof te wachten op een camera ploeg die voorbij komt om eens te vragen hoe het ervoor staat met de dwalingen!

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 1, 2023 om 11:05
16774 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft een klacht inzake het handelen van de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders en zie dan deze uitgebreiede info wat u nu te doen staa (nu de beslissing vooralsnog lang achterwege blijft) : https://www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-contact/Organisatie/Rechtbanken/Rechtbank-Amsterdam/Regels-en-procedures/Paginas/Kamer-voor-gerechtsdeurwaarders.aspx  en kijk dan ooik bij 'hoger broep' m.b.t. de invloed  die het Gerechtshof in Amsterdam dan kan hebben.

Mogelijk kunt u ook hiet nog nafdere hulp of advies krijgen - Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl  of bij uw rechtsbijstandsverzekeraar indien u die heeft.

marita5
door marita5 - Feb 1, 2023 om 11:06
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mark671 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-contact/Organisatie/Rechtbanken/Rechtbank-Amsterdam/Regels-en-procedures/Paginas/Kamer-voor-gerechtsdeurwaarders.aspx

Heeft u vragen , dan kunt u het secretariaat van de kamer bellen op 088 - 3611414

Mark671
door Mark671 Feb 1, 2023 om 11:19
Antwoorden / 1 Vragen

Nogmaals we zitten momenteel al op het niveau dat een voorzitter een beslissing moet nemen, maar het vermoeden is dat dit niet gebeurd omdat we geen advocaten zijn! Klacht laten indienen door een niet advocaat zijnde persoon, griffierecht innen, en vervolgens niets meer laten horen. Daarom zijn er zoveel oplichters en sjoemelaars actief in Nederland! Die weten dat je niks tegen ze kunt beginnen.

1paul
door 1paul - Feb 1, 2023 om 11:35
3101 Antwoorden / 0 Vragen

schrijf ze aan dat u verwacht dat de klacht binnen een 15 dagen behandeld word en zo niet dat u de rechter om een uitspraak gaat vragen!

Mark671
door Mark671 Feb 1, 2023 om 11:49
Antwoorden / 1 Vragen

Nogmaals, als ze door hebben (nadat je griffie geld hebt betaald en je klacht al een verweer heeft gehad) dat je "geen advocaat" bent doen ze niks voor je. En je verzand in iets waar je niet op zit te wachten  zoals het indienen van een klacht tegen de betreffende rechtbank.
Dit is een niet opzichzelf staande casus, veel mensen zullen hiermee geconfronteerd worden met hetzelfde probleem. Kortom de betrokken minister heeft weer het e.a. uit te leggen aan de media. Maarja of dat zoden aan de dijk zet, waarschijnlijk ook niet. Ik geef de voorkeur dat ze het griffierecht terugstorten. Loon naar werken zullen we maar zeggen!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 1, 2023 om 12:22
16774 Antwoorden / 202 Vragen
Mark671
door Mark671 Feb 1, 2023 om 12:33
Antwoorden / 1 Vragen

U reageert op het verkeerde topic, mevrouw.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 1, 2023 om 12:39
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Dank! Is gecorrigeerd.  'mevrouw'?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 1, 2023 om 13:07
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mark,

Dit is een moeilijke kwestie omdat ik uit mijn ervaring weet ,dat overheidsdiensten elkaar niet willen afvallen.

Maar probeer een klacht in te dienen bij de Nationale Ombudsman: vaak wordt er "achter de schermen" iets "los" gemaakt):

https://www.nationaleombudsman.nl/contact-en-adres

Mark671
door Mark671 Feb 1, 2023 om 15:44
Antwoorden / 1 Vragen

Je mag niet op 2 verschillende plaatsen deze klacht laten behandelen, daar heb ik al navraag over gedaan. Zelf kom ik ook uit Amsterdam en nu vraag ik mij af als ze bijv. zelf Iets stuk is aan de riolering in hun gebouw of ze dan ook 7,5 maanden gaan zitten wachten of bellen ze dan direct een loodgieter om het fris en snel op te lossen ?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 2, 2023 om 12:54
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mark,

Dat u uit Amsterdam komt ,maakt het nog moeilijker omdat Amsterdam een eigen ombudsman heeft.

Mark671
door Mark671 Feb 3, 2023 om 15:34
Antwoorden / 1 Vragen

LAVG "de landelijke associatie van gerechtsdeurwaarders" die via het openbaar register talloze malen op de vingers zijn getikt, en waarvan eigenlijk de vergunning van moet worden ingetrokken, echter ze mogen vrolijk doorgaan met o.a. DUO & en de toeslagen affaire. Door de wereldvreemde houding en overal lak aan hebben vinden ze het gek dat mensen op den duur voor eigen rechter gaan spelen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 2, 2023 om 13:00
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mark,

Wat uw  kwestie nog moeilijker maakt ,is dat u zelf in Amsterdam woont en Amsterdam heeft een eigen Ombudsman.(slager keurt eigen vlees....)

Misschien kunt iets specifieker uw kwestie uitleggen en over welk bedrijf het gaat?

Bent u een ondernemer?

Kijk dan op de site van "Higher Level".

Mark671
door Mark671 Feb 3, 2023 om 15:45
Antwoorden / 1 Vragen

Het is niet moeilijk mevrouw, je kunt een kind uit groep 8 uitleggen hoe het zit. Op het moment dat de daartoe aangewezen personen passief blijven en niet een stempel op een dossier plaatsen is het einde zoek. Via het openbaar register is op te merken dat ze middels jurisprudentie eigenlijk geen vergunning meer mogen hebben maar de LAVG gasten gaan vrolijk door met DUO & Toeslagen affaire.
Allemaal toekijken c.q wegkijken, en burgers van het kastje naar de muur sturen zijn ze in de juridische systemen bijzonder goed in, en wat algemeen bekend is! Uw opmerking dat Amsterdam een eigen ombudsman heeft in vergelijking met bijvoorbeeld Groningen klinkt interessant. Weet u waar die zit ? Ga ik er z.s.m. langs.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 3, 2023 om 17:41
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mark,

Waarschijnlijk is het raadzaam om een advocaat te zoeken ,die gespecialiseerd is in bestuursrecht/civielrecht.

Klik op de volgende link voor contact met de Ombudsman Amsterdam:

https://www.ombudsmanmetropool.nl/

Ozymandias
door Ozymandias - Feb 3, 2023 om 19:04
155 Antwoorden / Vragen

Ik mis in je hele verhaal wat je zelf in die 7.5 maanden hebt gedaan om er achter te komen waarom het zo lang duurt en wat hun antwoord was. Ik neem aan dat je niet al tijd hebt gewacht zonder er naar te informeren.

Mark671
door Mark671 Feb 3, 2023 om 21:41
Antwoorden / 1 Vragen

Wat uzelf mist is dat u niet weet dat ze standaard 6 maanden de tijd nemen op een beslissing omdat ze het zgn. druk hebben met slechts 695 klachten per jaar. Daarna hebben ze geen kaas gegeten van een zgn. agenda planning wanneer een dossier aan de beurt is.
Als ze die deadlines opgelegd zouden krijgen van de minister dan weet je waar je als burger aan toe bent. Omdat het parttimers zijn die beslissingen dienen te nemen schiet het niet op. Ze kijken wel raar op als mensen voor eigen rechter gaan spelen!

Ozymandias
door Ozymandias Feb 5, 2023 om 11:19
155 Antwoorden / Vragen

Ik heb helemaal niets gemist, jij houd informatie achter. En de rest van je betoog zijn emotionele aannames die niets toevoegen aan je verhaal. Houd je bij de feiten.

atlas1302
door atlas1302 - Feb 3, 2023 om 22:36
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ik ben toch echt benieuwd wat een ombudsman hier van gaat zeggen en hoe de uitspraak klinkt. Zolang je niet weet waar je staat kan je eigenlijk ook niets, ja wachten totdat eens iets gebeurd na 7 maanden. Ik denk zelf...helemaal niets. Je moet toch iets uitlokken om verder te gaan, waarom heb je eigenlijk niet een advocaat voor je karretje gespand? Een advocaat is een advocaat toch, en die moeten ze wel antwoord geven.

Het lijkt me een lastige zaak, je bent verkeerd begonnen denk ik zomaar en je hand verspeelt.

Mark671
door Mark671 Feb 3, 2023 om 23:06
Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt geen advocaat nodig om een klacht bij de kamer van gerechtsdeurwaarders in te dienen. Ze vangen griffierecht en daarna gaat je klacht in een molen die niet draait.
Verder hebben advocaten er geen zin in omdat ze er niet 250 per uur voor kunnen vangen. Ook is het lastig om iemand te vinden die er verstand van heeft wat te doen net zoals hier om dit forum. In het strafrecht is het nog veel erger. Nederland is daardoor een vrijplaats voor sjoemelaars, oplichters en criminelen. Randverschijnselen waar de aangewezen autoriteiten niet adequaat op reageren. Ik heb verder geen tijd om hier alle media programma's op te sommen die er zijn in Nederland omtrent het voorgaande. Als u dat niet weet leeft u onder een steen!

atlas1302
door atlas1302 Feb 3, 2023 om 23:39
341 Antwoorden / 13 Vragen

Nou ik wens je veel succes in ieder geval, je komt er zelf wel verder uit hé.

Doei,

Mark671
door Mark671 Feb 4, 2023 om 03:00
Antwoorden / 1 Vragen

Samen met nog een paar anderen gaan we er zeker beschaafd eruit komen. Moet u denken aan de mensen met de enorme studieschulden, die met dezelfde problemen worden geconfronteerd. De moralisten allemaal weggekomen met een beursje van de staat en nu zelf een hele generatie naar de verdoemenis helpen. Dat deugt niet, nietwaar?

Overigengs is het zo (voor de juridische leken op dit forum) bestaat de kamer uit 5 leden met een voorzitter, maar de overige leden kunnen dus ook weer gerechtsdeurwaarders zijn. Dus helemaal objectief zullen ze niet zijn, toch? Kortom de slager die zijn eigen vlees keurt. Opgepast voor de ambtenaren die met deze voorkennis hier heimelijk mee zitten te lezen, maar daar zijn 2 woorden voor: Achterlijk en schandalig dat zoiets word toegestaan in een democratie!

atlas1302
door atlas1302 Feb 4, 2023 om 09:18
341 Antwoorden / 13 Vragen

Je hebt helemaal gelijk, alleen zorg ik altijd om zover mogelijk van deze figuren weg te blijven. Het schiet allemaal niet op, het is één pot nat. Ik zit in een land waar geen deurwaarder te bekennen is, is dat niet heerlijk dan? Je betaalt of jekrijgt niets...maar dan heb je ook niets.

In Nederland krijg je gratis geld, toeslagen, uitkeringen en noem het maar op. En daar zijn er heel veel van die daar van profiteren!

Waar gaat die vordering van jou dan eigenlijk over?  Als je alles netjes hebt betaald aan je schuldenaren, dan kom je deurwaarders alleen maar op forums tegen, toch?

Mark671
door Mark671 Feb 5, 2023 om 02:07
Antwoorden / 1 Vragen

Waar woont u dan mevrouw?

atlas1302
door atlas1302 Feb 5, 2023 om 09:49
341 Antwoorden / 13 Vragen

Knul, als je ook zo communiceert naar de Kamer van Gerechtsdeurwaarders, begrijp ik nu wel dat je al 7 mnd. wacht. Mijn profiel kan je gewoon hier bekijken, niks ondoorzichtig aan.

Mark671
door Mark671 Feb 5, 2023 om 19:26
Antwoorden / 1 Vragen

NEE mevrouw Atlas als u normaal zou kunnen lezen en schrijven had u uit het voorgaande begrepen er sprake is van verweer. Dan doen ze niet zomaar, dat moet door een mr. beoordeelt worden voordat het zover gevorderd is. Vermoedelijk bent uzelf een gevluchte gerechtsdeurwaarder naar een land waar het heel normaal is dat de slagers hun eigen vlees keuren. Verder heeft u totaal geen toegevoegde juridische waarde op dit forum en de vraag is wat u hier eigenlijk doet buiten stoken, en verwarring en misleiding proberen uit te lokken. Overigengs werkt het in mijn voordeel als u door blijft gaan mij te stalken. De casus begint daardoor hoger te stijgen in de Google index! Dus ga vooral door met vervelen en onnozele opmerkingen maken, staan we straks gelijkwaardig!

ro
door ronny530 - Feb 4, 2023 om 09:36
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Ik kan nergens een uiterste beslistermijn terug vinden maar wel dat u tot drie jaar na het ontstaan van de klacht de tijd heeft om die in te dienen. Het zou zo kunnen zijn dat de kamer van gerechtsdeurwaarders tot drie jaar de tijd krijgt om een beslissing te nemen. Uw klacht betreft het in rekening brengen van te hoge deurwaarderskosten en niet het procedure verloop en staat wat dat betreft op een persoonlijke ervaring daarbij is uw gedachte 'als het bij het geval is dan zal het bij iedereen die met dat deurwaarderskantoor te maken krijgt ook zo zijn'. U haalt er voorts van alles bij om uw gelijk te halen maar waar het u om gaat is die 50 euro aan kosten terug te ontvangen want die dienen nadat er een uitspraak in in uw voordeel gedaan wordt aan u terugbetaald te worden.Voor de te hoge kosten die in rekening gebracht zijn dient u het deurwaarderskantoor aansprakelijk te stellen en begint de heisa weer van voren af aan. Ik begrijp echter wel dat u snel een uitspraak wenst maar uw aannames van oplichters e.d. zijn niet op feitelijke waarheid gebaseerd.

Mark671
door Mark671 Feb 5, 2023 om 19:40
Antwoorden / 1 Vragen

Waarom nemen ze de klacht dan aan en laten ze iemand een verweer doen als je nergens over te hoge kosten mag klagen? Wordt het dan niet eens tijd om die wet uit de tijd van napoleon te updaten? Valt dit te schalen onder de rubriek burgertje pesten? Hoe is het met uw eigen energie rekening, alles onder controle?

Mark671
door Mark671 Feb 5, 2023 om 19:48
Antwoorden / 1 Vragen

Pfiff....ook de media blijven volgen meneer! Uit Recentelijk onderzoek gebleken is dat het keuren van het eigen vleesdoor de overheid niet gewenst is, toch?

Topantwoord

Ozymandias
door Ozymandias - Feb 5, 2023 om 11:22
155 Antwoorden / Vragen

Deze persoon wil helemaal geen hulp en is hier alleen maar aan het zeuren en klagen en haalt er allemaal niet onderbouwde aannames bij die niet helpen.

Dit is niet de manier om om hulp te vragen en je reageert, om eerlijk te zijn, op een erg vervelende manier.

Mark671
door Mark671 Feb 5, 2023 om 19:50
Antwoorden / 1 Vragen

Ga dan weg hier!

Mark671
door Mark671 Feb 5, 2023 om 19:58
Antwoorden / 1 Vragen

Overigens ik heb eens van een forum gebruik moeten maken van een Provider n.a.v. een tv storing tijdens een wk wedstrijd van Oranje. Toen kwamen er allemaal Clowns uit andere delen van het land (waar op dat moment geen storing was) met deskundige opmerkingen op het forum hoe het zgn. op te lossen. Dat heb ik toen gerapporteerd en toen heeft de CEO van die Provider op een maandagmorgen besloten een aantal accounts te verwijderen van deze zgn. provider deskundigen. Opgeschoond staat netjes!

john devries
door john devries Feb 6, 2023 om 12:17
213 Antwoorden / Vragen

Het wordt tijd dat je zelf optieft eigenwijze zeurkous.

ro
door ronny530 - Feb 6, 2023 om 13:52
2752 Antwoorden / 41 Vragen

@MARK671, Als de gegeven antwoorden u niet bevallen dan zij dat zo maar dat wil nog niet zeggen dat u vervelende reacties hoeft te gaan geven.
'Overigens ik heb eens van een forum gebruik moeten maken van een Provider n.a.v. een tv storing tijdens een wk wedstrijd van Oranje. Toen kwamen er allemaal Clowns uit andere delen van het land (waar op dat moment geen storing was) met deskundige opmerkingen op het forum hoe het zgn. op te lossen. Dat heb ik toen gerapporteerd en toen heeft de CEO van die Provider op een maandagmorgen besloten een aantal accounts te verwijderen van deze zgn. provider deskundigen. Opgeschoond staat netjes!'
Clowns zijn we zeker niet en dreigen om die clowns te rapporteren zegt meer over uw eigen reageergedrag dan de gegeven antwoorden die u op uw vraag gekregen heeft.

Mark671
door Mark671 Feb 6, 2023 om 17:24
Antwoorden / 1 Vragen

Steek je tijd en energie in het lezen van de nieuwspagina van de KBvG te Den Haag en wat ze daar zelf allemaal "openbaar maken" zoals die cliënt in de buurt van rotterdam die een gerechtsdeurwaarder een gebroken neus had geslagen. Dat is pas dreigend en vervelend nietwaar ? om in uw bewoordingen te blijven.
Die zaak is uiteindelijk sneller afgehandeld dan de mijne, 3 maanden) terwijl ik het op de beschaafde manier probeer.

Redacteur
door Redacteur - Feb 9, 2023 om 15:54
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Lijkt me een kwestie waar een jurist eens naar moet kijken, geen zaak voor een consumentenforum. Topicstarter reageert bovendien nogal zeurderig, spreekt mensen om de een of andere reden consequent aan met 'mevrouw' en is kennelijk snel op zijn teentjes getrapt, dus dan is de keuze snel gemaakt: slotje erop en succes ermee.