w.
door w. geurts May 25, 2021 om 15:26
Geldzaken & recht

Kan de Overheid een Overheidsheffing, zoals BTW op har Overheidsheffing laten ge

Op de jaarnota van mijn  Electriciteit- en Gasleverancier FENOR Energie staat vermeldt: Overheidsheffingen Electriciteit en Overheidsheffingen Gas, met respectieve bedragen, met hierover BTW  gerekend?

M.a.w. de Overheid heft een overheidsheffing op haar eigen heffing.
Is dit toegestaan ?

4988 11 Rapporteer

Donuts
door Donuts - May 25, 2021 om 15:32
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dat staat al jaren op de energienota. Ja dat mag, de overheid mag tenslotte alles...

frits
door frits May 26, 2021 om 16:49
146 Antwoorden / 5 Vragen

zoals OVERHEID synoniem van OPLICHTERS.

tijger1
door tijger1 - May 25, 2021 om 15:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja. Pas voor het eerste jaar zelf gas en licht?

gerbera
door gerbera - May 25, 2021 om 16:02
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Daarom noemen ze het ook "heffing" daar kunnen ze BTW over berekenen. Maar het is gewoon een belasting op energie, Den Haag moet toch ergens het geld weg plukken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 25, 2021 om 16:06
2008 Antwoorden / Vragen

De overheid maakt de regels namens ons allemaal.

frits
door frits May 26, 2021 om 16:50
146 Antwoorden / 5 Vragen

niet namens mij !

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 26, 2021 om 22:59
2008 Antwoorden / Vragen

U woont op een onbewoond eiland?

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 25, 2021 om 16:51
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, dat is toegestaan en dat is bijv. ook zo bij auto's en sterke drank. (Auto's BPM, BTW en op brandstof accijns, BTW). (Sterke drank accijns en BTW)

aurora1
door aurora1 - May 25, 2021 om 18:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, dat is niet alleen toegestaan, maar is zelfs wettelijk bepaald.

sira
door sira - May 25, 2021 om 22:48
2289 Antwoorden / 24 Vragen

U moet naar de belastingdienst bellen en vragen naar Ali en als het antwoord is dat ze die niet kennen, moet u zeggen dat u dan 1 van die andere 40 rovers wilt spreken.

Eigenlijk is het schandalig, want de energierekening gaat weer omhoog. Vraag mij af hoeveel mensen er in de problemen zullen gaan komen.

ha
door harrybre - May 26, 2021 om 11:48
240 Antwoorden / Vragen

Is al enkele decennia zo.
We willen, dat de Overhedi zo'n beetje voeral generues en massaal de "portemonnee voor trekt", doch het VULLEN van die Grote Gezamenlijke Pot, ook wel 's Rijks Schatkist genaamd, is haast niemand thuis.
De Overheid doet dit, door op vele fronten een bepaalde heffing te leggen. De grootse inkomsten: loon- of inkostenbelasting en BTW.

1paul
door 1paul - May 26, 2021 om 13:50
3101 Antwoorden / 0 Vragen

ja, btw betaal je altijd over het gehele bedrag....

mo
door mof - May 26, 2021 om 13:50
3619 Antwoorden / 3 Vragen
ha
door harmsen - May 31, 2021 om 11:57
22 Antwoorden / 9 Vragen

De burger mag niks en de overheid mag alles. Ze geven meer geld uit dan dat er binnenkomt. De overheid komt dus permanent geld te kort. En wie mogen dat ophoesten? Jawel, u raadt het al, diezelfde burgers mogen hiervoor opdraaien, toch?