Ha
door Hans4010 Oct 11, 2018 om 13:06
Geldzaken & recht

Kan een dinnercard na 1 jaar al verlopen zijn?

We hebben op ons feest een card gekregen van RestaurantCadeau.
Nu willen wij uit eten en heb gekeken op de site en het cardnummer ingevuld.
Tot onze verbazing bleek deze verlopen te zijn, maar 1 jaar geldig, dus geld weg.
Op hun site staat een mail adres met coulance regeling maar daar kwamen wij niet voor in aanmerking.
Natuurlijk weer die kleine lettertjes.
Wij vinden 1 jaar onvoldoende en ondanks de mailcontacten geen krimp.

2616 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 11, 2018 om 13:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jammer dat u dat cadeautje zo lang in de la hebt laten liggen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 11, 2018 om 13:22
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Als op de kaart een eindatum is aangegeven, dan heeft u jammer genoeg pech.

Ik ben het wel met u eens dat één jaar geldigheid wel aan de korte kant is met aantekening dat er nu sprake is van een betaling waar geen prestatie tegenover heeft gestaan.
u kunt dit eventueel wel ook melden bij www.consuwijzer.nl

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 11, 2018 om 13:22
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Het is altijd oppassen met het krijgen van cadeau en dergelijke kaarten, ze verlopen ongemerkt en als ze maar 1jaar geldig zijn gaat het snel.
De kleine lettetjes bij zulk een gift moeten dus altijd zorgvuldig op geldigheid bestudeerd worden.
Het is goed mogelijk dat uw kaart verlopen is, tenzij anders vermeldt.

tenormin
door tenormin - Oct 11, 2018 om 13:32
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Jammer dat er nu een lekker diner aan uw neus voorbij gaat. Persoonlijk zou ik zo'n card van Restaurant Cadeau snel(ler) gebruik hebben gemaakt; de gever heeft zijn/haar geld nu weggegooid. Dat er geen krimp wordt gegeven: dan is de card zeker echt verlopen. Tja, die kleine lettertjes toch, nogmaals, zondegeld.

edrick3
door edrick3 - Oct 11, 2018 om 13:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wij vinden 1 jaar onvoldoende en ondanks de mailcontacten geen krimp.
Tja, dat kun je nu wel vinden, maar je had natuurlijk ook even de voorwaarden kunnen bekijken.

Voorwaarden:

Deze cadeaukaart is te verzilveren tot één jaar vanaf aanschaf datum en kan in delen besteed worden bij één of meerdere van de aangesloten locaties.

En om je vraag te beantwoorden: Ja, dat kan dus.

Ter info:

Hoelang is een cadeaubon geldig?

Staat er op de cadeaubon geen datum? Dan is de bon voor altijd geldig. Vaak staat op de bon een uitgiftedatum. De uitgiftedatum is de datum waarop de cadeaubon gekocht is. Staat er alleen een uitgiftedatum op de cadeaubon? Dan is de bon vijf jaar geldig.

Er bestaan ook cadeaubonnen die korter geldig zijn. Dan staat er vaak een uitgiftedatum op. En hoelang de bon geldig is. Er staat dan bijvoorbeeld: deze bon is geldig tot een jaar na de uitgiftedatum.
(Bron)

marita5
door marita5 - Oct 11, 2018 om 14:02
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hans4010 ,

Natuurlijk weer die kleine lettertjes.

Zo`n kleine lettertjes vind ik het niet , staat duidelijk op de site bij vragen , klik op de rode regels .

Wat is de geldigheid van de Restaurant Cadeau Card ?

Uw Restaurant Cadeau Card is één jaar geldig vanaf de aanschafdatum. Zorg dus dat u uw cadeaukaart binnen die tijd verzilvert. Als u kiest voor de optie om vooraf via de site een belevenis te kiezen, zorg dan ook dat u binnen het jaar uw voucher heeft verzilverd.

http://www.restaurant-cadeaucard.nl/faq/

De Voorwaarden :

7.4 Vanaf de dag van aankoop is de Giftcard 1 jaar geldig, tenzij anders vermeld.  Het is niet mogelijk de geldigheidsduur te verlengen.

7.5 Aan de Giftcard kan door Leisure Gifts in afwijking van artikel 7.4 een kortere geldigheidsduur worden verbonden, bijvoorbeeld in geval van speciale acties.

7.6 De geldigheidsduur van artikel 7.4 en 7.5 geldt ook voor de Bezitter. Na het verlopen van de geldigheidsduur wordt de Giftcard niet vervangen, evenmin wordt het tegoed van een Giftcard, waarvan de geldigheidsduur is verstreken, gerestitueerd.

http://www.restaurant-cadeaucard.nl/page/algemene-voorwaarden/

pe
door peentjes - Oct 11, 2018 om 15:24
421 Antwoorden / 0 Vragen

Als u 1 jaar onvoldoende vindt kunt u beter geen RC kaarten meer aannemen. Dat scheelt u gedoe achteraf.

Ka
door Kassagebruiker - Oct 11, 2018 om 17:55
683 Antwoorden / 5 Vragen

U schrijft: Wij vinden 1 jaar onvoldoende

De voorwaarden zijn èn simpel te vinden èn u had de dag na het krijgen van de bon kunnen zien dat het 1 jaar was. Gewoon de volgende keer kadobonnen weigeren en meteen aan de "gulle" gever terug geven.

aurora1
door aurora1 - Oct 11, 2018 om 19:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zonde van het geld van de gulle gever. Als u binnen een jaar uw cadeau niet verzilvert kan men u maar beter niet meer dergelijke cadeaus geven.
Een jaar is natuurlijk lang genoeg om een keertje uit eten te gaan.

ha
door harrybre - Oct 12, 2018 om 14:32
240 Antwoorden / Vragen

Ik geef daarom ook altijd cadeaukaarten, die uitgegeven zijn door de ECB. Blijven heel lang geldig, zijn in coupures van €5 -10 - 20 - 50 -100 haast overal inwisselbaar, niemand doet moeilijk als maar een deel van de card "gebruikt" wordt...

ja
door januitgroningen - Oct 12, 2018 om 22:12
53 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb ook nog een dinnercard van 50 euro, maar die is onbeperkt geldig. Nog in de goede tijd gekregen. Ze hebben die reglementen later aangepast. Nu nog de vrouw van mijn dromen tegenkomen, zodat ik het eindelijk kan uitgeven ;-)

vu2615
door vu2615 - Oct 12, 2018 om 22:16
81 Antwoorden / 3 Vragen

Als je binnen een jaar niet in staat bent om een dinnercard te gebruiken, doe je iets niet goed in je planning. Jammer maar helaas