Si
door Silvia1980 Jun 21, 2019 om 18:00
Geldzaken & recht

Kan ik geld terug eisen van een voetbal reisje waar geen gebruik van is gemaakt

Mijn zoon zou mee gaan naar Duitsland met zijn voetbal team voor een toernooi.  Maar hij werd ziek en kon niet mee. Maar ik heb wel 175 euro voor dat weekend betaald

2159 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 21, 2019 om 18:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de kosten zullen wel om alle kinderen omgeslagen zijn, bus, kamers, en die zijn voor de club nu nauwelijks lager.

U had een annuleringsverzekering kunnen afsluiten.

Si
door Silvia1980 Jun 21, 2019 om 18:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat snap ik wel. Maar aangezien hij geen gebruik heeft gemaakt van eten enzo, kunnen ze toch wel een deel verrekenen ofzo.  Hij is op het laatste moment toegevoegd aan het team, toen was alles al geregeld. Dus hij was gewoon extra.

tenormin
door tenormin - Jun 21, 2019 om 18:21
16816 Antwoorden / 108 Vragen

De leiding heeft geboekt voor de jongens (neem ik aan); misschien overleg plegen of men bereidt is om wat geld terug te storten. Had men geen annuleringskosten bij de reis geboekt? Jammer voor uw zoon natuurlijk.

tijger1
door tijger1 - Jun 21, 2019 om 18:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt het natuurlijk rustig vragen. Of wellicht wat korting voor het volgende toernooi.

edrick3
door edrick3 - Jun 21, 2019 om 18:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nee, van 'eisen' is geen sprake. Je kunt wel vriendelijk in overleg gaan en vragen of er (enige) restitutie mogelijk is.

jo
door jorisw - Jun 21, 2019 om 19:02
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is hierover afgesproken met de vereniging? Ik zou het trouwens niet gaan eisen. Dat geeft meteen zo'n nare sfeer in het gesprek. En jouw zoon blijft waarschijnlijk nog wel een tijdje bij die vereniging.

Ka
door Kassagebruiker - Jun 21, 2019 om 20:08
683 Antwoorden / 5 Vragen

Een voetbal reisje  heeft verschillende kosten, transport v.v., verblijf, eten/drinken enz. Er was voor uw zoon ook een slaapplek besteld, eten besteld in de keuken, een zitplaats in de bus enz. Dat is mogelijk door het hotel oid ook in rekening gebracht. Dus ik voorzie geen reour betaling, althans zeker geen volledige. Vragen staat u vrij. Besef wel dat uw zoon daar nog (mogelijk) jaren speelt .............

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 21, 2019 om 20:23
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Wie niet vraagt die niet krijgt! Maar als u het vraagt zult u m.i. een negatief antwoord krijgen tenzij men uit coulance u enigzins tegemoet wil komen.

Si
door Silvia1980 - Jun 22, 2019 om 08:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het al gevraagd en kreeg direct "nee" te horen. Daarom heb ik mijn vraag hier ook geplaatst.  Ik blijf het gewoon raar vinden dat je als vereniging er geen rekening mee houd dat als kinderen "om wat voor reden dan ook niet mee kunnen", je ze helemaal niet tegemoet kan komen.  Het gaat wel om 175;-. Dat  vind ik een hoop geld. Mijn zoon gaat volgend seizoen naar een andere club. Niet  hierom hoor, maar dat was al besloten voor dit hele gebeuren.

tenormin
door tenormin Jun 22, 2019 om 12:43
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Wel, dan heeft u hier kunnen lezen wat u door de voetbalclub al was verteld. Dat het niet lekker voelt kan ik me best voorstellen maar voor een hele groep boeken en betalen, door de club, kan er kennelijk geen coulande worden toegepast. Succes met de voetbalcarriëre van uw zoon.

Ka
door Kassagebruiker Jun 22, 2019 om 16:30
683 Antwoorden / 5 Vragen

Als uw zoon toch al naar een endere club ging (uitgaande dat de huidige club dat ook al wist voor het reisje) zou ik ook geen retourbetaling doen. Hij zou toch al weggaan.

bu
door burgos - Jun 22, 2019 om 20:43
96 Antwoorden / 7 Vragen

Sorry hoor,maar dat je kan denken dat dit geld wordt terug gegeven,en dat je dit druft te vragen?
Zon school boekt een reis die voor zoveel personen geld dus omgeslagen 175 euro,als er minder kinderen
geboekt waren had de reis duurder geweest,stel er waren 5 kinderen ziek geweest had de school bijna 900
euro bij moeten betalen.

Iv
door Ivo W - Jun 23, 2019 om 10:35
728 Antwoorden / Vragen

Waarschijnlijk heeft u net als bij elke andere reis die u voor uzelf, uw gezin of uw zoon kunt boeken, geen recht op terugbetalen van de reissom wanneer u vlak voor het vertrek, om welke reden dan ook, de reis annuleert.

Simpelweg omdat alles door de organisatie al wel gereserveerd is en dus betaald moet worden. Het is aan uzelf om, indien u dat voortaan wenselijk acht, een annuleringsverzekering af te sluiten. Heeft u geen (doorlopende) annuleringsverzekering? Dan zijn de (financiële) gevolgen van het annuleren voor uw rekening.

Persoonlijk kies ik er echter voor om géén annuleringsverzekering af te sluiten voor reizen van minder dan 1000 euro. De premie is dan immers relatief hoog ten opzichte van de risico's. Als je elk jaar 2-3 reisjes maakt is de kans dat je over een periode van 10 jaar meer aan verzekeringspremies betaald erg groot, ook als je in die 10 jaar misschien één of twee keer onverhoopt toch moet annuleren. Een doorlopende annuleringsverzekering zou voor mijn situatie immers zo'n 100 euro per jaar kosten.

tenormin
door tenormin Jun 23, 2019 om 16:02
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Een doorlopende reis-annuleringsverzekering is niet het hele jaar door geldig hoor. Veel mensen maken die denkfout, maar lees de polisvoorwaarden maar eens door.

brainless
door brainless - Jun 23, 2019 om 13:24
324 Antwoorden / 0 Vragen

Ik blijf het gewoon raar vinden dat je als vereniging er geen rekening mee houd dat als kinderen "om wat voor reden dan ook niet mee kunnen", je ze helemaal niet tegemoet kan komen.

Dus u had gewild dat iedereen 20 euro meer had betaald zodat er een potje was om uit te betalen aan degene die niet mee konden?
Of dat ze standaard voor 2 kinderen minder hadden geboekt zodat ze geld hadden voor uitbetaling, maar daardoor wel een probleem zouden hebben als iedereen meeging?
Of dat eten/drinken er niet bij zat en iedereen maar zelf wat had moeten regelen ter plekke?