Ro
door Rob Kole Mar 4, 2016 om 08:29
Geldzaken & recht

Kan ik het belastingaangifteprogramma 2015 downloaden?

Het belastingaangifte programma 2014 kon ik nog downloaden op de pc om daarna off line de aangifte in te vullen. Ik kon dat programma toen niet vinden maar vond het toch door een tip van Kassa. Is het programma 2015 ook te downloaden? Zo ja, waar is het te vinden?

16182 13 Rapporteer

tolsma1945
door tolsma1945 - Mar 4, 2016 om 12:35
229 Antwoorden / 6 Vragen

In mijn belasting,bij mij ook nog niet gelukt

ha
door harryromijn - Mar 4, 2016 om 12:46
272 Antwoorden / 0 Vragen

Zie de overdonderende hoeveelheid aan publicaties over dit onderwerp.

NEE !

Handig van de Belastingdienst, omdat iedereen nu de hele tijd online moet zijn: Nee.
Doch, ooit een handige zet van de Overheid meegemaakt als het om ICT ging ?  Nee.

jo
door jorisw Mar 4, 2016 om 20:11
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar vrijwel iedereen met een computer is tegenwoordig toch altijd online? (ja, een enkeling gebruikt nog een inbelverbinding, maar dat wordt heel snel minder).

Ze hebben de boel eindelijk eens gemoderniseerd, dus een prima ICT beslissing in dit geval. De vorige manier van werken maakte gebruik van achterhaalde legacy technologie. Nu zijn ze weer up to date.

ha
door harryromijn Apr 13, 2016 om 12:59
272 Antwoorden / 0 Vragen

on line = op Internet zijn is heel iets anders dan een continue verbinding hebben met de site van de belastingdienst om een formulier te bekijken, corrigeren en saven.

edrick3
door edrick3 - Mar 4, 2016 om 12:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Helaas, nee, dat is niet meer te downloaden.
Je zult het dus online moeten invullen.
1 maart 's middags was het dan ook meteen zó druk op de belastingsite dat je niet meer kon inloggen. Handig toch. .....
Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker. Ja, ja ....
Je kunt nog wel een papieren biljet aanvragen via de Belastingtelefoon, maar dan heb je dus niet de vooraf ingevulde gegevens.

ar
door artandus - Mar 4, 2016 om 13:51
2 Antwoorden / 2 Vragen

Het is inderdaad niet meer mogelijk om het programma te downloaden.

Na vier dagen lukte het eindelijk "er door te komen".

Na het invullen blijkt dat je niet meer kunt zien hoe de aanslagberekening tot stand is gekomen.

Heeft men de juiste heffings-, arbeids-, ouderen-, groene beleggingskortingen toegepast ?

Nu maar hopen dat alles klopt.

kAN NIET BEGRIJPEN DAT DE SLOGAN " leuker kunnen  we het niet maken, wel makkelijker" nog steeds geaccepteerd wordt door de belastingbetalende Nederlander.

ge
door gerardvantol Mar 4, 2016 om 14:48
57 Antwoorden / 2 Vragen

Geldt die slgan dan nog steeds. En ik maar denken dat het inmiddels was "leuker kunnen we het niet maken, wel duurder"

re
door reg Mar 4, 2016 om 14:55
12 Antwoorden / 0 Vragen

De berekening kun je zien als je het pdf-bestand uitprint of opslaat op je computer. Ook kun je na het invullen de berekening per onderdeel zien door eerst op het driehoekje te klikken voor "overzicht belasting en premie" daarna op "inkomstenbelasting" en vervolgens op de driehoekjes in de berekening die dan verschijnt.

Cookies
door Cookies - Mar 4, 2016 om 14:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Na het invullen blijkt dat je niet meer kunt zien hoe de aanslagberekening tot stand is gekomen.....

Ja hoor, dat kan wel.

besseldekker
door besseldekker - Mar 4, 2016 om 14:57
123 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad. Ik heb een uitdraai voor me met heel specifieke getallen, zowel van mijn partner als van mijzelf.

ma
door mariovdmade - Mar 4, 2016 om 15:07
8 Antwoorden / 0 Vragen

Nee een blanco aangifte kan niet meer gedownload worden. Met ingang van 2015 moet rechtstreeks worden ingelogd op de site van de belastingdienst met Digid gebruikersnaam en wachtwoord.

besseldekker
door besseldekker - Mar 4, 2016 om 15:58
123 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat niet om een "blanco" aangifte. Er kan helemáál geen aangifteprogramma meer worden gedownload, zoals trouwens hierboven duidelijk is verwoord.

ma
door mapipo - Mar 4, 2016 om 16:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, je kunt het niet meer downloaden. Dat is jammer, maar ik moet zeggen dat het invulproces mij alles meeviel. Ik had geen enkele moeite om in te loggen. Ik heb op 1 maart 's middags een keer of drie ingelogd zonder een keer vast te lopen. Die avond nog twee keer en op 2 maart 's middags en 's avonds enkele keren. Wonderlijk dat ik geen enkele moeite had terwijl je steeds hoorde dat  de website niet te bereiken was. Heeft dat misschien ook nog te maken met snelheid internet en woonplaats??? Alles op 2 maart verder ingevuld en klaar. Het is even wennen met die vooraf ingevulde zaken, maar het is wel allemaal erg logisch.

ja
door janwin - Mar 5, 2016 om 18:30
7 Antwoorden / 4 Vragen

alleen nog als app

Jo
door Jonkvrouwe dr. mr. Claudia PhD MSc - Mar 6, 2016 om 11:41
10 Antwoorden / 1 Vragen

Via de website van de Belastingdienst.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 7, 2016 om 16:57
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Op zich gaat het invullen gemakkelijk omdat het online programma vrijwel hetzelfde is dan het eerder te downloaden programma.

Wel 'een paar haken en ogen' . Het geen wordt ingezonden is eerst af te drukken en ook op te slaan op een eigen medium NADAT de ingevulde aangifte is ondertekent en verzonden. U ziet dan 'Ontvagstbevestiging' verschijnen' met darabij de gedane aangifte, al valt dat in eerste instantie niet op. Ook is veelal niet alles ingevuld en dat betreft dan vooeral posten als zorgkosten etc.

Voor wijzigen van de al gedane aangifte weer inloggen en aangeven'aangifte wijzigen.

Het inloggen geeft helaas nog altijd problemen maar via de omweg: mijn overheid > belastingdienst lukt het gemakkelijker in plaats van rechtstreeks via mijn belastingdienst. Raar maar waar, zal wel een programmerprobleem(pje) zijn.