Super cc
door Super cc May 15, 2023 om 19:15
Geldzaken & recht
Kan je bij contact loos betalen 2 verschillende van 2 verschillende banken gebr?

Ik heb een amro pas en betaal daar contactloos mee.
Maar ik heb ook een ing pas en dat lukt niet om daar contact loos mee te betalen.  Hoe wissel je tussen de twee passen?

1470 6 Rapporteer
ju
door juliomariner - May 15, 2023 om 19:17
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Wat bedoelt u met wisselen?
Ik neem aan dat u voordat u hier uw vraag stelde  contact hebt opgenomen met de de ING waarom u met hun pas niet contactloos kunt betalen. Wat was hun antwoord?

getty
door getty - May 15, 2023 om 19:23
4179 Antwoorden / 10 Vragen

De ene pas heeft niets met de andere te maken..

Kunt u wel eens contactdoos betalen met die pas? Zijn ze niet allemaal al geschikt voor.
Bel uw bank dus hierover.

me
door mein33 - May 15, 2023 om 19:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Beide passen zouden dat moeten kunnen.
Voor het geval u dit nog niet heeft gedaan, moet u bij de eerste keer dat u met uw ING pas betaald met gebruik van de pincode betaald worden, daana zou contactloos moeten kunnen worden betaald.
Werkt dit niet, neem dan contact op met ING.

marita5
door marita5 - May 15, 2023 om 19:43
11495 Antwoorden / 15 Vragen
abnamro
door abnamro - May 17, 2023 om 19:46
141 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Super CC,

Andere leden op dit forum hebben het ook al aangegeven; het is inderdaad mogelijk om met zowel met ING als ABN AMRO bankpas gebruik te maken van het Contactloos Betalen.

De banken bieden hun eigen diensten aan. Dit houdt ook in dat wanneer iets bij de ene bank wel lukt en bij de andere niet, dit niet komt doordat u bij één van de twee banken er al gebruik van maakt.

Er kunnen in uw situatie verschillende redenen zijn dat het Contactloos Betalen op uw pas van ING niet werkt. Bijvoorbeeld omdat u nog een betaalpas heeft zonder deze functionaliteit. Ook kan het zijn dat de NFC chip van de pas beschadigd is, waardoor het signaal om contactloos te betalen niet goed doorkomt.

Wanneer u contact opneemt met ING, kunnen zij u helpen om een pas aan te vragen welke geschikt is voor Contactloos Betalen.

Met vriendelijke groet,

Elvira

ABN AMRO Webcare

sjjoppy
door sjjoppy - May 17, 2023 om 20:49