Frederikaa
door Frederikaa Feb 28, 2022 om 23:51
Geldzaken & recht
Kan XPENDY.COM mij dwingen te betalen

Ik heb de site bezocht voor t opzeggen van m.n  deelname bij de vriendenloterij. omdat het om een gratis opzegging zou gaan. maar heb geen toestemming gegeven . Ik kreeg plotseling de melding dat de deelname wordt opgezegd. En werd er een bedrag van 29.95 ingehouden. Ik heb het teruggeboekt.
Ik krijg nu een dreigmails dat ik €69.95 moet betalen anders komt de deurwaarder er a a n te pas
Wat kan ik hieraan het beste doen. kan dat zomaar ?
Groeten mevr Wilson

16489 16 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 1, 2022 om 00:05
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte mevrouw Wilson,

Online zijn er veel klachten over dit bedrijf te vinden, klik op de volgende link :

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/xpendy-/details?companyId=bfa0469e-27fc-4d47-808d-b16433420453

mahadma
door mahadma - Mar 1, 2022 om 00:27
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Even heel erg diep gezocht, maar dan kom je bij: Dit bedrijf werkt NIET GRATIS, maar staat heel diep verstopt. Een advocaat zou waarschijnlijk zeggen dat dit misleiding zou kunnen zijn.

  • Op welke manieren kan ik betalen bij Xpendy?

Op dit moment kun je bij Xpendy betalen via een automatische incasso.

  • Hoeveel kost het om een abonnement op te zeggen?

Voor de opzegging van je abonnement(en) betaal je €29,95 inclusief BTW. Dit is de prijs van één opzegging.

  • Kan ik een abonnement gratis opzeggen?

Bij Xpendy kun je je abonnementen niet gratis opzeggen. Wel kun je onze voorbeeldbrief voor een opzegging downloaden en deze zelf versturen. Echter heb je dan zelf ook te maken met de verzendkosten en de bijkomende tijd en moeite.

Om uw vraag te beantwoorden: Ja, zij kunnen dit.

Verder zijn ze alleen per email te bereiken, ze hebben geen telefoon. Betaalt u niet of niet op tijd krijgt u incassokosten voor uw kiezen.

mi
door miennaamishaaz Mar 1, 2022 om 13:51
725 Antwoorden / 1 Vragen

Als het heel diep verstop staat is het verboden

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/verkopen-aan-consumenten/bijkomende-kosten-vermelden

Net zoals "Mijnverklaring"
https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-legt-last-onder-dwangsom-op-aan-commerciele-bemiddelingswebsites

Houd dit bedrijf zich niet netjes aan de regels, DUS NEE dit kunnen zij NIET!

tenormin
door tenormin - Mar 1, 2022 om 01:42
16823 Antwoorden / 108 Vragen

U heeft waarschijnlijk niet direct met de Vriendenloterij gecommuniceert maar met een "hulplijn" die er geld voor vraagt. Tja, die lui werken ook niet voor niets, logisch. Maar u bent er wel in zee mee gegaan. En dan is het helaas, pindakaas. Zou maar snel betalen voor er nog meer pegulanten tevoorschijn komen, lees incassokosten.

Boesta
door Boesta Mar 4, 2022 om 14:48
27 Antwoorden / Vragen

U geeft verkeerde informatie!  Omdat de informatie heel ver weg verstopt is op de website hoeft er niet betaald te worden. De rechter zal het ook afwijzen, maar naar de rechter gaan doen ze niet ze blijven enkel dreigen. Dit bedrijf staat erom bekend.

Bij het antwoord op de reactie boven u kunt u meer informatie vinden en zelf ontdekken dat uw reactie niet klopt..

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 1, 2022 om 07:36
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Enkele dagen geleden is hier een vraag over gesteld en heeft u misschien iets aan die gegeven antwoorden.

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/xpendy-factuur?id=604663

panter22
door panter22 - Mar 1, 2022 om 08:31
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt een aanvraagformulier ingevuld en daarop je bankrekeningnummer ingevuld. Als het gratis was, wat moesten ze dan met je bankrekeningnummer.
De brief wordt aangetekend verstuurd en nog denk je dat het gratis is?
Onderaan staat:
Als ik verder ga dan ga ik akkoord met een eenmalige afschrijving van 29,95 voor het opzeggen van VriendenLoterij.
https://xpendy.com/nl/loterij/vriendenloterij/
Je hebt de betaling gestorneerd, minimaal 1 aanmaning gehad en incassokosten van €40. Dan moet je nu €69,95 betalen,
Het is de vraag of duidelijk genoeg op de website staat vermeld dat er aan de opzegging kosten zijn verbonden en hoeveel.
Neem eens contact op met consuwijzer
https://www.consuwijzer.nl/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 1, 2022 om 09:26
16825 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de verwijzing naar een eerdere soortgelijke vraag die @SHOPPY al gaf en zie de antwoorden.

Samengevat: u heeft helaas zonder dat te beseffen gebruyuik gemaakt van een volstrekt onnodige dienstverlener die dit als verdienmodel ziet.
Ik zie dat de wijze van opzeggen  wel bijzonder lastig te vinden is op het i-net en er een scala van soortgelijke 'dienstverleners' actief zijn die hier geld aan denken te verdienen hetgeen dan ook nog lukt zoals bij u. Ik zie hie de wel grondig verstopte reguliere opzeggingsmethode Nederlandse loterijen. https://www.loten.nl/opzeggen/vriendenloterij/  Om problemen zoals incasso te voorkomen, ook mijn advies, helaas, betalen en ook https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer  Ik zie met enige 'vreugde'dat er al ' aanbiederssites die niet meer bereikbaar zijn. Kennelijk door al gedane meldingen.

mi
door miennaamishaaz - Mar 1, 2022 om 13:49
725 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik u aanraad is contact opnemen met de ACM.

Die dreigmails, zijn alleen dreigend, ze mogen helemaal geen incassokosten zelf rekenen, dit mag alleen een incassobureau.

Ik zou zeggen ga een rechtzaak met een vriendelijk oog tegemoed.

Dit soort tussenbedrijven zijn tevens ook verboden als zij "verborgen" kosten rekenen, die u niet gemakkelijk op de HOOFDPAGINA ziet

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 1, 2022 om 14:02
2038 Antwoorden / Vragen

Het is aan hun om te bewijzen dat u ze de opdracht heeft gegeven waar ze nu geld voor vragen. Als u zeker weet dat u dat niet heeft gedaan dan gewoon laten rollen die incassoprocedure. Hoe heeft men trouwens geld kunnen afboeken zonder opdracht?

ro
door ronny530 - Mar 1, 2022 om 14:05
2771 Antwoorden / 41 Vragen

Waarom bent u niet naar de website van de vriendenloterij zelf gegaan want als op die website contact had aangeklikt kreeg u een scherm en had zonder kosten online op kunnen zeggen maar terzijde. U heeft Xpendy.com opdracht gegeven om de opzegging voor u te regelen en omdat u uw bankgegevens in diende te vullen kon u al weten dat het niet gratis was. Op de website zelf wordt niet over kosten gerept maar bij de faq helemaal onderaan staan de betalingsvoorwaarden en de bijbehorende kosten. Ontransparant is het allemaal wel maar ik vrees dat u niet onder betaling uit gaat komen omdat er een dienst is verleend.

mo
door mof - Mar 4, 2022 om 14:24
3619 Antwoorden / 3 Vragen

XPENDY.com ... tja, een website met zo'n naam, die vertrouw je toch niet?
Als u zeker weet dat u geen opdracht heeft gegeven dan gewoon niet betalen, en ze schriftelijk melden dat het niet is toegestaan van uw rekening te incasseren.
Ook eventueel uw bank melden dat er geen incassomachtiging loopt voor dit bedrijf.
Verder zal Xpendy.com u op uw aanvraag het bewijs moeten leveren dat u en wanner u de opdracht tot opzegging heeft gegeven.

Als u een abonnement of contract heeft bij een bedrijf zou ik dit als ik u was ALTIJD zelf opzeggen en altijd op een later te verifieren manier, dus bijvoorbeld met aangetekende brief of via een email waarop u een bevestiging van de Vriendenloterij zou moeten krijgen.

1paul
door 1paul - Mar 5, 2022 om 08:39
3128 Antwoorden / 0 Vragen

u hebt een opdracht verstrekt en dus zult u moeten betalen, ook hebben zij nu recht op de aanmaningskosten, betaal dus volledige bedrag zo spoedig mogelijk.

mi
door miennaamishaaz Mar 6, 2022 om 12:20
725 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is niet het geval bij misleiding, wat hier het geval is.

Die "kosten" hebben ze nergens duidelijk vermeld.

dus net zoals bij "Mijnuitkering" hoeft TS niet te betalen.

De ACM verbied dit soort praktijken namelijk. en als het komt tot een rechtzaak hebben zij geen poot om op te staan

Fietser55
door Fietser55 Jul 31, 2022 om 13:51
Antwoorden / Vragen

Ik heb ook mijn abonnement. Voor het AD via hen Beëindigd, en zelf toestemming verleend! Alleen leek het eerst op een gratis dienst vervolgens ook 29,95 van mijn rekening (zelf nam ik stappen door hierna mijn rekening te blokken, voor hun incasso  afschrijvingen voor de zekerheid, want ze probeerden ook nog een maandelijks bedrag eruit te slepen!)
een vriend had 't zelfde maar dan met Wegenwacht opzeggen, ze dreigen hem ook nu met deurwaarder, omdat volgens hem hij nooit contact met expendy heeft gezocht, Blijkbaar is er op e.o.a manier een linkje op de website dat je naar die Expendy toestuurt! Ook hij moest nu al 69,95 betalen met dreiging deurwaarder.!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 31, 2022 om 14:19
2038 Antwoorden / Vragen

Er zijn vast argumenten te verzinnen waarom u niet zou hoeven betalen maar bereid u zich dan wel voor een stevig offensief met incasso. Als u nu al weet dat u daar ontzettend zenuwachtig van wordt zou ik maar betalen. Als u daar wel tegen kan, bijvoorbeeld omdat u rechtsbijstand heeft, en niet bang wordt als men gaat dreigen en er ook niet van schrikt als er stevige bedragen over tafel rollen kunt u de strijd aangaan.

rj
door rjw - Jul 31, 2022 om 15:15
3253 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zie eerlijk gezegd niet waarom dit een dreigmail zou moeten zijn. Er wordt neutraal aangegeven wat de situatie is en wat er moet worden gedaan, en wat de gevolgen zijn als je niets doet. Er wordt nergens gedreigd

marita5
door marita5 - Jul 31, 2022 om 15:23
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Frederikaa ,

Antwoord komt een beetje te laat , lees hier eens , klik op de rode regel .

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/lees-dit-voor-je-gebruik-maakt-van-opzegservice-xpendy/

Va
door Van den Berge - Feb 7, 2023 om 10:50
1 Antwoorden / Vragen

Per abuis heb ik opgezegd via Xpendy. Dit was niet mijn bedoeling om dat via hun te doen.
Nu moet ik 69,95 betalen  anders komt de deurwaarder.
Wat kan ik nu het beste doen.
Groeten mevr. Van den Berge.

ne
door neodutchio Feb 7, 2023 om 12:05
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Het beste kunt u gewoon betalen. Als ik per ongeluk door rood rij en een bekeuring krijg moet ik ook gewoon betalen. U hebt een commerciële partij de opdracht gegeven om voor u aan de slag te gaan. En daar willen ze het afgesproken bedrag voor ontvangen.