Kassa is doof en stom voor kritiek
Dit is toch het absolute toppunt, of moet ik zeggen dieptepunt? Terwijl het klachten regent over de 'hulp' van Bokkz blijft Kassa als een blinde kip die commerciele club Bokkz promoten. 4 uur geleden nog op Twitter. En vanmiddag stond het ook weer pontificaal in de nieuwsbrief.
Overal de klacht, je vult je gegevens in en je krijgt een algemene pdf met wat regelingen. Helemaal niet toegespitst op de persoonlijke situatie van degene die de vragenlijst invult. Wel heb je al je gegevens daar ingeleverd. Waardeloos dus!
Je ziet na het invullen direct welke regelingen op jouw situatie van toepassing zijn én hoe je deze aan kunt vragen.
Niet dus.
Ik heb allang een klacht ingediend bij Kassa. Maar er gebeurt niets mee. Toch zijn ze daar wel bezig gezien twitter en de nieuwsbrief.
Nu mijn vraag: Hoe kunnen we (of ik) Kassa stoppen met het misleiden van de consument? Iemand nog een idee?
Ik kan lekker tetteren, want zodra ze ingrijpen laten ze meteen zien dat ze aanwezig zijn. Kom maar op, zou ik zeggen.
Ben het volkomen met u eens. Het is een treurige zaak dat Kassa dit promoot. Ik heb geen twitter of facebook.
Het enige wat we kunnen doen, is mensen die klagen over die ongein adviseren een klacht in te dienen via contact met Kassa.
Maar ik ben bang dat het boter aan de galg gesmeerd is, want bijvoorbeeld ook in dit forum komt totaal geen verbetering. Elke zaterdagavond geuren ze op tv met "ONZE" activiteiten hier, maar een fatsoenlijke aanpassing wordt niet gedaan.
Misschien heeft die "achtervang" van de belastingdienst wel een aardig bedrag neergeteld voor die reclame.
Op zaterdag avond is de site meestal niet eens bereikbaar door al die mensen die driftig op zoek gaan naar al het geld dat ze al jaren laten liggen, ahum.......
Zoveel mogelijk tegengas geven op hun FB en Twitter account. En op dit forum natuurlijk.Veel meer kan je niet doen, denk ik. We hebben al vaker geconstateerd dat ze niet secuur te werk gaan op de redactie, veel incomplete, of zelfs foute informatie.
Het lijkt tegenwoordig meer om de kijkcijfers te gaan, dan om de belangen van de kijker.
"en op dit forum natuurlijk". Hoe kort ziu het hier dan blijven staan? Tijd-min 9 uur.
Even OT.
Een vriend van mij bouwt gecompliceerde websites voor bijvoorbeeld grote bedrijven.
Hij keek onlangs met me mee omdat er een topic was wat bij zijn situatie aansloot.
Hij vertelde me dat deze site echt zeer matig in elkaar zit en dat als hij dit af zou leveren hij snel werkloos was.
Ook gaf hij aan dat deze ombouw weleens vele tienduizenden of misschien zelfs wel tonnen heeft gekost.
Een van de meest storende dingen vind ik; als ik een topic open en weer terug ga met mijn browser dat ik dan steeds bij de drie beginonderwerpen uitkom en niet waar ik gebleven ben.
Moet nu steeds in nieuw venster openen. Heel amateuristisch.
De redactie is volgens mij iemand met een 0-8 uren contract die zich alleen laat zien als er veel klachten zijn.
Dan even
on topic, trieste zaak deze verkapte promotie. Dus puntje voor zoekterm.
---Een van de meest storende dingen vind ik; als ik een topic open en weer terug ga met mijn browser dat ik dan steeds bij de drie beginonderwerpen uitkom en niet waar ik gebleven ben.
Moet nu steeds in nieuw venster openen. Heel amateuristisch.----
Doe net als ik, open elk topic met rechtsklik (nieuw tabblad) en ga dan weer terug naar het eerste om verder te gaan op dit forum.
@Macwally,misschien was mijn omschrijving niet duidelijk maar ik doe het dus op jouw manier.
Maar dat is toch belachelijk.....
Mvg Diewilik
Ze hebben net weer een bericht op facebook geplaatst. Maar de reacties aan de zijkant met klachten over Bokkz, daar doen ze niets mee. Wat zijn dat voor malloten die daar werken?
Maar goed, iedereen kan wat dan ook aan klachten over Kassa melden hier, want lezen doen ze het toch niet. Dus zal niet snel worden verwijderd.
Even, ook of topic: ga mee met @diewilik. Een van mijn zonen maakt websites (A.H., ING. e.a.); vind het ook meer dan knullig.
En @zoekster, hulp van bokkz? I.s.m. Kassa; het lijkt nergens op. Denk niet dat WE of jij, KASSA kunnen stoppen met het misleiden van....
Tetteren kunnen we allemaal, maar het helpt niet veel, eerlijk gezegd: nada, niks. Ben trouwens verbaasd dat het er nog opstaat hier, aangezien ik pas 9 uur later kan reageren.
Tsja. Een grote mond hebben naar andere organisaties maar zelf de zaken ook niet op orde hebben, daar loop je niet graag mee te koop.
Er komt een tijd dat ook Kassa inziet dat ze verkeerd bezig zijn met Bokkz. Maar wanneer ????????? wie het weet mag het zeggen.
Denk wel dat dit topic het niet overleefd. Zaterdag maar ff kijken, mogelijk komen ze tot bezinning. Kassa zal niet doof zijn maar volgens mij staat het gehoorapparaat geheel uit.
het gehoorapparaat staat op RADIO 10 GOLD ingesteld en op Uw vraag Wanneer????????????????? : als pasen en pinksteren op een dag vallen en dan noemen ze het suikerfeest.
Bokkz speelt in op een aantal punten die de Belastingdienst laat liggen in het gewone aangifteprogramma.
- Op het punt van taalgebruik, look en feel en enkele slimme rekenhulpen overtreft Bokkz het programma van de Belastingdienst. Bokkz is verfrissend.
- Bokkz berekent bijvoorbeeld de optimale verdeling tussen partners (van aftrekposten en het vermogen) automatisch. Dat is een groot voordeel, want er zijn nog veel particulieren die de verdeling niet handmatig optimaliseren in het programma van de Belastingdienst.
- Bokkz vermeldt vooraf bij welk bedrag het loont om je aftrekposten in te vullen. De Belastingdienst niet. Daar zie je vaak pas na het invullen van alle kosten dat je bij lange na niet in aanmerking komt voor belastingaftrek.
- Het is slim bedacht dat meteen wordt meegenomen of je recht hebt op toeslagen en andere inkomensafhankelijke regelingen.
Nog wel wat werk aan de winkel
Toch biedt de Belastingdienst het meest degelijke aangifteprogramma van de twee. Dat programma bevat meer hulpinformatie voor de gebruiker dan Bokkz. Die is bij Bokkz soms wat kort door de bocht. Daardoor loop je als het op details aankomt soms (meer) risico dat je een te lage aangifte indient. En daarmee op een hogere aanslag, een navordering en/of een boete. Als je een huis hebt gekocht, wordt je er bijvoorbeeld niet op gewezen dat er een maximum zit aan de aftrekbare afsluitprovisie. Als je een hoger bedrag invoert, wordt het hele bedrag (ten onrechte) gewoon in 2013 afgetrokken.
Ook zijn er enkele plaatsen in de aangifte waar extra advies en bespaartips een waardevolle meerwaarde kunnen opleveren ten opzichte van het programma van de Belastingdienst, waar de kans helaas (nog) niet is gegrepen.
Ten slotte verloopt de berekening van de optimale verdeling van aftrekposten en vermogen over partners niet altijd vlekkeloos. In één van onze berekeningen werd het vermogen automatisch 50/50 over de partners verdeeld, terwijl een andere verdeling (in verband met de aanslaggrens) €45 voordeliger was geweest. Een belangrijke misser, want als de verdeling al omgeschreven staat als 'optimale verdeling' ga je niet meer handmatig proberen of de verdeling efficiënter kan (wat veel mensen in het programma van de Belastingdienst wél doen).
Conclusie
De Consumentenbond juicht het initiatief van Bokkz toe, maar ziet Bokkz nog niet als volwaardig alternatief voor aangifte doen met het programma van de Belastingdienst. Wie de moeite wil nemen om Bokkz als second opinion te gebruiken, kan er soms wel een gemist voordeel mee ontdekken. Je kunt, al vóórdat je betaalt, vergelijken of het te betalen (of te ontvangen) belastingbedrag bij beide programma's hetzelfde is.
Bespaar je inderdaad belasting met Bokkz? Dan loont het wellicht de moeite om te kijken waar het verschil in zit en kun je alsnog besluiten €25 te betalen om de aangifte van Bokkz in te dienen. Het is dan geen probleem als je de aangifte van de Belastingdienst al hebt ingediend. De fiscus gaat namelijk uit van de laatste ingediende aangifte.
Bij heel veel aangiftes zal de uitkomst met beide programma's hetzelfde zijn en in dat opzicht is het meer een kwestie van smaak welk programma je kiest.
Ook hier zal natuurlijk niet op worden gereageerd voor Dinsdagmorgen 09.15 uur dan is de na-bespreking lang week-end voorbij bij de koffiemachiene en zal deze vraag, opmerking ,klacht worden afgedaan met : Discussie gesloten is geen consumenten belang bij aanwezig en vraag wordt gesloten !
Eigenlijk moet de staatspief die over programma's op de nationale tv gaat dit programma KASSA maar snel opdoeken .
(krijg ik dadelijk natuurlijk weer de wind van voren omdat de VARA-KASSA zo goed tegen kritiek kunnen .Dikke doei en ook de groeten van Piet Piraat onze buurman die na 8 jaar nog steedts geen woord Nederlands spreekt en ook niet wil doen want dan krijgt hij geen hulp en ondersteuning meer ,maar dat terzijde )
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer