Wa
door Wateenrotkat Aug 25, 2020 om 07:31
Geldzaken & recht

Kat indringer

Nu onze hond is overleden heeft de kater van de buren, als soort van wraak lijkt het wel, al een paar keer bij ons ingeslopen. (opnieuw een hond is geen optie helaas) Laatst lag die zelfs op ons bed! En maar spoeien! Daar krijg ik een soort rood waas van voor mijn ogen. Ik wil die kat afleren dat ze binnen sluipt. (Mijn zus gebruikte ooit een strafstokje, heel effectief, alleen al oppakken was genoeg, maar daarvoor moet je de kat wel een paar maanden trainen, niet haalbaar) Maar hoe ver mag je gaan, en wat is het meest effectief?

Laatst heb ik hem zo de stuipen op het lijf gejaagd dat hij uit het raam sprong. Maar wat nou als hij daarbij iets gebroken had? Water helpt niet, mag peper in zijn vacht strooien wel? Voor de volledigheid, het gesprek met de buren (xx huizen verderop) lijkt mij niet zinvol, die gaan die kat echt niet binnen houden.

Hoe ver mag je gaan wil ik graag in de juridische zin beantwoord hebben. Wat kan een advocaat nog verdedigen, wat heeft de rechter ooit bepaald wat nog wel en wat niet meer door de beugel kon, juridisch precedent. Ik wil die kat niet 'dood' of zo, maar dit kan ook niet zo doorgaan.

7114 20 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 25, 2020 om 07:57
7177 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien staat  Hier  iets voor u tussen.

gerbera
door gerbera - Aug 25, 2020 om 08:48
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Al eens aan een hor gedacht om die te plaatsen daar waar de kat binnenkomt,  eventueel zelf te (laten) maken.

Wa
door Wateenrotkat Aug 27, 2020 om 13:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dag Gerbera, dank voor je constructieve reacties op dit topic (meervoud, niet alleen deze reactie).

    Horren hebben we al, maar die zijn niet altijd dicht, wij moeten ook nog 'in' en 'uit'. Dat heb je zo met een huis in de zomer. De kater greep zijn kans waar toen wij in de tuin bezig waren met ons corona project, en dus continu in en uit liepen. Op die momenten kan je niet alles hermetisch dicht hebben. Het huis is geen 'fort Knox'.

   Mijn vriendin kreeg bovendien bovenaan de trap een hartverzakking toen ze de kat aantrof, dus het had voor haar ook nog heel vervelend kunnen aflopen. Dat detail heb ik nog niet eens genoemd.

   Mij valt op dat mij allerlei kwade voornemens worden toegedicht. Dat is niet het geval. Ik zeg niet voor niets dan ik de kat niet 'dood' wil of zo iets. Die kater sprong uit het raam voordat ik er erg in had, ik was nog niet eens in de kamer, dat geeft maar aan hoezeer deze kater wist dat hij verkeerd bezig was! Maar ja, als hij zich had bezeerd kan hij geen getuigenis geven, en mij wordt meteen van het ergste aangewreven zoals je onder dit item kunt nalezen.

   Het strafstokje is bij de kattenliefhebbers zelfs onbekend, wat een eye-opener. Dat is de meest diervriendelijke manier om een kat te corrigeren, geen tik af wat dan ook nodig, alleen het in de hand nemen is al genoeg om aan te geven dat de kat iets ongewensts doet. Is dit idee iets voor een educatief item op een katten website? Get them educated!

   Verder valt me op hoe slecht mensen de vraagstelling lezen. Ik heb het niet voor niets onder 'Geld en Recht' geplaatst. Dat is jammer. Jouw reacties zijn een prettige uitzondering.

Groet, nogmaals dank.

Je
door Jeff59761 Aug 29, 2020 om 17:25
43 Antwoorden / 1 Vragen

Logisch dat u de reacties goed vind ze passen helemaal in uw straatje en gaan in op wat u wilt ga gewoon met de buren praten werkt dat niet dan zoals eerder aangegeven de wijkagent inschakelen want er kan gewoon een binnenhoud verplichting opgelegd worden en dan is het probleem weg maar u zult dan eerst zelf met de buren in gesprek moeten.

gerbera
door gerbera Aug 29, 2020 om 22:14
7357 Antwoorden / 14 Vragen

@JEFF59761

Wie is het die de TS beschuldigd van dierenmishandeling, de TS is alleen gediend met zinnige reacties waarvan er verschillende hier geplaatst zijn. Reacties zoals die van u zetten totaal geen zoden aan de dijk,sterker nog zijn erg misplaats en sterk overdreven. Maar goed de mensen van de dierenbescherming en dierenpolitie hebben dank zij u weer een leuke dag gehad. Oh ja ik heb nogal last van (wilde) duiven in mijn tuin, en omdat katten van de buren niet in mijn tuin durven te komen, mag mijn hond, waar de katten als de dood voor zijn, de duiven zeker ook niet verjagen. Nou geloof mij hij heeft er de grootse lol in en doet het met veel plezier en voorkomt daarmee dat de zaden van mijn zelf opgekweekte planten worden opgevreten. En die zaden zijn in de komende winter weer bestemd voor de vogels.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 25, 2020 om 09:49
16814 Antwoorden / 202 Vragen

U vraagt naar juridische mogelijkheden. Om te beginnen lijkt het mij dat u niet aansprakelijk kunt zijn indien de kat iets breekt indien die ergens uit uw huis springt. Daarbij geldt ook nog het spreekwoord dat een kat op zijn pootjes terecht komt.

U kreeg al een aantal verwijzingen naar mogelijk hulp en afweermiddelen en ik adviseer u ook om die te benutten.

U heeft het volste recht om de kat uit uw huis te verjagen en als de kat dan toch daarbij schade oplooopt is die m.i. toch echt voor rekening van de eigenaar(s) omdat die toch zorg moeten dragen dat de kat niet o.a. in uw huis komt (resp. uw tuin).

U kunt vorderen dat de eigenaren zorgen dat de kat niet in uw woning komt maar het lijkt mij dat dat een vrijwel ondoenlijke zaak lijkt qua moeie en kosten.
U kunt daarover / daarvoor wel meer info vragen bij het juridisch loket www.juridischloket.nl en daarbij dan toch wel koersen op het doen aanspreken van de eigenaar(s) van de kat opdat die toch maatregelen nemen om dit gedrag te vermijden en ook om de kosten die u heeft door o.a. het moeten reinigen etc. te vergoeden. Het lijkt mij lastig 'omdat het een kat is en katten zich zo kunnen gedragen'. Een andere optie is nog het nagaan of u bijv, via de politie hulp kunt krijgen van een buurtbemiddelaar die met de eigenaar gaat praten maar ook dan, het is eenn kat, zal dat m.i. weinig helpen. Om die reden is het ook m.i. dus vooral een kwestie van het nemen van voorzorgsmaatregelen die al door anderen hiervoor zijn aangegeven. Dat naast het al door u uitgeoefende 'stuipen op het lijf jagen'.

Je
door Jeff59761 Aug 26, 2020 om 17:20
43 Antwoorden / 1 Vragen

Een kat komt op zijn pootjes terecht tot bepaalde hoogte de dierenbescherming geeft aan dat als de kat door het verjagen ziek of gewond raakt de verjager zeer zeker wettelijk aansprakelijk is en dus zal worden veroordeeld wegens dierenmishandeling.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 26, 2020 om 21:15
16814 Antwoorden / 202 Vragen

Maar dat moet dan wel worden bewezen en ik denk toch dat in een kwestie als deze een rechter anders zal bepalen. De kat heeft niets in een andere woning te maken en mag ten alle tijde worden verjaagd.

tijger1
door tijger1 - Aug 25, 2020 om 10:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zorg dat de kat niet binnen kan komen.

Iv
door Ivo W Aug 25, 2020 om 15:30
729 Antwoorden / Vragen

Daar dient de eigenaar van de kat zorg voor te dragen.

Iv
door Ivo W - Aug 25, 2020 om 15:33
729 Antwoorden / Vragen

Allereerst toch bij de buren melden dat je er niet van gediend bent dat hun kat jouw perceel en woning betreed en vragen hoe zij denken dit in de toekomst te voorkomen.
Het is hun huisdier, dus hun verantwoordelijkheid.

Wanneer dat niet helpt, proberen het beest te vangen en als 'gevonden zwerfdier/weggelopen huisdier' inleveren bij een asiel. De baasjes mogen hun diertje dan tegen betaling weer komen halen.

audb
door audb Aug 26, 2020 om 10:59
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een kat mag wel degelijk in een tuin lopen alleen het binnen lopen van een huis mag natuurlijk niet.

Tevens is het zo dat als je oop de hoogte bent van wie een kat of een ander dier is en deze moedwillig vasthoud of naar het asiel brengt je strafbaar bent.

Een dier is een bezit en dan is er sprake van diefstal.

Wa
door Wateenrotkat Aug 29, 2020 om 10:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit, diefstal en/of strafbaar, lijkt me moeilijk staande te houden als het gaat om een kat die bij je binnen sluipt. Verspreid geen onzin, tenzij u het zeker weet.

Iv
door Ivo W Aug 29, 2020 om 16:34
729 Antwoorden / Vragen

AUDB: je kraamt onzin uit. Het is niet toegestaan om zonder toestemming van de perceel eigenaar jouw goederen op een willekeurig perceel achter te laten. Een huisdieren vallen volgens de wet onder goederen.

Ofwel: mijn tuin is verboden terrein voor jouw kat, tenzij jij van mij vooraf expliciet toestemming hebt gekregen om mijn perceel te gebruiken voor het 'uitlaten' van jouw kat.

Er is enige tijd terug zelfs een rechterlijke uitspraak geweest waarin de rechter in het nadeel van de katten-eigenaar heeft geoordeeld. Op straffe van een dwangsom moest de katteneigenaar zorgen dat zijn huisdier het erf van de andere partij niet meer zou betreden. En hoezo diefstal? Het gevonden 'bezit' wordt in mijn voorbeeld netjes ingeleverd op het door de gemeente daarvoor aangewezen 'inleverpunt' voor gevonden huisdieren. Bovendien heeft de vinder het 'bezit' niet weggenomen van de eigenaar. De vinden heeft het 'bezit' gevonden op een plek waar het niet hoort en waar de eigenaar het niet snel zal zoeken, want de eigenaar kan immers niet zomaar even in de slaapkamer van de 'vinder' gaan zoeken. Het gevonden voorwerp inleveren bij de juiste afdeling is dus een prima legale oplossing.

Topantwoord

carla53
door carla53 - Aug 26, 2020 om 10:22
3 Antwoorden / Vragen

Een kat is een huisdier dus ? Ik heb ook al woorden met de buren over hun katten die bij mij hun behoefte doen en de tuin , je mag er niks van zeggen want dan ben je dier onvriendelijk .
Ben ik niet maar vind het smerig om in de kattenstront te graaien in mn tuin , en waarom moeten wij als buren die r last van hebben kosten maken om katten uit je tuin te houden ?
Vorige keer zat er 1 in de kamer het was avond ik zit in een sta op stoel ( helaas ) ik schrok me te pletter , dan moet je nog uit kijken dat je de kat niet nerveus maak anders vliegt hij je nog aan .
Zo heb ff mn hart gelucht

vg
door vg1971 Aug 26, 2020 om 15:25
11 Antwoorden / 0 Vragen

Alle begrip dat u geen kattenpoep wenst in uw tuin, maar om dat aanvliegen moest ik hartelijk lachen. Die kat is zich (ook) te pletter geschrokken en wacht op het beste moment (geen geluid, geen beweging) om te kunnen vluchten. Een kat valt nooit zomaar aan. Dan moet u al erg uw best doen om hem extreem in het nauw te drijven en zou het geen buurpoes, maar een echt wilde zwerfkat moeten zijn, met pijn bovendien!

Iv
door Ivo W Aug 29, 2020 om 16:40
729 Antwoorden / Vragen

Een huisdier hoort gewoon bij het baasje thuis te zijn. Of onder diens directe toezicht buiten te komen (zoals het uitlaten van een hond).

Hoog tijd dat tegen loslopende en veelal overlast veroorzakende katten wordt opgetreden. Gewoon voor alle huisdieren dezelfde regels als voor honden: verplicht toezicht van het baasje en verplicht opruimen van uitwerpselen door het baasje.

zoekster
door zoekster - Aug 26, 2020 om 10:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U klinkt een beetje in de war en obsesief. Katten nemen geen wraak omdat uw hond is overleden. Ze denken niet als mensen.  Ze houden van rustige zachte plekjes en vinden uw bed ideaal, meer is het niet. Het heeft niets met u of uw hond uit te staan.
Ik snap niet dat water niet helpt, water helpt altijd. De plantenspuit erop en weg is hij. Peper in zijn vacht gaat echt niet helpen. Probeer een hor en wat minder te stressen. Huisdieren zijn overigens een uitstekend middel om te ontstressen. Vooral veel aaien, u zult zien u wordt binnen de kortste keren de kalmte zelve.

Op
door Opa Eus - Aug 26, 2020 om 10:58
41 Antwoorden / 18 Vragen

Gewoon wat peper bij de doorgang strooien maar wel regelmatig verversen. Hij krijgt dan de peper onder zijn poten en vindt dat NIET fijn. Kost hooguit 1 of 2 busjes peper. Ook een plantenspuit wil wel eens helpen.

Succes.

Jan.

Wa
door Wateenrotkat - Aug 26, 2020 om 11:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

@Zoekster: [Quote >>] U klinkt een beetje in de war en obsesief. Katten nemen geen wraak omdat uw hond is overleden. Ze denken niet als mensen.  Ze houden van rustige zachte plekjes en vinden uw bed ideaal, meer is het niet. Het heeft niets met u of uw hond uit te staan.
Ik snap niet dat water niet helpt, water helpt altijd. De plantenspuit erop en weg is hij. Peper in zijn vacht gaat echt niet helpen. Probeer een hor en wat minder te stressen. Huisdieren zijn overigens een uitstekend middel om te ontstressen. Vooral veel aaien, u zult zien u wordt binnen de kortste keren de kalmte zelve. [End Quote]

Deze reactie van 'Zoekster' is een prachtige demonstratie hoe kattenliefhebbers reageren en hun verantwoordelijkheid voor hun kat afwentelen. Ik heb geen kat, ik wil geen kat, en ik ga andermans kat zeker niet aanhalen, dan voelt ie zich nog welkom ook, en dat istie niet.

Een kat, en zeker een kater, loopt niet vrijblijvend binnen, was dat maar zo. Hij sproeit, hij laat haren achter, en 'plast' op de meest onmogelijke plaatsen. Zoals bij een vriendin indertijd JUIST op het bed. Het gaat om een kater, en die markeert zijn territorium. Omdat een ander zo nodig een kater moet hebben, lopen wij altijd er op te letten of het hor wel dicht is, en dat met deze hittegolf van afgelopen maand. Ik vind dat niet kloppen.

U projecteert uw eigen beleving en affectie voor een kat op een ander. En u wrijft me aan dat ik in de war en obsessief ben. Dat is heel erg fout. U strijkt mij nu tegen alle haren in, om het zo maar eens uit te drukken. Houd het bij jezelf, en je kat erbij.
Als het uw kat was, en ik met u in gesprek zou moeten gaan, DAN zou ik een buurtbemiddelaar nodig hebben om deze enorme kloof in denken te overbruggen.

En uiteindelijk reageert u off-topic, daar u de vragen niet beantwoord. Dat een kat van zachte plekjes houd is mij bekend, honden ook, en ik ook eigenlijk wel. En uw reactie impliceert ook dat u het normaal vind om in je eigen huis met een plantenspuit dingen te besproeien. Ik vind dat raar en onzinnig. Heeft de hond nooit nodig gehad. Heerlijke ontstressor was dat. Wat een schat!

Ik zie wel wat U bedoeld ("ik zie u wel"), maar andersom lijkt van niet. Ik kan ook daarom helemaal niks met uw reactie.

zoekster
door zoekster Aug 26, 2020 om 11:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vrees dat ik u een rode waas heb bezorgd. Mijn kat (gecastreerd en sproeit niet) kan overigens niet naar buiten, alleen balkon. Ik schreef alles met een knipoog, maar dat is u duidelijk ontgaan. Sterkte!

Wa
door Wateenrotkat Aug 26, 2020 om 13:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik hoop dat u vind waar u op zoek naar bent. Maar om het te vinden dient u wel te weten waarnaar u op zoek bent.

Co
door Contentino Aug 26, 2020 om 16:58
16 Antwoorden / Vragen

Tenenkrommend om te zien hoe katten bezitters zich in alle bochten wringen om hun kat de hemel in te prijzen dat het z,on braaf en lief dier is die niemand overlast bezorgd.
Een kat is en blijft een wild dier die leuk en lief is als het hem/haar uitkomt en anders kun je een haal krijgen, die streken leer je een kat nooit af. Een ieder zijn (plezier) dier maar zadel een ander hier niet mee op.

Topantwoord

di
door diessie - Aug 26, 2020 om 11:26
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo beste "wateenrotkat".
Allereerst gecondoleerd met het overlijden van de hond.
U heeft een naar probleem, kat komt ongewenst binnen en bevuild uw huis en waarschijnlijk ook tuin.
Helaas is uw probleem niet op te lossen zonder behulp van de eigenaar van de kat of zonder kosten te krijgen als u echt niet in gesprek kunt gaan met de eigenaar, eventueel via buurtbemiddeling of bemiddeling door de wijkagent.
Voor de schade in uw huis is de eigenaar idd aansprakelijk, als er echt bewezen kan worden wie de eigenaar is!
Wat kan de eigenaar doen?- Eigenaar zou heel simpel de kat op eigen terrein kunnen houden dmv gaas op de schutting plaatsen, diverse mogelijkheden zijn te vinden op internet. Zelf ben ik een enorme kattenliefhebster maar mijn 3 dames kunnen mijn tuin beslist niet uit! Ik wil niet dat mijn katten wie dan ook enige overlast bezorgen, mijn dieren, mijn verantwoording!
Wat kunt U doen?
De plekken waar op of tegenaan gesproeid is schoonmaken met een sopje van biotex groen, dat breekt namelijk de enzymen van de urine af en ook de geur. Het is het beste en goedkoopste middel voor het schoonmaken van kattenurine. Hoe houdt u de kat buiten huis en tuin? Een waterpistool is daarbij heel handig, vele katten hebben een hekel aan water maar niet alle katten. Een lege plastic fles voor de helft gevuld met kleine steentjes of kralen, als het maar lawaai maakt, is handig om ook van afstand naar de kat te gooien waarbij u uiteraard de kat geen pijn wil doen dus altijd mis gooien. Ook het zelf blazen naar een kat kan echt helpen. Het allerbelangrijkste is dat u niet opgeeft maar blijft volhouden. Onthou alstublieft dat de kat er niks aan kan doen, hij heeft het waarschijnlijk niet naar zijn zin bij zijn eigenaar en heeft u uitgezocht als rustpunt of als zijn nieuwe eigenaar, eigenlijk een eer hoor. Katten doen echt niet aan wraak naar mensen toe. Natuurlijk is het ook een optie om de kat als zijnde gevonden naar het asiel te brengen. Daar lezen ze indien aanwezig de chip uit, castreren hem waarschijnlijk ook nog, nemen indien chip aanwezig contact op met de eigenaar die dan 2 keuzes zal krijgen, 1 de kat ophalen en alle gemaakte kosten betalen die het asiel heeft gemaakt, 2 afstand doen van de kat en dan waarschijnlijk ook de kosten moeten betalen. Juridisch gezien wordt het best lastig om uw schade betaald te krijgen vooral indien de kat niet gechipt blijkt te zijn dus de eigenaar altijd kan ontkennen dat de kat van hem/haar is. Informeer dus goed voor u een zaak gaat aanspannen. Heel veel succes om uw nare probleem op te lossen, nogmaals de kat volgt zijn instinct. De eigenaar is de schuldige!

gerbera
door gerbera - Aug 26, 2020 om 11:50
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Probeer, buiten een hor, eens een paar teentjes geplette knoflook en wrijf die uit op plekken in de looproute naar uw raam en leg het restant ook in de omgeving van de looproute. Met die lucht is de kat niet blij en zal na een paar confrontaties niet meer terug komen. Een ander middel is al genoemd nml lavendel, maar dat kan ook met etherische oliën in lavendelgeur waarvan de geur sterker is en die aanbrengen op de plaats waar de kat zich afzet om in het raam te komen. Neem een paar theezakjes en doe daar wat druppels op en hang die in de looproute. Ik gebruik dezelfde methoden om muizen, met succes, uit mijn tuinkas te houden maar dan met pepermuntolie.

sira
door sira - Aug 26, 2020 om 13:21
2320 Antwoorden / 24 Vragen

Zet her en der een paar borden neer
Afbeeldingsresultaat voor bord verboden voor kattenAfbeeldingsresultaat voor bord verboden voor katten

Naar mijn idee zullen horren het enige afdoende middel zijn. De kat komt niet binnen om u te pesten, hij zoekt alleen maar een fijn plekje op om te slapen en laat dan zijn geur achter (iets dat heel vervelend is).
Is de kat gecastreerd? Zo niet, kunt u dat wel van de eigenaar eisen, anders moet de eigenaar hem binnenhouden.

gerbera
door gerbera Aug 26, 2020 om 13:44
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Helaas de kat kent de regels niet;-))

sira
door sira Aug 26, 2020 om 14:15
2320 Antwoorden / 24 Vragen

Veel burgers ook niet, daar hoef je niet persé een kat voor te zijn ;-))

gerbera
door gerbera Aug 26, 2020 om 15:26
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Helemaal mee eens;-))

Iv
door Ivo W Aug 29, 2020 om 16:43
729 Antwoorden / Vragen

@sira: laat die buren maar zorgen voor een deugdelijk omheinde tuin waarbinnen ze de kat houden. Het is hun huisdier, dus hun verantwoordelijkheid en alle kosten volledig voor hun rekening.

sira
door sira Aug 29, 2020 om 21:22
2320 Antwoorden / 24 Vragen

@ivo w
Mensen kunnen tegenwoordig steeds minder van elkaar verdragen. Als het de kat niet is, dan zijn het de hond, de haan of de kinderen wel.

Ikzelf heb o.a. een hond en een kat. Deze bevinden zich uitsluitend op eigen terrein. De katten uit de omgeving kwamen uit mijn vijvertje de vissen halen. En dat is heel vervelend. Maar hoe dan ook, ik heb dat zelf opgelost. Er staat nu vijverschrikdraad omheen. Nooit meer last van vreemde katten gehad.

Waarom zou ik anderen dingen moeten verbieden of zelfs opdragen? Dat ontketent alleen maar wrevel over en weer. En van het één, komt het ander. Als je buiten woont, kun je te maken krijgen met dit soort ongemakken en wanneer je 6 hoog achter woont, heb je weliswaar geen last van katten, maar dan zijn er weer andere zaken waarover geklaagd wordt..

Wi
door Wilma-60 - Aug 26, 2020 om 13:34
25 Antwoorden / Vragen

Even een waterpisooltje halen en spuit hem maar een paar keer goed nat. Dat vinden ze niet fijn en laten ze het wel. En het diertje doe je er geen kwaad mee.

gerbera
door gerbera Aug 26, 2020 om 13:45
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Al gooi je er emmers overheen, komt na verloop van tijd weer gezellig terug.

ma
door marleenvanh - Aug 26, 2020 om 13:38
451 Antwoorden / 1 Vragen

En de buren willen de kat ook niet laten castreren? Dan gaat in elk geval het sproeien tegen.

sira
door sira Aug 26, 2020 om 14:12
2320 Antwoorden / 24 Vragen

Hoeft niet. Ook als een kat of poes gecastreerd/gesteriliseerd zijn, kunnen ze toch sproeien. Heel vervelend.

Je
door Jeff59761 - Aug 26, 2020 om 14:59
43 Antwoorden / 1 Vragen

Strafstokjes en peper in de vacht smeren? hoe achterlijk moet je zijn om dat te bedenken het hele topic gemeld bij de dierenbescherming en dierenpolitie.

gerbera
door gerbera Aug 26, 2020 om 15:31
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Weten die in elk geval dit forum nu ook te vinden, en wat is er mis met dit topic? worden best wel diervriendelijke adviezen gegeven. Heeft u het ook bij de wijkagent van de TS gemeld dat de kat van de buren hun bed onder pist? Hoe ver kan een mens doorslaan, goed lezen is ook een kunst. Dat over de peper was slechts een vraag van de TS.

Je
door Jeff59761 Aug 26, 2020 om 15:54
43 Antwoorden / 1 Vragen

TS heeft het over strafstokje en peper in de vacht smeren. ik heb een reactie van de dierenbescherming gehad laat duidelijk zijn dat als de kat door het "verjagen" ziek of gewond raakt TS uitleg mag gaan geven bij de rechter en veroordeeld zal worden voor dierenmishandeling.

Je
door Jeff59761 Aug 26, 2020 om 15:55
43 Antwoorden / 1 Vragen

Diervriendelijke manieren zijn trouwens citroenmellise in het raam zetten of een ultrasone verjager niet dit soort achterlijke plannetjes. ook kan je de overlast melden bij de wijkagent stopt het als de eigenaar is aangesproken door de wijkagent nog niet dan kan er een binnenhoud verplichting worden gegeven.

gerbera
door gerbera Aug 26, 2020 om 22:16
7357 Antwoorden / 14 Vragen

U snapt het nog steeds niet, de zus van de TS gebruikte een strafstokje waarvan u blijkbaar niet weet wat dat is. De TS stelt een vraag over gebruik van peper. En citroenmelisse is een bodemplant voor de tuin en die zet je niet zomaar in het raam. Om die reden is o.a. lavendelolie, knoflook en inschakelen van de wijkagent geadviseerd.
En als de TS schade aan haar bed heeft, veroorzaakt door die kat, mogen de buren dat gaan uitleggen aan de rechter. En o ja, laat diegene van de dierenbescherming die u geantwoord heeft dit topic even helemaal en goed lezen want het antwoordt wat deze gegeven heeft slaat op alle zaken v.w.b. dierenmishandeling en daar is hier totaal geen sprake van.

Je
door Jeff59761 Aug 27, 2020 om 13:16
43 Antwoorden / 1 Vragen

De dierenbescherming had ook nooit van een strafstokje gehoord verder ga ik niet meer op je nutteloze onzin in.

gerbera
door gerbera Aug 27, 2020 om 15:23
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry maar de enige die nutteloze onzin schrijft bent u, en dat komt a) omdat u niet goed leest en b) conclusies trekt die er niet zijn. Zal ik u ff uitleggen wat er met een strafstokje bedoeld wordt. Dit is gewoon een takje wat u in de richting van de kat of kitten gooit (zonder hem of haar te raken) om te laten merken dat deze verkeerd bezig is. Dit doe je iedere keer weer (een kat is hardleers) en na verloop van tijd hoef je niet meer te gooien en is het in de hand nemen van het stokje al voldoende. Kan u doorgeven aan de dierenbescherming, hebben die ook weer wat geleerd. En voor alle duidelijkheid ik heb zelf ook huisdieren en die voelen zich overgelukkig hier.

Je
door Jeff59761 Aug 28, 2020 om 09:35
43 Antwoorden / 1 Vragen

het is dus net als de plantenspuit het roept een angstreactie op bij de kat en is dus een vorm van dierenmishandeling alleen domme idioten die zich niet verdiepen in kattengedrag hebben dat soort onzin nodig.

gerbera
door gerbera Aug 28, 2020 om 13:08
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Ik geef het op, wat doet een plantenspuit dan wel, geen schrikreactie? Maar laat u uw kat maar lekker in het bankstel klimmen want in je handen klappen mag dan ook niet want daar schrikt een kat van, en dat is dierenmishandeling.
U schiet een beetje door met uw "dierenliefde"

Co
door Contentino - Aug 26, 2020 om 16:45
16 Antwoorden / Vragen

Waarom geldt voor katten niet de zelfde regels dan voor honden?.
Ik moet hondenbelasting betalen en zijn poep opruimen enz, géén probleem, maar dan ook voor katten die mijn tuin vervuilen en overhoop halen.
Ik gun een ieder zijn (huis)dier maar neem dan wel graag de verantwoording om er voor te zorgen en NIET een ander met de overlast op te schepen!.

jantom
door jantom - Aug 26, 2020 om 17:07
377 Antwoorden / 0 Vragen

zoals tijger1 al aangeeft is het het verstandigst de kat geen gelegenheid te geven het huis te betreden.

Alle andere suggesties kunnen misschien helpen maar leiden meestal niet tot het gewenste resultaat.

Eigenlijk heel logisch  (ᵔᴥᵔ) (ᵔᴥᵔ)

Iv
door Ivo W Aug 29, 2020 om 16:45
729 Antwoorden / Vragen

Nee, het verstandigst is dat het baasje zijn/haar verantwoordelijkheid neemt. En niet afschuift op de buurt die overlast ervaart.

mi
door miennaamishaaz - Aug 28, 2020 om 00:17
725 Antwoorden / 1 Vragen

Mischien helpt het volgende filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=DLG1jbPrp2Q

gerbera
door gerbera Aug 28, 2020 om 13:15
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Dat mag allemaal niet want het laten schrikken van een kat is volgens @JEFF59761 dierenmishandeling en dat wordt wel ff gemeld bij de dierenbescherming en dierenpolitie;-))