cg
door cgaadema Apr 8, 2009 om 22:03
Geldzaken & recht

Klacht over KPN winkel

Vrijdag 27 maart heb ik een telefoon gekocht bij een winkel van KPN in Beverwijk . Ik heb contant betaald

De telefoon was niet naar wens en heb hem binnen het zichttermijn retour gebracht

Wat schets mijn verbazing ik kreeg geen contant geld terug maar het zou worden overgemaakt via de bank

Niemand heeft mij hierover geinformeerd en ik vind het alles behalve netjes het is nu 8 april en ik heb nog niets ontvangen

Ik vind het gewoonweg schandalig als ik had geweten dat je op deze manier op je eigen geld moet wachten had ik nooit bij KPN een telefoon gekocht .Ik vind het de taak van de verkoper om de klant op een goede manier voor te lichten

IK ben helemaal klaar met KPN en koop daar geen produkten meer als ik b.v. bij BCC of De block iets koop en het bevalt niet krijg je gewoon je geld terug zoals het hoort

Ik vind dat dan ook mijn taak om deze schandalige  praktijken  openbaar te maken want hoelang moet ik nog op mijn geld wachten en wie trekt daar al die tijd rente van  niet de kleine man die word in de maling genomen

Corrie Adema

2989 6 Rapporteer

stacey
door stacey - Apr 8, 2009 om 22:56
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Zoals TP al terecht opmerkte, verdiep je eens in de rechten die je (wel) hebt en waarvan Geld terug na een aankoop in een winkel er dus Niet een is............. voor je met hoop bla bla en Onterechte klachten langs komt gillen hier

ConsuWijzer - Infoflits: Koop is koop

elenay
door elenay - Apr 9, 2009 om 02:02
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Gaan we hier nu voorbij aan de garantie die op zo'n telefoon zit. Ik bedoel dat ook KPN een deugdelijk product behoort te leveren, anders kun je net zo goed een lege doos verkopen nietwaar.

Los daarvan is een zichttermijn een zichttermijn. Als je bijvoorbeeld bij de Wehkamp een zichttermijn hebt kun je bepaalde producten, dus ook een telefoon gewoon retourneren. Nu is dat wel online besteld, maar zicht is zichtermijn bij mij.

En daar hebben ze zich aan gehouden, alleen schijnbaar nog niet aan het geld terugstorten.

Handig is wel altijd eerst te vragen dat als het product niet voldoet wat de voorwaarden van retourneren zijn.

Hopelijk heeft u wel een bewijsje meegekregen waarop staat dat u het geld nog tegoed heeft en daar zou ik alsnog weer een keer mee teruggaan.

kroonmeester
door kroonmeester - Apr 9, 2009 om 02:56
457 Antwoorden / 45 Vragen

"IK ben helemaal klaar met KPN en koop daar geen produkten meer als ik b.v. bij BCC of De block iets koop en het bevalt niet krijg je gewoon je geld terug zoals het hoort"

Een misvatting van u, dat u producten zondermeer terug kan geven bij de detaillist om dat het u niet beviel. Volgens het Burgerlijk Wetboek (B.W.) is koop een overeenkomst tussen partijen. Koop=koop! De detaillist kan afwijkende - redelijke beding(en) - opstellen jegens de koper. Ruilen is geen recht noch plicht van de detaillist! Teruggave van geld is geen recht noch plicht van de detaillist! Coulance(s) - gunst(en) - van de detaillist kunnen zijn: ruilen, tegoedbon of geld teruggeven. Hygiënische artikelen zijn sowieso van ruiling noch terugneming uitgesloten.

U hebt  met 'pin' of per 'creditcard' bij een KPN betaald? Dan gaat 'pin' terugbetaling via de bank of betaalrekening, de 'creditcard' wordt gecrediteerd via de 'creditcardoverzicht'.

Kortom: u moet zich voor de koop van een product zich vergewisse van de 'algemene leveringsvoorwaarden' van de detaillist, vraag er naar of kijk hiernaar bij de kassa.

birdies
door birdies - Apr 9, 2009 om 07:48
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@elenay:
........ik bedoel dat ook KPN een deugdelijk product behoort te leveren, anders kun je net zo goed een lege doos verkopen nietwaar.
Los daarvan is een zichttermijn een zichttermijn.....

Het produkt is deugdelijk, alleen bevalt het toestel topicstarter niet! Dat is heel wat anders dan ondeugdelijk.
Er is geen sprake van een zichttermijn als je gewoon iets in de winkel koopt.

cg
door cgaadema - Apr 9, 2009 om 10:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste allemaal

Ik heb het toestel gekocht in een Primafoon winkel en contant betaald .

Het was een verjaardagsgeschenk en is zelfs niet uit de verpakking geweest .Op de bon staat heel duidelijk Ruilen met bon binnen 8 dagen in orginele verpakking

Ik heb gevraagt omdat het een verjaardagsgeschenk was ,wanneer het niet goed was of ik dan mijn geld terug kreeg .Wel dat was geen probleem

Hoezo dan het commentaar van bla bla bla

Ik vind dit niet normaal

Lsk520
door Lsk520 - Apr 9, 2009 om 10:14
827 Antwoorden / 2 Vragen

De telefoon was niet naar wens en heb hem binnen het zichttermijn retour gebracht....

Nog netjes, officieel heb je helemaal nergens recht op! En het is ook redelijk dat ze je geld via de bank terugstorten,heb nl. maar weinig KPN winkels gezien met een kassa....Aankopen via deze winkel verlopen meestal via auto-incasso of PIN.

De rest van je verhaal slaat nergens op, een hoop blabla van iemand die niet weet hoe het consumentenrecht werkt...