Ma
door Manonschreuders 26 dec. 2019 om 14:53
Geldzaken & recht
KLACHT OVER WITGEBIT

KLACHT OVER WITGEBIT

WITGEBIT Nederland maakt op sociale media reclame voor tanden bleken tegen scherpe prijzen. Online heb ik voor 2 personen een afspraak gemaakt en betaald. Yes, we konden nog net voordat de kerst zou beginnen! 24 december kwamen we aan in Tilburg op locatie en troffen een smerig pand aan op een industrieterrein. Deur zat op slot en de lichten waren uit. Ik werd gebeld door een dame die vertelde dat ze wat later was i.v.m. een kapotte auto. Een half uur later kwam ze aan gelopen en draaide de deur open. Wat we aantroffen was het volgende...Vieze vloerbedekking, de ruimte was onhygiënisch en amateuristisch. Wij voelden ons er verre van veilig en op ons gemak.  De ruimte waar de tanden gepolijst gingen worden was ook niet proper. Toen ik als eerste in die ruimte was, ging er van alles door mijn hoofd en vroeg de dame of zij hiervoor geleerd had. Ze zei dat ze een paar dagen cursus had gehad. Ik gaf aan niet te willen beginnen met deze behandeling en wilden ons geld terug. Vervolgens heeft de dame gebeld naar (Ik denk) haar leidinggevende en ze moest maar een tegoedbon uitschrijven en we moesten dit zelf afhandelen via whatsapp, want op een andere manier kun je geen contact krijgen met het bedrijf WITGEBIT. via whatsapp kreeg ik te horen dat er geen geld wordt terug gegeven en we kunnen met de tegoedbon nogmaals terug komen. Wanneer je iemand aan je gebit laat komen, mag je in Nederland toch wel verwachten dat deze mensen hier professioneel mee om gaan? 120 euro weg en een vreselijk gevoel hieraan over gehouden. 

15513 15 Rapporteer
door Sjoppy. - 26 dec. 2019 om 15:35
4719 Antwoorden / 3 Vragen
2

U kunt nog via dit formulier contact leggen en uw bevindingen uitleggen, wie weet.
https://witgebitnederland.nl/contact/

door edrick3 - 26 dec. 2019 om 15:45
27635 Antwoorden / 85 Vragen
1

Ach ja: bezint eer gij begint.
Maar daar is het nu te laat voor.
Door schade (gelukkig alleen aan je portemonnee en niet aan je tanden) en schande wordt men wijs.
Maar kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent.
Zoiets moet je ook niet via feestboek boeken.
Je kunt dit melden bij Consumentenbond: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/consumentenbond/details?companyId=0bdbb5fd-1ebd-4039-85e3-2ecd4803db5e
maar zal wel niet veel helpen.
Zullen wel nergens bij aangesloten zijn dus naar een geschillencommissie heeft dan ook weinig nut.
Toch een prettige jaarwisseling gewenst.

jo
door jorisw 29 dec. 2019 om 20:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dit boek je ook niet via Facebook. Op Facebook staat gewoon een advertentie net zoals in een krant of tijdschrift. Dan zeg je toch ook niet dat je via de krant iets hebt gekocht?

va
door vanlotjegetikt - 26 dec. 2019 om 15:47
186 Antwoorden / Vragen
1

Nog nooit van Google maps gehoord.
Tja, Facebook.
Succes, maar vooraf een behandeling betalen, in geen honderd jaar
Er wordt al heel lang aan alle kanten gewaarschuwd voor het zg  bleken van tanden en kiezen.
Moet het echt gebeuren nav antibioticagebruik dan zal uw eigen tandarts u het best adviseren welke weg te bewandelen.

jo
door jorisw 29 dec. 2019 om 20:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Facebook is hier natuurlijk helemaal niet relevant. De advertentie had ook elders kunnen staan.

door tijger1 29 dec. 2019 om 20:45
40670 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, maar de rest leest men niet, alleen maar Facebook.

door marita5 - 26 dec. 2019 om 15:47
9162 Antwoorden / 14 Vragen
2

Hallo ManonSchreuders , 

Veelgestelde Vragen , 

Kan ik eerder stoppen en dan het resterende bedrag terugkrijgen?

Dat is helaas niet mogelijk. Ook niet als je kiest voor afterpay.
In de praktijk wil dit zeggen dat als je een behandeling van 8×20 minuten boekt en je wilt na 4×20 minuten stoppen dat je dan voor de resterende sessies een tegoedbon mee krijgt.
Stoppen kan alleen in het geval van pijn of andere dringende situaties.
Door te kiezen voor afterpay ga je een overeenkomst aan.
Dat de boeking zelf nog niet betaald is door jou wil niet zeggen dat de overeenkomst niet vaststaat.
Weet je niet zeker wat je wilt? Kies voor een kleinere behandeling en boek op locatie bij. 

Kan ik mijn afspraak afzeggen en geld terug krijgen ? 

Annuleren of wijzigen kan tot 48 uur voor de afspraak , Wij retourneren geen geld , bij annulering ontvang je een tegoedbon .
Dit geldt alleen als je de afspraak minimaal 48 uur van tevoren annuleert .
Boek je een behandeling die binnen 48 uur uitgevoerd wordt dan kan je deze niet afzeggen .
Dit geldt ook voor mensen die achteraf met Klarna betalen .

Je bent nu eenmaal een betalingsverplichting aangegaan , waarna je moet handelen .

Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://witgebitnederland.nl/veelgestelde-vragen/#algemene-vragen 

Lees hier de Algemene Voorwaarden , 

https://witgebitnederland.nl/algemene-voorwaarden 

Dien een klacht in bij NVWA , 

https://www.nvwa.nl/over-de-nvwa/contact/klacht-indienen-bij-de-nvwa

Topantwoord

door panter22 - 26 dec. 2019 om 16:01
4053 Antwoorden / Vragen
11

Je moet zelf nadenken en googelen of het verstandig is je gebit te laten bleken, alleen omdat het in de mode is.
Als je zo vaak reklame over bleken voorbij ziet komen, dan denk je al snel dat er iets mis is met je eigen gebit. Met witte tanden ben je mooier, gelukkiger etc. Iedereen roept dat het risicoloos is. Maar als het mis gaat, dan is het voor jouw risico en loop je met afgebrokkelde tanden. 
Hier vind je info over tanden bleken. Vooral na het bleken moet je voorzichtig zijn met eten:
https://tandartsvos.nl/tanden-bleken/
Kun je niet met je tegoedbon bij een ander filiaal terecht?
Voordat je begint eerst de voorwaarden lezen:
11. Betalen kan alleen op onze website en kan via ideal,creditcard,paypal en Klarna afterpay. Wij retourneren geen geld bij het afzeggen of annuleren van de afspraak. Bij annulering ontvang je een waardebon. Dit geldt alleen als je de afspraak minimaal 48 uur van tevoren annuleert. Boek je een behandeling die binnen 48 uur uitgevoerd wordt dan kan je deze niet afzeggen. Dit geldt ook voor mensen die achteraf met Klarna betalen. Je bent nu eenmaal een betalingsverplichting aangegaan waarnaar je moet handelen. Hieronder vallen ook de mensen die een dubbele boeking hebben geplaatst.
https://witgebitnederland.nl/algemene-voorwaarden/

door heremietkreeft - 27 dec. 2019 om 09:18
12027 Antwoorden / 174 Vragen
2

Als al gemeld: dien een klacht in bij de NVWA hoewel ik denk dat men dan ook van daaruit zal reageren: waarom niet uw tandarts bezocht voor zo'n behandeling? Ondanks dat, hetgeen u aangeeft is zeker klachtwaardig.

door greatloviano - 28 jan. 2020 om 11:14
1 Antwoorden / Vragen
0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Va
door Van der leest - 28 jan. 2020 om 11:29
1 Antwoorden / Vragen
0

ik vind het altijd nog al makkelijk hoe een bedrijf zo wordt neergezet.

 

De term onprofessioneel valt al snel overal. Lekker makkelijk.

 

iedereen praat lekker mee maar zelf zoeken ze ook niks uit.

 

''Je moet niet zomaar via facebook boeken'' maar wel zomaar iemand klakkeloos geloven in dit forum en zelf ook niks uitzoeken.

Nee dat is lekker.

 

Er kan altijd wel iets fout gaan bij het bedrijf.

Zoals de ruimte wordt omschreven zo ziet het er ook zeker niet uit.

 

Ja ze zitten op een industrieterrein, Wat is daar het probleem van? Denk je dat je voor die prijzen kan komen als je op de pc hoofdstraat zit?

 

Kapotte auto is niet top maar is ook lastig iemand daarvoor af te branden. Al blijf het niet leuk.

 

Materialen zijn gewoon goed (vloerbedekking is gewoon goed, zit wel een vlak aan de voorkant van lekkage die toen recent was geweest)

In het totaal heeft witgebit duizenden positieve recensies op.

Duizenden foto's en video's van tevreden klanten. ( bekijk instagram en facebook maar)

 

Daar worden dagelijks tientalleen mensen geplaatst die zijn geweest.

 

Denk je jou echt dat al die mensen witte tanden hebben en zo tevreden zijn dat ze dat allemaal doen als het allemaal zo drama en amateuristisch is.

 

Kom op.

Dat is allemaal gebeurt in 6 jaar tijd. Op dit moment zijn er 12 vestigingen.

 

Zou dit allemaal zo zijn geweest als dit allemaal echt zo is?

Had dit dat er dan niet veel vaker gestaan?

Wat ik gehoord heb over deze situatie was dat mevrouw heel erg onbeschofd was en zelfs haar gezelschap zich niet comfortabel voelde bij de houding die mevrouw aannam. Schaamde zich.

 

Je kan meer verwacht hebben. Dat is subjectief. Maar om je dan zo onrespectvol te gedragen en eigenlijk de medewerkste te vernederen  is wel buiten alle proporties.

 

Je kan hun gewoon alsnog hun benaderen en langskomen dan zal je zien dat je gewoon een topresultaat hebt en witte tanden zoals beloofd.

 

ps : Bekijk zelf al hun pagina's eens dan kan je denk ik een beter oordeel vellen als publiek

door panter22 28 jan. 2020 om 11:51
4053 Antwoorden / Vragen

Werk je bij dit bedrijf?

door gerbera 28 jan. 2020 om 13:51
5823 Antwoorden / 10 Vragen

Als ik op hun homepagina kijk en de tweede foto neem zijn deze dames in 3 verschillende zaken geweest die zo'n 100 km van elkaar verwijderd zijn.

door marita5 28 jan. 2020 om 13:55
9162 Antwoorden / 14 Vragen

@Van Der Leest , en u meldt zich speciaal vandaag aan , om dit bedrijf te promoten , en wel onder twee verschillende accounts . zeer geloofwaardig .

Va
door Van der leest 28 jan. 2020 om 16:47
1 Antwoorden / Vragen

Helaas ging er iets niet goed.

Maar ik ben gewoon 1 persoon en ik ben het allebei ja. geen enkel probleem.

Maar met die opmerkingen hierboven bevestig je dus precies wat ik al zei.

 

''Als ik op hun homepagina kijk en de tweede foto neem zijn deze dames in 3 verschillende zaken geweest die zo'n 100 km van elkaar verwijderd zijn''

 

altijd maar dat negatieve zoeken. Zo van '' kijk ze eens'' ze nemen de boel in de maling.

 

Je kan hier kijken www.facebook.com/witgebitnederland

www.instagram.com/Witgebit
www.witgebitnederland.nl

 

Je kan alle recensies op google lezen.

 

Alle fotos op google worden gewoon als concept geplaatst. Dus niet van breda alleen in breda, maar die foto's kan je ook vinden in eindhoven vinden en vice versa.

 

Het is namelijk 1 concept.

 

Zoals ik al zei als je eens de moeite neem om alle kanalen hierboven door te nemen, inclusief de berichten op facebook.


Dan denk ik dat dat voldoende is.

 

En ik doe dit vandaag omdat ik het vandaag pas lees.

 

Maar iemand mag wel krisitisch zijn op een bedrijf, maar voor het bedrijf opkomen mag niet want dan is het promoten haha!

 

Lekker makkelijk weer.

 

Ik noem dat gewoon weerleggen.

 

Ik laat het hierbij maar informeer jezelf eens goed voordat je allemaal dingen roept.

 

 

Th
door Thijs124 28 jan. 2020 om 16:59
288 Antwoorden / Vragen

Concept foto's in conceptreviews?
Gewoon reclame reviews?
Lekker makkelijk weer. Stockfoto's worden die normaal genoemd.

va
door vanlotjegetikt 28 jan. 2020 om 17:20
186 Antwoorden / Vragen

En ik laat alleen mijn tandarts aan mijn gebit iets doen of anders een kaakchirurg, verder niets of niemand

door panter22 28 jan. 2020 om 18:31
4053 Antwoorden / Vragen

@vanderleest, je verdedigt dit bedrijf, maar spreek je uit ervaring omdat je je tanden daar ook hebt laten bleken?

door Witte bedriegers!! - 2 mrt. 2020 om 21:39
1 Antwoorden / Vragen
0

JONGENS LAAT JE NIET OPLICHTEN

JE HOORT JE GELD TERUG TE KRIJGEN VAN WITGEBIT!!!

BETAAL VIA PAYPAL EN DAN REGELT PAYPAL DE TERUG BETALING!!!! DIT IS MIJ DEZE WEEK GEBEURT.

VOLGENS DE EUROPESE CONSUMENTENWET IS HET VERPLICHT OM HET GELD TERUG TR GEVEN BINNEN 14 DAGEN!!!! DUS WANNEER ZE JE EEN TEGOEDBON AAN WILLEN SMEREN IS DIT EEN LEUGEN. 


Ik hoop oprecht dat niemand hier meer in trapt. In het verleden ben ik zo veel geld bij hen kwijtgeraakt. Als ik niet via PayPal had betaald, dan had dit grote gierige bedrijf geweigerd om mijn geld terug te geven!!!! 


door tijger1 2 mrt. 2020 om 22:08
40670 Antwoorden / 21 Vragen

Al dat gescheld is niet nodig. En zelf nadenken kan ook geenkwaad.

va
door vanlotjegetikt 3 mrt. 2020 om 09:06
186 Antwoorden / Vragen

[edit redactie: niet inhoudelijke reactie]

De
door Desiree1989 - 25 jun. 2020 om 21:53
1 Antwoorden / Vragen
0

Goedenavond,
Ik zag uw bericht op google voorbij komen en ik dacht, hier MOET ik op reageren! Ik heb namelijk een hele andere ervaring!
De zaak is netjes en ziet er goed verzorgd uit. Mooi laminaat en strakke zwarte muur, met leuke decoratie.
Ik werd ontvangen door een hele leuke, enthousiaste, lieve medewerkster genaamd Ahlam. Ik kreeg een goede uitleg alvorens het tanden bleken en wat een resultaat! Ik ben zo blij!

Voor degene die twijfelen om hier te gaan tanden bleken, onzin! Ik zeg gewoon DOEN!

ne
door neodutchio 25 jun. 2020 om 22:13
3559 Antwoorden / 11 Vragen

U bent het lekkere kopje koffie vergeten te vermelden.

door pino123 - 26 jun. 2020 om 08:55
2588 Antwoorden / 14 Vragen
2

Toch bijzonder dat hier allerlei mensen beginnen te reageren die nog nooit een enkele vraag hebben gesteld of een vraag hebben beantwoord, dat terzijde.

Verder heb ik ook het idee dat het er misschien wel smoezelig uit heeft gezien, maar dat dit natuurlijk niets zegt over de kwaliteit.

door Mila2605 - 3 jul. 2020 om 09:52
1 Antwoorden / Vragen
0

Ga niet je tanden bleken bij Witgebit! Zeer slechte service. Ik heb een behandeling gehad van 6x20 min, deze ben ik eerder gestopt wegens tintelen en na 1,5 uur begon mijn tandvlees pijnlijk te worden en lippen. Het spul dat op mijn tanden gesmeerd moest worden, kwam helaas ook op mijn tandvlees en lippen. Met als resultaat-> KAPOT. 2x de huisarts gebeld, en 2x de tandarts. Ik moest pijnstilling nemen en kon speciale fluoride ophalen bij de tandarst. Na wat over en weer gemail is de conclusie na 1 week en 3 dagen dat ik 2x20 min gratis aangeboden krijg. Wat een ontiegelijke slechte service!!!! En dan de toon die mevrouw Kim had die bij witgebitNederland werkt, het is schandalig! Ik laat al sinds 2015 ieder jaar mijn tanden bleken, en dacht laat ik het eens bij witgebit proberen. NOOIT MEER VAN MIJN LEVEN!!!!! hier is het laatste woord nog niet over gesproken

door Bk - 9 jul. 2020 om 13:51
1 Antwoorden / Vragen
0

Helaas ben ik ook een van de vele met een ontzettend slechte ervaring bij witgebit. Ik had een behandeling van 6x20, en na 2x20 begon het ontzettend pijn te doen. Ze gaf aan dat dit normaal was. Ik heb het nog twee sessies volgehouden, maar hierna deed het zodanig pijn dat ik echt moest stoppen. Het meisje in kwestie had geen flauw idee waar ze mee bezig was, dat was wel duidelijk. Eenmaal thuis keek ik in de spiegel, en wat bleek? Allemaal brandwonden op mijn tandvlees. Heb witgebit meerdere keren geprobeerd te bereiken dmv mailen en bellen, maar nooit respons gehad. Nu, tien maanden later, is mijn tandvlees nog steeds minstens de helft dunner. Ongelooflijk slecht bedrijf, belachelijk dat ze überhaupt nog bestaan. Niet bleken bij witgebit!!!

va
door vanlotjegetikt 9 jul. 2020 om 16:12
186 Antwoorden / Vragen

[edit redactie: niet inhoudelijke reactie]

mr
door mrmoto 9 jul. 2020 om 16:26
107 Antwoorden / 3 Vragen

[edit redactie: niet inhoudelijke reactie]

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

pi
piet0@live.nl - 2 aug. 2020 om 20:24
Vakantie & reizen
Het uitblijven van een vouncher bij Trans Avia

Het uitblijven van een vouncher bij Trans Avia

Vanaf mei  2020 het beloven van een vouncher  (de tegemoed koming van bagage en stoel reservering heen en terugreis ten bate van 2x25+ 2x28 euro) deze werdt n mei al toegezegd dai hem eind mei op mijn mail zou krijgen. eindmei geen vouncher belooft medio juni . Medio juni geen vouncher ivm de drukte eind juni. Eind juni geen vouncher diverse mails gestuurd maar steeds door geschoven eind juli st ... Lees meer

Wi
Witte89 - 3 aug. 2020 om 09:35
Vakantie & reizen

Opodo niet bereikbaar en tot heden geen voucher ontvangen

Beste,

Afgelopen januari hebben wij vliegtickets gekocht via de website van opodo.nl naar fuerteventura.
De reis zou plaats vinden van 2 juni tot 28 juni, door covid-19 zijn deze geannuleerd.
Al snel werd er een mail gestuurd vanuit opodo dat ze gaan bemiddelen voor een voucer en als wij akkoord waren dit op een link konden aanklikken.
Dit hebben wij gedaan, je word dan v ... Lees meer

heremietkreeft - 31 jul. 2020 om 17:37
Computers & telefonie

Lin via Samsung Galaxy A51

Mogelijk is dit iets waar men bij tecniek van de NOS een antwoord op kan geven maar mogelijk één of meer van jullie ook:

Als ik via mijn GSM Galaxy A51 probeer een reactie te geven blijkt dat ik wel een link kan aangeven naar een e-mail adres of website maar dan niet verder kan. Dwz. het scherm of ik er een url aan wil toevogen verschijnt maar ik kan dan geen 'ja' aanklikken. 
... Lees meer