bpanelissen1961
door bpanelissen1961 Jun 22, 2018 om 10:53
Geldzaken & recht

Klachten bij ICS Cards?

Vanaf 27/3!!! bezig met een aanvraag van een credit card(Visa). Na talloze keren een weigering gekregen te hebben contact gezocht met bedrijf over de reden van weigering. Daar wij aan hun eisen voldoen begrijpen we er niks van. Mijn vrouw zou borg moeten staan voor mij en toen hebben we alle gevraagde documenten opgestuurd via mail. Weken niks gehoord en na een telefoontje bleek dat alle mails niet door hun konden geopend worden ?????? Toen alles met post!!!?? opgestuurd. Weer weken niks gehoord, weer een telefoon en toen bleek dat ze alle post kwijt waren geraakt??? Weer een aanvraag ingediend via de mail, toen konden ze het wel openen. Gevraagd of dit met spoed kon worden behandeld, werd ook toegezegd. Inmiddels weer drie weken verder en na een telefoontje vandaag zal waarschijnlijk??? volgende week gekeken worden of de aanvraag geldig is en misschien??? dat we eind volgende week de kaart hebben. Morgen gaan wij naar Frankrijk, vandaar onze vraag om met spoed behandeld te worden, met een credit card van een vriendin(die we alles gewoon terugbetalen natuurlijk). Wat is dit toch een loom bedrijf en ik begrijp best dat met de nieuwe wetten de aanvraag scherper word bekeken maar er word door hun zo traag en onkundig gewerkt. Is dit omdat ze een tijdje terug een megaboete hebben gekregen? Hebben meer mensen deze ervaring?

13547 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 22, 2018 om 10:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, die ervaring heb ik niet. Maar waarom niet gewoon bij uw eigen bank een creditcard aangevraagd? Of waarom niet op naam van uw vrouw een card aangevraagd als zij blijkbaar meer solvabel is?

ja
door jackyh Jun 22, 2018 om 11:07
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dat vroeg ik mij ook meteen af. Ik heb dat destijds ook via mijn bank geregeld. Vraag mij trouwens ook af hoe ver je komt met een creditcard op naam van een ander. Zou men dan niet denken aan diefstal o.i.d.

ne
door neodutchio - Jun 22, 2018 om 10:59
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Dus u gaat talloze keren een aanvraag doen terwijl u steeds afgewezen wordt? U moet al iemand hebben die garant staat voor u, dus dat is al een indicatie dat u er financieel niet goed voor staat. Elke financiele instelling heeft een zorgplicht en mag den consument niet financieel in gevaar brengen.
En dat een bedrijf niet de snelheid heeft wat u wilt? U bent niet de enige klant en er zal meer gedaan moeten worden dan een aanvraag van iemand die financieel wel in staat is een cc te nemen.
Eigenlijk had er bij de weigering al een lampje moeten gaan branden bij u.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 22, 2018 om 11:06
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Bent u lid van de ANWB? Dan via de ANWB dezelfde kaart aanvragen.
U vraagt naar ervaringen: met de ICS /Visa ANWB kaart heb ik alleen maar goede ervaringen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 22, 2018 om 11:07
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Ps. E-mails konden niet door HEN geopend worden? Vreemd maar kan. Dat soort zaken ook nooit via e-mail toezenden! Scriftelijk/per post en aangetekend,.

tenormin
door tenormin - Jun 22, 2018 om 12:05
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Problemen om een creditcard te krijgen zijn inderdaad vervelend. Maar dat u nu met een card van een vriendin op pad gaat: daar begrijp ik niets van. "U betaald dat gewoon terug natuurlijk". Uiteraard. Maar waarom neemt u dan geen cash en gewone pinpas mee. Die werken ook in Frankrijk, hoor. Stel je voor dat u die card gebruikt en iemand het niet vertrouwd? Zit u verder in de problemen dan u wilt.

aurora1
door aurora1 Jun 23, 2018 om 12:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op de pof op vakantie en in dit geval op het krediet van een ander?

rrwindrich
door rrwindrich - Jun 22, 2018 om 12:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dit verhaal komt ons bekend voor. Met dezelfde klachten. Er werd op geen enkele wijze tegemoet gekomen aan onze klachten en vragen. Zijn gewoon naar de ING bank gegaan en kregen de card binnen enkele dagen. En als klap op de vuurpeil kregen we een poll of de service naar wenst is verlopen.

panter22
door panter22 - Jun 22, 2018 om 13:36
6599 Antwoorden / Vragen

Je vrouw moet borg staan voor jouw visa-kaart? Zijn jullie dan niet in gemeenschap van goederen getrouwd.
Waarom heeft zij dan die kaart niet aangevraagd?
En nu een kaart van een vriendin meenemen en terugbetalen wat je verbruikt hebt?
Je kunt op zo'n kaart ook geld storten. Als je een kaart van een ander gebruikt, dan ga je toch het geld wat je denkt uit te geven daar op storten, zodat die vriendin geen rente hoeft te betalen. Nu moet ze maar afwachten of en wanneer jullie terug gaan betalen.
Daar komt vaak ruzie van.
Als je die kaart gebruikt, kan gevraagd worden om een legitimatie. Hoe wil je dat verklaren?
Je kunt beter pinnen in Frankrijk en als dat financieel niet lukt, ga dan niet.

edrick3
door edrick3 - Jun 22, 2018 om 13:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ter info:

ICS vindt kwaliteit belangrijk en doet er alles aan om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Mocht u desondanks niet tevreden zijn over onze dienstverlening, dan zoekt ICS samen met u naar een oplossing. U kunt uw opmerkingen schriftelijk, telefonisch of per e-mail doorgeven via de ICS Servicedesk.

Als dit contact of de geboden oplossing niet aan uw verwachting voldoet, dan kunt u uw klacht schriftelijk indienen bij de Directie van ICS. Hoe meer achtergrondinformatie u geeft, des te beter kunnen wij uw situatie beoordelen. U kunt uw klacht sturen naar: directievraag@icscards.nl

of per post naar:

International Card Services BV
T.a.v. het Directiesecretariaat
Antwoordnummer 242
1100 VB Diemen

Indien uw klacht onverhoopt niet naar tevredenheid wordt opgelost, dan kunt u terecht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening of bij een bevoegde rechter. Bent u consument en heeft u online een product of dienst bij of via ons afgenomen? Dan kunt u uw klacht ook indienen via het Europees platform voor online geschillenbeslechting, het ODR-platform, dat uw klacht naar het Kifid zal doorsturen.

(Bron)

Fijne vakantie. ;-)

diumenge
door diumenge - Jun 22, 2018 om 17:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee!!! Heb die ervaring niet!!! Denk dat ze mijn mailtjes gewoon konden openen??? Volgens mij heb ik ook wel wat via de post verstuurd!!!??? Mijn post zijn ze nooit kwijtgeraakt!!! Ben vandaag niet door ze gebeld hoor??? Dus ze hoeven ook niet meer te kijken of de aanvraag geldig is!!!???

Irritant hè al die uitroep- en vraagtekens?

aurora1
door aurora1 - Jun 22, 2018 om 17:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dit plak- en knipwerk van de TrosRadar website? Zo ja, wat waren de reacties daar?
Wat overdreven veel vraagtekens- en uitroeptekens, heel irritant en slaat nergens op.
Vreemd verhaal. Nee, ik heb nog nooit klachten gehad met Visa. Werkt al tientallen jaren als een trein en er werken uiterst correcte mensen.
Waarom zo een omweg en niet via uw eigen bank gedaan? Of is uw inkomen te laag en/of onzeker, of een BKR registratie en krijgt u daarom geen kaart? Of is er iets anders aan de hand wat u hier niet vertelt?
Bovendien: in Frankrijk heeft u toch helemaal geen creditcard nodig? Ik zou nooit mijn card uitlenen (en ik vraag me af of dat wel mag, zie de voorwaarden), en zeker niet als er strubbelingen met de aanvraag zijn en het niet nodig is. Nu is er mogelijk het risico dat met problemen de vriendin moeilijkheden krijgt of bijv. dat met een geleende kaart niets verzekerd is, en wat gebeurt er bij diefstal?
Ik begrijp ook niet dat u er zo lang mee bezig blijft en, indien u zo nodig een creditcard wilt, dat u dan geen pre-paid card neemt.
Van mij kunnen ze niet streng genoeg zijn met het beoordelen van het verstrekken van credit cards.
Wat voor megaboete heeft u gekregen, van wie en waarom?
U kunt ook thuis blijven als u die vakantie niet kunt betalen. U heeft wel veel praatjes over "traag" e.d. Ze hebben meer te doen daar dan alsmaar opnieuw dezelfde herhaalde aanvragen uitzoeken waaraan ze niet kunnen voldoen en die niet gedaan zouden moeten worden.

Gr
door Grunn1 - Jun 23, 2018 om 10:24
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ga naar je eigen bank en vraag een creditcard aan. Lukt dat niet dan is er meer aan de hand dan dat je hier vermeld en zal het ook bij ics een probleem worden. Credit cards worden nu direct geregistreerd bij BKR en als je een negatieve registratie hebt kan je het wel vergeten.