lu
door lucolaf Dec 6, 2010 om 14:25
Geldzaken & recht

Klachten reparatieverzoek Panasonic DVD recorder

Hallo

Enkele weken geleden heb ik mijn defecte DVD-HD recorder PANSONIC EH55 ingeleverd bij e-care Duiven ter reparatie.
Probleem was de ( volgens internet zeer bekende ) foutmelding U99.

Afgelopen weekend kregen we bericht van onze reparatie.
De HDD moet schijnbaar vervangen worden.
Kosten voor reparatie: 343.11 EURO

Nu heb ik nogmaals op internet gezocht naar de foutmelding U99 + HDD vervangen.
Ook hierop krijg ik vele hits en antwoorden en blijkt dat het bekend is dat de harde schijf nooit volledig beschreven mag worden, anders loop je tegen deze foutmelding aan.
Hier is in de beschrijving nooit voor gewaarschuwd, dus had dit ook niet voorkomen kunnen worden.

Nu kan ik me voorstellen dat de HDD vervangen dient te worden, echter de kosten voor reparatie € 343.11 lijkt me zwaar overschat.
De kosten voor een 250 GB HD liggen op het ogenblik rond de € 50 euro.
Inclusief vervangen ( 15 minuten werk ) lijkt me een prijs van max € 75 - 100 veel reëler.

Mijn vraag is wat nu te doen.
Panasonic lijkt de poot stijf te willen houden. Ik vind dat er meer coulance mag zijn.
Het is immers een bekend PANSONIC probleem.

DVD recorder is nu circa 5 jaar oud.
Tot nu toe was ik erg tevreden over de Panasonic kwaliteit / producten.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Vriendelijke groeten

Olaf Post

460 2 Rapporteer

getty
door getty - Dec 6, 2010 om 16:06
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Niet meer laten repareren en gewoon een nieuwe kopen! Naar mijn mening kunt u na 5 jaar gebruik geen aanspraak meer maken op garantie of coulance van Panasonic.

erik008
door erik008 - Dec 6, 2010 om 16:08
1401 Antwoorden / 25 Vragen

DUBBELPOST