Klantenservice PostNL
Vandeweek heb ik een nieuwe Iphone besteld. Duur ding. Omdat ik de bel niet heb gehoord is deze bij de buren bezorgd. Er is mijn verteld dat, bij de aanschaf van zo'n duur apparaat, ik mijzelf moet legitimeren bij ontvangst etc. Nu heb ik het geluk dat mijn buurman een vriendelijke kerel is, maar voor hetzelfde geld had hij hem achtergehouden! En daarbij, hij heeft zich niet moeten legitimeren bij ontvangst van mijn Iphone (logisch want dan had hij hem niet gekregen). Al met al, gekke gang van zaken. Ik bel met PostNL omdat ik een klacht wil indienen. Zeggen ze tegen mij: "We nemen uw klacht mee en gaan de bende onderzoeken". Prima, ik vraag: "En dan?". Daar konden ze geen antwoord op geven. "We gaan onderzoek doen, maar u krijgt geen terugkoppeling van ons". Ja, lekker, heb ik niks aan. "Waarom niet?...Dat is onze werkwijze."
Goed, u begrijpt het wel. Mijn vraag luidt: Mogen bedrijven zomaar zo'n niet-transparante klachtenloket hanteren. Helemaal als het gaat om zo'n prijzig apparaat? En zijn er verdere/andere stappen die ik kan ondernemen om mijzelf toch te laten horen?
Alvast bedankt.
U bent in deze zaak geen klant van PostNL dus hoeven ze u geen terugkoppeling te geven. De verzender dus in dit geval de verkoper is de klant van PostNL aan wie zij rekenschap moeten geven.
U kunt dus het beste bij de verkoper melden hoe een en ander verlopen is.
Het is de verzender die de keuze maakt hoe het poststuk verzonden wordt. Dus met of zonder handtekening bij ontvangst. Het is dus geen automatisme dat dure goederen aangetekend met handtekening bij ontvangst worden verzonden. Die keuze ligt bij de verzender.
Die dient als het misgaat dan ook te bewijzen dat u het goed wel ontvangen hebt. U hoeft dus niet te bewijzen dat dit niet zo is.
Tenminste, als de verzender geen particulier is.
Dit is een vraag die vaker voorbij komt. Hoe dan ook is het altijd zo dat indien u on-line besteld en u ontvangt het niet de verkoper , in dit geval duus KPN, verantwoordelijk is voor de verzending en goede aflevering en men daar dan niet kan bewijzen dat het bij u is afgeleverd.
Zie o.a. https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu en kunt u indien dit het geval zou zijn altijd de verkoper in gebreke stellen.
En zie daarvoor bijv. https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en deze https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en voor evt. nader advies: Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
U moet bij het bedrijf klagen waar u de telefoon hebt gekocht. Zij zijn de opdrachtgever in deze en mogen dus officieel klagen. Dien de klacht dus in bij de webshop,
Zo'n duur ding ga ik zelf kopen en ophalen en ga niet anderen de verantwoordelijkheid van versturen, tekenen oid op zich laten nemen.
U hoort de bel niet terwijl u weet dat uw Iphone die dag wordt bezorgd, dan levert PostNL het bij de buren af waar u niet blij mee bent, en dan gaat PostNl ook nog eens een onderzoek doen waar u het niet mee eens bent.
Goed, ik begrijp het niet. Wat is nu eigenlijk uw gegronde klacht die u heeft neergelegd en ingediend?
Dat heb ik al vaker meegemaakt.....Er staat duidelijk dat voor een pakket ligitimatie en handtekening vereist was, maar nergens naar gevraagd werd.
Toen ik er eens wat van zei tegen de bezorger zei deze mij dat HIJ voor mijn pakket had getekend! Want dat was ivm corona. Gelukkig heb ik mijn pakket ook ontvangen, maar voor het zelfde geld was het weggeweest en zie dat maar eens te bewijzen.
De postbode tekent zelf. De laatste keer stond er een kruisje in het handtekeningvak.
Hij scant het pakket en je krijgt direct een berichtje met daarin wanneer en op het andere adres waar het pakket bezorgd is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Coulance regeling
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'. Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bi ... Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer