Kassadegekste
door Kassadegekste Jul 1, 2022 om 09:26
Geldzaken & recht

Klantenservice PostNL

Vandeweek heb ik een nieuwe Iphone besteld. Duur ding. Omdat ik de bel niet heb gehoord is deze bij de buren bezorgd. Er is mijn verteld dat, bij de aanschaf van zo'n duur apparaat, ik mijzelf moet legitimeren bij ontvangst etc. Nu heb ik het geluk dat mijn buurman een vriendelijke kerel is, maar voor hetzelfde geld had hij hem achtergehouden! En daarbij, hij heeft zich niet moeten legitimeren bij ontvangst van mijn Iphone (logisch want dan had hij hem niet gekregen). Al met al, gekke gang van zaken. Ik bel met PostNL omdat ik een klacht wil indienen. Zeggen ze tegen mij: "We nemen uw klacht mee en gaan de bende onderzoeken". Prima, ik vraag: "En dan?". Daar konden ze geen antwoord op geven. "We gaan onderzoek doen, maar u krijgt geen terugkoppeling van ons". Ja, lekker, heb ik niks aan. "Waarom niet?...Dat is onze werkwijze."

Goed, u begrijpt het wel. Mijn vraag luidt: Mogen bedrijven zomaar zo'n niet-transparante klachtenloket hanteren. Helemaal als het gaat om zo'n prijzig apparaat? En zijn er verdere/andere stappen die ik kan ondernemen om mijzelf toch te laten horen?

Alvast bedankt.

2028 8 Rapporteer
sw
door swat1500 - Jul 1, 2022 om 09:41
3372 Antwoorden / 0 Vragen
2

U bent in deze zaak geen klant van PostNL dus hoeven ze u geen terugkoppeling te geven. De verzender dus in dit geval de verkoper is de klant van PostNL aan wie zij rekenschap moeten geven.
U kunt dus het beste bij de verkoper melden hoe een en ander verlopen is.
Het is de verzender die de keuze maakt hoe het poststuk verzonden wordt. Dus met of zonder handtekening bij ontvangst. Het is dus geen automatisme dat dure goederen aangetekend met handtekening bij ontvangst worden verzonden. Die keuze ligt bij de verzender.
Die dient als het misgaat dan ook te bewijzen dat u het goed wel ontvangen hebt. U hoeft dus niet te bewijzen dat dit niet zo is.
Tenminste, als de verzender geen particulier is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 1, 2022 om 09:41
15452 Antwoorden / 197 Vragen
2

Dit is een vraag die vaker voorbij komt. Hoe dan ook is het altijd zo dat indien u on-line besteld en u ontvangt het niet de verkoper , in dit geval duus KPN, verantwoordelijk is voor de verzending en goede aflevering en men daar dan niet kan bewijzen dat het bij u is afgeleverd.

Zie o.a. https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu en kunt u indien dit het geval zou zijn altijd de verkoper in gebreke stellen.

En zie daarvoor bijv. https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en deze https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/   en voor evt. nader advies: Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

getty
door getty - Jul 1, 2022 om 09:42
3909 Antwoorden / 10 Vragen
3

U moet bij het bedrijf klagen waar u de telefoon hebt gekocht. Zij zijn de opdrachtgever in deze en mogen dus officieel klagen. Dien de klacht dus in bij de webshop,

va
door vanlotjegetikt - Jul 1, 2022 om 09:45
573 Antwoorden / Vragen
1

Zo'n duur ding ga ik zelf kopen en ophalen en ga niet anderen de verantwoordelijkheid van versturen, tekenen oid  op zich laten nemen.

atlas1302
door atlas1302 - Jul 1, 2022 om 09:47
62 Antwoorden / 3 Vragen
0

U hoort de bel niet terwijl u weet dat uw Iphone die dag wordt bezorgd, dan levert PostNL het bij de buren af waar u niet blij mee bent, en dan gaat PostNl ook nog eens een onderzoek doen waar u het niet mee eens bent.

Goed, ik begrijp het niet. Wat is nu eigenlijk uw gegronde klacht die u heeft neergelegd en ingediend?

hobri
door hobri - Jul 1, 2022 om 11:07
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dat heb ik al vaker meegemaakt.....Er staat duidelijk dat voor een pakket ligitimatie en handtekening vereist was, maar nergens naar gevraagd werd.
Toen ik er eens wat van zei tegen de bezorger zei deze mij dat HIJ voor mijn pakket had getekend! Want dat was ivm corona. Gelukkig heb ik mijn pakket ook ontvangen, maar voor het zelfde geld was het weggeweest en zie dat maar eens te bewijzen.

1paul
door 1paul - Jul 1, 2022 om 11:35
2329 Antwoorden / 0 Vragen
1

tja, feitelijk gezien heeft de post niets met u te maken, u bent immers niet de opdrachtgever!!!!

panter22
door panter22 - Jul 1, 2022 om 14:17
6224 Antwoorden / Vragen
0

De postbode tekent zelf. De laatste keer stond er een kruisje in het handtekeningvak.
Hij scant het pakket en je krijgt direct een berichtje met daarin wanneer en op het andere adres waar het pakket bezorgd is. 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ja
Jan Post - Aug 6, 2022 om 19:32
Voeding & gezondheid

ZOUT

In deze tijd waar gepromoot  wordt om minder zout te gebruiken.Gaat AH gehakt verkopen met zout erin.Dit  vindt ik volkomen kansloos. Wie verzint zoiets Lees meer

He
Heieind - Aug 7, 2022 om 07:34
Huishouden & energie

Ik ben het niet eens met de garantie van een composiet wasbak

Ik heb een nieuwe keuken gekocht en de leverancier heeft mij niet bij de aankoop gewezen op de risicos van een composiet wasbak. De zogenoemde thermochoc die kan plaatsvinden. Een wasbak van 1,5 jaar oud met een haarscheurtje, hierdoor lekt de bak. Er is een nieuwe bak geplaatst en daar moeten we 800 euro voor betalen! Nu beweren ze zelfs dat er een A4 bij heeft gezeten, dat je altijd de koude kra ... Lees meer

Ni
Nico Bergshoeff - May 2, 2022 om 18:50
Vakantie & reizen

Wie heeft er ervaring met Prettig Reizen ?

Wij willen  een reis boeken naar Turkije en kwamen ook op de site van Prettig Reizen terecht maar die zijn niet aangesloten bij d ANVR of SGR.
Wel bij een voor mij onbekende club , tw. GCTS ( Garantiefonds Consumenten voor de Toeristische Sector ).
Is er iemand bekend met Prettig Reizen en/of de GCTS ?


Lees meer