mc
door mcvogel 8 feb. 2020 om 11:54
Geldzaken & recht

Klarna

Het blijkt dat de aanmaningsmails van Klarna in de spambox terecht komen, andere mails van hen niet niet. Dit lijkt een verdienmodel, mensen zien de mails niet. Ze geven de schuld aan de provider maar dat klopt niet. Andere mails komen wel in gewone box. Tuurlijk moet je batelen maar als je een trouwe betaler bent dan zie je wel eens iets over het hoofd. IOp een rekening van 20 euro 13,50 aanmaningskosten, schande

722 12 Rapporteer
door diumenge - 8 feb. 2020 om 11:58
11079 Antwoorden / 14 Vragen
7

Onzin. Klarna kan niet bepalen waar een mail terecht komt, door alle scammails met nep-aanmaningen worden echte aanmaningen ook als spam gezien.

Verder weet je als 'trouwe betaler' dat je nog aan Klarna moet betalen, dus moet je jezelf niet afhankelijk maken van herinneringsmails. Gewoon op tijd je rekeningen betalen.

ge
door gebrnaamzondermailadres 17 feb. 2020 om 05:57
Antwoorden / Vragen

Soms hè.... soms heb je in het leven situaties, die onverwacht ontstaan en waardoor de betaling van een recente bestelling NIET bovenaan je prioriteitenlijstje staat.

Situaties van overmacht, zoals bijvoorbeeld een sterfgeval, een scheiding, ziekte, om maar eens een paar voorbeelden te noemen. 


En dan is het heel prettig én bruikbaar om een herinneringsmailtje in je Primaire Postvak te ontvangen over een nog openstaande factuur. 


Dat Klarna mogelijk niet zelf over het 'verdeel-model' van de postvakken in je mailprogramma gaat, kan ik niet beoordelen. Misschien inderdaad niet en misschien dat men bijvoorbeeld mbv verschillende 'tag'-woorden wél invloed kán uitoefenen.
Of dat voor Klarna dan óók nog eens als verdienmodel zou kunnen worden ingezet? Wederom: geen idee, aangezien ik geen inzage heb daarin.

Net zo min als het overgrote deel van de mensen die hierop reageren. Dat bedoelde mensen van hun méning een wáárheid pogen te maken, ligt bij hen... 


Het valt mij op dat vraagstellers (*) regelmatig behoorlijk HARD worden 'aangepakt' in de reacties die volgen op een HULP(!)-vraag.
Ik zie een behoorlijke 'eigen schuld, dikke bult-cultuur'.

Wederom: niet iedereen is continu met Consumentenrecht bezig of is continu schérp op wat de consequenties van sommige acties (kunnen) zijn. Om wat voor reden dan ook!

Er zou sprake kunnen zijn van bovengenoemde situaties, maar bijvoorbeeld ook van een 'gewoon menselijk' moment van onoplettendheid of (achteraf) misplaatst vertrouwen. Maar ook van situaties waarin iemand minder taalvaardig is. Of waarin iemand eenvoudig door de bomen het bos niet meer ziet. Of iemand die gewoonweg een wat lager intelligentie-niveau, iets waarover vóór een ander NOOIT te verdedigen is om hIer een oordeel over te hebben/uiten. 

 

Hoe anders is het, wanneer iemand anders, op een moment dat hem of haar goed uitkomt, vanuit zijn/haar Eigen Wereldbeeld, met hun (al dan niet aanwezige) Eigen Problemen, Afleidingen en Eigen (veronderstelde) Expertise, Ervaring of Intellect, besluit om eens op deze site mee te lezen en te reageren.

Dit terwijl een Vraagsteller juist vaak, geconfronteerd met een probleem waar hij/zij zélf het antwoord niet op weet, op zoek is naar Hulo, naar een (liefst snelle) behulpzame reactie waar de Vraagsteller weer verder mee kan!!
Maar wat zij vaak krijgen, is commentaar op hun handelen of op de manier waarop zij hun probleem omschrijven. Reacties van het niveau: 'Hoe kun je nou zo stom zijn om....'. 


Helemaal de onwetende gebruiker, die in zijn/haar onschuld zijn/haar (of 'een' ????) mailadres als gebruikersnaam heeft ingevuld. Alsof zij de allergrootste zonde in de historie van de mensheid hebben begaan! 

Gelukkig zijn er ook mensen die deze gebruikers er op een respectvolle manier op wijzen én die zelfs meteen uitleggen hoe de gebruiker zijn/haar gebruikersnaam kan aanpassen! Top! 


Ik stel voor dat wij elkaar op díe manier behandelen: respectvol en behulpzaam. 

Dat is tenslotte de basis van een site (en programma) zoals Kassa: elkaar HELPEN! 


*) Ook onder de Vraagstellers zijn nu en dan 'trolls' te vinden. Vanzelfsprekend is mijn reactie niet bedoeld voor dergelijke gevallen.

ge
door gebrnaamzondermailadres 17 feb. 2020 om 05:58
Antwoorden / Vragen

Met excuus voor de lengte van mijn reactie :)

door panter22 17 feb. 2020 om 09:06
3721 Antwoorden / Vragen

Je schrijft een heel verhaal ter verdediging van mensen die het financiele overzicht missen en kopen zonder er bij na te denken of het wel kan.
Want daar gaat het om. Kun je de verleiding  om te kopen weerstaan als je weer een leuke aanbieding ziet voor iets wat je niet nodig hebt en het niet kunt betalen.
Ik heb het dan niet over een wasmachine die stuk gaat, maar over allerlei kleding  en hebbedingetjes.
Je bent zelf verantwoordelijk voor je koopgedrag en niemand anders. 
Dus als je daardoor in de problemen komt, moet je naar je eigen gedrag zien en niet de schuld bij Klarna of wie dan ook neerleggen.
Heb je geen geld, dan kun je niets kopen, En doe je het toch, dan zijn de konsekwenties voor jou.
En dan kun je hulp krijgen om weer uit de financiele problemen te komen. Dat betekent niet dat er een grote zak geld voor je klaar ligt. Het is afzien, rondkomen met nog minder geld dan je al had. 


door newmikey 17 feb. 2020 om 10:46
700 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een woordenbrei met als kernboodschap dat u zèlf niet begrijpt hoe uw eigen computer werkt en hoe u uw email beheert. Niemand hier is verantwoordelijk voor uw eigen gedrag en het is dus ook zinloos om daar mensen op aan te vallen.

Controleer gewoon voortaan regelmatig uw spambox en whitelist de emails die daar onterecht in terecht gekomen zijn met de functies die uw emailprogramma daarvoor biedt (meestal wel een knopje "géén spam" of zoiets) maar probeer hier niet de gekwetste partij te spelen.

door gerbera - 8 feb. 2020 om 12:06
5560 Antwoorden / 9 Vragen
5

U zou die mails dan ook als gewenste mail kunnen activeren. Zet de cursor op de mail, klik op de rechtermuisknop, ga naar ongewenste mail in het rolmenu en klik op "afzender nooit blokkeren". De mail komt dan in postvak in.

door marita5 - 8 feb. 2020 om 12:09
8654 Antwoorden / 14 Vragen
4

Hallo Mcvogel , 

 Dit lijkt een verdienmodel, mensen zien de mails niet

Hoezo is dit een verdienmodel ? U weet toch dat u moet betalen 

Lees hier het gegeven antwoord van Klarna , klik op de rode regels .

https://www.klacht.nl/aanmaningskosten-48/ 

https://www.klarna.com/nl/klantenservice/wat-gebeurt-er-als-ik-niet-op-tijd-betaal/

De voorwaarden : 

Kosten en (te) late betaling

Wij rekenen €0 voor het gebruik van Betaal later.

Als je nog niet aan Klarna hebt betaald op de uiterste betaaldatum genoemd in de betaalinstructies, wordt er per e-mail kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij de tweede herinnering zal Klarna  € 13,50 aanmaningskosten in rekening brengen. Bij aankopen onder € 20,- wordt € 7,50 aanmaningskosten in rekening gebracht. Blijft betaling uit dan kunnen deze kosten voor bedragen tot € 2.500,- oplopen tot 15% van het factuurbedrag, met een minimum van € 40,-

ne
door neodutchio - 8 feb. 2020 om 12:21
3279 Antwoorden / 11 Vragen
2

En vandaar is het dus ook heel belangrijk om je spambox regelmatig in te kijken. Ik mag aannemen dat u ook niet maar 1 keer per jaar uw brievenbus leeghaalt.

door tijger1 - 8 feb. 2020 om 12:21
40154 Antwoorden / 21 Vragen
2

Gewoon op tijd betalen, dan krijgt u geen aanmaningen. Ze hadden zelfs € 40 mogen rekenen. Altijd de verantwoordelijkheid afschuiven op een ander.

door aurora1 - 8 feb. 2020 om 12:35
14673 Antwoorden / 6 Vragen
1

Dank voor de mededeling.
Voortaan dan maar uw spambox controleren en uw rekeningen op tijd betalen? Ook met achteraf betaling?
Niks verdienmodel en is het niet eerder "schande" als u uw rekeningen niet betaalt? (En dan ook speciaal hier een account openen en zelfs hier klagen?)

door tenormin - 8 feb. 2020 om 13:32
15249 Antwoorden / 93 Vragen
1

Ik krijg altijd een seintje dat er ongewenste mail is, dus dan ga ik even kijken. En, zoals alle anderen ook al zeggen: u weet dat er betaald moet worden; dan laat men dat toch niet op zijn beloop? De aanmaningskosten van €13,50 zijn geen schande, dat kost Klarna ook werk. Iets wat uzelf gemakkelijk had kunnen voorkomen.

Sc
door Scherpslijper - 8 feb. 2020 om 14:16
63 Antwoorden / Vragen
2

Zulke mails niet aanmerken als gewenst en ze vervolgens in de spambox te laten zitten heeft veeleer de indruk van een "niet-betalen-model" van uw kant.

door heremietkreeft - 9 feb. 2020 om 10:30
11584 Antwoorden / 172 Vragen
2

@MCVOGEL: een werkelijk gebeurde praktijksituatie. Ik heb in het verleden meegemaakt dat berichten die ik vanuit een van mijn e-mail adressen verzond soms bij anderen soms als spam bleken te zijn aangemerkt en wel zeer bijzonder was dat dit ook het geval bleek bij berichten die ik aan mijn zakelijke e-mail adres (bij een onderwijsinstelling) zond of doorzond. Het is dus altijd zaak - en eigen verantwoordelijkheid - om uw spambox in beginsel dagelijks na te zien en als er echt onduidelijkheden lijken dan de provider benaderen. Zie ook mijn laatste zin. 
Ergo: niet over het hoofd zien! Ga na of u niet zelf een bepaalde term als 'spam te detecteren' heeft opgegeven, als dat zo is kan uw provider dat ook corrigeren resp. u adviseren.

door The Sniper - 16 feb. 2020 om 22:22
1 Antwoorden / Vragen
0

Ik heb artikel gekregen via Wish en wil het terug sturen, maar krijg van wish geen enkele gegevens retour. Nu dreigt klarna mij een aanmaning met kosten te laten betalen. Ook met klarna kom ik er met vele discussie niet uit. Zij houden vol dat ik contact moet opnemen met wish maar zij reageren niet. ben er zo klaar mee

door tijger1 16 feb. 2020 om 22:39
40154 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat heeft dat met Klarna van doen? Het is lastigzaken doen met China op dit moment. Dat moet u toch snappen?

door panter22 17 feb. 2020 om 08:46
3721 Antwoorden / Vragen

Wil je het pakket naar China terugsturen? Behalve verzendkosten, vanaf €10 is het mogelijk dat je ook nog douanekosten moet betalen.
Heeft dat allemaal wel zin voor 1 artikel?
Als je op dit soort websites koopt, moet je er rekening mee houden dat je het niet terug kunt sturen en gewoon moet betalen. Klarna int de betaling meer niet.
https://www.postnl.nl/klantenservice/buitenland/advies-opties-versturen/welk-douaneformulier-nodig

door gerbera 17 feb. 2020 om 08:57
5560 Antwoorden / 9 Vragen

OT u gebruikt het officiëel logo van Ajax, daar staat copyricht op.

door marita5 17 feb. 2020 om 10:32
8654 Antwoorden / 14 Vragen

@The Sniper , lees hier het retourbeleid van Wish , https://www.wish.com/return_policy

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

vu
vuurplaat - 8 apr. 2020 om 21:15
Vakantie & reizen

Toeristenbelasting is met maar liefst 70% verhoogd mag dit zomaar

En nu is mijn vraag kunnen we nu ook eisen dat de gemeente gilze rijen ons het te veel betaalde terug betalen om dat we nu met corona virus zitten mogen wij niet op de camping dus hebben wij 256.= euro betaald en er nog niets voor gehad we betaalde eerst 150.= euro per jaar en nu 256.= euro ik vind dit al zo acociaal dat je in je eigen land toeristenbelasting moet betalen ze doen er niets voor het ... Lees meer

to

Annuleringsverzekering tijdens coronacrisis

Mijn vrouw en ik hebben in mei in totaal 3 vluchten geboekt bij Ryan Air. Mijn vrouw moet echter in mei en juni onderzocht worden in het ziekenhuis. We hebben een verklaring van de huisarts dat ze niet kan reizen vanwege de onderzoeken. Je kunt nog steeds vluchten boeken voor de maand mei.
Op mijn (volledig onderbouwde) verzoek tot teruggave van het geld antwoord de verzekeringsmij Promovendu ... Lees meer

Th
ThereseB - 8 apr. 2020 om 20:57
Vrije tijd & tuin

Zijn de bedragen in een offerte bindend voor de leverancier of mag daar willekeurig van afgeweken worden?

We hebben een grote tuin die 20 jaar geleden door een tuinbedrijf is aangelegd. Ondertussen is mijn man al wat ouder en we wilden onze tuin wat levensbestendiger hebben. Dezelfde hovenier is 2 keer komen kijken en heeft tekening en een offerte uitgebracht waarin het aantal uren en materialen per post netjes zijn opgenomen.
Telefonisch hebben we één post in de offerte laten vallen maar v ... Lees meer