Al
door Alfons Schmitz Apr 20, 2021 om 15:30
Geldzaken & recht

Klarna vervolg

Dank voor de adviezen.
wat ik wel raar vind is het volgende.
ik was tot gisteren nog steeds in gesprek met Klarna.
die verwijzen mij om contact op te nemen met een specifieke medewerker.
Deze medewerker reageert echter niet. Al vanaf 1 april niet.
ik vind het onbehoorlijk dat die niet reageert.
mag KLARNA zonder het bericht dat ze niets meer kunnen doen de zaak zo maar uit handen geven?
ik vind dat ik recht op een reactue van die medewerker.
maar ja wat isnog mijn recht?

1424 7 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 20, 2021 om 15:32
11532 Antwoorden / 51 Vragen

U hoeft niet weer een nieuwe vraag aan te maken, reageer in uw eerste vraag. U vindt dat u recht heeft, maar vindt de ander dat ook?

Al
door Alfons Schmitz Apr 20, 2021 om 15:36
Antwoorden / 3 Vragen

Sorry,
dat had ik niet in de gaten.

Donuts
door Donuts - Apr 20, 2021 om 15:32
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U gaat toch hopelijk niet voor iedere reactie een nieuw topic openen? Reageren kan gewoon bij uw eerste topic.

Al
door Alfons Schmitz Apr 20, 2021 om 15:38
Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb het nu pas door.
sorry.
wat adviseert u mij te doen.

tijger1
door tijger1 - Apr 20, 2021 om 15:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult gewoon moeten betalen, want u kunt niet aantonen het teruggestuurd te hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 20, 2021 om 16:51
16814 Antwoorden / 202 Vragen

Na het ook hebben gelezen van uw eerste vraag kan ik helaas ook niets anders melden dat u het beste maar kunt betalen. Volgens de postwet ben u verantwoordelijk voor de verzending en is alle risico voor u. Dat is zelfs zo indien men mogelijk volstrekt onterecht meldt dat men het niet heeft ontvangen. (Postwet)

Het feit dat men u verwijst naar een persoon met een hotmail adres doet 'het ergste vermoeden'.
U kreeg al enkele verwijzingen en hetgeen ik hier laat volgen is voor een deel dubbel en lees dan vooral waar u indeze kwestie het beste melding kan doen.

Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
 ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond  .(u behoeft geen lid te zijn).

Al
door Alfons Schmitz Apr 20, 2021 om 20:17
Antwoorden / 3 Vragen

Heel hartelijk dank voor dit goede antwoord.
ik heb hier veel aan.

diumenge
door diumenge - Apr 20, 2021 om 20:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Niet dat ik verwacht dat hij er op zal reageren, maar het juiste e-mailadres is jasperbwessels@hotmail.com.

P.s. https://www.jappiechestschemas.nl/ is ook van hem..

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Apr 20, 2021 om 22:15
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Zaken doen met een Hotmail adres gebruiker?

Net als  G mail, prima voor mijn persoonlijk maar zakelijk kom je nooit betrouwbaar mee over.
Ik zou  dan niet snel zaken mee gaan doen.

En Klarna is achteraf  betaal systeem en die willen gewoon geld,   en dat  je  met dubieuze zaken doet, is voor hun niet belangrijk.

aurora1
door aurora1 - Apr 21, 2021 om 00:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Uw recht (en tevens plicht) is de rekening betalen

Ik zou die maar heel gauw betalen voordat het bedrag hoger wordt.