ni
door niet_leuk Jan 3, 2011 om 09:51
Geldzaken & recht

Kleuter "koopt" onbedoeld app uit gratis spel ipad

Ik wil graag weten of we t geld terug kunnen krijgen wat van onze crecitcard is afgeschreven. heb gratis spel uit app store Apple op ipad gezet. smurfenspel.
Nu heeft zoontje van 5 blijkbaar een paar items gekocht via dat spel.. Hij heeft hier niet een wachtwoord voor in hoeven typen,. de items kosten 19,99 en 79,99 per stuk!! Dit zijn abnormale prijzen voor itunes en het ruikt naar oplichting. Vooral omdat het blijkbaar zo ongemerkt gaat.
Wat zijn mijn rechten?

12288 35 Rapporteer

rj
door rjw - Jan 3, 2011 om 09:58
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Welk spel is het? Ik heb het net geprobeerd met een aantal lite games die op mijn iPad staan, en overal moet je het iTunes password opgeven voordat je daadwerkelijk kunt upgraden.

freya
door freya - Jan 3, 2011 om 10:22
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo niet_leuk,

Het is zeker 'niet leuk' als je dit overkomt, maar ik vrees dat je er nu niets meer aan doet. Het kopen van 'content' binnen een app (meestal betreft het een spelletje) kun je op de volgende manier blokkeren:

Ga op je iPod/iPad/iPhone naar Instellingen > Algemeen > Beperkingen en schakel deze optie in. Hierbij dien je dan een pincode op te geven. Binnen de optie 'Beperkingen' kun je dan de optie 'Kopen in programma' uitschakelen. Het is dan voor het kind niet meer mogelijk om binnen het spelletje 'content' te kopen.

m.vr.gr. Freya

nosource
door nosource - Jan 3, 2011 om 10:22
81 Antwoorden / 0 Vragen

Beste niet_leuk,

Bij het starten van het spel wordt vermeld dat er producten gekocht kunnen worden in het spel, en dat deze functionaliteit uigezet kan worden bij de instellingen.
Zie ook: http://www.cultofmac.com/smurf-game-ads-warning-to-stop-parents-seeing-red/73998

ni
door niet_leuk - Jan 3, 2011 om 10:29
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=rjw schreef op maandag 3 jan 2011, 09:58]Welk spel is het? Ik heb het net geprobeerd met een aantal lite games die op mijn iPad staan, en overal moet je het iTunes password opgeven voordat je daadwerkelijk kunt upgraden.

lees dit maar http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/kinderspel-om-creditcard-te-plunderen-met-smurfs-village/speel/1/

ni
door niet_leuk - Jan 3, 2011 om 10:30
5 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb gewoon wat gratis spellen op ipad gezet en niet gekeken naar de voorwaarden.
Ik heb zelf Hipstamatic voor iphone gekocht en telkens als ik binnen die app iets wil bijkopen, moet ik wachtwoord invullen en bevestigen,.
Wist niet van het bestaan af van spellen waar dit zomaar kan..

quantas
door quantas - Jan 3, 2011 om 11:16
670 Antwoorden / 0 Vragen

Nee en Apple verwacht ook niet dat er een kind van 5 jaar zonder ouderlijk toezicht op dat ding gaat zitten spelen, zullen we de zaken eens even omdraaien dan.

Uw kind van 5 is niet handelingsbekwaam maar u toch wel mag ik hopen, u laat willens en wetens een kind van 5 op zo'n apparaat spelen dat is gewoonweg geen speelgoed voor die leeftijd en 2 dan quote ik u zelf nog maar even ik heb gewoon wat gratis spellen op ipad gezet en niet gekeken naar de voorwaarden.
, ik heb het net zelf even gedaan en wel gelezen en ja het staat er allemaal duidelijk in.

Dus conclusie wie zijn billen brand zal op de blaren moeten zitten.

En nergens zeg ik dat u geld teveel heeft ik zei of men heeft geld teveel

cathy1
door cathy1 - Jan 3, 2011 om 11:19
125 Antwoorden / 2 Vragen

Ik kan me voorstellen dat je gefrustreerd bent, en idd het zijn wel erg hoge bedragen want meestal gaat het bij itunes om kleine bedragen.
Echter, jij geeft zelf aan in een van je vorige posts dat jíj het spel er op hebt gezet (dus niet de 5-jarige) en dat jij de voorwaarden niet bekeken hebt maar deze heb je wel moeten accepteren om het op je ipad te kunnen zetten.

Dusssss... toch maar voorwaarden lezen volgende keer? En ja.. ook dat doet bijna niemand (en ik ook niet altijd hoor), maar blijkt toch vaak wel nodig.

di
door dirk2 - Jan 3, 2011 om 11:22
364 Antwoorden / 21 Vragen

Voor dit soort zaken kan je het beste contact opnemen met de redactie van Kassa.

Als ik een vraag of item heb voor 'Kassa' of de 'Belbus', waar kan ik die aan richten?

U kunt een email sturen naar kassa(at)vara.nl. De Belbus is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 13.30 uur op 035 – 6722722 of belbus(at)vara.nl

Succes beste niet_leuk

freya
door freya - Jan 3, 2011 om 11:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan me best voorstellen dat de TS hiervan is geschrokken. Je verwacht dit soort dingen niet als je een app koopt van €0,79 of een 'gratis' app download. Het is ook iets nieuws dat pas sinds de laatste paar vesies van het iOS, dat op het apparaat staat, mogelijk is. Het is een functionaliteit die Apple heeft toegevoegd (in-app purchase) waarbij ontwikkelaars van programmaatjes (lees: spelletjes) de mogelijkheid hebben gekregen om gebruikers binnen het programma 'content' te laten kopen. En het is natuurlijk ook buiten alle proportie dat je een gratis app download en dan blijkbaar 'content' ter waarde van €80 kunt kopen. Het mag duidelijk zijn dat de makers van dergelijke spelletjes anticiperen op het 'argeloze' gedrag van kinderen en ouders die het niet in de gaten hebben. Mijns inziens een verwerpelijke moraal van de makers van het programma.
Want laten we wel wezen, geen enkele content binnen een spelletje rechtvaardigt een bedrag van €80. De meest luxe, mooie spellen die je in de winkel kunt kopen voor je computer hoeven niet meer dan een paar tientjes te kosten. Dit is gewoon geldklopperij en het zou Apple sieren als ze wat meer regels zouden stellen aan dit 'in-app' aankopen doen.

@niet_leuk:
Begin nu maar eerst aan het blokkeren van die aankoopmogelijk zoals ik dat eerder beschreef, dan voorkom je in ieder geval dat het nog eens gebeurt.

Freya

rj
door rjw - Jan 3, 2011 om 12:19
3259 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=niet_leuk schreef op maandag 3 jan 2011, 10:30]
ik heb gewoon wat gratis spellen op ipad gezet en niet gekeken naar de voorwaarden.
Ik heb zelf Hipstamatic voor iphone gekocht en telkens als ik binnen die app iets wil bijkopen, moet ik wachtwoord invullen en bevestigen,.
Wist niet van het bestaan af van spellen waar dit zomaar kan..

Ik heb het net even geprobeerd en op het eerste schermpje wordt meteen aangegeven dat het spel betaalde content bevat die op je iTunes account worden gecharged. Er staat ook bij hoe je dat uit moet zetten. Veel verder kan de verantwoordelijkheid van een leverancier niet gaan lijkt me. Die moet uiteindelijk ook ergens van leven, dus als iets gratis wordt aangeboden, moet er iets anders zijn waaraan men verdient.

birdies
door birdies - Jan 3, 2011 om 18:45
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Ik heb het net even geprobeerd en op het eerste schermpje wordt meteen aangegeven dat het spel betaalde content bevat die op je iTunes account worden gecharged. Er staat ook bij hoe je dat uit moet zetten. Veel verder kan de verantwoordelijkheid van een leverancier niet gaan lijkt me........

Kortom: moeders te belabberd om e.e.a. goed door te lezen. Bekend verschijnsel hier op het forum. Met oplichting heeft het niks te maken.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 3, 2011 om 19:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

ER kan dus nooit bekeken worden dat het door een kleuter is gedaan, dus u moet zelf er voor zorgen dat dit dus niet mogelijk is. De verantwoording ligt dan ook voor 100% bij u.

börgemeister
door börgemeister - Jan 4, 2011 om 01:43
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=niet_leuk schreef op maandag 3 jan 2011, 09:51]Ik wil graag weten of we t geld terug kunnen krijgen wat van onze crecitcard is afgeschreven. heb gratis spel uit app store Apple op ipad gezet. smurfenspel.
Nu heeft zoontje van 5 blijkbaar een paar items gekocht via dat spel.. Hij heeft hier niet een wachtwoord voor in hoeven typen,. de items kosten 19,99 en 79,99 per stuk!! Dit zijn abnormale prijzen voor itunes en het ruikt naar oplichting. Vooral omdat het blijkbaar zo ongemerkt gaat.
Wat zijn mijn rechten?

Hier zij al meer klachten over bekend dat kinderen onbedoeld de ouder(s) op kosten jagen door applicaties toe te voegen en daar leeft het 'gratis (basis) spel' van.

Wat ik niet snap is hoe komt een kleuter van vijf jaar oud aan de 'creditcard' gegevens?

di
door dirk2 - Jan 4, 2011 om 09:23
364 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is nu ook de vraag van niet_leuk, welke rechten heb je als consument als een ander zonder pin software kan kopen met jouw ipad.

ni
door niet_leuk - Jan 4, 2011 om 09:30
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=börgemeister schreef op dinsdag 4 jan 2011, 01:43][quote=niet_leuk schreef op maandag 3 jan 2011, 09:51]Ik wil graag weten of we t geld terug kunnen krijgen wat van onze crecitcard is afgeschreven. heb gratis spel uit app store Apple op ipad gezet. smurfenspel.
Nu heeft zoontje van 5 blijkbaar een paar items gekocht via dat spel.. Hij heeft hier niet een wachtwoord voor in hoeven typen,. de items kosten 19,99 en 79,99 per stuk!! Dit zijn abnormale prijzen voor itunes en het ruikt naar oplichting. Vooral omdat het blijkbaar zo ongemerkt gaat.
Wat zijn mijn rechten?

Hier zij al meer klachten over bekend dat kinderen onbedoeld de ouder(s) op kosten jagen door applicaties toe te voegen en daar leeft het 'gratis (basis) spel' van.

Wat ik niet snap is hoe komt een kleuter van vijf jaar oud aan de 'creditcard' gegevens?

Dat is idd mijn vraag..waarom het mogelijk is om in dat spel dingen te "kopen" zonder wachtwoorden etc.
De creditcard gegevens zijn bekend via itunes .

di
door dirk2 - Jan 4, 2011 om 09:42
364 Antwoorden / 21 Vragen

Contact opnemen met ConsuWijzer

Komt u websites tegen die zich niet houden aan de regels? Bijvoorbeeld doordat ze niet genoeg informatie geven, of doordat u er gemakkelijk per ongeluk iets koopt? Neem dan contact op met ConsuWijzer.

link

di
door dirk2 - Jan 4, 2011 om 09:59
364 Antwoorden / 21 Vragen

Heeft U ook contact opgenomen met de bank/ de uitgever van de kredietkaart?

freya
door freya - Jan 4, 2011 om 10:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dirk2 schreef op dinsdag 4 jan 2011, 09:42]Contact opnemen met ConsuWijzer

Komt u websites tegen die zich niet houden aan de regels? Bijvoorbeeld doordat ze niet genoeg informatie geven, of doordat u er gemakkelijk per ongeluk iets koopt? Neem dan contact op met ConsuWijzer.

link

Met de/een website heeft het niets te maken. Om te beginnen doe je de aankopen in de iTunes-store via het programma iTunes of rechtstreeks vanaf je mobiele apparaat. Daar komt dus geen website aan te pas. Daarnaast heeft het ook niets met Apple te maken, zij zijn alleen maar een platform om die 'apps' te verkopen. En verder betreft het een 'functionaliteit', binnen de app, om 'content' te kopen. Zoals al enkele malen in dit topic is genoemd, word je bij de eerste keer opstarten van de betreffende app gewaarschuwd dat er 'content' gekocht kan worden en dat hiermee je iTunesaccount belast wordt. Ook wordt aangegeven dat je dit 'aankopen doen binnen de app' kunt uitschakelen. En tenslotte wordt er om je inlogcode van de iTunes-store gevraagd, zodra je 'content' wil gaan kopen.
Er zijn dus genoeg momenten waarop je gewaarschuwd wordt dat het je mogelijk geld kan gaan kosten.

Het enige waar je vraagtekens bij zou kunnen zetten is, in hoeverre is het niet tenminste twijfelachtig te noemen, dat makers van dergelijke apps, de app vaak 'gratis' aanbieden, maar je binnen de app wel content van b.v. €80 kunt kopen. (Maar dit punt had ik al eerder genoemd)

Freya

di
door dirk2 - Jan 4, 2011 om 10:11
364 Antwoorden / 21 Vragen

Dat snap ik, maar het gaat om hetzelfde, iets onbedoeld kopen. Je kan wel op alle slakken zout gaan leggen. Als er genoeg meldingen komen dan zullen ze de tekst aanpassen neem ik aan.
Je kan met een "one click" iets kopen, gemak dient de mens en de kassa moet ook rinkelen.
Bovendien kan je voor dat geld een heel spel kopen ipv een deel van een spel. Ruikt dus toch naar slechte bedoelingen van deze aanbieder.

ni
door niet_leuk - Jan 4, 2011 om 11:47
5 Antwoorden / 1 Vragen

er is dus idd niet om een wachtwoord/pin gevraagd en dat is waar het om draait..
Dat je dit nu kunt uitzetten, weet ik onderhand wel..maar vorige week dus nog niet!

Redacteur
door Redacteur - Jan 5, 2011 om 10:31
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Beste experts,

Wij hebben diverse off-topic reacties verwijderd. Graag alleen ontopic reageren.

Met vriendelijke groet,

Kassa-online

vr1944
door vr1944 - Jan 5, 2011 om 12:56
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Met 5 jaar al weten hoe je een wachtwoord en gebruikersnaam moet invullen vind knap,want je moet al inloggen als je een gratis app wilt downloaden bij I tunes.Meeste creditmaatschappijen vragen om een extra beveligingscode.Merkwaardig dat dit allemaal zomaar kan Succes met het terug vorderen

tucker
door tucker - Jan 5, 2011 om 13:03
136 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=dirk2 schreef op dinsdag 4 jan 2011, 09:23]Dat is nu ook de vraag van niet_leuk, welke rechten heb je als consument als een ander zonder pin software kan kopen met jouw ipad.

Het is JOUW ipad, dus JOUW verantwoordelijkheid aan wie je hem te leen geeft en wat diegene ermee uitspookt.

vr1944
door vr1944 - Jan 5, 2011 om 13:17
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Als je bij I tunes een account wilt openen vragen ze direct om je creditcard gegevens ook als je op dat moment niets wil kopen anders krijg je je account niet rond.Misschien voor KASSA een taak om te waarschuwen dat vooral niet te doe

=redacteur schreef op woensdag 5 jan 2011, 10:31: Beste experts,

Wij hebben diverse off-topic reacties verwijderd. Graag alleen ontopic reageren.

Met vriendelijke groet,

Kassa-online

ti
door tieuwe - Jan 5, 2011 om 13:24
18 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals Freya al aangeeft zijn er wel een aantal waarschuwingen waardoor je kan weten dat het je geld kan kosten.

Het blijkt ook dat er een functie binnen de iPad / iPhone zit waarmee je het anakopen binnen een App kan uitschakelen.

Naar mijn mening zou het Apple netjes staan om de consument bewust de optie (om binnen een App te willen betalen voor content) in te laten schakelen.

Oftewel; in plaats van de optie betalen standaard in te schakelen, zou Apple deze optie ook standaard uit kunnen schakelen... just my 2 cents ;)

birdies
door birdies - Jan 5, 2011 om 13:29
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Oftewel; in plaats van de optie betalen standaard in te schakelen, zou Apple deze optie ook standaard uit kunnen schakelen......

Oftewel: volwassenen behandelen als een stel incapabele kleuters! Als je volwassen speelgoedjes koopt, moet je daar ook naar handelen.

eltiena
door eltiena - Jan 5, 2011 om 13:56
17 Antwoorden / 3 Vragen

@quantas... de duim weer omhoog! naar 9
Ik vind het een vreemd verhaal
Meer van... Hoe zullen we dit es aanpakken om er onderuit te kunnen komen...
vr groeten eltien

ni
door niet_leuk - Jan 5, 2011 om 23:02
5 Antwoorden / 1 Vragen

We hebben in Itunes bij de afgeschreven bedragen de optie "probleem melden" aangeklikt en gemaild wat er gebeurt was.
Itunes heeft vandaag gereageerd en het geld wordt teruggestort! Zonder vragen en moeilijk doen..

Dat zegt wel iets over wat er aan de hand is!

Bedankt Freya en Tiewe voor jullie volwassen reacties!

freya
door freya - Jan 5, 2011 om 23:09
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Fijn dat Apple het op deze manier opgelost heeft. Kennelijk zien ze ook wel in dat er blijkbaar 'makers van apps' zijn, die de goedbedoelde functie van Apple (het kopen van content binnen een app), misbruiken door onredelijk hoge vergoedingen te vragen voor die content.
Hopelijk gaan ze er ook daadwerkelijk iets aan doen....

Freya

tr
door trebla - Jan 6, 2011 om 15:55
14 Antwoorden / 0 Vragen

Het is het nieuwste modewoordje: "app". Nee, niet mijn voor- of roepnaam want die is Ab met een B dus. APP staat voor 'application' en is het Anglikaanse equivalent -als het dan toch moeilijk moet doe ik even mee- voor het Nederlandse woord applikatie of, nog Nederlandser: toepassing.
Een toepassing of aanvullingsprogrammaatje voor op je PC. mobiele telefoon, iPad o.i.d. In feite is een update ook een applikatie, app. dus
Ab Woudstra

ma
door mary61272 - Feb 4, 2011 om 15:25
4 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb het zelfde aan de hand gehad, me man had het gratis spel er op gezet en ons zoontje had binnen een kwartier 100 euro aan die besjes gekocht, we kwamen er nog niet eens achter door het spel maar via de rekening... onze kinderen kunnen we er niet op aanspreken die zijn er veelste klein voor.
Ik ben gaan mailen, wel in het engels waar ik heel slecht in ben, ik heb me geld terug gevraagd en anders overweeg ik juridische stappen, ze hebben nu een melding erbij gezet van dat het veel geld kan gaan kosten, en dat je het spel eigenlijk na een kwartier pas kan geven aan je kind, want dan werkt het ww niet mee op itunes.

dit is de mail die ik van het smurfenspel heb gehad.....

Hello,

We apologize for this incident. It must have been frustrating to see a charge you did not expect. While Smurfs' Village is free to download and play, it does contain in-application purchases for an in-game currency ("Smurfberries").

Your purchase of the Smurfs game and Smurfberries is governed by the Apple iTunes Store terms and conditions. Although the game always prompts the user with confirmation of an in-app purchase of Smurfberries followed by an entry of the password, we suspect your child’s inadvertent purchase took place during the 15 minute interval after you downloaded the game (or other application that requires entry of an iTunes password) when an additional in-app purchase does not require a re-entry of the password.
Unfortunately, this is a feature of Apple’s iOS software and we, as a game developer, cannot change this Apple feature. After the 15 minute interval, the user cannot purchase Smurfberries without reentering his or her password. We are taking additional steps to ensure new customers are well aware of this Apple feature.

You may seek a refund of your child’s inadvertent purchase by contacting Apple. Following is the recommended procedure:

Click on the following link: http://www.apple.com/support/itunes/
There is a series of gray buttons under the heading “Get Customer Service” in the middle of the page. Click on "iTunes Store Account and Billing" and then click "Billing Inquiries" from the dropdown menu.
After clicking "Billing Inquiries," you should see a grey "E-mail Us" button. Clicking that will take you to a customer service form (which will ask for your iTunes account information) where you can fill in the details of your request.
If you encounter any issues, please let us know.

Kind regards,

Capcom Mobile

Hallo,

Onze excuses voor dit incident. Het moet frustrerend zijn geweest om een heffing die je niet verwachtte te zien. Terwijl Smurfen 'Village is gratis te downloaden en te spelen, bevat het in-applicatie aankopen voor een in-game valuta ("Smurfberries").

Uw aankoop van de Smurfen spel en Smurfberries wordt beheerst door de Apple iTunes Store voorwaarden. Hoewel het spel altijd vraagt de gebruiker met een bevestiging van een in-app aankoop van Smurfberries gevolgd door een vermelding van het wachtwoord, we vermoeden dat uw kind per ongeluk de aankoop vond plaats tijdens de interval van 15 minuten nadat je het spel gedownload (of een andere applicatie die toegang vereist van een iTunes-wachtwoord) Als er een extra in-app aankopen niet een re-entry van het wachtwoord vereisen.
Helaas, dit is een kenmerk van IOS-software van Apple en wij, als een game-ontwikkelaar, kan niet veranderen deze Apple functie. Na de interval van 15 minuten, kan de gebruiker niet kopen Smurfberries zonder opnieuw in te voeren zijn of haar wachtwoord. We nemen extra maatregelen om ervoor te zorgen nieuwe klanten zijn zich terdege bewust van deze Apple functie.

Kun je proberen een terugbetaling van onbedoelde uw kind aankoop door contact opneemt met Apple. Hieronder vindt u de aanbevolen procedure:

Klik op de volgende link: http://www.apple.com/support/itunes/
Er is een serie van grijze knoppen onder het kopje "Get Customer Service" in het midden van de pagina. Klik op "iTunes Store-account en facturering" en klik vervolgens op "vragen over facturering" uit het dropdown menu.
Na het klikken op "vragen over facturering," zie je een grijze "E-mail ons" knop. Te klikken die u zal nemen om de klantenservice vorm (die zal vragen om je iTunes-account informatie), waar u kunt invullen in de details van uw aanvraag.
Als u problemen eventuele problemen, laat het ons dan weten.

Met vriendelijke groet,

Capcom Mobile

kom ik er niet uit mail ik ze gewoon weer....

ik hoop dat u er ook iets aan heeft..

mvg mary

ma
door mary61272 - Feb 4, 2011 om 15:27
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Onze excuses voor dit incident. Het moet frustrerend zijn geweest om een heffing die je niet verwachtte te zien. Terwijl Smurfen 'Village is gratis te downloaden en te spelen, bevat het in-applicatie aankopen voor een in-game valuta ("Smurfberries").

Uw aankoop van de Smurfen spel en Smurfberries wordt beheerst door de Apple iTunes Store voorwaarden. Hoewel het spel altijd vraagt de gebruiker met een bevestiging van een in-app aankoop van Smurfberries gevolgd door een vermelding van het wachtwoord, we vermoeden dat uw kind per ongeluk de aankoop vond plaats tijdens de interval van 15 minuten nadat je het spel gedownload (of een andere applicatie die toegang vereist van een iTunes-wachtwoord) Als er een extra in-app aankopen niet een re-entry van het wachtwoord vereisen.
Helaas, dit is een kenmerk van IOS-software van Apple en wij, als een game-ontwikkelaar, kan niet veranderen deze Apple functie. Na de interval van 15 minuten, kan de gebruiker niet kopen Smurfberries zonder opnieuw in te voeren zijn of haar wachtwoord. We nemen extra maatregelen om ervoor te zorgen nieuwe klanten zijn zich terdege bewust van deze Apple functie.

Kun je proberen een terugbetaling van onbedoelde uw kind aankoop door contact opneemt met Apple. Hieronder vindt u de aanbevolen procedure:

Klik op de volgende link: http://www.apple.com/support/itunes/
Er is een serie van grijze knoppen onder het kopje "Get Customer Service" in het midden van de pagina. Klik op "iTunes Store-account en facturering" en klik vervolgens op "vragen over facturering" uit het dropdown menu.
Na het klikken op "vragen over facturering," zie je een grijze "E-mail ons" knop. Te klikken die u zal nemen om de klantenservice vorm (die zal vragen om je iTunes-account informatie), waar u kunt invullen in de details van uw aanvraag.
Als u problemen eventuele problemen, laat het ons dan weten.

Met vriendelijke groet,

Capcom Mobile

vertaald uit dit stukje

Hallo,

Onze excuses voor dit incident. Het moet frustrerend zijn geweest om een heffing die je niet verwachtte te zien. Terwijl Smurfen 'Village is gratis te downloaden en te spelen, bevat het in-applicatie aankopen voor een in-game valuta ("Smurfberries").

Uw aankoop van de Smurfen spel en Smurfberries wordt beheerst door de Apple iTunes Store voorwaarden. Hoewel het spel altijd vraagt de gebruiker met een bevestiging van een in-app aankoop van Smurfberries gevolgd door een vermelding van het wachtwoord, we vermoeden dat uw kind per ongeluk de aankoop vond plaats tijdens de interval van 15 minuten nadat je het spel gedownload (of een andere applicatie die toegang vereist van een iTunes-wachtwoord) Als er een extra in-app aankopen niet een re-entry van het wachtwoord vereisen.
Helaas, dit is een kenmerk van IOS-software van Apple en wij, als een game-ontwikkelaar, kan niet veranderen deze Apple functie. Na de interval van 15 minuten, kan de gebruiker niet kopen Smurfberries zonder opnieuw in te voeren zijn of haar wachtwoord. We nemen extra maatregelen om ervoor te zorgen nieuwe klanten zijn zich terdege bewust van deze Apple functie.

Kun je proberen een terugbetaling van onbedoelde uw kind aankoop door contact opneemt met Apple. Hieronder vindt u de aanbevolen procedure:

Klik op de volgende link: http://www.apple.com/support/itunes/
Er is een serie van grijze knoppen onder het kopje "Get Customer Service" in het midden van de pagina. Klik op "iTunes Store-account en facturering" en klik vervolgens op "vragen over facturering" uit het dropdown menu.
Na het klikken op "vragen over facturering," zie je een grijze "E-mail ons" knop. Te klikken die u zal nemen om de klantenservice vorm (die zal vragen om je iTunes-account informatie), waar u kunt invullen in de details van uw aanvraag.
Als u problemen eventuele problemen, laat het ons dan weten.

Met vriendelijke groet,

Capcom Mobile

ma
door mary61272 - Feb 4, 2011 om 15:53
4 Antwoorden / 0 Vragen

oeps, zag pagina 2 niet, ik zie dat het bij u is opgelost, nou bij ons nog, mvg mary

qu
door queennr1 - Mar 31, 2011 om 09:29
63 Antwoorden / 4 Vragen

Nee je kan geen geld terug krijgen het is jouw eigenschuld, aankopen kanje blokkeren en wil dit niet kanje er voor zorgen dat je alleenm et eeniTunes kaart iets kan kopen.

Als je slim bent dan handel je als volgt....
1 open iTunes
2 log in op je account in de store
3 ga naar betaalgegevens
4 vink het vinkje geen aan
5 sluit af na bewaren.

Nu kan niemand meer iets van je creditard halen, en moet je altijd een iTunescard kopen.

ma
door mary61272 - Mar 31, 2011 om 20:29
4 Antwoorden / 0 Vragen

Queen: ik heb alles tot de laatste cent terug gehad. Ik weet dat het onze eigen schuld was, maar nu hebben ze een waarschuwing bij de app staan. Nu als we wat binnen halen, zetten we de iPhone/ipad uit of wachten een kwartier nadat het ww is gereset. En de kids kunnen zonder aankopen een spelletje doen...

Bedankt voor je tips, Mary