Maarten Oberman
door Maarten Oberman Oct 20, 2020 om 23:08
Geldzaken & recht

KNAB blokkeert cardreader zonder klant te informeren

Knab had betalen met mijn card reader via Ideal ON-aangekondigd geblokkeerd, service desk kwam eerst met cookies wissen andere browser etc natuurlijk onzin, maar ja, na een half uur wachten en gebeld met KNAB/020, wilde ze het na vele vragen beyalen met ideal en de cardreader weer vrijgeven, Card reader betalen hadden ze geblokkeerd, omdat KNAB dat niet meer wil als beleid. Tsja en de klant maar even niet informeren, wat kan ik hier tegen doen?
met vriendelijke groeten
Maarten Oberman

PS:ik zag een week of wat  geleden jullie programma over de knab, dit zou er aardig inpassen als deel 2, toen zeiden ze nog: we gaan het beter doen; ik zal wel niet de enige zijn; ik heb meer de indruk dat ze nog steeds de klanten proberen weg te krijgen die nog met de acrd reader wat willen doen

1619 5 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 20, 2020 om 23:21
11538 Antwoorden / 51 Vragen

Kennelijk willen ze van die cardreader af en over naar de app. Wellicht hebben ze op de een of andere manier wat gestuurd wat niet door u ontvangen is. U zult toch (waarschijnlijk) moeten wennen aan geen cardreader maar app. Niets is voor eeuwig.

Maarten Oberman
door Maarten Oberman Oct 21, 2020 om 14:49
Antwoorden / 1 Vragen

Helaas ze hebben niets gestuurd, niet alleen heb ik niks ontvangen, maar dat zeiden ze in het tfn gesprek met mij ook nog eens, tsja niets is voor eeuwig, nee maar  wat goed is ,moet je niet willen verbeteren en de card reader voor hier thuis met ideal doet het prima ... en een dumphone met een ipad doet het voor mij beter en efficienter dan een smartphone; misschien proberen ze te bezuinigen op card readers en willen ze parasiteren op de smartphone van gebruikers

diumenge
door diumenge - Oct 20, 2020 om 23:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat kan je hier tegen doen? Van bank wisselen.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 21, 2020 om 10:11
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Kan het zijn dat uw vraag meer bedoeld is voor de redactie www.kassa@bnnvara.nl omdat wij als vrijwilligers die op basis van eigen kennis, ervaring etc. consumenten proberen bij te staan bij problemen geen uitzending maken?

Aangezien u kennelijk een klacht heeft over een bankinstelling kan ik u wel verwijzen naar: www.kifid.nl en begin dan met een vraag/opmerking aan de ombudsman van KiFiD.

Maarten Oberman
door Maarten Oberman Oct 21, 2020 om 14:46
Antwoorden / 1 Vragen

Goed advies ga ik doen dank!

rj
door rjw Oct 21, 2020 om 16:51
3260 Antwoorden / 5 Vragen

Lekker de kifid overbelasten voor zo'n minor issue.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 21, 2020 om 16:57
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Het is aan de vraagsteller om dat wel of niet te doen. En als de vraag naar KiFiD gaat is het aan KiFiD om te reageren. Vraagsteller vindt het lijkt mij geen minor issue.
U mag het voor wat mij betreft 'lekker overbelasten' vinden.  Ik heb in deze nog wel een suggestie: lees de regels van deze site nog eens na.

M.a.w. Als u een betere of minder lekker belastende oplossing weet, geef dat dan te kennen!

Topantwoord

rj
door rjw - Oct 21, 2020 om 10:13
3260 Antwoorden / 5 Vragen

En wat zei KNAB toen je vroeg waarom ze geen communicatie over dit onderwerp hadden gedaan?

Maarten Oberman
door Maarten Oberman Oct 21, 2020 om 14:46
Antwoorden / 1 Vragen

ze waren  er nog niet aan toegekomen om de klanten te informeren, ze vodnen het urgenter om phising tegen te gaan, zat wel 10 dagen tussen eerste blokkade en  bel;eln met ze

diumenge
door diumenge - Oct 21, 2020 om 17:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus nu doet een bank wél wat om fraude te voorkomen en dan is het weer niet goed.

DOOR MAARTEN OBERMAN 21 OKT. 2020 OM 14:46
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

ze waren  er nog niet aan toegekomen om de klanten te informeren, ze vodnen het urgenter om phising tegen te gaan, zat wel 10 dagen tussen eerste blokkade en  bel;eln met ze