bl
door blackboard Aug 17, 2009 om 22:09
Geldzaken & recht

Kortlopende lening van ca. 2 maanden?

Hallo,

Ik heb op het moment een zeer mooie wagen op het oog voor circuit gebruik, welke waarschijnlijk niet al te lang te koop zal zijn.

Deze wagen zou ik graag willen kopen, echter heb ik niet per direct de centen op mijn bankrekening staan. Daar moet ik namelijk eerst mijn huidige hobby wagen voor verkopen. Als ik deze heb verkocht heb ik ruim voldoende geld om de circuitwagen te betalen.

Maar de kans is groot dat de wagen al verkocht is voordat ik mijn eigen wagen verkocht heb.

Is het mogelijk om een lening af te sluiten met een zéér korte looptijd voor een bedrag van circa 5000 euro, met een looptijd van circa 2 maanden? En wat zijn de eventuele kosten die hieraan hangen? In de tussentijd kan ik mijn huidige wagen verkopen en de lening afsluiten.

Groet.

10104 6 Rapporteer

stacey
door stacey - Aug 17, 2009 om 22:30
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ik denk dat doorlopend krediet aanvragen in dit geval wellicht handiger is dan persoonlijke lening( veelal zijn die min. 1 jaar en vaak niet boetevrij in te lossen) als je je dan daarna maar niet weer laat verleiden opnieuw geld/krediet op te nemen als je het opgenomen krediet hebt terug gestort.

Maar wellicht is de boete voor voortijdig inlossen PL weer lager dan hogere rente van doorlopend krediet.......je moet even gaan vergelijken en rekenen dus.

Informeer je even over kosten en voorwaarden, genoeg te vinden op internet bij verschillende aanbieders en kijk uit voor eventueel bijkomende kosten.

Succes,

la
door lariekoek - Aug 19, 2009 om 13:22
3 Antwoorden / 2 Vragen

Heb zelf hele slechte ervaringen met de DSB bank.NOOIT met deze bank in zee gaan aub.

ko
door koningsjpc - Aug 19, 2009 om 13:40
68 Antwoorden / 4 Vragen

Gewoon bij je bank een doorlopend krediet afsluiten, dus NIET bij lenen.nl., Frisia, Becam en consorten. Je betaalt dan rente over het opgenomen bedrag en los je na 2 maanden weer het hele bedrag af, dan ben je ook gelijk van je schuld af. Contract opzeggen, zodat je niet in de verleiding komt, om het bedrag weer op te nemen, met alle gevolgen vandien.

Persoonlijke lening is m.i. duurder, mede omdat rente over de hele looptijd wordt berekend en omdat je dan vervroegd gaat aflossen, je boeterente kwijt bent en ik denk, dat dit bedrag hoger zal zal (verschuldigde bedrag hele looptijd minus boeterente) als de rente op je doorlopend krediet over 2 maanden. Deze rente wordt n.l. per maand berekend over het dan openstaande saldo.

Is er ook niemand in vrienden/familie/kennissenkring, die je het geld wil lenen (tegen rente???)

Kosten zijn er verder, behalve rente, niet.

Sparen is uiteraard voordeliger.

Jan Konings

ch
door chrisantonis - Aug 19, 2009 om 14:49
63 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Blackboard,

Probeert u misschien op deze manier iemand te strikken om geld aan u te lenen? Ik bedoel als het om 5000 euro hangt en u er goed voor bent kunt u het bij elke bank krijgen. Als u een circuitwagen op het oog hebt en u moet uw hobbywagen er voor verkopen dan heeft u dus geen hobbywagen meer! Kunt u met de circuitwagen wel op de weg? Verder, geld lenen kost veel geld!

bl
door blackboard - Aug 19, 2009 om 16:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Probeert u misschien op deze manier iemand te strikken om geld aan u te lenen? Ik bedoel als het om 5000 euro hangt en u er goed voor bent kunt u het bij elke bank krijgen. Als u een circuitwagen op het oog hebt en u moet uw hobbywagen er voor verkopen dan heeft u dus geen hobbywagen meer! Kunt u met de circuitwagen wel op de weg? Verder, geld lenen kost veel geld!

Allereerst allemaal al bedankt voor het antwoorden!

En nee ik probeer helemaal niet op deze manier iemand te strikken om geld aan mij te lenen. Ik vraag dit omdat ik 0,0 ervaring heb met lenen (ik ben overigens ook geen groot voorstander van lenen om zaken te kunnen betalen die je je normaal gesproken niet zou kunnen veroorloven) en er rond deze kwestie weinig tot niets te vinden is op het internet.

Maar als ik het goed begrijp betaal je uiteindelijk grof geld voor een dergelijke lening, en dat is het mij eigenlijk ook weer niet waard. Misschien toch verstandiger om eventueel bij familie te lobbyen.

door 101118 - Aug 19, 2009 om 19:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

gewoon bij je eigen bank, het beste bij abnamro.

Je betaalt rente over de echte schuld, ongeveer 2% aflossing per maand, dus E 100,-  Zodra eigen auto is verkocht los je het openstaande saldo in een keer af.

Veronderstel dat je precies 2 maanden E 5000,- schuld hebt, daarover rente, plusminus 10% op jaarbasis is totaal E 500,- : 12 x 2 = ongeveer E 85,-

Meteen daarna lening aflossen, kan zonder boete, je krijgt elke maand een gedetailleerd overzicht, wat wil je nog meer???

In elke geval geen bemoeienis van de familie!!!!!

Eventueel kredietfaciliteit laten bestaan met o saldo voor volgende eventualiteiten, lekker gemakkelijk en voor het aanhouden van dit krediet

worden geen extra kosten berekend.

gr. Jan