ol
door oleander12 Oct 31, 2020 om 16:20
Geldzaken & recht

Kosten aanvragen zorgtoeslag

De tweeling van mijn zusje is achttien geworden en ze hebben onlangs met hun moeder zorgtoeslag aangevraagd. Ze dachten op de website van de Belastingdienst te zitten en hebben € 39 per persoon betaald. Nu heb ik even meegekeken en het blijkt dat ze via zoeken op de website toeslagenaanvraag.nl terecht zijn gekomen. Ik vind dit ontzettend triest want ze kunnen al nauwelijks rondkomen en zijn onnodig op kosten gejaagd. Is hier nu nog iets aan te doen?

3891 13 Rapporteer

ne
door neodutchio - Oct 31, 2020 om 16:30
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wat zou er aan te doen kunnen zijn? Er is een aanvraag ingezien en deze partij wil graag betaald worden voor het werk dat ze verrichten. Duur leergeld dus. Dat ze onnodig op kosten gejaagd zijn klopt niet, ze hebben dit zichzelf aangedaan. Eerst klikken op een ADV en daarna niet goed gekeken waar ze wat deden.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Oct 31, 2020 om 16:45
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Oleander12 ,

Veelgestelde Vragen , klik op de rode regels .

Kan ik mijn aanvraag of wijziging annuleren?

U kunt uw aanvraag kosteloos binnen 14 dagen annuleren. Hiervoor kunt u het contactformulier gebruiken of u kunt ons een e-mail sturen .

http://www.toeslagenaanvraag.nl/faq/

ol
door oleander12 - Oct 31, 2020 om 16:57
22 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor dit antwoord Maritas, heel blij mee. Ook de andere 2 reageerders bedankt, die hebben nu ook weer wat geleerd.

tijger1
door tijger1 Oct 31, 2020 om 17:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die wisten dat allang.

Ag
door Agamemnon Oct 31, 2020 om 23:32
82 Antwoorden / 7 Vragen

Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je je reeds betaalde geld terugkrijgt als je annuleert. Het annuleren zelf is weliswaar gratis maar de "reeds gemaakte kosten" moet je evengoed betalen als ik het goed begrijp. 4.9. Indien de Opdrachtgever een geplaatste order geheel of gedeeltelijk annuleert, dan zullen de werkzaamheden die werden verricht en de daarvoor bestelde of gereedgemaakte zaken, vermeerderd met de eventuele aan- afvoer- en afleveringskosten daarvan en de voor de uitvoering van de overeenkomst gereserveerde arbeidstijd, integraal aan de Opdrachtgever in rekening worden gebracht. Zul je zien dat de kosten dan nog hoger zijn dan 39 euro wegens extra annuleringswerkzaamheden.... Maar ik weet het natuurlijk niet.

panter22
door panter22 Nov 1, 2020 om 08:22
6599 Antwoorden / Vragen

Dat je de vraag hier hebt gesteld zonder je ergens in te verdiepen, is niet erg.
Maar doen alsof en daarna  trappen naar een ander is beneden de maat.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 31, 2020 om 17:05
7181 Antwoorden / 3 Vragen

In Mei dit jaar is er ook een vraag hierover gesteld.
Hier kunt u de antwoorden lezen.

tijger1
door tijger1 - Oct 31, 2020 om 17:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ja, wat is onlangs?

En deze site en ook die voor huurtoeslag is hier al zo vaak besproken, net als extra betalen voor een VOG, maar mensen lezen niet. Had u ook bij "zoek een vraag" kunnen zien.

ol
door oleander12 - Oct 31, 2020 om 17:15
22 Antwoorden / 6 Vragen

Onlangs is gelukkig nog geen week geleden en de vraag had ik wel gezocht en gevonden, maar zag de antwoorden niet, helaas net niet ver genoeg naar beneden gescrolld.
Allen bedankt.

mahadma
door mahadma - Oct 31, 2020 om 18:00
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Nee, hier wordt al tig keer voor gewaarschuwd, er staat bij op google (ADV) of tewel advertentie en op de site staat ook dat het de klant geld kost.

Als ze binnen de internet aankooptermijn zitten dat de opdracht gestopt kan worden hebben ze mazzel.

sw
door swat1500 - Oct 31, 2020 om 22:55
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een termijn waarbinnen de aanvraag via die site ingetrokken kan worden. Ik vermoed echter dat die al verstreken is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 1, 2020 om 10:31
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Voor alle duidelijkheid en mogelijk overbodig: de site van de belastingdienst is https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/inloggen_op_mijn_toeslagen  en dus in het vervolg als er al gezocht zou moeten worden gewoon: zoeknaam 'belastingdienst toeslagen' en niet anders omdat dan vrijwel altijd eerst de naam van een 'commercieel bureau' naar voren komt dat dan wel een dient verleend die dan helaas ook betaald moet worden. Een leuk verdienmodel. Een ander punt is dat men bij dat bureau ook nog over de privé gegevens beschikt!

Nog een aanvulling: hetzelfde bureau of soortgelijke zijn ook 'actief' bij het willen bemiddelen bij aanvragen van bijv. rijbewijs, verklaring goed gedrag en andere die zonder onnodige bemiddelingskosten kunnen worden verkregen bij de instantie die ze afgeeft zoals de Gemeente (waar die dan wel de normale kosten worden aanrekend).

rj
door rjw Nov 1, 2020 om 11:10
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Voor de duidelijkheid: Als je via Google zoekt op "zorgtoeslag aanvragen" is de eerste hit direct naar de belastingdienst. De dingen die er boven staan hebben het labeltje "Advertentie". Vroeger stond daar nog "Adv" maar Google heeft dat nu uitgebreid naar "Advertentie". Ik vraag me bij dit soort dingen nog altijd af of mensen een advertentie in een tijdschrift ook als redactioneel artikel zien of dat men daar wel het onderschied kan maken.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 1, 2020 om 11:24
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, mogelijk bij is dat bij gebruik google zo maar bij deze dus niet: https://www.zorgtoeslag.nl/aanvragen?msclkid=d731daa9722318056cfb8537f9522cea&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=S-Zorgtoeslag%20Exact&utm_term=zorgtoeslag%20aanvragen&utm_content=E_Aanvragen%20algemeen waarbij gebruikte ik de bij windows meegeleverde 'Bing' benutte en bij benutten van Firefox kom deze als eerste: https://www.toeslagenaanvragen.net/?msclkid=9f91cec133f317fb0969915fb8015fbc&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=Algemeen%20Toeslagen%20-%20ENG&utm_term=toeslag%20aanvragen&utm_content=Toeslagen%20aanvragen%20-%20ENG en dat zijn dan beide geen verwijzingen naar de Belastingdienst die als eerste komen. Ik heb Yahoo nu niet getest.

Dat dan ook voor alle duidelijkheid!! Correctie: ik zie dat ik via Firefox Yahoo benutte als zoekmachine (meegeleverd met McAfee)

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 1, 2020 om 11:48
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb nu via mijn gsm toch ook maar even bij google gezocht en als ik dan zorgtoeslag aangeef komt inderdaad de site van de Belastingdienst als eerste maar als ik als zoeknaam 'zorgtoeslag aanvragen' aangeef komen er eerst toch twee andere (bemiddelaars' waar dan wel inderdaad door google wordt aangegeven dat dat advertenties betreft. De site van de belastingdienst komt dan als derde.

mo
door mof - Nov 2, 2020 om 11:39
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als ze hebben betaald, nee.

Be
door Bessel Dekker - Nov 2, 2020 om 13:45
24 Antwoorden / Vragen

Oleander, ik hoop van harte dat de tweeling de kosten terugkrijgt. Deze praktijken mogen dan al eerder zijn besproken, toch is het niet vreemd dat mensen niet overzien wat er speelt. Ik heb zojuist de site bezocht, en kwam meteen in een uitgebreid invultraject terecht. Over kosten zag ik (nog) niets.

Ze zullen voortaan stellig wel de officiële sites bezoeken, en ik wens ze veel succes.

pe
door pebk - Nov 2, 2020 om 17:13
581 Antwoorden / 0 Vragen

Dit soort bedrijven bestaan al een tijdje. Ze leveren diensten die normaliter gratis zijn tegen betaling. Ze doen er ook 'iets' voor (een service), maar niet heel veel. Helaas mag dit gewoon. Er zijn echt mensen die hier een goede boterham aan verdienen.

Als u wilt, wil ik voor een tientje ook wel namens u reageren naar de tweeling van uw zusje. Hoeft u alleen maar te zeggen wat u precies wil zeggen, de contactinformatie te geven en te zeggen wanneer u wil dat ik ze een bericht stuur. Wilt u paypal of een tikkie?
(Dit is niet serieus natuurlijk en waarschijnlijk ook tegen de voorwaarden van dit forum, maar zo gemakkelijk is het wel.)