ro
door robbyp Aug 19, 2011 om 19:00
Geldzaken & recht

Kosten niet vantevoren bekend gemaakt

Geachte heer, mevrouw,

Via Beursklacht (een juridische dienstverlener op financieel gebied, zoals ze zelf beweren) heb ik me sinds 2009 aangemeld voor de gezamenlijke procedure tegen Sprintplan (van Spaarbeleg, nu Aegon).
De deelnamekosten van de procedure bedroegen € 400. Dit stond ook op hun site vermeld. Deze kosten heb ik netjes betaald.
Echter, 3 weken geleden kreeg ik een brief waarin stond dat ze een draagkrachtmeting gaan doen om te bepalen of ik nog in aanmerking kan komen voor vergoeding van de door mij geleden schade opgelopen bij Sprintplan.
Ik moest daarvoor wat extra stukken opsturen om dit te bepalen.
Uiteindelijk is deze berekening gemaakt, In de bijgeleidende brief stond vermeld dat indien je WEL akkooord gaat met de draagkrachtberekening er kosten in rekening zullen worden gebracht (z.g. kosten prestatieloon en salarisgemachtigde. Dit zonder deze bedragen te specificeren).
Let nu op hoe slim ze zijn:
indien je NIET akkoord gaat met de berekening zal er opnieuw een berekening worden gemaakt, waarbij er
€ 119 extra kosten in rekening zullen worden gebracht.
Dus je kan geen kant op. Dus sowieso onbekende kosten en evt. € 119 extra.
Mijn draagkrachtmeting was in orde dus..........
Je raad het al. Ik krijg een rekening van € 386 (niet vantevoren bekend dus).
VRAAG: is deze manier van geldverdienen aan consumenten, die juist al heel veel geld zijn kwijtgeraakt, aan in mijn geval Spaarbeleg, niet onzuiver en pure geldklopperij/oplichterij?
Ik heb Beursklacht reeds de € 400 deelnamekosten betaald en dan komen ze opeens met een extra rekening achteraf waarvan de kosten niet vantevoren zijn gespecificeerd en waaronder je onderuit kon komen (want WEL of NIET akkooord gaan er zouden kosten komen).
Dit notabene in rekening gebracht door een juridische financiele dienstverlener die zegt op te komen voor gedupeerden van beleggingsproducten zoals Sprintplan, Dexia, Koersplan, etc.
Ik heb trouwens van mijn verloren geld geen cent teruggekregen, aangezien mijn draagkrachtberekening voldoende bleek te zijn ten tijde van het aangaan van de Sprintplanovereenkomst.
Wat dat maar waar. Mijn zuur verdiende studiebeurs en weining spaargeld heb ik erin moeten steken. Maar dat is niet de issue.

Gaarne uw reactie hierop.
(Aub niet gaan zeggen: het is uw eigen schuld. Nee, daar gaat het niet om. Het gaat om de vraag van de niet vantevoren gespecificeerde kosten, die ik achteraf moet betalen en waar ik niet onderuit kon).
mvg
Robbyp

4815 13 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Aug 20, 2011 om 12:11
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Tja, eerlijk antwoord? Je had hier onder uit kunnen komen/blijven, door niet met hen in zee te gaan. Er zijn legio van dit soort clubs die tegen van alles en nog wat ageren (nu ook weer tegen de overdrachtsbelasting), maar weten dat ze op voorhand kansloos zijn. Nu gaan ze jaren "onderzoek" doen en "overleggen", maar vooral regelmatig kosten in rekening brengen die u moet betalen.

U bent akkoord gegaan zonder eerst contact met ze op te nemen om te vragen hoe hoog die kosten zouden zijn. Door akkoord te gaan, hebt u een opdracht verstrekt en hebt u er ook mee ingestemd dat er kosten in rekening gebracht zouden worden.

Ik zou gewoon niets meer betalen aan die cowboys. Het geld dat ze beloofden krijg je toch niet.

ro
door robbyp - Aug 21, 2011 om 13:01
5 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi Marcel,
Dank voor je reactie.
Het is zeker niet zo dat ik niet vantevoren wist wat de kosten zouden zijn.
Deze waren nl bekend en bedroegen €400 waar ik ook voor heb getekend.
Aan het einde van de rit kwamen er opeens extra kosten (z.g. kosten prestatieloon en salarisgemachtigde) bij.

Mvg

Robby

st
door stefanie2 - Sep 16, 2011 om 09:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Robby,

Wij zitten met precies hetzelfde verhaal. Sprintplan, Beursklacht, Euro 400 kosten al voldaan aan Beursklacht en nu plotseling in Augustus jl nog een onverwachte rekening van Beursklacht voor zogenaamde kosten salarisgemachtigde a Euro 386. Dit terwijl er geen enkel positief resultaat voor ons is bereikt (geen enkele compensatie vanuit Aegon).
Werkelijk SCHANDALIG ! Bij het aangaan van de overeenkomt in 2009 bij Beursklacht is NOOIT gesproken dat dergelijke kosten (naast de reeds voldane Euro 400) nog zouden kunnen komen.
Welke actie heb jij nog verder ondernomen ? Of heb je gewoon de Euro 386 betaald ?

Mvr, Stefanie.

ro
door robbyp - Sep 16, 2011 om 12:18
5 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi Stefanie,

Ik heb een bezwaar tegen de extra kosten van € 386 ingediend bij Beursklacht. Dat is nu nog in behandeling. Dat terwijl ze idd helemaal niets gedaan hebben om mijn geld terug te krijgen. Wel heb ik kort daarna van Aegon (wat betreft Sprintplan) een brief ontvangen voor een coulance regeling waarin ze mij een bedrag van ongeveer € 1000 willen teruggeven. Dat is nauwelijks 1/4 deel van het totale bedrag wat ik aan hun ben kwijtgeraakt. Ik zou je aanraden Aegon te bellen en te vragen naar iemand die gaat over Sprintplan. De dame die ik aan de lijn heb gehad was heel beleefd en begripvol. Heb ook daar een bezwaar ingediend omdat ik € 1000 toch ook te weinig vind.
Succes ermee.
mvg Robby

le
door leeuwarden56 - Nov 11, 2011 om 20:23
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Robbyp,

Vandaag werd ik onaangenaam verrast met een rekening van 386 euro en 350 euro voor prestatieloon dus totaal 736 euro. Ik heb in 2007 170 euro voor een collectieve aanpak van beursklacht tegen Eagon. Nu las ik dat jij bezwaar had gemaakt. Hoe is de uitslag. Ik ben niet van plan dit bedrag te betalen. Ik heb gelijk bezwaar gemaakt. Omdat in geen enkele brief van hun is genoemd dat er nog meer kosten aanverbonden zou zijn.
mvg Joke.

ro
door robbyp - Nov 12, 2011 om 13:09
5 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi Joke,

Ik heb ongeveer 2,5 maand geleden bezwaar ingediend tegen deze kosten. Echter, tot op heden nog geen reactie van Beursklacht ontvangen.
gr
Robby

le
door leeuwarden56 - Nov 12, 2011 om 13:51
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Robby,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik ben ook niet van plan te betalen.

gr Joke

ma
door marcelb1972 - Jul 25, 2012 om 20:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben er ingetuind. Na een uitzending van Kassa of Radar heb ik mij aangemeld bij Beursklacht want ik ben ook aardig wat geld kwijt geraakt met aandelen lease. De Duisenberg regeling was een schijntje. Ik heb ook een paar honderd euro aan proces kosten betaald. Er zijn jaren overheen gegaan en af en toe kreeg ik wat te horen. Ik maakte me niet druk want die dingen kosten veel tijd. Na de draagkracht berekening waarvoor ik niets heb hoeven te betalen kwam er oktober vorig jaar uit dat ik ruim 6000 euro zou krijgen en ja daar gingen nog wat prestatie kosten van af, maar ik hield meer over dan aan de Duisenberg regeling. Na 2 maanden had ik nog geen geld en kwam de kerst periode. Begin dit jaar na verschillende mailtjes ben ik gaan bellen. Na een aantal beloftes om terug te bellen en een hoop andere smoesjes (ze zouden volop aan het uitbetalen zijn) heb ik eindelijk de heer Benschop aan de telefoon gekregen. Hij wilde afspreken voor een persoonlijk gesprek maar door tijdgebrek heb ik het telefonisch gedaan. In het gesprek legde hij mij uit dat binnen de organisatie veel verkeerd was gegaan (de heer Burghgrave zou weg zijn gegaan) en het speet hem maar hij moest alles op orde brengen en dan zou het bedraq in 10 maandelijkse termijnen worden betaald met 5% rente. Schoorvoetend ben ik hiermee akkoord gegaan (wat kon ik anders). en ik kreeg een paar dagen later netjes een brief met een hele berekening van de maand termijnen en de rente die ik zou krijgen. Die ik tekende en terug stuurde. In de brief stonden ook de 06 nummer van beide heren (ook Burghgrave). Juni kwam de maand van de eerste betaling, maar geen geld. Door een studie ben ik erg druk en heb weinig tijd om dit te checken. Als vaker in dit proces kreeg ik weer een raar buik gevoel en begon te bellen. Tot mijn verbazing namen beide heren op en wisten mij te vertellen dat ze mijn laatste brief niet gekregen hadden en daarom niet konden betalen. Ik heb gevraagd of ze die snel wilde sturen omdat ik met vakantie ging. Geen brief. Ik ben op vakantie gegaan en toen ik terug kwam lag er een brief dat Beursklacht failliet is en er alleen maar schulden zijn. Ik voel me ontzettend bedrogen en ik ben waarschijnlijk weer veel te goed gelovig dat er mensen zijn op deze wereld die zo laag kunnen gaan. En ik weet het het is mijn domme schuld hopelijk leer ik hier wat van, maar als ik de heren tegen zou komen sta ik niet voor mijzelf in.

Ik hoop dat er niet veel mensen zijn die hetzelfde hebben mee gemaakt!

Marcel

ro
door robbyp - Jul 25, 2012 om 22:41
5 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb dus ook vorige week een brief ontvangen van Legal Concepts (opeens noemen ze zich ergens weer PrepareConcepts BV) een relatie van Beursklacht, waarin zij aangeven dat Beursklacht idd failliet is verklaard.
Ze zijn van mening dat Beursklacht de betaalde kosten dient terug te betalen
aan gedupeerde. Dat zal LegalConcepts voor hun rekening nemen.
Als dat lukt, zal 35% vd kosten worden overgemaakt aan gedupeerde.
Daarvoor hebben ze ons toestemming nodig.
In de een na laatste alinea staat: indien er openstaande facturen zijn (tbv Beursklacht neem ik aan) dan dienen die te worden overgemaakt naar een Derdengeldrekening van Karansingh & Partners Gerechtsdeurwaarders.
Om akkoord te geven dient men een overeenkomst te ondertekenen om de procedure voort te zetten.

Mijn indruk: Ook deze partij, LegalConcepts zoals ze zich noemen, probeert de vuile handelswijze en smerige activiteiten van Beursklacht voort te zetten en gedupeerden van de Sprintplanprocedure nog meer geld uit de zakken te kloppen, zoals Beursklacht dat ook gedaan heeft.
Schaamteloze beesten zijn het.
Mijn advies voor mensen die de procedure nog steeds hebben lopen: los het zelf met Aegon op. Bel ze op en leg de zaak uit. Ze zijn heel coulant. Heb het ook gedaan en heb een redelijk deel van mijn geld teruggekregen.Dat terwijl Beursklacht er jaren over heeft gedaan zonder enig positief resultaat en er alleen maar rijker van geworden is (de een z'n dood is de ander z'n brood).

ho
door howhow - Sep 10, 2012 om 18:22
1 Antwoorden / 2 Vragen

@marcel75
Tja, eerlijk antwoord? Je had hier onder uit kunnen komen/blijven, door niet met hen in zee te gaan. zaterdag 20 aug 2011, 12:11
Lekker makkelijk praten achteraf Marcel, het werd indertijd door Vara Kassa zelf aanbevolen, via stichting Platform Aandelen Lease (PAL) en Beursklacht.
Ik heb zelf nog 20 euro korting gekregen via PAL, joepie...
Mijn eerste mailtjes dateren van juni 2009, heb zelf ook de hele riedel betaald inclusief opcenten en een persoonlijk gesprek voor de draagkrachtmeting ad. 100 euro.
Het volgende: voor de bouwvak 18 juli 2012 komt de brief van LegalConcepts B.V. bij mij binnen : LC is opgericht voor slechts 1 doel, het daadkrachtig en transparant onze belangen te gaan dienen enz.. bla die bla.. en LC B.V. is (nog) een handelsnaam van PrepareConcepts B.V.
Het niet retourneren van de Overeenkomst van Opdracht (kosten 395 euro) resulteert in een mailing van 5 september 2012: (geen gevoelige informatie)
Geachte heer/mevrouw,
Medio juli 2012 hebben wij u een brief gestuurd, in het kader van het faillissement van Beursklacht BV. In deze brief hebben wij u uitgenodigd om eventueel gebruik te maken van onze dienstverlening, met als doel uw dossier bij Beursklacht alsnog binnen redelijke termijn af te wikkelen.
U heeft helaas niet gereageerd op ons aanbod. Hieruit hebben wij de conclusie getrokken dat u geen gebruik wil maken van onze uitnodiging. Uiteraard respecteren wij uw besluit en hebben dit vastgelegd in de Beursklachtadministratie. Wij zullen uw dossier sluiten en indien er nog een sprake was van een openstaande factuur bij Beursklacht, u voorzien van een eindafrekening.Wij kunnen ons goed voorstellen dat u wilt beschikken over een versie van uw digitale Beursklachtdossier. Uiteraard willen wij u daarbij graag van dienst zijn; gezien de grootte van het dossier is digitale verzending helaas niet mogelijk.LegalConcepts zal een aantal afhaaldagen organiseren, voor die cliënten die vóór 15 september 2012 hebben aangegeven het dossier te willen ontvangen, zodat u in de tweede helft van september uw dossier persoonlijk kunt afhalen in Rotterdam. Na uw aanmelding, uitsluitend via mail: dossier@legalconcepts.eu, zullen wij u voorzien van nadere informatie.
Vanzelfsprekend kunnen wij, op uw verzoek en tegen vooruitbetaling van € 19,50 (incl. BTW) porti en afhandelkosten, het dossier naar u opsturen (niet aangetekend).Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Team LegalConcepts.
Na dit mailtje stuurde ik een reactie dat het aan mijn aandacht was ontsnapt en wilde natuurlijk dat LC de zaken van Beursklacht overneemt, mijn draagkrachtmeting was immers al verstuurd, en daarop krijg ik zojuist dit mailtje:
(De disclaimer is niet van toepassing omdat er geen gevoelige informatie inzit)
Geachte heer,
Bedankt voor uw bericht. Helaas is het ons niet gelukt om een voldoende aantal gedupeerden te mobiliseren om op deze manier de lopende dossiers bij Beursklacht op een verantwoorde wijze af te wikkelen. Wij zijn dus helaas genoodzaakt om deze activiteit binnen LegalConcepts te staken. Wellicht is er voor u nog een mogelijkheid om met een andere instantie uw eventuele alternatieve mogelijkheden te onderzoeken.
Indien u wilt beschikken over een versie van uw digitale dossier, dan is dit uiteraard mogelijk. In onze mail/brief van 5 september jl. hebben wij de procedure en alternatieven beschreven. U kunt zich aanmelden voor 15 september aanstaande via het mailadres: dossier@legalconcepts.eu
Met vriendelijke groet, Team LegalConcepts
Zijn er dan werkelijk zo weinig mensen gedupeerd??
Dus met andere woorden je kan je eigen dossier terugkopen voor 19.50 euro en zelf ophalen in Rotterdam. Let op mensen het is al 10 september!

ph
door phmmm - Sep 29, 2012 om 17:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij - "Sprintplan-gedupeerden" - hebben op 21 september 2012 van Karansingh en Partners een dreigbrief ontvangen omdat het inmiddels failliete Beursklacht meende ons extra kosten in rekening te kunnen brengen.
De gebruikte tekst in de brief van Karansingh en Partners: "wij verzoeken, en voor zover nodig sommeren wij, u het totaalbedrag...." is zeer intimiderend.
Wij hebben echter een e-mailbericht van 10 februari 2009 van Beursklacht waarin - ondermeer - expliciet het volgende staat: "Voor u en uw echtgenote wordt het één gezamenlijke procedure omdat u op het zelfde adres woonachtig bent. U betaald voor de gehele procedure 440 euro indien u lid bent van Payback 400 euro."
Voor DE GEHELE procedure!!
Beursklacht heeft vervolgens enkele malen geprobeerd het nu door Karansingh etc geclaimde bedrag te innen. Het destijds inschakelen van Payback en de Stichting SpiRit om Beursklacht te wijzen op de eerdere afspraken / overeenkomsten EN de wanprestaties van Beursklacht, heeft niets veranderd.
Zaterdag de 22e september heb ik Karansingh en Partners een niets aan duidelijkheid overlatend e-mail bericht gestuurd. Vanzelfsprekend heb ik het vorenbedoelde e-mailbricht van Beursklacht bijgevoegd. EN ik heb Karansingh en Partners verzocht mij uiterlijk 28 september een reactie te sturen.
Ik had kennelijk ook moeten SOMMEREN, want een reactie is tot nu toe uitgebleven!
Waar ligt de macht?? Bij een publiciteitscampagne door de SPRINTPLAN-gedupeerden???

ro
door robbyp - Sep 29, 2012 om 18:24
5 Antwoorden / 3 Vragen

Ook ik heb van Karansingh en Partners een soortgelijke dwangbrief ontvangen met betrekking tot een z.g. openstaande factuur van Beursklacht (zie mijn eerdere posts op deze site).
Heb Karansingh en Partners onmiddelijk gebeld en aangegeven dat ze voor malafide bedrijven werk verrichten (ervan uitgaande dat Karansingh en Partners niet malafide is) en dat ik alle betrokken partijen, dus ook Karansingh en Partners, die met deze smerige zaak te maken hebben, zal aanmerken als medeplichtig en de zaak aan de kaak zal stellen in het TROS programma RADAR. Er zijn nl. genoeg gedupeerden die opnieuw gedupeerd worden door nieuwe partijen zoals LegalConcepts (PrepareConcepts) B.V.
Het gaat alle fatsoen (lees normen en waarden), beschaafdheid, betamelijkheid, redelijkheid en rechtvaardigheid te boven dat er nog steeds mensen zijn die schaamteloos reeds gedupeerden van Sprintplan en Beursklacht proberen opnieuw slachtoffer te maken van hun malafide praktijken.
Zulke Untermenschen horen niet op deze planeet thuis, maar dienen flink gestraft te worden. Het is pure diefstal en oplichting en daarvoor zullen ze moeten boeten. Ze zijn geen haar beter dan kinderverkrachters, misdadigers en soortgelijke criminelen, die andere mensen schade en leed berokkenen. Dit zal zeker een staartje krijgen. Zal zorgen dat ze op wat voor manier dan ook met hun blote gezicht op televisie zullen verschijnen, ook al is het in de vorm van een foto.
Bij deze roep ik dan ook op alle slachtoffers van deze partijen te verenigen. Samen staan we sterker.

zi
door zigster123 - Sep 29, 2012 om 19:56
54 Antwoorden / 5 Vragen

Toch wel jammer dat Kassa (die dit bedrijf aanraadde) niks van zich laat horen. Kassa is toch zo goed bezig voor de consument, maar over vervolgschade van door hun genoemde bedrijven hoor je niets. Jammer, Kassa gaar er steeds meer op achteruit.