Mi
door Mister Darcy Oct 24, 2016 om 09:43
Geldzaken & recht

Kosten openen slot

Gisteren (weekend) heb ik de diensten van een sloetenmaker benodigd ivm verlies voordeursleutel.
De hiervoor in rekening gebrachte kosten bedroegen meer dan 500 euro.
Mijn vraag is of dit een reeel bedrag is cq wat de "normale" tarieven hiervoor zijn.

7741 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 24, 2016 om 09:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, natuurlijk is dat niet reëel. Maar ik neem aan dat u al betaald hebt. Maar ja, er wordt overal gewaarschuwd voor zulke figuren, maar blijkbaar zinloos.

ka
door kaakje - Oct 24, 2016 om 09:50
109 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is gewoon schandalig. Maar geen uitzondering helaas. Soms zijn ze met een kwarier klaar. Onderstaande is van een willekeurige slotenmaker. Maar je staat voor de deur en je wil naar binnen dus.... Een kat in het nauw. Daar wordt vies van geprofiteerd. Google op een duidelijke, transparante slotenmaker en zet het telefoonnummer in je telefoon. Heb ik ook gedaan.

  • Noodopening overdag € 85.-
  • Noodopening avondtarief € 125.-
  • Noodopening nachttarief € 150.-
  • Noodopening weekendtarief € 125.-
  • SKG** cilinder slot (standaard 30/30 cilinder) vanaf € 35.-
  • SKG*** cilinderslot met anti kerntrek € 95.-
  • Driepuntsslot SKG*** inclusief montage op locatie vanaf € 300.-
Geen voorijkosten

zoekster1
door zoekster1 - Oct 24, 2016 om 09:54
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Helaas worden dit soort schofterige tarieven gerekend. Er zijn geen normale tarieven, maar dit is wel de hoogste prijs die ik tot nu toe heb gehoord. Er is niet wettelijk vastgelegd hoeveel zoiets mag kosten.
Ze weten dat je met je handen in het haar zit als je je huis niet in kan en daar maken ze handig gebruik van. Voortaan eerst vragen naar de kosten voordat u een slotenmaker laat komen. Ik denk wel dat het goedkoper kan worden gedaan als u wat meer had rondgebeld. Er is vast wel iemand die het voor 400 euro of minder wil doen :-(

En wellicht kunt u een reservesleutel bij iemand die u vertrouwt achterlaten. Al zal het u geen tweede keer gebeuren neem ik aan ;-)

marita5
door marita5 Oct 24, 2016 om 10:11
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Is mij 2x gebeurd , dus hoe stom kon ik zijn  , een ezel stoot zich geen 3x aan dezelfde steen , de derde keer komt er niet .Ik vond € 68,- al veel , na nu blijkt gezien de kosten van Ts een koopje ..

marita5
door marita5 - Oct 24, 2016 om 10:06
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mister Darcy ,

Wat een absurde hoge kosten , lees hier tips ( helaas heeft u daar nu niks aan ) waar u moet opletten , klik op de rode regel .

http://www.erkendeslotenmakers.nl/hoeveel-kost-een-slotenmaker/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 24, 2016 om 11:30
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend: als u in een dergelijk geval enig simpel zoekwerk doet dan ziet u veelal tarieven bij slotenmakers die niet zo absurd hoog zijn. Zelfs als ze van grotere afstand moeten komen. Voor u helaas te laat al zou u wel aangifte kunnen doen wegens oplichting. Maar dan heeft u wel bewijs nodig en dus een factuur met daarop dat bedrag ad € 500,00. Heeft u dat?

tenormin
door tenormin - Oct 24, 2016 om 12:12
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, hoef er eigenlijk niet aan toe te voegen hoe erg ze u in de tang hadden; schandalig bedrag. Mijn buuf heeft sleutel: dan maar een boos, slaperig gezicht als ik om het raam bons! (dat gaat wel weer over).

di
door digioma - Oct 24, 2016 om 12:34
646 Antwoorden / 29 Vragen

Natuurlijk belachelijk veel geld en de "slotenmaker" heeft duidelijk geprofiteerd van jullie.
Kan me alleen maar aansluiten bij de al gegeven tip... reservesleutel bij buren of vrienden afgeven... en niet alleen handig bij verlies/vergeten eigen sleutel, maar ook in noodgevallen.
Onze buren (zowel links als rechts) zijn alleenstaand. Geen mensen op leeftijd, maar gewoon werkende 40-jarigen. 'Toch hebben wij hun sleutels, want stel dat één van hen opeens erg ziek wordt of in huis een ongeluk krijgt (van trap af stuiteren of iets dergelijks), dan kunnen ze in elk geval roepen en wij kunnen of politie/ambulance binnenlaten. Een van de buren is ambulancebroeder en uit ervaring wijs geworden gaf hij ons zijn sleutel.