mo
door mojo1983 Sep 3, 2012 om 12:32
Geldzaken & recht

Kosten sleutel kwijt duizenden euro's

Beste mensen,

Ik ben onlangs verhuisd. Van mijn oude woning had ik helaas 3 van 4 gecertificeerde sleutels kwijt. Nooit je sleutels bij je ouders achterlaten is mijn advies! Nu dreigt de huurder met een rekening van duizenden euro's, omdat zij van mening zijn dat alle sloten van de flat (40 inwoners) vervangen moeten worden omdat ik mijn sleutels kwijt ben. Staan ze in hun rech? Nergens in de huurcontract is dit expliciet vermeld. Ik kan ook geen sleutels bijmaken omdat ze de certificaat niet willen vrijgeven.

16070 48 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje onzinnig. Je bent die sleutels natuurlijk al veel langer kwijt, dus het vervangen van sloten slaat helemaal nergens op.
Ligt het trouwens wel vast dat iedere bewoner 4 sleutels krijgt?

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het hangt er vanaf waar de sleutels voor gebruikt werden. Een toegang tot een algemene ruimte of de hoofdingang, bv. die door meerderen met dezelfde sleutel verkregen wordt daarvan moet naar ik aanneem het slot vervangen worden. Licht eens wat toe, ik zie niet zo gauw waarom alle sloten vervangen zouden moeten worden.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom moeten alle sloten van de andere bewoners vervangen worden dan?

Die snap ik ff niet...

Volgens mij kunnen ze je alleen voor het slot waarvan je de sleutels kwijt bent de vervanging in rekening brengen.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat inderdaad om gecertificeerde sleutels waarmee je ook toegang hebt totr de twee ingangen van het huis, parkeergarage en containerruimte.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien zit het zo: Als er geen certifikaat meer is moet het slot naar ik aanneem vervangen worden. Dat betekent dat alle bewoners van nieuwe sleutels voorzien moeten worden waar het om toegang tot een algemene ruimte gaat. Vraag eens een toelichting aan de verantwoordelijke.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op maandag 3 sep 2012, 12:39: Het hangt er vanaf waar de sleutels voor gebruikt werden. Een toegang tot een algemene ruimte of de hoofdingang, bv. die door meerderen met dezelfde sleutel verkregen wordt daarvan moet naar ik aanneem het slot vervangen worden. Licht eens wat toe, ik zie niet zo gauw waarom alle sloten vervangen zouden moeten worden.

Lijkt mij vrij logisch. Het gaat niet om de sloten van de individuele flats, anders zou je dus zo bij elkaar binnen kunnen lopen.
Het gaat om algemene ruimten.

Dus 4 sloten vervangen en iedere bewoner 4 sleutels. Die sleutels kosten al gauw 30 euro per stuk, dus zeker 4800 euro alleen al aan sleutels.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij allemaal vrij overdreven van de huurder, misschien probeert die nog even wat geld bij te verdienen. Als het nergens contractueel is vastgelegd dan mogen ze u alleen een rekening sturen voor het slot in uw deur, niet die van alle ruimtes.

Als hij/zij dit wil door zetten dan moet je laten controleren of iedereen zijn 4 sleutels nog heeft, zo niet dan moeten de kosten maar gedeeld worden, kijken of dat ze daar blij van worden.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op maandag 3 sep 2012, 12:48: Misschien zit het zo: Als er geen certifikaat meer is moet het slot naar ik aanneem vervangen worden. Dat betekent dat alle bewoners van nieuwe sleutels voorzien moeten worden waar het om toegang tot een algemene ruimte gaat. Vraag eens een toelichting aan de verantwoordelijke.

Je moet even beter lezen. Dat certificaat is er wel. Omdat er een aantal sleutels weg is, waar dus misbruik van gemaakt kan worden, willen ze de sloten vervangen en dan moeten er dus ook weer nieuwe sleutels uitgedeeld worden.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat was een beetje suffig, maar de intentie is wel overgekomen nietwaar? Ik vraag mij alleen nog af of degeen die de certifikaten beheert iets te verwijten valt.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op maandag 3 sep 2012, 12:53: Ja, dat was een beetje suffig, maar de intentie is wel overgekomen nietwaar? Ik vraag mij alleen nog af of degeen die de certifikaten beheert iets te verwijten valt.

Wat moet je die dan verwijten? Dat hij het certificaat heeft en niet vrij wil geven?

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

De verhuurder kan zelf prima sleutels bijbestellen dat is het punt niet. De verhuurder geeft aan dat sloten voor de gemeenschappelijke ruimte (twee ingangen, parkeergarage en containerruimte) moeten vervangen worden omdat ik die sleutels kwijt ben die daar ook toegang tot hadden. Het gaat namelijk om gecertificeerde sleutels waarmee je met een sleutel overal inkan, inclusief je eigen woning. Dat betekent dus dat alle inwoners nieuwe sleutels moeten krijgen. De kosten hiervoor lopen tot in de duizenden. In de huurcontract komt het woord sleutel niet een voor laat staan zo'n regeling.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op maandag 3 sep 2012, 12:53: Ja, dat was een beetje suffig, maar de intentie is wel overgekomen nietwaar? Ik vraag mij alleen nog af of degeen die de certifikaten beheert iets te verwijten valt.

Wat zou je de beheerder van de certificaten kunnen verwijten? Dat een bewoner niet al zijn sleutels meer heeft?

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik verzon zomaar een bewaarplicht ofzo. Maar, er staat dat men het certifikaat niet vrij w i l geven. Dat betekent dan dat het er wel ís. Daar kun je dus over dubben.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

mojo1983, ben toch bang dat je inderdaad de sjaak bent. Het zijn wel degelijk speciale sleutels voor een bepaald aantal bewoners. Hier is wel duidelijk aangegeven dat men zelf verantwoordelijk en aansprakelijk is voor verlies en/of diefstal. Heb je dat contract nog? Misschien kun je dat aanvechten als het nergens vermeld staat.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan overigens best wel zijn dat men geen mogelijkhied ziet om je aan een kopie te helpen. Maar dan is er geen sprake van niet "willen" geven. Daar struikelde ik over.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op maandag 3 sep 2012, 13:03: Ik verzon zomaar een bewaarplicht ofzo. Maar, er staat dat men het certifikaat niet vrij w i l geven. Dat betekent dan dat het er wel ís. Daar kun je dus over dubben.

Zo'n woningbouw hoeft daar niet over te dubben. Al zouden ze de certificaten wel vrijgeven en de TS 3 nieuwe sleutels laat maken, blijft het feit dat er toch 3 sleutels weg zijn en er dus iemand, zonder recht van toegang, zich dat recht wel kan veroorloven door in de flat en garages en andere ruimtes kan komen, zonder daar te wonen. En met de tegenwoordige beveiligingen die men pleegt is dat systeem dan weg. Natuurlijk is het zuur voor de TS, maar kan punt van WBV ook wel begrijpen.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op maandag 3 sep 2012, 13:03: Ik verzon zomaar een bewaarplicht ofzo. Maar, er staat dat men het certifikaat niet vrij w i l geven. Dat betekent dan dat het er wel ís. Daar kun je dus over dubben.

Je kan ook dubben over de winter die we gaan krijgen. Als dat certificaat al zoek is kan er een nieuwe opgevraagd worden.
Het gaat ook helemaal niet om het kunnen of willen verstrekken van een kopie. Jij begrijpt er kennelijk helemaal niets van.

@mojo1983

Het is niet meer dan logisch dat de sloten van jouw oude woning zullen moeten worden vervangen, maar daarmee houdt het dan wel op. Dat de sleutels van de centrale ingang vermist zijn is geen halszaak. Die deur zal bij verhuizingen en werkzaamheden ook gewoon open staan. Dan is het ineens geen punt dat anderen naar binnen kunnen. Op dit punt zou ik echt nooit toegeven. Ik zou zelfs eisen dat ze dan maar moeten bewijzen dat ik de enige ben die sleutels kwijt is. M.a.w. produceer maar 4 sleutels van iedere andere bewoner. Gaat ze nooit lukken.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

mojo, gaat het over een sleutel die ook de centrale toegang van het gebouw betreft? M.a.w. na sleutel in slot gaan de automatische deuren dan open?

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op maandag 3 sep 2012, 13:28:
zwemmer schreef op maandag 3 sep 2012, 13:03: Ik verzon zomaar een bewaarplicht ofzo. Maar, er staat dat men het certifikaat niet vrij w i l geven. Dat betekent dan dat het er wel ís. Daar kun je dus over dubben.

Je kan ook dubben over de winter die we gaan krijgen. Als dat certificaat al zoek is kan er een nieuwe opgevraagd worden.
Het gaat ook helemaal niet om het kunnen of willen verstrekken van een kopie. Jij begrijpt er kennelijk helemaal niets van.

@mojo1983

Het is niet meer dan logisch dat de sloten van jouw oude woning zullen moeten worden vervangen, maar daarmee houdt het dan wel op. Dat de sleutels van de centrale ingang vermist zijn is geen halszaak. Die deur zal bij verhuizingen en werkzaamheden ook gewoon open staan. Dan is het ineens geen punt dat anderen naar binnen kunnen. Op dit punt zou ik echt nooit toegeven. Ik zou zelfs eisen dat ze dan maar moeten bewijzen dat ik de enige ben die sleutels kwijt is. M.a.w. produceer maar 4 sleutels van iedere andere bewoner. Gaat ze nooit lukken.[/quot

Ach beste, ik zie de zaken nu eenmaal multidimensioneel. Je moet toch wat diepte in de lichtheid van het bestaan zien te krijgen, wat jij?

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op maandag 3 sep 2012, 13:03: Ik verzon zomaar een bewaarplicht ofzo. Maar, er staat dat men het certifikaat niet vrij w i l geven. Dat betekent dan dat het er wel ís. Daar kun je dus over dubben.

Het hele idee achter zo'n certificaat is dat dat niet zomaar wordt vrijgegeven. Doe je dat wel, dan kan je net zo goed standaard sloten van de Gamma gebruiken.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf ook van die gecertificeerde sleutels voor de toegang en de meterkast, oké als je er één kwijt bent moet je via de woningbouw een nieuwe aanschaffen maar dat betekend nog niet dat alle sloten vervangen moeten worden. Mijn toegangssleutel past niet op de meterkast van een andere huurder. M.a.w. alle sloten in het gebouw vervangen omdat niet alle sleutels ingeleverd zijn is pure onzin.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem ligt primair bij mij, omdat ik de sleutels kwijt ben. Daar ben ik me van bewust. Ik ga ze voorstellen om de kosten voor slotvervanging van 't appartement en de kosten voor 4 nieuwe sleutels in rekening te brengen.

Natuurlijk kunnen de kwijtgeraakte sleutels ook voor de ingang, parkeergarage en containerruimte gebruikt worden maar daar houdt mijn boetedoening dan ook op. Nergens staat in de contract dat ik duizenden euro's kwijt ben indien ik een sleutel kwijtraak. Ook, zoals een van de reageerders hier aankaart, zou dan maar het hele flat aantonen dat ze allemaal 4 sleutels hebben.

De grap is dat mijn nieuwe woning van dezelfde vastgoed is. De vorige bewoner was ook 3 sleutels kwijt maar dat kon hij gerust bij laten maken, omdat ze niet gecertificeerd zijn. Ik zal ze dan maar een brief sturen dat alles vervangen moeten worden in mijn huidige appartement omdat ik me niet veilig voel. Pure onzin natuurlijk.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op maandag 3 sep 2012, 12:53: Ja, dat was een beetje suffig, maar de intentie is wel overgekomen nietwaar? Ik vraag mij alleen nog af of degeen die de certifikaten beheert iets te verwijten valt.
.

Laat je niet ondersneeuwen door die haatprediker en blijf vooral bij je eigen mening. Als het een ander niet zint moet ie maar oprotten.

Een certificaat van een sleutel wil zeggen dat er bij verlies van een beveiligde sleutel er altijd een bijgemaakt kan worden. Het verhaal van de woonstichting is lariekoek.Dat is alleen voor de directie zijn bankrekening. Wij wonen in een seniorenflat en je wilt niet weten hoe vaak dat die dementerende bewoners hun sleutels kwijt zijn. Dan hebben wij iedere week wel overal nieuwe sloten. Ons complex is ook zwaar beveiligt omdat wij in het luxe segment van huren wonen (1200 euro p/m) en hebben in die 7 jaren dat wij er wonen dit nog nooit meegemaakt.Jammer dat er na die Molenkamp nog altijd woonstichtingen zij die niet zuiver op de graat zijn. Sleutels bijmaken met behulp van een certificaat verdiend schijnbaar niet genoeg. En dat verhaal klopt niet want in die tijd dat jij er woont is er niemand van die 40 bewoners die zijn sleutel kwijt was ???

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier in de flat hebben we ook die gecertificeerde sleutels. Alle sleutels zijn in serie geschakeld. Je kunt ze ook niet zelf laten bijmaken.

Hoe dan ook: ik heb expliciet getekend voor ontvangst van een aantal sleutels en in dat contract staat ook de boete bij verlies. Is iets van € 30 per sleutel of zo.
Zoals Macwouter al zegt: grote onzin dat ze meer in rekening willen brengen.
Waarschijnlijk zijn er meer mensen een sleutel kwijt, maar die komen er pas achter als ze verhuizen.

Ik zou zeggen: laat ze maar met een getekend contract komen waaruit blijkt dat je wist dat er boete op stond en dat dat bedrag zo hoog was.
Vele verhuurders proberen door dit soort praktijken of zeuren over gaten in muren, de kas te spekken. Niet gek laten maken...

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

ron530 schreef op maandag 3 sep 2012, 14:36: M.a.w. alle sloten in het gebouw vervangen omdat niet alle sleutels ingeleverd zijn is pure onzin.

Niet helemaal. Heb je zo'n sleutel gevonden en weet je waar hij toe dient, dan heb je dus als niet bewoner een sleutel voor twee ingangen, parkeergarage ,containerruimte en 1 woning.

Die woning kan je natuurlijk makkelijk het slot vervangen. Containerruimte en ingangen doet er niet echt toe, maar die parkeergarage kan natuurlijk wel een probleem zijn en als je daardoor gedwongen het slot van de parkeergarage moet vervangen, dan moet je dus alle sloten vervangen.

De gedachte er achter is niet onlogisch, maar dan zou je zonder die sleutel ook nergens binnen moeten kunnen. Kan je die parkeergarage betreden door langs een slagboom te lopen dan slaat het natuurlijk nergens op.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een normale verhuurder heeft gewoon een sleutelplan en kan sleutels bij bestellen waar nodig bij de leverancier. Bij een grote woningstichting worden er wekelijks diverse sleutels bijbesteld.
Veel woningverhuurders wisselen meteen de cilinders van leegkomende woningen om met die van een andere woning die ook toevallig vrij is gekomen of cilinders die nog op voorraad lagen. Na het uitwisselen wordt de administratie weer even bijgewerkt en niets meer aan de hand, ook als er een sleutel kwijt is. Als ze dus in jouw geval "jouw" cilinders uit zouden wisselen met de volgende woning die vrij komt, binnen of buiten het complex, kan jij nooit weten waar ze gebleven zijn en waar je dus zo naar binnen zou kunnen.
De enige redelijke kostenpost die ze je in rekening mogen brengen is het bijbestellen van een sleutel die bij "jouw" cilinders hoort.
Mocht jij niet te goeder trouw zijn, dan zou je nog toegang kunnen verschaffen tot de gemeenschappelijke ruimtes. Om daarom alle cilinders te vervangen voor alle bewoners op jouw kosten is buiten proportioneel. Hoe vaak heb jij een nieuwe sleutel gekregen toen jij er woonde? Precies, nooit en er is vast iemand eerder zijn sleutel kwijt geraakt.
Vaak zijn gemeenschappelijke ruimtes afgesloten om inlopers buiten te houden, mensen die een slaapplekje zoeken of de boel bevuilen etc. Iedere bewoner heeft nog een eigen voordeur en eigen verantwoordelijkheid deze af te sluiten. Het is ook niet redelijk om te verwachten dat een oud-huurder terug zal komen om in te breken of iets dergelijks; een inbreker wil niet herkend worden en niet opvallen en de bewoners kennen een oud-huurder natuurlijk.
Het klinkt mij een beetje of ze over jouw rug alle cillinders weer eens willen vervangen (misschien omdat ze er zelf eerder een rommeltje van hebben gemaakt) of dat helemaal niet van plan zijn en het geld ergens anders goed voor kunnen gebruiken. Als ze blijven dreigen met enorme bedragen, of als je geld niet van hen terug krijgt, win dan verder advies in bij je eventuele rechtsbijstand, bureau rechtshulp of iets dergelijks. Dan is het zo klaar want dit kan ook juridisch absoluut niet door de beugel.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat er niet om een sleutel bij te maken, maar er zwerft waarschijnlijk een sleutel rond. Dus als een persoon die heeft die er niet toe gemachtigt is hiermee in het komplex kan komen. De veiligheid vereist dat dit niet mag. Vandaar dat alle sloten waar deze sleutel geschikt voor is vervagen moeten worden.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om het verhaal niet ingewikkeld te maken:

1- "gewone" sleutel kwijt van de parkeergarage = geen probleem! Je maakt er een nieuwe bij. Sterker nog: verhuurder wil dat je dat doet! Dat kan bij ieder slotenmaker omdat het niet gecertificeerd is.

2- Gecertificeerde multigebruik sleutel van je appartement (dus daarmee ook eentje die parkeergarage, hoofdingang en containerruimte opent) kwijt = sorry kan niet bijgemaakt worden vanwege certificaat = Nee je mag het niet zelf bijmaken = Het hele appartement is nu onveilig en dus moeten alle sloten vervangen worden = kosten: 8000 e.

In zowel geval 1 en 2 is een sleutel kwijt waarmee je parkeergarage kan betreden en de flat is in beide gevallen net zo 'onveilig'. Ik heb nog nooit gehoord dat in geval 1 hele falt nieuwe sloten moet krijgen, want dat zou slotenmaker de meest lucratieve vak zijn in dit land.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2012 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is natuurlijk wel een reden dat er gebruik wordt gemaakt van gecertificeerde sleutels met een multifunctie.

In geval 1 zal er niet eens toezicht op het aantal sleutels zijn. In geval 2 wel, dus is er ook sprake van een stukje veiligheid. Feit alleen dat er precies 4 per woning verstrekt worden wijst daar al op.

Blijft dus nog steeds de vraag overeind in hoeverre die veiligheid is aangetast. Als die sleutel wordt gebruikt om de slagboom van de garage te openen is dat al een ander verhaal dan dat die garage hermetisch afgesloten is met hekken.
Jij hebt er gewoond. Jij moet dus zelf wel dat veiligheidsverhaal in kunnen schatten. Vraag ook eens na bij bewoners die daar al lang wonen of dit zich al eens eerder heeft voorgedaan. Jij zal heus niet de eerste zijn die zijn sleutels kwijt is geraakt. Als dat toen geen reden was om sloten te vervangen is het dat nu ook niet.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2013 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag me af, hoe is dit afgelopen?

ve
door verwijderd - Sep 13, 2013 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mojo1983
Ik ben bang dat tenormin gelijk heeft en u toch echt moet betalen, en inderdaad die sleutels alleen zijn al ongeveer €35,00 x 4 = €140,00 en dan de sloten nog die zijn nog duurder.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2013 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Correctie ik las 4 sleutel maar het zijn er 3, maar dat is nog altijd €105,00 en voor die sloten maakt het niet uit hoeveel sleutels er kwijt zijn.
sorry voor mij eerdere fout.
maillady

ve
door verwijderd - Sep 13, 2013 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@maillady

Het topic is al een jaar oud.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2013 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

mojo1983
Dit kwam ik tegen op het inter net, ik quote
Wat betreft de sleutels, gebruikelijk bij huurwoningen is dat zodra iemand het huis verlaat de cilinders worden vervangen, deze rouleren dus tussen duizenden woningen zodat de vorige bewoner, indien deze nog een sleutel heeft, niet zomaar de woning meer binnen kan komen. Aangezien aan elke sleutel een sleutelhanger met een huisnummertje hangt, weet dus degene die eventueel de missende sleutels vindt dat het om nummertje ....gaat..

Ik weet niet of u hier wat mee kan maar ik wilde u het niet onthouden.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2013 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

maillady schreef op vrijdag 13 sep 2013, 23:16: mojo1983

Ik weet niet of u hier wat mee kan maar ik wilde u het niet onthouden.

Word eens een keertje wakker, dit topic is een jaar oud! Mojo heeft niets meer aan jouw ongetwijfeld goedbedoelde adviezen.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2013 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1
Ik zie het nu ook stom van mij ik keek alleen naar september. Bedankt voor de tip. Ik zit nu met het schaamrood op mijn wangen (lol)
Gr.maillady

ve
door verwijderd - Sep 13, 2013 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op vrijdag 13 sep 2013, 23:20:
maillady schreef op vrijdag 13 sep 2013, 23:16: mojo1983

Ik weet niet of u hier wat mee kan maar ik wilde u het niet onthouden.

Word eens een keertje wakker, dit topic is een jaar oud! Mojo heeft niets meer aan jouw ongetwijfeld goedbedoelde adviezen.

zoekster
Ik ben hier al op gewezen, maar dan op een andere toon (beginners foutje) maar ik zag nog een reactie gedateerd vandaag dus ik ben niet de enige.
En over dat wakker worden ik zou willen dat ik goed sliep (lol)

ve
door verwijderd - Sep 13, 2013 om 23:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

maillady schreef op vrijdag 13 sep 2013, 23:25:
En over dat wakker worden ik zou willen dat ik goed sliep (lol)

Temazepam. (voor als het echt niet wil)

KLIK

ve
door verwijderd - Sep 14, 2013 om 00:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op vrijdag 13 sep 2013, 23:32:
maillady schreef op vrijdag 13 sep 2013, 23:25:
En over dat wakker worden ik zou willen dat ik goed sliep (lol)

Temazepam. (voor als het echt niet wil)

KLIK

Zoekster
schept u hier behagen in om uw medemens waar u verder niets over weet zo in de maling te nemen?
Onder de klik staat www.bluebuddies.com/tools/BB_Teaser.gif. (wat flauw)
ik zal nu een tipje van de sluier optillen waardoor ik slaapprobleem heb want ik ben namelijk al 20 jaar psychiatrisch patiënte, maar daarom kan ik nog wel goed denken hoor. Dus denk eerst eens even na als u een reactie naar iemand toe geeft want dat kan ook anders, neem eens een voorbeeld aan tijger1 die hier ook naar mij over reageerde, zo kan het ook.
En dan nog even iets anders ik maakte dan een foutje oké maar hij stond bovenaan bij laatste vragen doordat er iemand anders ook op had gereageerd en daardoor ging ik de fout in en keek niet naar het jaar, maar ik kan mijn fouten teminste toegeven. Is het nu een beetje duidelijk voor u?

ve
door verwijderd - Sep 14, 2013 om 00:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoekster
En nu eens terug reageren als u flink bent want nu blijft het plotseling stil.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2013 om 00:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@maillady

Dit is een vraag en antwoord forum. Wij worden hier verondersteld antwoord te geven op de vraag van een Ts. De redactie stelt het niet op prijs als forumleden op elkaar gaan reageren, als die reacties niet meer over de vraag gaan.

Ik zit zelf nog niet zo lang op het forum en ik reageerde ook weleens zonder erg op een , heel, oud topic, omdat ik niet naar de datum had gekeken van de vraag. Jammer genoeg worden oude topics niet gesloten.

Omdat ik weet dat u tamelijk nieuw bent, wees ik u daar even op, want de Ts heeft daar niets meer aan.

Deze reactie is dus eigenlijk ook tegen de regels, maar ik vond het toch nuttig u daarop te wijzen.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2013 om 01:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op zaterdag 14 sep 2013, 00:47: @maillady

Dit is een vraag en antwoord forum. Wij worden hier verondersteld antwoord te geven op de vraag van een Ts. De redactie stelt het niet op prijs als forumleden op elkaar gaan reageren, als die reacties niet meer over de vraag gaan.

Ik zit zelf nog niet zo lang op het forum en ik reageerde ook weleens zonder erg op een , heel, oud topic, omdat ik niet naar de datum had gekeken van de vraag. Jammer genoeg worden oude topics niet gesloten.

Omdat ik weet dat u tamelijk nieuw bent, wees ik u daar even op, want de Ts heeft daar niets meer aan.

Deze reactie is dus eigenlijk ook tegen de regels, maar ik vond het toch nuttig u daarop te wijzen.

tijger1
Ik wilde net mijn iPad uitdoen toen deze reactie binnen kwam. Ik vindt het heel attent van u dat u mij op bepaalde dingen wijst. Normaal zou ik na uw eerste reactie niet meer gereageerd hebben hier bij deze topic, Maar zoekertje ging mij aanvallen en dat deed pijn bij mij sorry. Misschien was het beter geweest om het te negeren maar vandaag lukte mij dat niet. Ik zelf zal iemand niet opzettelijk kwetsen want zo zit ik niet in elkaar maar u heeft nu ook waarschijnlijk gelezen wat ik mankeer en dan kan je er de ene dag beter tegen dan de andere, in iedergeval ben ik blij met mensen zoals u die normaal reageren. Maar toch bedankt voor de waarschuwing. En van mij mogen ze hem verwijderen.
groetjes maillady

ve
door verwijderd - Sep 14, 2013 om 05:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

'Als het kalf verdronken is, dempt(e) men de put'; zoals ik het altijd mooi verwoordde: 'Mosterd na de maaltijd'!

Leek mij dat ex-verhuurder onterecht deze hoge kosten in rekening kon brengen, overdreven reactie destijds van ex-verhuurder: een slaatje eruit sloeg!

ve
door verwijderd - Sep 14, 2013 om 10:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

maillady schreef op zaterdag 14 sep 2013, 00:33: Zoekster
En nu eens terug reageren als u flink bent want nu blijft het plotseling stil.

Ik wil best reageren, maar ik lag al op een oor. De KLIK was een aanwijzing.
Als je niet tegen een grapje kan dan worden wij geen vrienden hier. En mij zoekertje noemen... dat zegt me iets over je.
Ik zal verder niet meer op dit topic reageren.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2013 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op zaterdag 14 sep 2013, 10:57:
maillady schreef op zaterdag 14 sep 2013, 00:33: Zoekster
En nu eens terug reageren als u flink bent want nu blijft het plotseling stil.

Ik wil best reageren, maar ik lag al op een oor. De KLIK was een aanwijzing.
Als je niet tegen een grapje kan dan worden wij geen vrienden hier. En mij zoekertje noemen... dat zegt me iets over je.
Ik zal verder niet meer op dit topic reageren.

zoekster
Sorry dat ik u zoekstertje noemde in een reactie maar dat was geen opzet maar een type fout. Maar daar wil ik best mij excuses voor aanbieden want ik geef volmondig toe dat ik beter op had moeten letten, ik hoop dat u dit wilt aanvaarden want ik wil beslist met niemand ruzie en trouwens daar is deze site ook niet voor bedoeld dacht ik zo.
Ik heb u gisteren iets over mijzelf verteld wat ik niet snel zal doen, maar ik wilde u iets duidelijk maken en daarnaast had ik gisteren niet zo'n goeie dag. Men mag mij best op mijn fouten wijzen hoor want ik ben hier nog niet zo lang actief, maar dan graag op een normale toon a.u.b. Maar nu sluit ik het hier af want eigenlijk horen dit soort dingen hier niet thuis.
Maar wat mij betreft zand erover.
met vriendelijke groet maillady

ve
door verwijderd - Sep 14, 2013 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even serieus mensen, dit is echt offtopic en overdreven! Je moet echt veel vrije tijd hebben om zo overdreven op elkaar te reageren!

Graag wil ik iedereen informeren hoe het afgelopen is zodat men iets aan heeft: Ik had mijn ex-verhuurder vriendelijk verzocht om te bewijzen dat alle inwoners in bezit zijn van alle sleutels. Want anders bleven we maar sleutels aanmaken en duizenden euro's uitgeven. Dat kunnen ze natuurlijk onmogelijk bewijzen; vandaar het verzoek. Bovendien stond nergens in mijn contract was vermeld dat bij het kwijtraken van sleutels mijn jaarsalaris voor moest inleveren. Uiteindelijk heb ik idd betaald voor 3 sleutels. 90 euro ipv 15.000 e.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2013 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

mojo1983 schreef op zaterdag 14 sep 2013, 17:43: Even serieus mensen, dit is echt offtopic en overdreven! Je moet echt veel vrije tijd hebben om zo overdreven op elkaar te reageren!

Graag wil ik iedereen informeren hoe het afgelopen is zodat men iets aan heeft: Ik had mijn ex-verhuurder vriendelijk verzocht om te bewijzen dat alle inwoners in bezit zijn van alle sleutels. Want anders bleven we maar sleutels aanmaken en duizenden euro's uitgeven. Dat kunnen ze natuurlijk onmogelijk bewijzen; vandaar het verzoek. Bovendien stond nergens in mijn contract was vermeld dat bij het kwijtraken van sleutels mijn jaarsalaris voor moest inleveren. Uiteindelijk heb ik idd betaald voor 3 sleutels. 90 euro ipv 15.000 e.

Mojo 1983
Ik wil u hierbij even mijn excuses aanbieden dat uw topic weer opgehaald werd. Ik voel mij daar mede schuldig aan want ik als beginneling had niet naar het jaar gekeken, dus reageerde ik op een oude topic van u sorry.
En verder was het totaal mijn bedoeling niet dat er een discussie ging ontstaan want daar hou ik zelf ook niet van om elkaar aan te vallen maar nu heb ik ook wat verkeerde dingen gezegd dat geef ik ruitelijk toe want ik schaam mij niet om mij fouten toe te geven maar helaas kan ik het niet meer terug draaien.
Ik wens u het beste toe.
Gr. maillady

ve
door verwijderd - Sep 14, 2013 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer, oud nieuws maar meestal is een sleutel voorzien van een aantal te bedienen pennen.
De 5 pennen versie komt het meeste voor.
Dan is meestal alleen de 1e soms 2 voor de gezamenlijke voordeur.
De rest is voor jou huis.
Een kuiltjes sleutel heeft meer mogelijkheden en is duurder.

Er zijn Certificaten voor beveiligde sleutels en die kosten nu eenmaal meer.
De voordeur zal geen punt zijn maar omdat er 3 zoek zijn mogen ze zowel 4 sleutels als alle in jou huis aanwezige Cilinders vervangen.
Dit moet een code krijgen die niet je huidige is en ook niet een van jou buren.
Dit is uitzoek werk en duurder maar beslist geen Duizenden Euro's.
Ze zullen alleen bij massaal misbruik gezamenlijke deur dit slot vervangen.

Wel hadden ze U op de hoogte moeten stellen vooraf voor de kosten van deze sleutel en waar U ze liet zoek raken doet er niet toe.
Je ouders is maar 1 en waar zijn de andere 2 zoekgeraakte dan????