mabureau
door mabureau Mar 14, 2011 om 11:56
Geldzaken & recht

KPN verhoogt prijs met 40%

KPN verkoopt niet alleen, in zijn reclame voor de digitale TV, diensten die niet waar zijn, maar verhoogt voor Digitenne aantoonbaar eerst de prijs met 40% en laat bestaande abonnees AANWIJSBAAR opdraaien voor de introductie korting voor nieuwe abonnees.


September 2008 abonneerde ik mij op Digitenne en kon ik met maximaal 3 TV‘s (woonkamper/slaapkamer/caravan) gebruik maken van Digitennne.

Bij het afsluiten van het abonnement kon ik, voor het 1e toestel, kiezen voor een gratis basis box of een kick-back op een zelf aan te schaffen USB-modem of een insteekkaart.
Voor een eventueel 2e en 3e toestel moest ik alleen een decoder of insteekkaart kopen en de bijbehorende smartcard activeren.

In 2010 kocht ik vervolgens voor € 49,99 voor mijn nieuwe TV een universele KPN insteekkaart.

Nu ik onlangs een oude basisbox wilde vervangen door een insteekkaart, moest ik constateren dat KPN de prijs van de via de detail handel verkochte kaarten, met 40% had verhoogd tot € 69,00;
Met voor nieuwe abonnees, naast € 25,00 aansluitkosten, een kick-back actie van € 34,50.

Via Internet verkoopt KPN zelf geen insteekkaarten, maar biedt de mogelijkheid om deze voor € 4,00 per maand te huren.


Samengevat:
a) een product wat in eerste instantie werd verkocht voor € 49,99 is € 20,00 (40%) in prijs verhoogd, om nieuwe abonnees een korting van € 34,50 te kunnen geven,
b) nieuwe abonnees betalen € 25,00 aansluitkosten, zodat zij per saldo € 69,00 + € 25,00 – € 34,50 = € 59,50 betalen.
Voor de kick back actie betaalden zij € 49,99 + € 25,00 = € 74,99.
c) bestaande abonnees gaan € 69,00 betalen in plaats van € 49,99;

Conclusie:
BESTAANDE ABONNEES MOETEN BIJ VERVANGING € 19,01 MEER BETALEN, OM NIEUWE ABONNEES EEN KORTING TE GEVEN VAN € 34,50.

775 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mastag
door mastag - Mar 14, 2011 om 21:59
955 Antwoorden / 19 Vragen
0

Dat is toch overal zo tegenwoordig. Vaste klanten hebben ze al en nieuwe moeten gelokt. Ook bij Ziggo, Upc, Xs4 All en andere grote bedrijven krijgen nieuwkomers vaak een betere deal. Maar wij vaste klanten blijven vaak toch wel plakken en daar gokken ze op.

Weggaan is de enige manier om bij een ander weer een introductieaanbieding te scoren.

Mastag

mabureau
door mabureau - Mar 14, 2011 om 23:06
102 Antwoorden / 12 Vragen
0

Introductie kortingen kan ik mee leven.

Maar om iets, wat altijd in de winkel te koop is geweest voor een reguliere prijs van € 49,99 eerst te verhogen met € 20, om er vervolgens een kick back actie van € 34,50 voor nieuwe abonnees aan te koppelen vind ik ongehoord.

Had dan de prijs gehandhaaft op € 49,99 met een kick back van € 15,00.

Wat gebeurd er als straks de actie voorbij is ? Juist ja, dan ligt het apparaat voor € 69,00 in de winkel.

rj
door rjw - Mar 15, 2011 om 12:01
3254 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=mastag schreef op maandag 14 mrt 2011, 21:59]Dat is toch overal zo tegenwoordig. Vaste klanten hebben ze al en nieuwe moeten gelokt. Ook bij Ziggo, Upc, Xs4 All en andere grote bedrijven krijgen nieuwkomers vaak een betere deal. Maar wij vaste klanten blijven vaak toch wel plakken en daar gokken ze op.

Weggaan is de enige manier om bij een ander weer een introductieaanbieding te scoren.

Mastag


Dat is echt niet iets van tegenwoordig. Toen ik nog klein was vond ik het altijd stom dat nieuwe VARA leden cadeautjes kregen en wij niks, terwijl mijn ouders en grootouders al jarenlang lid waren van de VARA.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer