er
door erwin398 Jan 20, 2012 om 23:11
Geldzaken & recht

KPN weigert ontbinding n.a.v. Tariefstijging

Onlangs heeft KPN de tarieven voor BelOnbeperkt met 50% verhoogd. Daar zijn inmiddels ook al meerdere onderwerpen over op dit forum.

N.a.v. de verhoging heb ik geprobeerd het abonnement op te zeggen. Ik heb een Alles-in-1-abonnement met vaste telefonie, adsl en televisie (en dus de BelOnbeperkt-bundel).

KPN wil wél mijn BelOnbeperkt-bundel voor mij beëindigen, maar houdt mij wel aan de contractsduur voor de rest van mijn pakket.

Mijn vraag is: mag KPN mij aan de contractsduur voor de hele bundel houden? Ik ben op die manier aan KPN gebonden voor telefonie totdat mijn contract afloopt, en KPN dwingt mij op deze manier om een prijsverhoging te accepteren. Ik kan niet switchen van provider omdat mijn adsl-abonnement doorloopt. Switchen naar UPC-telefonie houdt in dat ik verplicht twee tv-abonnementen (1x KPN en 1x UPC) moet afnemen om ergens een bundel voor onbeperkt bellen af te kunnen nemen.

Het aanbod van de KPN-klantenservice om de BelOnbeperkt-bundel kostenloos te beëindigen is overigens een wassen neus: deze bundel is normaal ook maandelijks opzegbaar.

Gr
Erwin

1646 4 Rapporteer

stacey
door stacey - Jan 20, 2012 om 23:34
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=erwin398 schreef op vrijdag 20 jan 2012, 23:11]. Ik heb een Alles-in-1-abonnement met vaste telefonie, adsl en televisie (en dus de BelOnbeperkt-bundel).

Die bundel zit er voor zover ik zie niet standaard in het pakket, je kunt ook `gewoon bellen` kiezen die is standaard (gratis bij pakket) en die bundels zijn betaalde `extra`s` .....dus verwacht dat je voor die keuze/Wijziging zou moeten gaan als je vast zit aan pakket omdat wijziging van extra`s wellicht dus niet onder de opzegvoorwaarden voor gehele pakket vallen.......

pauls0
door pauls0 - Jan 21, 2012 om 05:08
149 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is het nadeel van alles in 1 pakketten en met jaar of meerderjarige contracten. Zulke geintjes heeft KPN altijd, daarmee is het ook haantje de voorste, maar ongetwijfeld zullen andere providers ook wel volgen. Ik zou toch maar even wachten en het contract uit te dienen en dan overstappen...

tdehond
door tdehond - Jan 21, 2012 om 07:35
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als u niet akkoord gaat met de weigering om alles op te zeggen dan kunt u dit voorleggen aan de Geschillencommissie telecommunicatie.
Ik verwacht echter dat KPN in het gelijk gesteld wordt omdat u wel Bel onbeperkt kunt opzeggen.

edrick3
door edrick3 - Jan 21, 2012 om 14:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo erwin398,

.....Mijn vraag is: mag KPN mij aan de contractsduur voor de hele bundel houden? Ik ben op die manier aan KPN gebonden voor telefonie totdat mijn contract afloopt.....
Antwoord: JA

.....KPN dwingt mij op deze manier om een prijsverhoging te accepteren......
Antwoord: NEEN
De bundel 'Bel onbeperkt altijd' is een extra Optie en deze kun je dus - ivm de prijsverhoging - WEL opzeggen (maar dat was inderdaad al mogelijk!)

Vraag is de laatste week al vaker voorbij gekomen.

.....Kan dit zomaar??.....

Ja. Zie de Algemene Voorwaarden:

WIJZIGING VAN VOORWAARDEN EN TARIEVEN
KPN is gerechtigd een beding van de Overeenkomst, waaronder de Algemene Voorwaarden en tarieven te wijzigen.
Behoudens het gestelde in het vierde lid gelden dergelijke wijzigingen ook ten aanzien van reeds bestaande overeenkomsten waarop deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn verklaard, tenzij KPN aangeeft dat dat niet het geval is.
De wijzigingen treden vier weken na de bekendmaking, of op een latere datum in de bekendmaking vermeld, in werking, tenzij een afwijkende wettelijke termijn is vereist, die alsdan wordt toegepast.
Indien een Klant een wijziging, die betrekking heeft op een door hem afgenomen Dienst, niet wenst te accepteren, kan hij de overeenkomst met betrekking tot die Dienst schriftelijk beëindigen met ingang van de datum waarop de wijziging van kracht wordt. De schriftelijke opzegging dient voor de ingangsdatum van de wijziging door KPN te zijn ontvangen.

Dit gaat pas in per 19 februari v.w.b. Bellen Onbeperkt altijd en (ik dacht) in april voor het door u bedoelde abonnement..
Daarbij kun je nu ook naar mobiele nummers bellen.
Het is dus een uitbreiding van de mogelijkheden (die je nu natuurlijk wel 'verplicht' bent af te nemen).

En ja, dit mag dus.
Ze geven je ook netjes de mogelijkheid om op te zeggen.
Het rare is echter dat het ene abo van 10 naar 15 gaat en het andere van 31 naar 35.
Waarom die ene euro verschil???? KPN mag het weten ....

Met vr.gr.