le
door leenders-3 Aug 22, 2020 om 18:59
Geldzaken & recht

Krant niet bezorgd lees maar digitaal

Ik heb een abonnement op de limburger al 3 weken op zaterdag kreeg ik geen krant na telefoneren was het antwoord u krijgt  0.49 cent terug (een papieren bij primera kost 2.99) en verder de krant word niet nabezorgd lees maar digitaal
Kan dit zomaar ?

8855 14 Rapporteer

Tr
door Trostomaat - Aug 22, 2020 om 19:07
239 Antwoorden / Vragen

Zal wel ergens in de voorwaarden staan. Nog een verklaring gekregen wat er misgaat?. Eén keer kan gebeuren, maar 3 weken achter elkaar is vreemd, en te gortig.
Bij mijn weten worden kranten, de meeste titels althans,  al jarenlang niet meer nabezorgd. Kosten wogen niet op te de baten, mede omdat een de krant ook digitaal gelezen kon worden.

mahadma
door mahadma - Aug 22, 2020 om 19:10
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Ik welliswaar geen krant maar heb wel der gelezen dat er tegenwoordig niet NAbezorgd wordt.
Het is velemalen eenvoudiger om een digitale versie te versturen naar u.
Mogelijk staat het in de voorwaarden van de krant, bij gebrek aan welke krant is dit niet te beantwoorden.
Verder kunt u een los nummer bij de primera a 2,99 niet vergelijken met een abo prijs.

ekiem
door ekiem - Aug 22, 2020 om 19:22
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Ja hoor dit kan. Heb jaren de papieren krant gelezen maar door omstandigheden overgestapt op digitaal. Vermoedelijk is het beleid dat er in de toekomst helemaal géén papieren kranten meer zijn. Er worden steeds minder papieren kranten gelezen. Veel jongeren lezen niet eens meer een papieren krant.

Digitaal is in het begin zeker even wennen maar met een tablet goed te doen, is ook veel goedkoper.

Ekiem

tenormin
door tenormin - Aug 22, 2020 om 19:25
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@leenders-3.
Zowel @trostomaat als @mahadma hebben gelijk, nabezorgen is al jaren en jaren geleden afgeschaft. Bij "een normale krant" wordt u als abonnee gecompenseerd (als men het zo mag noemen) door, als u opzegt, de extra krant(en) alsnog ontvangen worden. D.w.z. in de verlenging noemen ze het. Dus als het goed is, moet u 3 weken langer een krant krijgen na eventuele opzegging. Zeer slechte service van de Limburger om u met een fooitje te foppen. Zou ze maar eens contacten, via hun internet site. Bellen help vaak niet echt.

acwkuipers
door acwkuipers Aug 24, 2020 om 10:55
6 Antwoorden / 0 Vragen

Dagblad van het Noorden wordt nog netjes nabezorgd.

acwkuipers
door acwkuipers Aug 24, 2020 om 10:56
6 Antwoorden / 0 Vragen

Dagblad van het Noorden wordt nog netjes nabezorgd.

marita5
door marita5 - Aug 22, 2020 om 19:25
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Leenders-3 ,

Veelgestelde vragen ,

Dien schriftelijk een bezorgklacht in .

Hoe geef ik mijn bezorgklacht door ?

Uw bezorgklacht kunt u gemakkelijk online doorgeven. Klik hier om uw bezorgklacht door te geven. U kunt natuurlijk wel uw krant digitaal lezen via delimburger.nl/krant. Bent u nog niet geregistreerd? Ga dan naar delimburger.nl/krantenapp.

Worden de kosten van een niet bezorgde krant vergoed ?

Heeft u de krant niet ontvangen, maar wel al betaald? De kosten verrekenen we met de volgende factuur. Daarbij hanteren we de abonnementsprijs van de krant. Om die reden is het belangrijk dat u het formulier invult.

Wat gebeurd er met mijn bezorgklacht ?

Een klacht of opmerking over de bezorging geven wij door aan de distributeur van uw adres. Daarnaast komt dit de eerstvolgende dag op de looplijst van de bezorger te staan. In de meeste gevallen is dit voldoende om de bezorging de volgende bezorgdag te herstellen. Daarom is het van belang dat u elke bezorgklacht zo spoedig mogelijk meldt. Distributeur en bezorger zijn op deze manier snel op de hoogte en zij kunnen dan de bezorging herstellen.

Wat wordt er gedaan als ik in korte tijd meerdere bezorgklachten heb ?

Indien u gedurende een aantal dagen of weken regelmatig bezorgklachten aan ons heeft doorgegeven wordt er een melding gestuurd naar de inspecteur van de bezorger .

Bron : De limburger.nl

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 22, 2020 om 20:18
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Als m.i. ook al gezegd is het normaliter zo dat een krant niet meer wordt nabezordg maar het abonnement wel wordt verlengd over de periode dat u een krant niet kreeg. Het betreft hier echter zaterdagen en dat maakt het wel merkwaardig.

Het is de vraag  of de genoemde  0,49 de abonnementskostem m.b.t 3 zaterdagen compenseren hetgeen ik mij niet kan voorstellen. Gelet op de info die @MARITA5 al gaf waarvan ik nu één zin citeer: 'Heeft u de krant niet ontvangen, maar wel al betaald? De kosten verrekenen we met de volgende factuur. Daarbij hanteren we de abonnementsprijs van de krant. Om die reden is het belangrijk dat u het formulier invult.'Zo dit niet het geval is is de betekenis dat er sprake is van wanprestatie. U kunt daarom overwegen om de krant in gebreke te stellen  zie: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en het zenden van een brief is dan het minste dat u zou kunnen doen (de kosten daarvan de kosten van het aantekeken). Zie bijv. https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  Ik zou als het antwoord achterwege blijft er verder geen geld en moeite aan besteden en wel overwegen om een andere krant te nemen.

(Het andere lettertype is onbedoeld)

Tr
door Trostomaat Aug 23, 2020 om 09:42
239 Antwoorden / Vragen

@heremietkreeft, als ik het goed begrijp is uw advies van toepassing op de situatie waarin de € 0,49 lager is dan de compensatie die men zegt te zullen betalen op basis van de abonnementsprijs.
Even afgezien van het feit dat het hier letterlijk een centenkwestie betreft, is het dan niet verstandiger eerst even met de krant te bellen en de kwestie van de hoogte van de compensatie te bespreken in plaats van met zwaar geschut te komen (ingebrekestelling, aangetekende brief).
Wat het doel van uw ingebrekestelling? Dat u erna nog € 0,09 of € 0,16 (of iets in dezelfde orde van grootte) extra kunt vorderen?
Is het niet verstandiger om voordat je besluit allerlei kosten te gaan maken voor iets wat materieel geen belang heeft, onmiddellijk te zeggen: 'ik besteed er geen geld en moeite aan'?.

Ik heb overigens geen reden te twijfelen aan de 'juistheid' van die € 0,49, waarbij ik het wel zo lees dat dat het bedrag per krant zal betreffen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 23, 2020 om 09:57
16775 Antwoorden / 202 Vragen

@TROSTOMAAT, waarom nu weer met mij in discussie treden over mijn reactie? Uw mening was toch al bekend? Het is en blijft nog steeds een gegeven dat van iedereen wordt geacht te reageren op basis van eigen mening, kennis en ervaring volgens de regels van deze site.
Het is dus niet de bedoeling waarom ik verder ga uitleggen aan u waarom ik: ik citeer u nu; 'Is het niet verstandiger om voordat je besluit allerlei kosten te gaan maken voor iets wat materieel geen belang heeft, onmiddellijk te zeggen: 'ik besteed er geen geld en moeite aan'?. Voor alle duidelijkheid citeer ik ook de laatste zin van mijn reactie:Ik zou als het antwoord achterwege blijft er verder geen geld en moeite aan besteden en wel overwegen om een andere krant te nemen.'  En dat betekent dus dat ik enige actie wel op zijn plaats vindt.

En helaas, de kosten van een krant op zaterdag zijn relevant meer dan € 0,49. Als u de krant goedkoper weet te krijgen bent u spekkoper.

Maar hoe dan ook, u mag best een andere mening hebben maar dit is geen dicussieforum.

diumenge
door diumenge Aug 23, 2020 om 14:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Heremietkreeft, het goedkoopste Compleet abonnement kost € 29,50 per maand. Daarvoor krijg je zo'n 26 kranten elke maand, dus betaal je ongeveer € 1,14 per krant, echter in dat abonnement zit ook 'Digitaal Extra' ter waarde van € 12,50, haal je dat er vanaf dan kom je op zo'n € 0,65 per krant. Nou is dat inderdaad iets meer dan € 0,49. Wil je die 16 cent verschil via een aangetekende brief claimen dan kost je dat € 8,45. Kortom je zou een héél jaar geen enkele zaterdagkrant moeten ontvangen én het verschil van 16 cent voor al die 52 zaterdagen in één aangetekende brief moeten claimen om precies de kosten van de aangetekende brief er uit te halen...

Tr
door Trostomaat Aug 23, 2020 om 18:59
239 Antwoorden / Vragen

@heremietkreeft, deze mening had ik nog niet eerder geventileerd. Een reactie geven is natuurlijk niet een discussie. Die hoef ik niet. Diumenge geeft een goede uitleg over de hoogte van de vergoeding. Het papier van de krant en het drukwerk is maar een fractie van de kosten. De meeste kosten zitten 'm ongetwijfeld in de nieuwsgaring (journalisten die hun werk doen). De opbrengst daarvan krijgt Leenders-3 al in zijn digitale versie, inbegrepen bij het abonnement. Die € 0,49 voor het missen van het papieren geval is zo gek nog niet.

U heeft gelijk dat het aan Leenders-3 is om te bepalen of uw advies wordt opgevolgd.
Zeg eens eerlijk, zou u zelf uw eigen advies opvolgen?

pi
door piet limburg - Aug 24, 2020 om 11:08
231 Antwoorden / 15 Vragen

Het is niet meer wat het geweest is......alleen geklaag dat hun abonnees weglopen.

koekeloer
door koekeloer - Aug 24, 2020 om 11:23
562 Antwoorden / 18 Vragen

Service is ver te zoeken. Bij mijn streekkrant doen ze hetzelfde. Als je echter blijft klagen kon ik plotseling bonnen krijgen voor de zaterdagkrant en hiermee bij supermarkt een krant halen. Dit kunt u ook proberen en dan de bonnen gebruiken voor een volgende keer dat er geen krant is

zoekster
door zoekster - Aug 24, 2020 om 11:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat een waardeloze service. Zeg dat u uw abonnement gaat opzeggen. Grote kans dat ze dan met een beter aanbod op de proppen komen voor de gemiste zaterdagkranten. Als u dit accepteert heeft u kans dat u de zaterdagkrant nooit meer geleverd krijgt. U heeft recht op uw papieren krant. Internet is een heel andere tak van sport, niet iedereen vindt het prettig om zo de krant te lezen.

pierre60
door pierre60 - Aug 24, 2020 om 14:35
132 Antwoorden / 14 Vragen

Als je abonnee bent dan heb je de digitale krant gratis erbij. Mocht je de papieren krant niet krijgen dan kan je ze altijd digitaal lezen. Helaas wordt de krant niet meer na bezorgd dus is het handig om dan over te schakelen naar digitaal.

justmeagain
door justmeagain Sep 1, 2020 om 23:43
623 Antwoorden / 8 Vragen

Leg dat maar eens aan 85 plussers uit die geen tablet, computer of telefoon kunnen bedienen.

ma
door mario47 - Aug 24, 2020 om 21:50
56 Antwoorden / 2 Vragen

Gebeurt mij ook regelmatig,mail naar service van het ED en krijg een mail terug dat ik een krant kan gaan halen bij een verkoop punt

mo
door mof - Sep 1, 2020 om 16:24
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hangt van de voorwaarden af. Ik zou t niet zomaar accepteren. De krant moet toch haar verplichting nakomen.

rj
door rjw Sep 1, 2020 om 16:33
3238 Antwoorden / 5 Vragen

En wat nou als het in de voorwaarden staat? Zou je het dan nog steeds niet accepteren?

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Sep 1, 2020 om 17:14
98 Antwoorden / 1 Vragen

U hoort de krant alsnog een dag later te krijgen. Wanneer u digitaal de krant leest heeft u de krant elke dag en mist geen editie.
Het is mogelijk om een digitale abonnement te nemen.

justmeagain
door justmeagain Sep 1, 2020 om 23:43
623 Antwoorden / 8 Vragen

Leg dat maar eens aan 85 plussers uit die geen tablet, computer of telefoon kunnen bedienen.

alfatrion
door alfatrion - Sep 2, 2020 om 10:58
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u de krant los gekocht? Zo ja, dan heeft u recht op 2,99. Zo nee, wees dan blij met de 49 cent.