Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 12, 2018 om 19:49
Geldzaken & recht

Kunnen we Sinterklaas en Kerst combineren?

Ieder jaar is er discussie en commotie over het Sinterklaasfeest.
Een oplossing zou zijn om Sinterklaas en Kerst samen te voegen tot 1 groot feest.

Dus mijn vraag is:

Kunnen we Sinterklaas en Kerst combineren?

2328 22 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 12, 2018 om 19:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 12, 2018 om 19:54
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Waarom niet?

Ik vrees voor rellen tijdens de intochten.....

Cookies
door Cookies - Nov 12, 2018 om 19:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, Kerst mag ook niet meer.

tenormin
door tenormin - Nov 12, 2018 om 19:55
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nee. Valt niets te combineren: Sinterklaas is een volledig ander samenzijn dan Kerstmis/

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 12, 2018 om 20:02
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Tenormin,

Kinderen begrijpen niet waarom volwassenen met elkaar op de vuist gaan tijdens Sinterklaas.
Door Sinterklaas en Kerst te combineren, kunnen we conflicten voorkomen en is iedereen voor een deel tevreden.

tenormin
door tenormin Nov 12, 2018 om 20:08
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Kinderen begrijpen überhaupt niet alles over het gekissebis: gaat, gelukkig, langs hen heen. We praten hier over kleintjes die nog geloven, de rest zal ze worst zijn.

hutch
door hutch Nov 12, 2018 om 20:19
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Men dient kinderen ook goed uit te leggen dat een klein groepje personen een minderwaardigheidscomplex hebben en hun probleem uitten op een gezellig kinderfeest.

tijger1
door tijger1 - Nov 12, 2018 om 19:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb dit volgende dwaze topic van u maar even gemeld.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 12, 2018 om 20:03
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Erg flauw tijger,

Dit is mijn inziens wel degelijk een consumenten topic!

tenormin
door tenormin Nov 12, 2018 om 20:06
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@John, is geen consumenten topic: zoek een site die discussies voert, ben je beter af.

ne
door neodutchio Nov 12, 2018 om 20:53
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Je was mij voor Tijger1, anders had ik het gedaan.

diumenge
door diumenge - Nov 12, 2018 om 20:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen
me
door mein33 Nov 12, 2018 om 22:04
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Die vraag zal bij een 'ban' zeker achterwege blijven vanwege die 'ban' ;-))

hutch
door hutch - Nov 12, 2018 om 20:16
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Waarom wéér toegeven aan een zeer klein groepje personen met een groot minderwaardigheidscomplex?

Buiten dat komt de Kerst ook weer in gevaar en zal dat ook wel weer niet mogen. Het blijft maar doorgaan met al die onzinveranderingen.
Lees * dit * ook maar eens. Het wordt steeds gekker. Het moet gewoon Sinterklaas en Zwarte Piet blijven en daarnaast ook Kerstmis.

Punt uit!!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 12, 2018 om 20:22
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Hutch,

Het wordt een win-win situatie als we Sinterklaas en Kerst combineren.
Misschien, dat toekomstige generaties zullen lachen om de ruzies,die nu zijn ontstaan door de verandering van de bevolking van Nederland.

ne
door neodutchio Nov 12, 2018 om 20:52
5128 Antwoorden / 12 Vragen

En wat is dan die win-win situatie? En hoe ziet u invulling aan een gecombineerd feest?

hutch
door hutch Nov 12, 2018 om 22:30
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik zie die win-win situatie ook niet. Waarom deze feesten combineren? Om dat zeer kleine groepje tegemoet te komen?? Wat een onzin.
Gewoon doorgaan zoals weleer. Laat die paar personen zich maar eens aanpassen aan onze tradities. Waarom moet het zeer overgrote deel van de Nederlandse bevolking zich altijd maar weer aanpassen aan de nukken en grillen van een paar buitenstaanders? Als iemand onze tradities niet bevalt, zal niemand hem of haar tegenhouden om weer te vertrekken. Vaya con Dios!

kassiere
door kassiere Nov 13, 2018 om 10:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

pardon? om andere geloofsovertuigingen niet te beledigen? ìk vind die moslima's op de foto in de link in 'n blauw Maria-gewaad in Europa diep beledigend voor het rk-geloof en net als vloeken in de kerk! en dat moeten wij maar accepteren? de omgekeerde wereld en hoe hypocriet! typisch weer dat eeuwige de confrontatie uitlokken en de ander 'n probleem toeschuiven wat in beginsel altijd het hùnne is! en dan moeten Hollandse kinderen hùn taal leren omdat zij hier géén Nederlands spreken en óók nog Ramedan meevieren? laten we er gelijk maar zo'n ranzige moslimmarkt van maken want we hebben onze identiteit tòch al half verloren en voelen ons tòch al niet  meer thuis in eigen land, mede dankzij al dat extreem-linkse verschrikkelijk onnozele support .................

Ka
door Kassagebruiker - Nov 12, 2018 om 20:21
683 Antwoorden / 5 Vragen

Of we laten alles zo het is, dus alle feesten in het jaar, of we stoppen met alle feesten het jaar door, maar dan ook geen commentaar daarover. En met alle feesten afgeschaft is er ook geen reden tot klagen en rechtszaken van welke groep dan ook.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 12, 2018 om 20:26
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Lenovo,

Dat zou ook een oplossing kunnen zijn.

Ik probeer een oplossing te bedenken om de tweedeling in Nederland te voorkomen tijdens Sinterklaas.
Extreem links en rechts misbruiken het Sinterklaasfeest en zijn gebaat bij een tweedeling.
We moeten dit voorkomen...

Ka
door Kassagebruiker Nov 12, 2018 om 20:56
683 Antwoorden / 5 Vragen

We moeten dit voorkomen...

Wat je zeker niet kunt veranderen, doe daar geen moeite voor, zonde van je tijd en je leeft rustiger.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 12, 2018 om 20:23
16768 Antwoorden / 202 Vragen

Pasen en Pinksteren vallen ook niet op één dag.

En waarom combineren? In Nederland is Sinterklaas het kinderkado feest en dat is Kerstmis hier niet maar eerlijk is eerlijk, dat is aan een ieder persoonlijk.
Voor het 'zelfde geld' zouden wij Haloween, St. Maarten, Singles day, Vaderdag, Moederdag, Suikerfeest en zelfs ook bijv. Hemelvaartsdag kunnen combineren.
Ik vergat Koningsdag.

Thijs12
door Thijs12 - Nov 12, 2018 om 20:24
521 Antwoorden / Vragen

Moet iedereen zelf uitmaken. We zijn een vrij land.

Ge
door Genee - Nov 12, 2018 om 20:27
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Van mij mag het sinterklaasfeest verdwijnen.
Een zegen voor families met een laag inkomen.
Maar u zult de winkeliers wel tegen krijgen.

jo
door jorisw - Nov 12, 2018 om 20:34
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Liever vandaag dan morgen. Ik heb Sinterklaas altijd (ook als kind al) een vervelend feest gevonden.

ne
door neodutchio - Nov 12, 2018 om 20:51
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Wij hebben een tweedeling in Nederland? En u wilt die tweedeling oplossen? Succes. Overal zijn mensen die ergens een andere gedachte over hebben. Ik wil graag een witte auto en u wellicht een zwarte. Wij staan lijnrecht tegenover elkaar en ik ben bang van zwarte auto's in mijn straat. Dus iedereen maar een grijze auto? Over alles valt een discussie te verzinnen.

De tweedeling is een klein groepje tegen de rest van Nederland. Er zijn overigens al zat opties aangedragen om het kinderfeest voor iedereen door te laten gaan, maar er zijn altijd mensen die het helemaal willen verbieden. Net zoals er mensen zijn die het suikerfeest en slachtfeest willen verbieden. Moeten we daar ook in gaan schipperen?

Het is uw oplossing om 2 feesten samen te voegen, niet die van anderen. Het is ook uw angst voor de intocht. U projecteerd weer alles op uzelf.

Het Sinterklaasfeest is een kinderfeest. Bestaat al honderden jaren. Het Kerstfeest is een religieus feest. Een hele andere betekenis en invulling. U wil graag de kerstman en sinterklaas samen op de slee zien zitten? Of zwarte pieten die de slee duwen?
En hoe zit het met uw verjaardag? Zullen we die ook gewoon overslaan of op een andere dag gaan vieren terwijl er een ander feest is?

U gaat van de hak op de tak en snapt niet waar dit forum voor bedoeld is. Wellicht als opfrisser: u kunt hier terecht met UW consumentenvragen. Zaken waar U tegen aanloopt en waar U hulp bij nodig hebt. Dus geen algemene zaken die niemand van ons hier kan oplossen.

Het is dat Tijger het al gedaan had, maar anders kwam het melden van mij af. Wie weet gaat u het leren hier en anders tot snel op een ander forum. En niet zeggen dat u het niet snapt waarom u een ban krijgt.

Hetzelfde gebeurd weer als in andere topics, u roept weer een hoop, maar zegt niets. Het zou een win-win situatie zijn? Wat zijn dan de voordelen, dat zegt u niet.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 12, 2018 om 22:02
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Aah,professor Neodutchio,

Ik miste jouw opbouwende kritiek al!

De samenstelling van Nederland verandert.
Door Sinterklaas en Kerst samen te voegen kunnen wij als samenleving zorgen,dat Sinterklaas echt een feest blijft.

De tegenstanders hebben op 25 december wel andere dingen aan hun hoofd.
Je kunt het zien als een oorlogspauze .

ne
door neodutchio Nov 12, 2018 om 22:19
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Zeer logisch. U kunt in alle agenda's kijken? U weet precies waar iedereen zich dan bevind? Het zal u verbazen hoeveel winkels er gewoon op eerste en tweede kerstdag open zijn. Kerst is al lang niet meer een feest waarbij mensen zich 2 dagen binnen opsluiten bij familie.

Ik zie nog steeds niet waarom Sinterklaas een feest blijft als het tijdens kerst geviert wordt. Nu is het ook gewoon een feest. Oorlogen gaan trouwens tijdens de feestdagen ook gewoon door hoor.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 12, 2018 om 23:42
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Neodutchio,

Laten we het gewoon proberen: de intocht van Sinterklaas op 25 december.
Veel tegenstanders in de kerk.
Veel politie en andere hulpdiensten aan het werk want ze krijgen een toeslag met Kerst.
En als extra voor de hulpverleners: ze hebben een excuus voor hun partner om niet verplicht "gezellig" te doen bij hun schoonmoeder....haha!

ne
door neodutchio Nov 13, 2018 om 08:10
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Dus de intocht moet gelijk vallen met de verschillende kerkdiensten van de verschillende geloofsovertuigers? En een verplichting voor de handhavers die moeten werken? In plaats van een zondagsbezetting word het een topbezetting. Dat dat direct nadelig is voor de rest van de werkmaand vergeet u dan even? Het is niet alleen de toeslagen, het werk telt ook dubbel. Dus met een andere dag moeten ze weer compenseren.

Vrijdag komt Sinterklaas weer aan. De mensen staan al vroeg aan de kade en de kinderen kunnen niet wachten om de boot te zien. Dat gebeuren duurt wel iets langer dan een kerkdienst. Daarbij is het maar de vraag of alle aktievoerders kerkelijk zijn. En de ouders en kinderen die wek voorstander zijn, mogen die niet Sinterklaas binnen halen, of mogen ze niet naar de kerk van u?

Geboren Amsterdammer, probeer het nog eens. Maar nu met wat minder onzin.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 13, 2018 om 10:19
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Neodutchio,

Laten we de Sinterklaasintochten dit jaar op 25 december houden.
Gewoon proberen.

ne
door neodutchio Nov 13, 2018 om 11:10
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom dan gewoon niet op een willekeurige zondag? Waarom niet midden in de zomer? Zou lekker zijn, elk jaar op een andere datum proberen gewoon voor het proberen. Echter, zonder onderbouwing zal er niemand zijn die daar zin in heeft.

aurora1
door aurora1 - Nov 12, 2018 om 21:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee.
Verveelt u zich weer?
Zoek een hobby, zet een boom op in het café om de hoek maar niet hier.
Het betreft overigens een Randstad non-probleem dat die kleine groep schreeuwers, gefrustreerden en onruststokers het hele land mee wil besmetten.

me
door mein33 - Nov 12, 2018 om 21:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een dergelijk voorstel kan alleen maar worden gedaan door iemand die werkelijk geen idee heeft waar het Kerstfeest voor staat.

gerbera
door gerbera - Nov 12, 2018 om 22:04
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Wij doen al jaren, op 15 dec, aan SinterKerst met de hele familie, inclusief de verjaardagen van kleinkinderen die rond die tijd jarig zijn. Is lekker voordelig om na Sinterklaas de restanten chocoletters en kado's voor een prikkie aan te schaffen.
En de Kerst brengen we dan vredig en in alle rust gezamelijk door.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 12, 2018 om 23:30
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Gerbera,

Eindelijk zitten we op 1 lijn! Haha!

kassiere
door kassiere Nov 13, 2018 om 11:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

oh, dat is óók leuk voor je kinderen! kunnen ze er later aan terugdenken dat ze zó onbelangrijk waren dat  hun verjaardagen niet exclusief voor hen gevierd werden............... of wordt er tegenwoordig al niemand meer echt  jarig? vroeger zeiden ze altijd "wacht  maar tot  je  jarig bent" en dan wist  je metéén hoe laat het was, haha. nah ja, er zijn mensen blij als ze 20 jaar hun verjaardag niet gevierd hebben en géén 69 en nog maar 49 zijn!

gerbera
door gerbera Nov 13, 2018 om 11:20
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Kassiere, ff lezen, er staat rond die tijd en dat houdt in dat 16 en 17 dec. de verjaardagen zijn. En zal ik u wat vertellen.ze vinden harstikke leuk dit met z'n allen te doen.

Dat is óók leuk voor je kinderen! kunnen ze er later aan terugdenken dat ze zó onbelangrijk waren

Of dit van verjaardagen afhangt, wel erg kort door de bocht vindt u niet.

hutch
door hutch - Nov 12, 2018 om 22:53
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Straks is er weer een ander groepje die meent dat vliegende elanden dierenmishandeling is en daarom ook niet meer vliegend afgebeeld mogen worden. Valt mij mee dat er nog geen groepje is die begint te zeuren over de Sinterklaas en de Kerstman. Waarom moeten die oude mannen (...) nog steeds werken? Ouderenmishandeling? Of voorlopers op het langer moeten doorwerken.

En nog wat.... enig idee hoe dat in het Caribische deel van ons Koninkrijk gaat? De kinderen aldaar vinden het een eer om als Zwarte Piet geschminkt te worden. Hoewel zij van nature iets donkerder zijn dan de 'Makamba', willen zij toch nog donkerder geschminkt worden. En een plezier dat ze hebben..... prachtig! De meesten aldaar vinden het ook maar vreemd dat de discussie omtrent de Zwarte Pieten hier gaande is.

me
door mein33 Nov 12, 2018 om 23:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Kan helaas maar 1 punt geven :-((

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 12, 2018 om 23:34
1746 Antwoorden / 31 Vragen

In de Engels sprekende landen noemen ze de kerstman "Santa Clause".
Dat lijkt erg op Sinterklaas.....
Het Engelse liedje is makkelijk aan te passen:"Sinterklaas is coming to town"

Gr
door Grunn1 - Nov 13, 2018 om 00:52
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik stel voor nog maar 1 feestdag met een zwarte veeg piet paashaas op een arrenslee midden in de zomer.

gerbera
door gerbera Nov 13, 2018 om 09:30
7346 Antwoorden / 14 Vragen

op een arrenslee
Wel voortgetrokken door een schimmel toch;-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 13, 2018 om 10:24
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Combineren van de symbolen zou goed zijn voor het gezamenlijke feest op 25 en 26 december.
Vergeet niet,dat de samenstelling van de Nederlandse bevolking ook is veranderd.
Hoe meer verschillende mensen zich gaan mixen,hoe minder oorlog in de wereld.

edrick3
door edrick3 - Nov 13, 2018 om 10:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ieder jaar is er discussie en commotie over het Sinterklaasfeest.
Ieder jaar? Pas de laatste jaren.
Een oplossing zou zijn om Sinterklaas en Kerst samen te voegen tot 1 groot feest.
Wat een onzinnige gedachte; daarmee los je het 'probleem' niet op.

Kunnen we Sinterklaas en Kerst combineren?
Nee, dat kunnen 'we' dus niet!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 13, 2018 om 10:31
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Edrick,

Met ieder jaar bedoel ik inderdaad de laatste jaren.
Laten we het gewoon proberen.....

panter22
door panter22 - Nov 13, 2018 om 10:37
6599 Antwoorden / Vragen

Jan van Drongelen,
Naam veranderd in geboren amsterdammer?
Ophouden met die flauwekul.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 13, 2018 om 10:47
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Panter,

Ik kreeg het advies om niet mijn eigen naam te gebruiken vanwege de veiligheid......

ne
door neodutchio Nov 13, 2018 om 11:13
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Dan bent u daar behoorlijk laat mee. Op Radar, De Rijdende Rechter en via de Telegraaf bent u al bekend.

costnix
door costnix - Nov 13, 2018 om 10:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen
Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 13, 2018 om 10:48
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Costnix,

Erg interessant!
Sinterklaas en Santa Clause zijn verwant!

costnix
door costnix Nov 13, 2018 om 11:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Had je ook zelf kunnen vinden!
Maar ik ben het totaal niet met je eens!

simon55
door simon55 - Nov 13, 2018 om 10:55
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ja , doe maar , maar kan dan ook meteen pasen en pinksteren op de schop ,zijn nu toch al lekker bezig zo

De kerstboom mag binnenkort OOK NIET meer GROEN zijn

costnix
door costnix Nov 13, 2018 om 10:59
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De kerstboom met sneeuwvegen :-D

Redacteur
door Redacteur - Nov 13, 2018 om 11:17
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Voor de goede orde, het Kassa forum is specifiek bedoeld voor consumentenvragen en -problemen. Bredere maatschappelijke discussies vallen niet onder deze noemer. Daarom sluiten we dit topic.

De redactie