willewill
door willewill Jul 1, 2022 om 08:55
Geldzaken & recht

Kunnen wij,banken verplichten om je internetkosten te vergoeden??

Aangezien wij consumenten steeds meer gedwongen worden,om onze bankzaken online te doen,kantoren gesloten worden,dus ook de service naar de consumenten verdwijnt, vind ik het niet meer als billijk, dat,inplaats van de zogenaamde servicekosten die de banken in rekening brengen,dat deze afgeschaft worden, en de internetkosten die wij als consumenten maken, door hun vergoed moeten worden! Wij worden door hun verplicht om deze kosten te maken!

4917 19 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 1, 2022 om 08:59
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas, neen met daarbij hoe dan ook het gegeven dat u uw internet aansluiting voor (veel?) meer benut dan m.b.t. bankieren.

va
door vanlotjegetikt - Jul 1, 2022 om 09:00
809 Antwoorden / Vragen

En dan de provider vragen de rekening te splitsen vanwege bankzaken en gewoongebruik??
Er gaat een wereld voor u open mbt  datagebruik.

getty
door getty - Jul 1, 2022 om 09:14
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat een onzin, alsof je alleen je internet voor de bankzaken gebruikt.

Wel vind ik de " service"kosten bij banken erg hoog voor de weinig service die er nog geleverd wordt. Maar uw voorstel past daar niet bij wat mij betreft.

Thecla58
door Thecla58 - Jul 1, 2022 om 09:16
854 Antwoorden / 3 Vragen

Wahahaha. You made my day so far

Nee, natuurlijk niet.

Een internetverbinding heb je toch. Besef je wel dat van die servicekosten die je betaalt ook de internetdiensten van je bank ten goede komen, dat de bank daar ook de ontwikkeling van eventuele bankierenapp van betaalt

va
door vanlotjegetikt Jul 1, 2022 om 09:46
809 Antwoorden / Vragen

Ach het is bijna weekend...............

Thecla58
door Thecla58 Jul 1, 2022 om 10:12
854 Antwoorden / 3 Vragen

@Vanlotjegetikt.

Inderdaad and F1 weekend hahahaha

ju
door juliomariner Jul 1, 2022 om 11:37
1321 Antwoorden / 2 Vragen

inderdaad schoot ik ook in de lach.
Hoeveel MB zal interbankieren per gezin maandelijks zijn. Op het geheel van de prijs van een internetabbonement zal het hooguit een paar procent zijn. We spreken dan over 1 of 2 euro. Daar ga ik me dus niet druk om maken.

Ozymandias
door Ozymandias Jul 1, 2022 om 15:54
166 Antwoorden / Vragen

Maak daar maar gerust eurocent van. Het verbruik op het totaal van je internet zit ver onder 1 procent. Dat gaat eerder richting .01 %

ma
door malhy2 Jul 8, 2022 om 05:22
309 Antwoorden / 13 Vragen

Toen in het verleden uw pen op was door al het schrijven van overboekingsformulieren ging U zeker naar de bank een nieuwe pen halen. Tijdens deze wnadeling waren uw schoenen aan slijtage onderhevig zodat U het verzolen ook bij de bank neerlegde. U verbrande calarieen en moest doordoor eten ook dit werd door de bank betaald .....

sira
door sira - Jul 1, 2022 om 09:20
2323 Antwoorden / 24 Vragen

Zit u dan dag en nacht te bankieren?

ne
door neodutchio - Jul 1, 2022 om 10:26
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ik kijk tv via een app op mijn smart tv. Moet KPN dan ook meebetalen aan de aanschaf van de tv en meebetalen aan internet? En als ik online boodschappen ga doen, moet ik dan ook een stuk internetkosten als korting krijgen? En moet de supermarkt dan ook meebetalen aan de telefoon of laptop?

U mag best op zoek gaan naar een bank die nog wel plaatselijk kantoren heeft, maar vanwege personeelsgebrek en de hoge kosten is dat simpelweg onbetaalbaar geworden.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 1, 2022 om 11:01
2040 Antwoorden / Vragen

Economie 101: dus de banken gaan de internetrekeningen van de Nederlanders betalen? Dat zijn voor de banken dus kosten. Welke inkomsten gaat een bank daar dan tegenover stellen?  Alle kosten worden uiteindelijk door de klanten betaalt, ook bij de bank staat geen geldboom in de tuin. Dat moeten we dan dus zelf betalen. Dit soort ideeën zijn een beetje de financiële equivalent van de perpetuem mobile,  bewezen onzin.

Franske1958
door Franske1958 - Jul 1, 2022 om 11:10
420 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou best willen dat mijn bank mijn internet betaald, echter ik vrees dat hun dat niet gaan doen.
De doe niet aan internet bankieren, maar als de rabobank toch mijn internet wil gaan betalen,
dan heb ik daar uiteraard geen bezwaar tegen.

borg queen
door borg queen - Jul 1, 2022 om 15:22
127 Antwoorden / 2 Vragen

Dat lijkt me wat ver gezocht. Ik zou het wel aankaarten als ze in de toekomst alleen mobiel bankieren zouden gaan verplichten, zodat je een uptodate mobiele smartphone moet aanschaffen om te kunnen blijven internetbankieren. De kosten van steeds weer een nieuwe , omdat de boel op de oude niet meer draait, kan deze bruin niet trekken en velen met mij, dus dat is gelukkig (nog) niet zo.

Thecla58
door Thecla58 Jul 1, 2022 om 18:42
854 Antwoorden / 3 Vragen

@Borg Queen,

persoonlijk denk ik niet dat de banken overstappen naar alleen bankieren. Waarom niet... om het simpele feit dat er legio mensen zijn die daar niet mee kunnen werken of er überhaupt mee willen beginnen. Kan zo wat dingen bedenken waarvoor alleen mobiel internetbankieren erg moeilijk zou kunnen werken.

Ook vanwege het feit dat niet alle mensen in Nederland een dik betaalde boterham hebben, gaat dat niet gebeuren.

ro
door ronny530 - Jul 1, 2022 om 16:05
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Zeker slecht geslapen vannacht maar terzijde. In een grijs verleden gingen we naar de bank liefst met de auto en haalden geld uit de muur en de acceptgiro kaarten verstuurden we per post. De bankafschiften vielen wekelijks op de mat en werden in toen nog gratis bewaarmapjes bewaard mooi was die tijd maar helaas einde oefening. De service is met thuisbankieren veel beter geworden maar en dat geef ik wel toe onpersoonlijker geworden. Stel dat het internet nooit tot stand gekomen was dan hadden banken voor de verwerking van acceptgiro kaarten ook kosten in rekening gebracht. Ik weet nog dat bij het betalen van een acceptgiro kaart op een postkantoor 2,50 gulden in rekening werd gebracht en als je er 4 of 5 had 12,50 gulden verder was.

gerbera
door gerbera - Jul 1, 2022 om 16:21
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik mag deze humor wel, moet BNNVARA zeker ook gaan betalen omdat u op deze site komt.☺

rj
door rjw - Jul 1, 2022 om 17:59
3256 Antwoorden / 5 Vragen

Diende je vroeger ook een kilometerdeclaratie in als je naar het bankkantoor moest? Dat was veel duurder.

En moet de vara oom mee gaan betalen aan je internetaansluiting? Vroeger kon je immers een briefkaart naar Koning Klant sturen. Nu moet je opeens internet hebben.

edgarelsen
door edgarelsen - Jul 1, 2022 om 21:14
32 Antwoorden / 16 Vragen

Als bank nodig hebt komen ze aan huis te minsten van de Rabobank
als het online niet lukt je bankzaken
ze zijn gek om je internet te betalen dus als jij tv moet hebben moet ziggo dus ook maar je tv betalen

justmeagain
door justmeagain - Jul 8, 2022 om 23:38
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dus per dag wilt u 30 seconden gratis internet. I'm minder als 30 seconden kunt u uw saldo checken of een overschrijving die..
Per maand zouden ze dus 15 minuten moeten vergoedem..
Goed idee, ook goed onderbouwd gepresenteerd.

ha
door harrybre - Jul 11, 2022 om 23:39
240 Antwoorden / Vragen

U heeft 30 dg x 24 u x 3600 sec internet voor een € 35/mnd. Dat u niet al die tijd gebruikt, is duidelijk UW probleem.
Wat wilt u, dat een bank u gaat vergoeden voor die 10 x 15 sec, dat u uw internet daarvoor gebruikt ?
Of wilt u ook de afschrijving enz van uw computer, stoel, en natuurlijk de stroomkosten declareren ?
Ga toch lekker joggen, scheelt nog kosten van de sportschool ook.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 12, 2022 om 03:51
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Willewill,

Uw vraag is niet zo makkelijk te beantwoorden.

Ik geef u 100% gelijk, dat de banken te machtig zijn.

Er is maar 1 manier om die macht te doorbreken: zoveel mogelijk contant betalen.

Helaas wordt dit ontmoedigd door de maatschappij.

Veel mensen beseffen niet, dat de overheid de burger in de gaten kan houden als wij alles online gaan betalen.

mo
door mof - Jul 18, 2022 om 19:52
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Wat is uw vraag?