dietelinde
door dietelinde Sep 25, 2012 om 14:18
Geldzaken & recht

Landelijke regelgeving rondom verzorging en verpleging

Ik ontving een brief van mijn woningcorporatie . Ik heb hier enige vragen over. Eerst komt er een samenvatting van de brief en dan mijn vragen

".... corporatie heeft als sociale huurder altijd al de verantwoordelijkheid gehad om een deel van haar woningen te verhuren aan bewoners van organisaties die intensievere zorg aanbieden. Ook in de ..... werd en wordt een deel van de woningen aan deze doelgroep verhuurd.De regelgeving voor deze bewoners/organisaties gaat drastisch veranderen in 2013. Er komt een bijeenkomst bij u waar u vragen kunt stellen, daar zijn ook vertegenwoordigers van zorginstellingen bij aanwezig."

Ik woon in een 55+ complex en vrijstaande woningen worden nu aan een instelling verhuurd. Een van de woningen (2 kamers) is nu in gebruik als eetkamer met een capaciteit van 16 eetplaatsen. Deze bewoners hebben dus intensieve begeleiding nodig en er zijn al schermutselingen geweest met "eigen bewoners" en nieuwkomers. Hier wonen veel ouderen boven de 70 jaar.

Toen het gebouw klaar was 30 jaar geleden was het een rustige woonomgeving, maar de laatste jaren komen er steeds meer mensen die overlast veroorzaken, dronken, geen vloerbedekking op de grond (beton), overlast hond enz.

Iedereen moet een nieuwe kans krijgen, maar het gaat nu een beetje (erg) uit de hand lopen.

Mijn vragen zijn de volgende:
- Wat betekend deze wetgeving nu precies.
- Wat zijn onze rechten/plichten.
- Mag een huis onttrokken worden aan de woningmarkt en gebruikt worden als eetkamer
-Hebben wij als bewoner nog inspraak.
- Kunnen wij actie ondernemen.

Dank u alvast voor een antwoord.

514 3 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 25, 2012 om 14:24
16826 Antwoorden / 108 Vragen

sorry dietelinde, ik lees geen vragen. Wel dat u bij de bijeenkomst vragen kunt stellen.

dietelinde
door dietelinde - Sep 25, 2012 om 14:30
4 Antwoorden / 11 Vragen

Mijn vraag was veel langer en uitgebreider. Maar de helft is maar afgedrukt. Snap het ook niet. Nogmaals geplaatst en weer de helft afgedrukt????

tenormin
door tenormin - Sep 25, 2012 om 15:03
16826 Antwoorden / 108 Vragen

wederom mislukt. Maar dan hoef je geen nieuwe vraag aan te maken maar het op deze pagina
nog eens proberen anders komen er veel te veel dubbele vragen over hetzelfde onderwerp. Dus krijg je het in het geheel nu wel voor elkaar, dan gewoon hieronder nogmaals proberen van iemand een antwoord te krijgen, dus nogmaals, geen nieuwe vraag maken. Hoopt dat het daarna wel lukt.