ph
door phantom1955 May 25, 2010 om 21:28
Geldzaken & recht

Leaseplan bank

is de leaseplan bank een betrouwbare bank en valt de bank onder het garantie stelsel

12264 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 25, 2010 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ik spaar er zelf ook, en voordat ik bij hun ging sparen heb ik dit zelf onderzocht en ja ze zijn wel vertrouwbaar, leaseplan is een goed bedrijf en de bank valt onder de garantie stelsel.

En mooie is je hebt elke maand rente uitkering.

ve
door verwijderd - May 25, 2010 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

phantom1955

Of deze "bank" betrouwbaar is, zal moeten blijken. Zij vallen wel onder de depositogarantieregeling. Verder is het hebben van een mobielnummer verplicht.

ReadAC.

ve
door verwijderd - May 25, 2010 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan je geen bank aanbevelen, maar besef je wel dat ze maar een ding doen: auto`s leasen. Een normale bank verkoopt verschillende producten, dat geeft mij een veilger gevoel.
Op de site geven ze wel een duidelijke uitleg link

ve
door verwijderd - May 25, 2010 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

dirk2 schreef op dinsdag 25 mei 2010, 22:12: Ik kan je geen bank aanbevelen, maar besef je wel dat ze maar een ding doen: auto`s leasen. Een normale bank verkoopt verschillende producten, dat geeft mij een veilger gevoel.
Op de site geven ze wel een duidelijke uitleg link

En toch is niks mis met deze bank, je kunt echt je geld vertrouwen, misschien nog wel meer dan bij ING, want als je de geschiedenis kijkt van dit bedrijf zie je dat het een sterke foundation heeft, die vallen echt niet om hoor.

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

dirk2 schreef op dinsdag 25 mei 2010, 22:12: Ik kan je geen bank aanbevelen, maar besef je wel dat ze maar een ding doen: auto`s leasen. Een normale bank verkoopt verschillende producten, dat geeft mij een veilger gevoel.

Ja das waar. Een normale bank verkoopt ook woekerpolissen, winstverdubbelaars, lijfrenteverzekeringen en slaaprentevergoedingen.

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

LeasePlan Bank heeft een normale bankvergunning en valt dus onder de depositogarantieregeling. Wat dat betreft geen vuiltje aan de lucht. Je zou je zelf desondanks toch de vraag moeten stellen is deze bank -op de lange termijn- in staat om mij en alle andere spaarders hun spaargeld terug te betalen. Jouw inleg word direct gebruikt om te investeren (in hun wagenpark), zodra de leaserijders massaal niet aan hun verplichtingen voldoen, zal dat de solvabiliteit van de bank in gevaar kunnen brengen. LeasePlan Bank doet -net als alle andere banken- aan fractioneel bankieren, wat wil zeggen dat ze slechts een fractie van het ingelegde bedrag als buffer moeten aanhouden (ik meen slechts 8% van vermogen dat liquide moet zijn).

ve
door verwijderd - Jul 13, 2010 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou oppassen met leaseplanbank. Ik heb daar een rekening geopend en een kleine startstorting gedaan. Ik kreeg daarna een email dat ik van alles moest kopieren en op de post doen. Daar had ik geen zin en ik heb geantwoord dat de rekening opgeheven kon worden.

Daarna heb ik niets meer van leaseplanbank vernomen. Het geld wordt niet teruggestort en op emails wordt niet gereageerd. Voorzover ze al kunnen terugbetalen, is de klantenservice in ieder geval zeer slecht.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2010 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb sinds kort iets ingelegd bij deze bank. Alles gaat netjes volgens de regels voor zover ik dat al kan zeggen. Het is natuurlijk logisch dat men bij een bepaalde spaarvorm -ik weet niet wat u gekozen heeft- een identiteitsbewijs vraagt. Kopie dan. Dat doet de Ohra ook bij een opening van een internetrekening e.d. Niets bijzonders. Ik had een aantal malen een zeer fatsoenlijk kontakt met de klantenservice, alhoewel wel een beetje stug in de stem was de medewerker wel. Doch dat zegt niets over de dienstverlening. Maar, inhoudelijk best goed.