Su
door Suus51 Oct 24, 2016 om 15:29
Geldzaken & recht

Lening oversluiten

Ik heb op dit moment twee leningen lopen (krediet) met hoge rente en betaal daar 120 euro aan per maand. En altijd netjes betaald..nu wil ik deze graag samenvoegen en oversluiten onder een en de zelfde geldschieter.

Dit lukt gewoon niet!!!! Ze zeggen gewoon ik kan dat volgens hun niet betalen en dus krijg niks... op dit moment heb ik  voor 120 euro per maand een krediet van 7 duizend en als nu zou ik voor 115 euro 10000 euro kunnen lenen.

Dat vind ik zo krom en jammer dat alleenstaande dat gewoon niet kunnen aanspreken, wel mag je iedere maand gewoon een huur van 604 euro neerleggen dat is onegeveer de helft van mijn loon...dat kan toch niet.

2298 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 24, 2016 om 15:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u zou blijkbaar zelfs nog meer willen lenen? Dat gaat niet lukken met uw inkomen. En bij die hoge huur krijgt u toch ook nog huurtoeslag?

Als u vlugger van die leningen af wilt, zult u meer per maand moeten gaan aflossen.

Cookies
door Cookies - Oct 24, 2016 om 15:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De inkomenseisen zijn - gelukkig! - gewijzigd. Met zo'n laag inkomen kan je nu ook geen 7.000,- euro meer lenen. En dat merk je toch zelf ook? Want meer dan 120 euro kan je blijkbaar niet betalen.

En als 600,- euro 50% van je salaris is, krijg je een fikse huurtoeslag. Dat was je even vergeten?

Su
door Suus51 Oct 24, 2016 om 15:40
Antwoorden / 1 Vragen

Jammer da't jullie niet begrijpen wat ik bedoel en ik krijg maar 120 euro toeslag...hoor. Ik betaal het toch nu ook

ja
door jackyh Oct 24, 2016 om 15:51
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ja maar nu is het risico verdeeld over 2 maatschappijen. U zou nu dat bedrag nooit meer krijgen. Bovendien waarom wilt u in hemelsnaam 10.000 in het rood staan. Zorg toch dat u ze snel mogelijk van uw schulden af bent.

Cookies
door Cookies Oct 24, 2016 om 15:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, je betaalt nu ook 120,- euro. Maar kredietverstrekkers MOGEN je niet meer lenen dan je inkomen naar de HUIDIGE inkomenseisen. Niet voor niets zijn er veel mensen in de financiële shit gekomen door die veel te hoge leningen die minima in het verleden konden afsluiten. Daarom is er ingegrepen. Als je ooit van die lening af wilt, zul je toch minimaal 200 euro p.m. moeten aflossen. Anders kom je er nooit van je leven vanaf en heb je een groot probleem bij de minste of geringste tegenslag. Bovendien komt er een moment dat kredietopname geblokkeerd wordt en moet worden afgelost.

Su
door Suus51 Oct 24, 2016 om 16:02
Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil helemaal geen 10 duizend lenen ik zet dat alleen als voorbeeld wat je nu voor diezelfde prijs kan evt. Het gaat om het oversluiten voor lagere rente en niet om meer te betalen dat kan dus helemaal niet!!

me
door mein33 - Oct 24, 2016 om 15:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@suussi,

U bent destijds de lening(en) blijkbaar geheel vrijwillig aangegaan, met alle voorwaarden die daar bij horen.
U betaald maandelijkse € 120,00, maar lost u dan ook nog iets af op de lening of is dit alleen maar de rentevergoeding die u betaald en blijft de hoogte van de lening(en) dezelfde.

tenormin
door tenormin Oct 24, 2016 om 16:04
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ben bang het laatste @mein33, en dan denken dat het nog meer te lenen "sneller" afbetaald zal zijn. Met €120,00 p.m. betaal je, volgens mij dan, meestal niks af en blijft het hoofdbedrag staan. Schiet lekker op, zo.

Su
door Suus51 Oct 24, 2016 om 16:04
Antwoorden / 1 Vragen

Ik betaal die ook af ja maar de rente is natuurlijk een stuk hoger als de aflossing omdat er zo'n hoge rente op zit...daarom ook oversluiten.

Cookies
door Cookies Oct 24, 2016 om 17:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, je wilt oversluiten om nog meer te kunnen lenen.

gerbera
door gerbera - Oct 24, 2016 om 16:00
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Wij begrijpen het maar al te goed. U beweerd dat u door € 3000 extra te lenen € 5 minder gaat betalen. Dit komt mij vreemd over maar betekend wel dat u zich nog meer in de schulden gaat steken. Ga eens rekenen hoe lang u er over doet uw schuld af te betalen en hoeveel u dan uiteindelijk betaald heeft. Wees dankbaar dat u er voor behoed wordt nog meer schulden te maken. Want hoe u het wend of keert, u heeft een schuld (wat u even vergeet) die u toch een keer moet ophoesten.

Su
door Suus51 Oct 24, 2016 om 16:06
Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben toch bezig om die af te betalen...

Cookies
door Cookies - Oct 24, 2016 om 16:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Want hoe u het wend of keert, u heeft een schuld (wat u even vergeet) die u toch een keer moet ophoesten.....

Precies! Ik heb de indruk dat suus51 zich dat niet helemaal realiseert. Of op zijn minst de gedachte daaraan voor zich uit schuift.

Su
door Suus51 Oct 24, 2016 om 16:08
Antwoorden / 1 Vragen

Mensen alsjeblieft zeg ik weet dat ik dat af moet lossen..En dat gebeurt heus wel. Jezus ik stelde een vraag over oversluiten en niet of ik het wel of niet moet betalen...

gerbera
door gerbera - Oct 24, 2016 om 16:19
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ben toch bezig om die af te betalen...

Dat geloof ik best maar hoeveel van die € 120 wordt gebruikt voor de aflossing ? Wat is het rentepercentage wat u betaald?

Su
door Suus51 Oct 24, 2016 om 16:24
Antwoorden / 1 Vragen

Is dat belangrijk????

tijger1
door tijger1 Oct 24, 2016 om 16:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is uiterst belangrijk.

gerbera
door gerbera Oct 24, 2016 om 16:29
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Lijkt mij wel, kunt u zelf uitrekenen wat u in totaal (onnodig) extra betaald. Maar dat zal wel bij de gegevens staan. U staart zich blind op het maandbedrag en niet op het totale kostenplaatje. € 120 per maand naar een spaarrekening levert u meer op ondanks dat de rente nu laag staat. U heeft dan nml geen schuld.

tijger1
door tijger1 - Oct 24, 2016 om 17:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Laat ik het dan zo zeggen. U bent blijkbaar helemaal niet kredietwaardig, anders zou u bij een andere bank geld kunnen lenen tegen waarschijnlijk een lagere rente om die twee kredieten in één keer af te lossen.

Maar blijkbaar hebben de geldschieters van nu geen zin in een groter risico, dus die beginnen niet aan oversluiten.

Dus gewoon doorgaan met aflossen, als het even kan met meer dan nu per maand.

Su
door Suus51 Oct 24, 2016 om 17:35
Antwoorden / 1 Vragen

Hoezo zou dat risico groter zijn ik betaal toch gewoon netjes, en dat heb ik ook altijd gedaan...maargoed ik zal het wel niet begrijpen dan.

tijger1
door tijger1 Oct 24, 2016 om 17:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Altijd gedaan? En nog steeds niet van die leningen af?

Su
door Suus51 Oct 24, 2016 om 17:39
Antwoorden / 1 Vragen

Nee omdat de rente toen zo hoog was!!

diumenge
door diumenge - Oct 24, 2016 om 17:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kortom, het zal alleen lukken als een particulier treft die het risico wenst te nemen om de lening over te nemen. Financiële instellingen zullen dat niet doen omdat u voor de nieuwe lening niet kredietwaardigt bent.

Su
door Suus51 Oct 24, 2016 om 17:55
Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet het ...klopt. Maargoed zij vragen mij evengoed om de restschuld even en wel nu op de tafel te leggen..

diumenge
door diumenge Oct 24, 2016 om 17:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De restschuld nu op tafel leggen? Hoezo? Als u de maandelijkse verplichtingen nakomt, dan lijkt het mij sterk dat ze dat kunnen eisen. Het beste is inderdaad, zoals eerder geadviseerd, toch proberen extra af te lossen. Om te beginnen bij de lening met de hoogste rente. Kan uw werkgever trouwens niets doen? Die hebben soms ook wel een sociaal fonds of regeling voor medewerkers die met dat soort problemen te maken hebben.

Su
door Suus51 Oct 24, 2016 om 20:40
Antwoorden / 1 Vragen

Helaas alles geprobeert en niemand wil helpen...hoeft ook niet ik lis het wel op.

tenormin
door tenormin Oct 24, 2016 om 20:54
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Maar dat komt toch omdat je 2 leningen wilt samenvoegen? Lukt van zijn halleluja niet. Je betaald giga veel rente op je eerste lening. En aan het wegwerken van die lening kom je gewoon niet toe: kijk maar eens met wijd open ogen hoeveel (weinig) er is afgelost. Die lui zitten er niet voor hun plezier, of eigenlijk wel: veel plezier!

aurora1
door aurora1 - Oct 24, 2016 om 20:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe lang lopen die leningen nu?

reflecs
door reflecs - Sep 7, 2017 om 12:44
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Kunt u ze niet laten omzetten naar persoonlijke leningen? En dan voor zover mogelijk lagere leningen?
Verder proberen zoveel mogelijk extra af te lossen: vakantiegeld, meevallers, besparingen enz.
U bent nu maandelijks meer dan 100 euro kwijt. Stelt u zich eens voor dat u dat straks over heeft.

Cookies
door Cookies Sep 7, 2017 om 12:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Reflecs, topic is bijna 1 jaar oud.

reflecs
door reflecs Sep 7, 2017 om 12:55
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Oeps. Sorry! Hij stond bij recente vragen.

Cookies
door Cookies Sep 7, 2017 om 13:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een sorry is echt niet nodig, hoor. Recent voor BNNVara zou kunnen.;-)